abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:56:37 #1
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42610786
quote:
Vakbonden willen paasdag ruilen voor Suikerfeest

AMSTERDAM - Vakbonden CNV en FNV zijn voorstander van een erkende islamitische feestdag. Zij denken bijvoorbeeld aan het ruilen van tweede paasdag of Pinksteren voor het Suikerfeest of offerfeest.

Dat blijkt volgens de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) uit het programma De Horizon dat zaterdag op Radio 5 wordt uitgezonden.

Traditie

Vice-voorzitter Rienk van Splunder van CNV wil dat er snel een erkende feestdag voor moslims komt, ondanks de weerstand die hij verwacht uit christelijke hoek. "De feestdagen in Nederland stammen uit de christelijke traditie."

FNV-beleidsmedewerker Mustapha Laboui: "Dit is tot nu toe alleen niet realiseerbaar omdat er te weinig moslims lid zijn van een vakbond."

Islamitische vakbond

Beiden hopen dat islamitische werknemers zich aansluiten bij bestaande bonden. Beide bonden zijn tegen de komst van een islamitische vakbond. Mocht er toch een islamitische vakbond worden opgericht, dan zijn zij wel bereid tot samenwerken, meldt de NIO donderdag.

Vorig jaar noemde CNV de pinkstermaandag nog een groot goed en wilde de bond die dag niet ruilen tegen het Suikerfeest. De bond zei toen dat godsdiensten tegen elkaar zouden worden opgezet als een vrije dag zou worden geruild.
Guttegut, zoiets roepen is natuurlijk ook een manier om nieuwe zieltjes te winnen
Gelukkig hebben ze met het suikerfeest een manier gevonden om hun wervingsboodschap te verpakken.

Bron: http://www.nu.nl/news/847(...)oor_Suikerfeest.html
Vampire Romance O+
pi_42610977
Waarom willen ze eigenlijk een erkende islamitische feestdag? Iemand die me dat duidelijk kan maken?
eeeh
pi_42611026
Als ze dit zo graag willen, dan kunnen ze beter naar een land gaan waar dit al een feestdag is.
Ik heb niks op met de islam en nederland hoeft ook niet te veranderen in een islamitisch land door dit soort onzin.

Op deze manier verkloten we de hele geschiedenis en cultuur van ons land, schaf maar steeds meer af en zet er iets van een primitief geloof voor in de plaats
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:04:49 #4
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42611047
Zijn er ook feestdagen voor atheisten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42611148
Ahh sorry hoor , dit gaat me echt te ver. Hoe kunnen onze feestdagen nou gaan inruilen voor andere islamitische feestdagen. Wanneer stopt dit gedonder nou is ? We zijn een multicultureel land waar plek is voor iedereen , maar onze normen en waarden hoeven toch niet veranderd te worden?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:14:29 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42611358
Ze willen niet perse een islamitische feestdag. Ze willen, als hun huidige achterban over niet zo heel erg lang met pensioen gaat, verzekerd zijn van een nieuwe doelgroep en daarmee een forse aanwas van nieuwe leden.
Vampire Romance O+
pi_42611383
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef MouseOver het volgende:
Ze willen niet perse een islamitische feestdag. Ze willen, als hun huidige achterban over niet zo heel erg lang met pensioen gaat, verzekerd zijn van een nieuwe doelgroep en daarmee een forse aanwas van nieuwe leden.
Hmm vind k echt volksverraad. Welke straf staat daar op ?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:17:24 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42611441
Krijgen we dan de hele ramadan vrij?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:18:12 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42611459
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:17 schreef gronk het volgende:
Krijgen we dan de hele ramadan vrij?
Jazeker! Immers "wie niet werkt zal niet eten"
Vampire Romance O+
pi_42611468
Maar volgens mij moet de kamer dat goedkeuren ? Als er een links kabinet komt , gaat dat er doorheen. Anders is het nog de vraag of het wel de kamer doorkomt.
pi_42611644
Ik vind niet dat er een christelijke feestdag opzij moet worden geschoven voor het suikerfeest. Zullen de christenen leuk vinden .... en gelijk hebben ze.

Ik stel voor, we maken van suikerfeest een verplichte vrije dag! Iedereen blij!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:52 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42611648
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Jazeker! Immers "wie niet werkt zal niet eten"
Waar staat dat in de Koran?
pi_42611673
Pasen is zo'n beetje het belangrijkste feest voor de Christenen, wat denken die klootzakken wel. Daar ben je dan 12 jaar lid voor van zo'n klote vakbond (FNV).
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:26:07 #14
3542 Gia
User under construction
pi_42611677
Ben het er niet mee eens. En niet omdat ik een christen ben, maar omdat ik sowieso tegen verplicht vrije dagen ben.

Als je nou al die verplicht vrije dagen eens af zou schaffen en daar extra verlofdagen van zou maken, dan kan iedereen vrij nemen wanneer hij/zij dat zelf wil. Een moslim kan op suikerfeest vrijnemen, een christen met kerst/pasen/pinksteren, enz... Dan is er altijd een bezetting op de werkplek en dat komt de produktie ten goede. Er moet dan echter wel op dagen dat het voor een of ander geloof een feestdag is, voorrang gegeven worden voor vrijaf aan die gelovigen. Dus een christen die vrij wil op suikerfeest, kan pech hebben als daardoor de minimale bezetting in gevaar komt.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:26:50 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42611695
Kan me eigenlijk niet zoveel boeien.... de ene dag voor de andere inruilen.
Ik heb weinig op met het geloof, maar ik ben wel voor behoud van een aantal vrije dagen. Ik hoop alleen dat ze een beetje gunstig vallen in combinatie met het (zomer)weer.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:45 #16
3542 Gia
User under construction
pi_42611759
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb weinig op met het geloof, maar ik ben wel voor behoud van een aantal vrije dagen. Ik hoop alleen dat ze een beetje gunstig vallen in combinatie met het (zomer)weer.
Als al die verplicht vrije dagen afgeschaft worden en vervangen door verlofdagen, kun jij die opnemen wanneer het weer goed is.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:32:35 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42611841
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Als al die verplicht vrije dagen afgeschaft worden en vervangen door verlofdagen, kun jij die opnemen wanneer het weer goed is.
Nog beter
pi_42611890
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:04 schreef Bloemkool het volgende:
Als ze dit zo graag willen, dan kunnen ze beter naar een land gaan waar dit al een feestdag is.
Ik heb niks op met de islam en nederland hoeft ook niet te veranderen in een islamitisch land door dit soort onzin.

Op deze manier verkloten we de hele geschiedenis en cultuur van ons land, schaf maar steeds meer af en zet er iets van een primitief geloof voor in de plaats
couldnt agree more
I'm not the man you think I am!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:36:34 #19
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_42611963
Die 2e paasdag mogen ze hebben; maar van mijn pinksteren blijven ze af! Wanneer moet ik anders naar Pinkpop verdomme!

(En kom nou niet aan met een suikerfeestpop )
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:37:20 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42611983
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Gia het volgende:
Dan is er altijd een bezetting op de werkplek en dat komt de produktie ten goede.
Precies. Slimme bedrijven nemen een moslim, een jood en een christen aan. Of gaan voor een atheist of boeddhist
pi_42611989
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:36 schreef MutedFaith het volgende:
Die 2e paasdag mogen ze hebben; maar van mijn pinksteren blijven ze af! Wanneer moet ik anders naar Pinkpop verdomme!

(En kom nou niet aan met een suikerfeestpop )
Waarom geef je toe ? ( Tis geen aanval hoor )Zo krijgen ze alleen steeds meer hun zin Het lijkt idd een Tsunami te worden
pi_42612983
Het wordt steeds gekker in NL.

Waart er soms een moslimvirus die zich uitbreidt als een kankergezwel?
pi_42613039
Het maakt me echt geen donder uit, of ik nou de ene onzinnige feestdag vrij ben of de andere.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42613073
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Drugshond het volgende:
Die dag zelf idd niet, maar het achterliggende idee des te meer!
Zo verlies je je eigen identiteit, ik voorzie een hellend vlak en idd met een links kabinet zal het er nog wel door komen ook
pi_42613119
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:13 schreef Repeat het volgende:

Zo verlies je je eigen identiteit
Man, hou op, de kerken stromen leeg, mensen weten geeneens meer waar Kerst voor is laat staan wat Pasen betekent, en dan zou je hele identiteit afhangen van een paar willekeurig gekozen dagen in het jaar dat je vrij bent? . Dra-ma!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 oktober 2006 @ 16:15:56 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42613143
't Is weer typisch Nederlandse zuinigheid: de ene dag ruilen tegen de andere. Geef dat Suikerfeest er gewoon bij, iedereen tevreden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:30 #27
272 R@b
No-nonsens
pi_42613167
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Rewimo het volgende:
't Is weer typisch Nederlandse zuinigheid: de ene dag ruilen tegen de andere. Geef dat Suikerfeest er gewoon bij, iedereen tevreden.
Offerfeest en Suikerfeest officiële feestdagen, oké maar dan ook:

Het Joodse Jom Kipoer, het Chinese nieuwjaar, een aantal Hindoestaande feestdagen en een kleurrijk boeddhistisch feest. En ik vergeet er vast nog wel een paar die officieel erkend dienen te worden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 oktober 2006 @ 16:19:26 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42613274
Prima idee, hoe meer hoe beter
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42613275
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Man, hou op, de kerken stromen leeg, mensen weten geeneens meer waar Kerst voor is laat staan wat Pasen betekent, en dan zou je hele identiteit afhangen van een paar willekeurig gekozen dagen in het jaar dat je vrij bent? . Dra-ma!
zoals ik al zei zitten we op een hellend vlak. het begint met dit soort dingetjes.
  Donald Duck held donderdag 12 oktober 2006 @ 16:20:34 #30
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42613322
Dit is echt weer triest. Integratie werkt de verkeerde kant op, op deze manier.
Als ze zo graag vrij willen hebben op die dag, dan nemen ze maar een vrije dag op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42613398
Ik heb beide bonden al gemaild met mijn mening .. Zullen ze vast blij mee zijn
pi_42613420
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:22 schreef feessie het volgende:
Ik heb beide bonden al gemaild met mijn mening .. Zullen ze vast blij mee zijn
"weet u zeker dat u deze bestanden naar de prullenbak wilt verplaatsen?"
pi_42613452
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

"weet u zeker dat u deze bestanden naar de prullenbak wilt verplaatsen?"
Kunnen ze doen , zijn ze wel een lid kwijt
pi_42613631
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Geen keus meer.................. integreren tegen wil en dank in de moslimwereld. Hoe debieler wil je het hebben?
pi_42613685
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geen keus meer.................. integreren tegen wil en dank in de moslimwereld. Hoe debieler wil je het hebben?
Ben je dan verplicht om op die dag ook daadwerkelijk Suikerfeest te vieren? .
pi_42614013
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, samen met Job Cohen. Koekje erbij.
pi_42614249
quote:

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat onze samenleving zich steeds meer aanpast aan de moslims, ipv dat ze integreren ofzo.
pi_42614323
quote:

[..]

Het gaat niet om het feestvieren an sich. Wel gaat het om een van oudsher ingeworteld cultuur wat eeuwenlang in gebruik is en waarop de hele samenleving van oudsher gestoeld is. Als je je cultuur overboord flikkert, flikker je je indentiteit ook mee overboord.
pi_42614382
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
een van oudsher ingeworteld cultuur wat eeuwenlang in gebruik is
Hoe lang is Pasen eigenlijk al een officieel erkende feestdag?
pi_42614442
Het echte probleem is natuurlijk niet de hoeveelheid religieuze feestdagen of de religie waarop een religieuze feestdag gebaseerd is, maar het daadwerkelijke bestaan van religieuze feestdagen. Gelukkig zijn daar oplossingen voor: alle religieuze feestdagen afschaffen.
pi_42614467
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoe lang is Pasen eigenlijk al een officieel erkende feestdag?
Ach, er werd al pasen gevierd toen de jaartallen nog maar 3 getallen hadden
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:15:28 #42
3542 Gia
User under construction
pi_42614973
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ach, er werd al pasen gevierd toen de jaartallen nog maar 3 getallen hadden
Nog eerder ook. Al voor Jezus' geboorte werd er al pasen gevierd.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:35:29 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_42615466
Wat een onzin, met het suikerfeest heb ik niks van doen en zo wens ik dat óók zo te houden. Dit is geen islamitisch land en dat mag het ook nooit worden.
Ik ben er al op tegen dat mensen zomaar mogen bidden onder werktijd, en dan krijgen we zeker ook nog eens een van hun feesten door de strot geduwd......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:38:05 #44
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_42615536
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:37 schreef feessie het volgende:

[..]

Waarom geef je toe ? ( Tis geen aanval hoor )Zo krijgen ze alleen steeds meer hun zin Het lijkt idd een Tsunami te worden
Ach, of ik nou op 2e paasdag pasen niet vier, of ik vier met het suikerfeest het suikerfeest niet.. Mij maakt t niks uit..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_42615630
Ruik de tolerantie, is het niet geweldig ? 2e Paasdag bestaat zo'n beetje alleen in Nederland, het heeft ook geen enkele betekenis historisch gezien. Het zal mij aan m'n reet roesten eerlijk gezegd, het liefste bepaal ik zelf welke dagen ik vrij heb.
pi_42615647
In een interview met de Nederlands Islamitische Omroep geeft Rienk van Splunder, vice-voorzitter van het CNV, aan dat het CNV niet perse vast wil houden aan Tweede Pinksterdag en Tweede Paasdag. "Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag zijn feestdagen die uit de christelijke traditie stammen, maar die geen christelijke lading hebben. Voor de meeste Nederlanders zijn deze twee dagen verworden tot extra koopzondagen," aldus Van Splunder. In onze inmiddels veranderde samenleving moet er ook ruimte zijn voor andere dan de in Nederland traditionele godsdiensten, vindt Rienk van Splunder. 'Feestdagen van andere religies worden weinig of niet erkend. Denk aan Offer-en Suikerfeest binnen de islamitische traditie. Daarover worden hooguit bij cao afspraken gemaakt over het wel-of niet vrij kunnen nemen op dat moment'. 'Ik zou daarover graag de discussie aangaan. Ik stel uitdrukkelijk niet de christelijke traditie van Nederland ter discussie. Maar waarom zouden we ons op het terrein van feestdagen alleen richten op behouden van wat we hebben, en ons daarmee afsluiten van de wensen en behoeften van mensen met andere religies of achtergronden? Ik sta voor onze christelijke identiteit, en zal dus nooit tornen aan 'eerste feestdagen' van Pasen en Pinksteren, maar wil inlevering van deze specifieke tweede dagen niet op voorhand uitsluiten. Zo creëer je ruimte en respect voor elkaar en een samenleving die zich aanpast aan de tijd en veranderde samenstelling.

Met vriendelijke groet, Hedi Oppers
pi_42615665
Offerfeest mag hier nooit een nationale feestdag worden, zo barbaars is het, al die shcapen slachten.
Plus Nederland is een Westers land met een dito cultuur, dus houden we onze eigen feesten.
Suikerfeest mag best eenv rije dag worden, maar dan niet ten koste van een andere feestdag.
En volgens het Frontpage-bericht wil maar 20% van de Nederlanders een christelijke feestdag inruilen voor een islamitische. De ruime meerderheid wil dat dus niet, dus dag stom plannetje.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:44:55 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42615717
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:41 schreef gelly het volgende:
Ruik de tolerantie, is het niet geweldig ? 2e Paasdag bestaat zo'n beetje alleen in Nederland, het heeft ook geen enkele betekenis historisch gezien. Het zal mij aan m'n reet roesten eerlijk gezegd, het liefste bepaal ik zelf welke dagen ik vrij heb.
idem. CNV spreekt echter met gespleten tong.
Vampire Romance O+
pi_42615750
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:42 schreef Eveli het volgende:
Nederland is een Westers land met een dito cultuur
Ja joh, 'we' waren altijd al christelijk ? Er zijn zo'n beetje 1 miljoen moslims in Nederland, een groep die je niet kan negeren. En of je nou op 2e paasdag of met het suikerfeest naar de Ikea gaat, wat maakt het uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')