Nou, mijn eerste ongeluk is een feit...en het was een grote
![]()
Gisteravond was ik de bob, 3 andere mensen in de auto. Rijden weg rond een uur of 2 bij een vriend ergens in de buurt van Hilversum. Ik nader een kruising (met een voorrangsweg) en had vanuit de bocht al een auto van links aan zien komen, d8 dat ik er nog makkelijk voor door kon en trek op in z'n 2...en toen was ie er ineens. Naar mijn idee reed ie veel te hard, was een 80-weg. Toen ik hem zo dichtbij zag trapte ik op de rem, stond dus midden op het kruipunt stil en daar was de klap...gelukkig had ik geremd, want hij raakte nu mijn linker voorwiel ipv mijn deur of de achterdeur waar mijn vriend zat. We zijn 3 kwart rondgespind en tegen een fietspad-paal tot stilstand gekomen in de berm...voorkant in puin, linker voorwiel lag plat met de wieldop naar boven, versnellingspook hing op half 11 in de auto, mijn deur ging niet meer open en mijn raam was eruit geklapt, ben ook via het raam eruit gekropen. Achterkan ook flinke schade door de paal en heb met de achterkant de bijrijdersdeur van de andere auto geramd. Achterkan nog een klapband, voorkant echt aan bestuurderskant niets meer van over...total loss
![]()
Gelukkig vielen de verwondingen mee, ik heb erge last van mijn linker kuit en linker schouder (waarschijnlijk tegen de deur geknalt ofzo), vriend heeft hetzelfde ongeveer. Een vriendin die naast me zat is voor controle naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance, maar het is niet al te erg als ik het zo hoorde. Bestuurders van de andere auto zijn ook beide naar het ziekenhuis gebracht, maar geen ernstige verwondingen. Hun hele voorkant was totaan het raam toe opgevouwen...deur aan de bijrijderskant ging ook niet meer open en het raam lag er ook uit.
De kreukelzone van de renault clio doet overigens wel goed z'n werk, net als de gordijnairbag en de airbag in de stoel
Auto's zijn weggetakeld, wij zijn met de takelwagen meegereden en hebben daar een taxi gekregen via de leasemaatschappij. En het erge is nog...die taxi kwam langs de plek van het ongeluk, daar was nog een kleine opstopping ivm de schoonmaakwagen (olie). En die eikel van een taxichauffeur remt zowat nog te laat en knalt bijna op de auto voor hem!! Mijn hart zat echt in mijn keel op dat moment...daarna nog een keer dat ie auto's aan het inhalen was en dat er 1 naar links kwam, hij met een slinger uitwijken etc. Jemig, ik ga nooit meer met de taxi...
Maar goed, het was dus mijn schuld...geen idee hoe ik zo stom kon zijn, ik wist dat het mis zou gaan...heb gewoon echt de verkeerde beslissing genomen want ik twijfelde of ik er voor door zou gaan. En bij twijfel moet je altijd stoppen en dat deed ik niet...zo stom. Heb geen oog dichtgedaan vannacht
![]()
Baal er zo van dat ik mijn vrienden in gevaar heb gebracht, die vertrouwden op me...was de eerste keer dat ze bij mij in de auto zaten en dan meteen zo'n ongeluk
![]()
Ik weet niet of ik nog wel in de auto durf te stappen, zal het echt rustig aan weer moeten opbouwen enzo. En ik stop voortaan voor alles!! Al kom je van links of wat dan ook...
Gewoon zo'n stomme inschattingsfout...de politie zei ook wel dat dit iedereen kan overkomen, maar toch. Ik zit er echt mee...dit is gewoon zo stom. Maar goed, naar mijn idee reed de andere persoon te hard. De politie denkt van niet, gezien z'n remsporen maar mijn vriend had ook het idee dat ie erg hard reed.
Maar goed, voor zover mijn geklaag over mijn eigen stommiteit en ik hoop dit echt nooit meer mee te hoeven maken
![]()
Gelukkig is het een lease-auto...voor 135 euro komt er een nieuwe, maar toch...hij was net een half jaar oud