Guttegut, zoiets roepen is natuurlijk ook een manier om nieuwe zieltjes te winnenquote:Vakbonden willen paasdag ruilen voor Suikerfeest
AMSTERDAM - Vakbonden CNV en FNV zijn voorstander van een erkende islamitische feestdag. Zij denken bijvoorbeeld aan het ruilen van tweede paasdag of Pinksteren voor het Suikerfeest of offerfeest.
Dat blijkt volgens de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) uit het programma De Horizon dat zaterdag op Radio 5 wordt uitgezonden.
Traditie
Vice-voorzitter Rienk van Splunder van CNV wil dat er snel een erkende feestdag voor moslims komt, ondanks de weerstand die hij verwacht uit christelijke hoek. "De feestdagen in Nederland stammen uit de christelijke traditie."
FNV-beleidsmedewerker Mustapha Laboui: "Dit is tot nu toe alleen niet realiseerbaar omdat er te weinig moslims lid zijn van een vakbond."
Islamitische vakbond
Beiden hopen dat islamitische werknemers zich aansluiten bij bestaande bonden. Beide bonden zijn tegen de komst van een islamitische vakbond. Mocht er toch een islamitische vakbond worden opgericht, dan zijn zij wel bereid tot samenwerken, meldt de NIO donderdag.
Vorig jaar noemde CNV de pinkstermaandag nog een groot goed en wilde de bond die dag niet ruilen tegen het Suikerfeest. De bond zei toen dat godsdiensten tegen elkaar zouden worden opgezet als een vrije dag zou worden geruild.
Hmm vind k echt volksverraad. Welke straf staat daar op ?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef MouseOver het volgende:
Ze willen niet perse een islamitische feestdag. Ze willen, als hun huidige achterban over niet zo heel erg lang met pensioen gaat, verzekerd zijn van een nieuwe doelgroep en daarmee een forse aanwas van nieuwe leden.
Waar staat dat in de Koran?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Jazeker! Immers "wie niet werkt zal niet eten"
Als al die verplicht vrije dagen afgeschaft worden en vervangen door verlofdagen, kun jij die opnemen wanneer het weer goed is.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Drugshond het volgende:
Kan me eigenlijk niet zoveel boeien.... de ene dag voor de andere inruilen.
Ik heb weinig op met het geloof, maar ik ben wel voor behoud van een aantal vrije dagen. Ik hoop alleen dat ze een beetje gunstig vallen in combinatie met het (zomer)weer.
Nog beterquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Als al die verplicht vrije dagen afgeschaft worden en vervangen door verlofdagen, kun jij die opnemen wanneer het weer goed is.
couldnt agree morequote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:04 schreef Bloemkool het volgende:
Als ze dit zo graag willen, dan kunnen ze beter naar een land gaan waar dit al een feestdag is.
Ik heb niks op met de islam en nederland hoeft ook niet te veranderen in een islamitisch land door dit soort onzin.
Op deze manier verkloten we de hele geschiedenis en cultuur van ons land, schaf maar steeds meer af en zet er iets van een primitief geloof voor in de plaats![]()
Precies. Slimme bedrijven nemen een moslim, een jood en een christen aan. Of gaan voor een atheist of boeddhistquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Gia het volgende:
Dan is er altijd een bezetting op de werkplek en dat komt de produktie ten goede.
Waarom geef je toe ? ( Tis geen aanval hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:36 schreef MutedFaith het volgende:
Die 2e paasdag mogen ze hebben; maar van mijn pinksteren blijven ze af! Wanneer moet ik anders naar Pinkpop verdomme!
(En kom nou niet aan met een suikerfeestpop)
Die dag zelf idd niet, maar het achterliggende idee des te meer!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:26 schreef Drugshond het volgende:
Kan me eigenlijk niet zoveel boeien.... de ene dag voor de andere inruilen.
Ik heb weinig op met het geloof, maar ik ben wel voor behoud van een aantal vrije dagen. Ik hoop alleen dat ze een beetje gunstig vallen in combinatie met het (zomer)weer.
Man, hou op, de kerken stromen leeg, mensen weten geeneens meer waar Kerst voor is laat staan wat Pasen betekent, en dan zou je hele identiteit afhangen van een paar willekeurig gekozen dagen in het jaar dat je vrij bent?quote:
Offerfeest en Suikerfeest officiële feestdagen, oké maar dan ook:quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Rewimo het volgende:
't Is weer typisch Nederlandse zuinigheid: de ene dag ruilen tegen de andere. Geef dat Suikerfeest er gewoon bij, iedereen tevreden.
zoals ik al zei zitten we op een hellend vlak. het begint met dit soort dingetjes.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Man, hou op, de kerken stromen leeg, mensen weten geeneens meer waar Kerst voor is laat staan wat Pasen betekent, en dan zou je hele identiteit afhangen van een paar willekeurig gekozen dagen in het jaar dat je vrij bent?. Dra-ma!
"weet u zeker dat u deze bestanden naar de prullenbak wilt verplaatsen?"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:22 schreef feessie het volgende:
Ik heb beide bonden al gemaild met mijn mening .. Zullen ze vast blij mee zijn![]()
Kunnen ze doen , zijn ze wel een lid kwijtquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
"weet u zeker dat u deze bestanden naar de prullenbak wilt verplaatsen?"
Geen keus meer.................. integreren tegen wil en dank in de moslimwereld. Hoe debieler wil je het hebben?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Man, hou op, de kerken stromen leeg, mensen weten geeneens meer waar Kerst voor is laat staan wat Pasen betekent, en dan zou je hele identiteit afhangen van een paar willekeurig gekozen dagen in het jaar dat je vrij bent?. Dra-ma!
Ben je dan verplicht om op die dag ook daadwerkelijk Suikerfeest te vieren?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen keus meer.................. integreren tegen wil en dank in de moslimwereld. Hoe debieler wil je het hebben?
Ja, samen met Job Cohen. Koekje erbij.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht om op die dag ook daadwerkelijk Suikerfeest te vieren?.
Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat onze samenleving zich steeds meer aanpast aan de moslims, ipv dat ze integreren ofzo.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feestvieren an sich. Wel gaat het om een van oudsher ingeworteld cultuur wat eeuwenlang in gebruik is en waarop de hele samenleving van oudsher gestoeld is. Als je je cultuur overboord flikkert, flikker je je indentiteit ook mee overboord.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoe lang is Pasen eigenlijk al een officieel erkende feestdag?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
een van oudsher ingeworteld cultuur wat eeuwenlang in gebruik is
Ach, er werd al pasen gevierd toen de jaartallen nog maar 3 getallen haddenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoe lang is Pasen eigenlijk al een officieel erkende feestdag?
Nog eerder ook. Al voor Jezus' geboorte werd er al pasen gevierd.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ach, er werd al pasen gevierd toen de jaartallen nog maar 3 getallen hadden
Ach, of ik nou op 2e paasdag pasen niet vier, of ik vier met het suikerfeest het suikerfeest niet.. Mij maakt t niks uit..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:37 schreef feessie het volgende:
[..]
Waarom geef je toe ? ( Tis geen aanval hoor)Zo krijgen ze alleen steeds meer hun zin
Het lijkt idd een Tsunami te worden
![]()
idem. CNV spreekt echter met gespleten tong.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:41 schreef gelly het volgende:
Ruik de tolerantie, is het niet geweldig ? 2e Paasdag bestaat zo'n beetje alleen in Nederland, het heeft ook geen enkele betekenis historisch gezien. Het zal mij aan m'n reet roesten eerlijk gezegd, het liefste bepaal ik zelf welke dagen ik vrij heb.
Ja joh, 'we' waren altijd al christelijk ? Er zijn zo'n beetje 1 miljoen moslims in Nederland, een groep die je niet kan negeren. En of je nou op 2e paasdag of met het suikerfeest naar de Ikea gaat, wat maakt het uit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:42 schreef Eveli het volgende:
Nederland is een Westers land met een dito cultuur
Nou, meer nederlands cultuurgoed dan dat krijg je dus niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:41 schreef gelly het volgende:
Ruik de tolerantie, is het niet geweldig ? 2e Paasdag bestaat zo'n beetje alleen in Nederland, het heeft ook geen enkele betekenis historisch gezien. Het zal mij aan m'n reet roesten eerlijk gezegd, het liefste bepaal ik zelf welke dagen ik vrij heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |