Bij het plaatselijke stimuleringsfonds hier kunnen mensen met een laag inkomen die van tafeltje-dek-je eten een aanzienlijk deel van de kosten terug krijgen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. thuiszorg verzorgd zelf geen maaltijden, die verwijzen je door naar tafeltje dekje ..
en daar kost een maaltijd 5,50 ¤ per dag, dus 163 ¤ per maand ..
hoe wil je dat betalen van die 150 ¤ die je maximaal mag overhouden om in aanmerking te komen voor hulp van de voedselbank ?
euhm .. als de gemeente Cuijk tekenend is voor alle gemeentes in nederland steld dat ook niet veel voorquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:11 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Bij het plaatselijke stimuleringsfonds hier kunnen mensen met een laag inkomen die van tafeltje-dek-je eten een aanzienlijk deel van de kosten terug krijgen.
quote:Bijdrage ouderen voor tafeltje-dek-je
Vijfenzestigplussers kunnen een maximale bijdrage krijgen van ¤ 1,13 per maaltijd, tot een maximumbedrag van ¤ 28,36 per persoon per maand.
Vergiet in de wasbak, pan omkieperen. Kan wel met een arm.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:13 schreef moussie het volgende:
[..]
wat zit jij nou uit je nekharen te lullen .. klein beetje nadenken misschien ?
doe maar eens alsof je rechterarm het niet meer doet .. ga je je toch aankleden/je gat afvegen met links .. zal niet makkelijk gaan en/of snel maar het gaat, terwijl een pan afgieten je niet zal lukken
De meeste mensen eten maar 6 keer in de week warm. Althans, de meeste mensen die ik ken. Die maken op zaterdag gewoon iets makkelijks. Verder is het mogelijk om hiervoor extra geld te krijgen. Of je laat bevroren maaltijden voor de hele week komen, die je zelf in de magnetron opwarmt. Die zijn goedkoper. Iets van 4,80 of zo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. thuiszorg verzorgd zelf geen maaltijden, die verwijzen je door naar tafeltje dekje ..
en daar kost een maaltijd 5,50 ¤ per dag, dus 163 ¤ per maand ..
hoe wil je dat betalen van die 150 ¤ die je maximaal mag overhouden om in aanmerking te komen voor hulp van de voedselbank ?
Dan kost een maaltijd 4,37 en dat is laag genoeg om van die 150 euro waar jij het over had, te betalen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:36 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. als de gemeente Cuijk tekenend is voor alle gemeentes in nederland steld dat ook niet veel voor
[..]
Weet je wat nu zo grappig is? De mensen uit Moussies voorbeeld zie je dus echt niet vanwege een aardappelafgietprobleem bij die voedselbank, die mensen willen namelijk helemaal niet zielig gevonden worden en zijn een kei in improviseren en buiten de dingen die ze *met die andere arm nog kunnen* totaal uit om toch maar een stukje zelfredzaamheid te laten zien waar ze onwijs trots op zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:04 schreef milagro het volgende:
een pan niet kunnen afgieten
mijn god, zeg, alsof daar niet iets op te improviseren is.
waarom ben je extra zielig met lichamelijke gebreken als je moet leven vd bijstand? is dan ineens de handicap erger of zo?
en dan is 2 keer per week je arm verbrand door de stoom als je net niet snel genoeg weg bent ..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Vergiet in de wasbak, pan omkieperen. Kan wel met een arm.
Als het je lukt je aan te kleden met één arm, lukt de rest ook wel.
Heb ik ook niet gezegd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:56 schreef moussie het volgende:
eitherway is het iets dat je niet kan aflezen aan het feit dat diegene nog uit een taxi kan stappen
Ik vind het helemaal niet grappig dat er in ons land zo'n mentaliteit heerst dat iedereen die weinig geld heeft zielig is, en zeker als ze hulp moeten vragen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:52 schreef Loedertje het volgende:
Weet je wat nu zo grappig is? De mensen uit Moussies voorbeeld zie je dus echt niet vanwege een aardappelafgietprobleem bij die voedselbank, die mensen willen namelijk helemaal niet zielig gevonden worden en zijn een kei in improviseren en buiten de dingen die ze *met die andere arm nog kunnen* totaal uit om toch maar een stukje zelfredzaamheid te laten zien waar ze onwijs trots op zijn.
aah, bij 6 maaltijden per week kom je dus op pakweg 110 ¤ per maand .. okay .. dat waren dus je warme maaltijden ..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan kost een maaltijd 4,37 en dat is laag genoeg om van die 150 euro waar jij het over had, te betalen.
Mensen afmaken is ook zo wat he?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:05 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Niet echt de meest economische oplossing.
Jij loopt te zeiken voor mensen die zelf niet zeiken. Mijn ouders hebben ook alleen maar AOW, die hoor je niet klagen. Ze kunnen er best redelijk van rondkomen. Ze hebben een (oude) auto, telefoon, tv. En eten gewoon 6 keer per week een volledige warme maaltijd. Op zaterdag iets gemakkelijks. Eén keer per week eet mijn zus daar mee, met 5 personen. Met verjaardagen krijgen we allemaal wat. De kleinkinderen krijgen ook wat van sinterklaas en met pasen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:09 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, bij 6 maaltijden per week kom je dus op pakweg 110 ¤ per maand .. okay .. dat waren dus je warme maaltijden ..
en nu de rest .. brood, beleg, drinken, wasmiddelen, kleefpasta voor je kunstgebit .. voor 10 ¤ per week .. vette pot hoor, makkelijk te doen ..
omg .. het gaat hier dus ook niet over mensen zoals je ouders ..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij loopt te zeiken voor mensen die zelf niet zeiken. Mijn ouders hebben ook alleen maar AOW, die hoor je niet klagen. Ze kunnen er best redelijk van rondkomen. Ze hebben een (oude) auto, telefoon, tv. En eten gewoon 6 keer per week een volledige warme maaltijd. Op zaterdag iets gemakkelijks. Eén keer per week eet mijn zus daar mee, met 5 personen. Met verjaardagen krijgen we allemaal wat. De kleinkinderen krijgen ook wat van sinterklaas en met pasen.
En dat kan allemaal. Natuurlijk zouden ze graag wat meer hebben, wie niet. Maar het kan dus wel.
"Hihi."quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mensen afmaken is ook zo wat he?
En daarna wil je mensen tussen de 30-40 in een verzorgingstehuis stoppen. Vandaar mijn punt.quote:Waarom zou de rgemeente moeten zorgen voor de boodschappen van hun inwoners?
Het gaat over kunnen of niet kunnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij loopt te zeiken voor mensen die zelf niet zeiken. Mijn ouders hebben ook alleen maar AOW, die hoor je niet klagen. Ze kunnen er best redelijk van rondkomen. Ze hebben een (oude) auto, telefoon, tv. En eten gewoon 6 keer per week een volledige warme maaltijd. Op zaterdag iets gemakkelijks. Eén keer per week eet mijn zus daar mee, met 5 personen. Met verjaardagen krijgen we allemaal wat. De kleinkinderen krijgen ook wat van sinterklaas en met pasen.
En dat kan allemaal. Natuurlijk zouden ze graag wat meer hebben, wie niet. Maar het kan dus wel.
exact! het houdt het in stand juist, je neemt ze (uitzonderingen daar gelaten) verantwoordelijkheid af.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Weet je wat nu zo grappig is? De mensen uit Moussies voorbeeld zie je dus echt niet vanwege een aardappelafgietprobleem bij die voedselbank, die mensen willen namelijk helemaal niet zielig gevonden worden en zijn een kei in improviseren en buiten de dingen die ze *met die andere arm nog kunnen* totaal uit om toch maar een stukje zelfredzaamheid te laten zien waar ze onwijs trots op zijn.
Mensen die aangewezen zijn op tafeltje dekje vanwege allerlei oorzaken zie je ook niet bij de voedselbank.
Het zijn doorgaans mensen die vanwege een enorme schuldproblematiek daar aankloppen , vandaar ook de oorspronkelijke eisjes, de hulp is niet voor eeuwig, men eist dat je hulp zoekt om een oplossing te vinden voor de achterliggende oorzaken (en dat zijn doorgaans schulden) Het is gewoon een voorwaarde om daadwerkelijk iets te gaan doen aan de redenen zodat d.m.v. budgetering of wsnp er wekelijks wel een bedrag overblijft om zelf je boodschappen te kunnen doen.
Het is krap wat er overblijft máár het kan...als je maar wilt.
Huisartsen ook maar afschaffen dan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:04 schreef milagro het volgende:
[..]
exact! het houdt het in stand juist, je neemt ze (uitzonderingen daar gelaten) verantwoordelijkheid af.
prioriteiten stellen is vaak hun probleem.
ja!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:17 schreef Colnago het volgende:
[..]
Huisartsen ook maar afschaffen dan?
euhm, ik had al de links neergezet naar voorwaarden en criteria van de voedselbank, zo te lezen heb je niet de moeite genomen om te kijken ..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ja!
doe niet zo dom, je weet best wat ik bedoel het moet een noodoplossing zijn, geen oplossing.
een overbrugging, geen permanente regeling.
die mensen maken vaak ook geen gebruik van de mogelijkheden die er zijn, zoals bv schuldsanering, en waarom niet? omdat er dan 24/7 controle is op je uitgaven, en dat moeten ze niet.
begrijp ik wel, zou ik ook niet moeten, maar dan moet je dus ook niet zeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |