Waarom niet? Scheelt weer tijd waarop ze je kunnen laten zakken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:24 schreef Baan1980 het volgende:
Nu hopen dat dit niet gebeurd bij m`n afrijden want de plaats van gebeuren ligt op een standaard examenroute.......
Ehh ik zit nu even te twijfelen, in de auto mogen 'wij' als beginnend bestuurdersquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Krijg je een boete als je meer dan 0.5 promille alcohol in je bloed hebt als je fietst? Eigenlijk moet je dus altijd dichtbij uitgaan en naar huis gaan lopen (of "lopen") of een taxi nemen. De auto zal ik niet instappen als ik heb gedronken maar om nou m'n fiets te laten staan...
Ja, maar aan de andere kant, liever dat iemand met een te hoog promille op de fiets gaat, dan met de auto. Bij mij was het ook zeker wel meer dan 0.2 en meer dan 0.5 vannacht, en dan ben ik wel blij dat er fietsen bestaan!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:59 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ehh ik zit nu even te twijfelen, in de auto mogen 'wij' als beginnend bestuurdersmaar 0.2 promille hebben.. maar het lijkt mij dat op de fiets het gewoon voor iedereen 0.5 is, je neemt namelijk wel deel aan het verkeer..
Wel logisch ook natuurlijkals je sommige mensen voorbij ziet fietsen op zaterdag avond
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant, liever dat iemand met een te hoog promille op de fiets gaat, dan met de auto. Bij mij was het ook zeker wel meer dan 0.2 en meer dan 0.5 vannacht, en dan ben ik wel blij dat er fietsen bestaan!![]()
![]()
Dat achterlijke wijf is niet echt tevreden met zichzelf en gaat daarom maar andere mensen afzeiken. Laat maar dat soort dingen komt vaker voor, frustratie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ TNA: Knuffelslet zeikt mijnOpel Corsa
ook altijd af... Laat der maar, ofzo.
![]()
Koppeling is ook gewoon lastig. Schakelen valt wel mee. Tip bij schakelen: verreweg de meeste auto's hebben een neutrale positie van de pook tussen 3 en 4. Dus wil je naar 1 of 2 moet ie met een tikje uit de versnelling, beetje naar links duwen en dan naar voren of achteren. Van 2 naar 3 is tikje naar voren, pook gaat vanzelf wat opzij, en weer een tikje naar vorenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:49 schreef Mathijz het volgende:
Schakelen is als je het eenmaal doorheb heel simpel, je moet ook niet naar de pook gaan kijken en op automatisme gaan. Alleen de koppeling te vroeg op laten komen in 1 blijft voor mij na 9 lessen nog steeds een moeilijk puntje...
Na 10 lessen ofzo doe je het 'automatisch', het is namelijk bijna constant hetzelfde. Wegrijden, 1 > 2 en vast ook wel 3, haakse bocht/rotonde terug naar 2 tijdens het remmen, en daarna weer naar 3 en misschien door naar 4, 5. In de stad ga je vaak constand heen en weer tussen 2 en 3 (en 4 dankzij het nieuwe rijden, maar terug van 4 naar 2 is weinig extra moeite)quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Simsfan88 het volgende:
Heb het ook maar even gedaan, maar ik denk dat het inderdaad na wat lesjes wel goed zal lukken. Wat me wel erg moeilijk lijkt is het schakelen, gewoonweg omdat je dan op behoorlijk wat dingen tegelijk moet letten...
Ik les in een Volkswagen Golf, fijn wagentje![]()
Iets zegt me dat jij uit hardenberg komtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:51 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat achterlijke wijf is niet echt tevreden met zichzelf en gaat daarom maar andere mensen afzeiken. Laat maar dat soort dingen komt vaker voor, frustratie.
Zoals jij het opschrijft doe ik al jaren, met het verschil dat 'tikkie' naar voren/achteren meestal zodanig gaat dat je de versnellingsbak de kans geeft om een verzet in te schakelen, en dat 2-3 en 4-5 ook in een enkele beweging worden gedaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Koppeling is ook gewoon lastig. Schakelen valt wel mee. Tip bij schakelen: verreweg de meeste auto's hebben een neutrale positie van de pook tussen 3 en 4. Dus wil je naar 1 of 2 moet ie met een tikje uit de versnelling, beetje naar links duwen en dan naar voren of achteren. Van 2 naar 3 is tikje naar voren, pook gaat vanzelf wat opzij, en weer een tikje naar voren. Voor 5 en evt 6 moet ie weer wat naar rechts.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:19 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Eerste keer dat ik moest blazen op de fiets was ik.. ehh strontlazerusFietste zelfs nog met een half biertje in mn hand (maar ik kon niet drinken ervan omdat ik niet met 1 hand kon fietsen
) Daardoor telde de meting van de politie sowieso niet meer.. als je moet blazen 2 min na een slok bier ga je het sowieso niet halen, moest alleen verder lopen
![]()
Ik fietste trouwens 400 meter van een vriends huis naar mijn huis, om 4 uur snachts, door een verlaten woonwijk.
Knalde trouwens bijna op de eerste politie auto die (van links) het kruispunt opreed en voor me stopte om me aan te houden... blikje zat tussen mn rem (en die ander deed het niet goed)
![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij uit hardenberg komt
nehquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:29 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Eh ik?
Beetje vage reactie van je, vind je niet?![]()
Ik voorzie een rel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:47 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
neh![]()
ik heb gewoon een hekel aan slopels
maar rijd er voorzichtig mee
![]()
niet dat mijn AX nou zo geweldig ismaar die staat nu ook werkeloos voor de deur sinds ik mn motor heb
en Zonnestraaltje, zie je straaltjes eens in het water schijnen... (en dat Robbiej de slopel ook afkraakt)
Frasier: kennen wij elkaar? Nee? tof, dat je uit 1 post kunt zien hoe iemand is![]()
Er komt geen rel. Ik moest op dat moment alleen even mijn eigen frustratie kwijtquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik voorzie een rel.
* Ridocar chips pakt en ervoor zitten gaat.
Ik heb het ook over slOpel - haatster Knuffelslet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef Frasier het volgende:
[..]
Er komt geen rel. Ik moest op dat moment alleen even mijn eigen frustratie kwijt.
Ik hoop niet dat je nu erg bang bent geworden. Stap iig zo snel mogelijk weer in een auto.quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:20 schreef ivetje het volgende:
Nou, mijn eerste ongeluk is een feit...en het was een grote
...
Het verbaast me gewoon dat je bent doorgereden eigenlijk. Heb je enig idee hoe dat kan? Afgeleid door je vrienden in de auto? Of moe omdat het midden in de nacht was?quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:20 schreef ivetje het volgende:
Nou, mijn eerste ongeluk is een feit...en het was een grote
<knip>
Ik heb het totaal verkeerd ingeschat hoe hard hij reed...hij was nog 400-500 meter verderop toen ik keek, heb toen rechts gekeken en links eigenlijk terwijl ik optrok (deed dat ook bij rijlessen vekeerd soms) en toen was ie er al...ik had echt het idee dat ik er voor door kon, maar was gewoon te langzaam met doorrijden en optrekken enzo (uiteindelijk heeft ons dat wel weer deel gered, anders had ie frontaal in de zijkant gezeten en nu in de voorkant). Ik twijfelde ook even of ik door zou rijden, en bij twijfel moet je stoppen ik weet het! Mijn vriend zag het al aankomen en riep nog "hoooo" maar toen stond ik al op het kruispunt. Ik zag zelf ook aankomen dat het fout ging...het is gewoon stom dat ik die keus van doorrijden heb gemaakt, echt gewoon een inschattingsfout die iedereen kan overkomen (zeker als je nog maar weinig ervaring hebt).quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Het verbaast me gewoon dat je bent doorgereden eigenlijk. Heb je enig idee hoe dat kan? Afgeleid door je vrienden in de auto? Of moe omdat het midden in de nacht was?
Ja idd, ik moet blijven denken dat iedereen dit had kunnen overkomen en dat het niet alleen maar mijn stomme schuld is. Ok, ik ben die weg opgereden en heb het verkeerd ingeschat, maar dat is menselijk en dat kan dus dan idd iedereen overkomen. Mijn vriend is nu de vervangende auto ophalen, ik ben toch maar even niet meeegaan en gaan rijden. Ga morgen weer rustig ff door het dorp ofzo rijden en dan telkens weer een stukje verder enzo. Het was gisteren ook een weg die ik niet kende enzo, wil niet altijd iets zeggen maar is toch lastiger omdat je ff zit te kijken waar je uit moet komen en waar allemaal verkeerd vandaan kan komen. Liepen fietspaden langs etc. dus gewoon veel dingen tegelijk waar je op moet letten. En het was laat, niet dat ik echt moe was want dat is meestal meteen over als ik achter het stuur stap, maar toch...je weet het niet.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:01 schreef RealZeus het volgende:
@ Ivetje: ja,dat is kut.Maar het kan je ook overkomen als je al jaren je rijbewijs hebt.Gewoon weer rijden en niet te onzeker zijn.Dat is makkelijk praten maar het werkt wel het beste.
Eh, dat is de 407 Coupé.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:01 schreef RealZeus het volgende:
@ Ivetje: ja,dat is kut.Maar het kan je ook overkomen als je al jaren je rijbewijs hebt.Gewoon weer rijden en niet te onzeker zijn.Dat is makkelijk praten maar het werkt wel het beste.
@Rena: die auto.Een 607 coupé. Kwijl...
Idd een hele mooie wagenquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:41 schreef rena het volgende:
Ik heb net voor het eerst automaat gereden, en dan nog wel in de meest fantastische auto die er bestaat, voor mij dan![]()
Hij rijd onwijs goed en lekkerquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:46 schreef Robin__ het volgende:
Mooie bak! Reed ie net zo goed als ie er uitziet? Ik had van mn stage pas een 307 mee maar die stuurde heel 'doods' vond ik, net alsof je in de lucht zat te draaien.. ik vind het wel prettig als je hobbels een beetje voelt en het sturen ook niet super ligt gaat (mazda)
quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Idd een hele mooie wagenHeb je het geluk dat je ouders in zo'n ding rondrijden?
je mag hier toch ook gewoon 120quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:02 schreef Maxxieh het volgende:
En wat ook wel lekker is, is dat je gewoon 120 mag in België.. (zodat de 130/140 ook verleidelijker worden..)
* RealZeus kijkt nog eens goed.quote:
Hij wil hem vast wel ruilen tegen mijn Peugeot 205 diesel uit 1990 met slechts 285000 km op de teller.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:22 schreef rena het volgende:
[..]
Mijn vader verkoopt Peugeot & Citroen, dus af en toe neemt hij zo'n ding mee naar huis
Echt heel tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |