Precies. Het is geen par-3 baan maar een par- 27 baan als er bijvoorbeeld 9 par 3's zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:24 schreef fioooon het volgende:
Nee, maar hoeveel holes liep je? Bij de efteling heb je een par 3 baan met 4 holesDan is 6 boven de baan wel wat veel
Afgeslagen met je putterquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:51 schreef fioooon het volgende:
Zo, net weer even afgeslagen. Nog net voor de regen begon.
- ijzeren 7
- ijzeren 3
- putter
quote:
Netjes hoor. Zo zie je maar: oefening baart kunst.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:27 schreef ETA het volgende:
Ik ben zelf 2 jaar geleden begonnen met een intro cursusje, en meteen wat vervolglessen genomen om mijn baanpermissie te halen voor de lokale par3 baan. Daarna eigenlijk weinig gespeeld omdat mijn speelpartner en ik het nogal druk hadden. Ik zat wel regelmatig op de driving range om na een werkdag even de stress eruit te slaan.
Begin van dit seizoen eindelijk een nieuwe les genomen om te kijken of mijn slag nog in orde was en wat vaker op de par3 baan gaan spelen. Al die uren op de driving range begon zich eindelijk af te betalen. In plaats van de scores te tellen in aantal ballen verloren, kon ik eindelijk beetje normale scores neerzetten2 weken geleden mijn eerste birdie geslagen en meteen ronde 33 neergezet (par27 baan), en vorige week weer een birdie op dezelfde hole voor een ronde 35. Komend weekend voor het eerst les op de "grote" baan. Hopelijk krijg ik hierna permissie om op deze baan te spelen ter voorbereiding van mijn GVB examen (die ik nog moet inplannen).
mijn golfset: Wilson ijzeren 5, 7, 9, PW, SW en een hybrid.
18 holes. Allemaal par 3. (tussen de 50 en 150 meter)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:24 schreef fioooon het volgende:
Nee, maar hoeveel holes liep je? Bij de efteling heb je een par 3 baan met 4 holesDan is 6 boven de baan wel wat veel
Ja, dat is zeer netjes 6 slagen daarboven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
18 holes. Allemaal par 3. (tussen de 50 en 150 meter)
Netjes dan die score van plus 6.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:17 schreef Kreator het volgende:
18 holes. Allemaal par 3. (tussen de 50 en 150 meter)
Maar midgetgolf vind ik behoorlijk lastig zo op dat asfalt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:31 schreef Kreator het volgende:
Ik kwam laatst op -4 binnen, maar dat was midgetgolf.
Daarom zei ik dus ook dat het een par3 baan is. Op de grote baan loop ik rond de 100 slagen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:03 schreef Catbert het volgende:
IMHO kun je een par 3 baan ook niet echt vergelijken met een 'echte' baan,
Heb je nou al een EGA-handicap gehaald?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:25 schreef Kreator het volgende:
Daarom zei ik dus ook dat het een par3 baan is. Op de grote baan loop ik rond de 100 slagen.
Ik ben jarenlang actief lid geweest van de Heemskerkse Golfvereniging en ben tegenwoordig "wilde speler" geworden zonder vaste club.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:45 schreef fioooon het volgende:
Welke banen spelen jullie eigenlijk?
Ik eigenlijk altijd Spaarnwoude.
Holes. Je hebt holes gespeeld en niet 4 banen. Als je 4 banen had gelopen dan kon je nu niet meer lopen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:06 schreef ETA het volgende:
gisteren voor het eerst een les gehad op de grote baan. In een uurtje hebben we de 4 banen afgelopen die ook aan bod komen bij het GVB examen. Lange slagen gingen redelijk kut, misschien maar 1 op 3 zuiver geraakt, de rest getopt of zat een vaag effect aan (gebrek aan ervaring met spelen in de rough helpt ook niet)korte spel daarin tegen ging wel uitstekend, alle keren op de green in 2x geputt.
Ondanks de wind ging het niet slecht, scores van 6 - 7 - 8 - 7 op de par4 banen. Goed genoeg voor het praktijk gedeelte van de GVB
Echt op de baan spelen is vaak heel wat anders dan vanaf de drivingrange slaan. Ik heb zelf soms wel dat ik voordat ik ga lopen even af ga slaan op de drivingrange. Dat gaat dan prima en zodra ik de baan op ben is het echt weer inkomen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:06 schreef ETA het volgende:
gisteren voor het eerst een les gehad op de grote baan. In een uurtje hebben we de 4 banen afgelopen die ook aan bod komen bij het GVB examen. Lange slagen gingen redelijk kut, misschien maar 1 op 3 zuiver geraakt, de rest getopt of zat een vaag effect aan (gebrek aan ervaring met spelen in de rough helpt ook niet)korte spel daarin tegen ging wel uitstekend, alle keren op de green in 2x geputt.
Ondanks de wind ging het niet slecht, scores van 6 - 7 - 8 - 7 op de par4 banen. Goed genoeg voor het praktijk gedeelte van de GVB
Lessen, oefenen, oefenen, oefenenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:11 schreef sanger het volgende:
Topickickje...
Sinds 31 januari golf ik ook![]()
Nog geen lessen gehad. Eerst twee keer alleen op de driving range en vanaf de derde keer op Spaarnwoude de F-holes gelopen. Dat ging wel redelijk, eigenlijk beter dan verwacht. Op 9-holes par 27 liep ik de eerste twee keer gemiddeld 27 boven par.
Inmiddels ook al een paar keer de AB holes gelopen, alle keren minder dan 27 boven par (par is 29).
Binnenkort begin ik met enkele lessen en daarna een GVB cursus
Dank jequote:
Plezier is al geregeldquote:Les of 10/15 en zelf oefenen en je moet je gvb kunnen halen.
Ik raad meestal aan om een halfuur les te nemen. Dan kan je 15 minuten inslaan, 30 mintuten les en nog eens 30 minuten oefenen wat ze je hebben geleerd. Een uur les vind ik vaak te lang.
De meeste pro's die ik ken raden dat ook aan maar tegenwoordig zijn er nogal veel van die spoed dingen waar ik minder geloof in heb. Maar dar is je eigen keuze.
Veel plezier in elk geval
Mijn ouwe cluppie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:54 schreef sanger het volgende:
Afgelopen weekend de par 3 in Heemskerk gelopen in 12 boven par. Wel erg korte banen, maar ging wel lekker.
Heb je de nieuwe par 3 hoek al gezien? Ziet er erg mooi uit, alleen nog erg kaalquote:
Nee, die is na mijn tijd aangelegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:27 schreef sanger het volgende:
Heb je de nieuwe par 3 hoek al gezien? Ziet er erg mooi uit, alleen nog erg kaal![]()
Ook wel een leuke baan.quote:Binnenkort trouwens op Purmerend een keer 9 holes van de echte baan lopen. Mijn broer werkt daar en heeft baanpermissie geregeld
Gisteren 9-holes gedaan op de rode baanquote:
Ja, veel leuker toch?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:42 schreef sanger het volgende:
Gisteren 9-holes gedaan op de rode baanIs toch wel heel anders dan op een par-3 baan hoor
Jazeker. Banen zijn veel langer en moeilijker, greens mooier, een eigen tee gebruiken etc.quote:
Prof?quote:Op woensdag 20 april 2011 23:49 schreef Knuck-les het volgende:
Dit topic ook maar even volgen, al is het niet echt recreatief meer voor mij. Doe het al een jaartje of 12
Prof niet nee.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Prof?
Zo niet dan blijft het recreatief. Ook voor mij, sinds 1987.
Ah, je bent nog junior.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:03 schreef Knuck-les het volgende:
Prof niet nee.
Meer 'niet reacreatief' als in dat er tijd voor vrij gemaakt wordt i.p.v. dat het vrijetijdsbesteding is.
struin heel wat (jeugd)toernooien af door het land. Hcp staat nu op 3.8
niet meer. Wel een aantal jaar in gezeten.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, je bent nog junior.
Zit je in de landelijke jeugdselectie?
Ik heb bij Flogolf een GVB cursus gedaan vorig jaar, in 6 weken met 1 les per week. En daartussendoor nog flink op de driving range geoefend natuurlijk. GVB theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Sindsdien eigenlijk veel te weinig gespeeld en dat merkte ik 2 weken terug toen we met vriendin en haar ouders 9 holes gingen lopen. Gelukkig speelden we texas scramble anders was ik er snel klaar mee geweest vermoed ik. Ik moet eigenlijk echt een opfriscursusje doen.quote:Op donderdag 21 april 2011 08:28 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen heeft iedereen hier nu eigenlijk gehad? En doen jullie nog regelmatig herhalingslessen?
Dat is niet veelquote:Op donderdag 21 april 2011 14:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb bij Flogolf een GVB cursus gedaan vorig jaar, in 6 weken met 1 les per week. En daartussendoor nog flink op de driving range geoefend natuurlijk. GVB theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Sindsdien eigenlijk veel te weinig gespeeld en dat merkte ik 2 weken terug toen we met vriendin en haar ouders 9 holes gingen lopen. Gelukkig speelden we texas scramble anders was ik er snel klaar mee geweest vermoed ik. Ik moet eigenlijk echt een opfriscursusje doen.
Nouja, ik heb wel daarnaast 2-3 keer per week op de DR en de par 3 baan gestaan hoor, dus al met al flink aan de bak geweest.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:35 schreef sanger het volgende:
Dat is niet veel
Ik ga binnenkort beginnen met 10 lessen, en daarna GVB halen. En ik oefen veel op de baan en dr.
Ik ga ieder weekend de par-3 baan op en een uurtje DR. Meer tijd heb ik helaas ook echt niet.....quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nouja, ik heb wel daarnaast 2-3 keer per week op de DR en de par 3 baan gestaan hoor, dus al met al flink aan de bak geweest.
10 lessen is dan ook prima. Je moet 't ook niet forceren. Oh, en halverwege krijg je een punt dat 't ff erg slecht gaat waarschijnlijk (had ik zelf in ieder geavl, ik moest m'n hockeyswing afleren), maar daar kom je vanzelf doorheen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:51 schreef sanger het volgende:
Ik ga ieder weekend de par-3 baan op en een uurtje DR. Meer tijd heb ik helaas ook echt niet.....
Dat is met iedere sport denk ik. Een hele steile leercurve en vervolgens stanatie/daling om vervolgens weer te stijgenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
10 lessen is dan ook prima. Je moet 't ook niet forceren. Oh, en halverwege krijg je een punt dat 't ff erg slecht gaat waarschijnlijk (had ik zelf in ieder geavl, ik moest m'n hockeyswing afleren), maar daar kom je vanzelf doorheen.
Heh, geloof ik zeker, alleen was het wel enorm frustrerendquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:42 schreef sanger het volgende:
Dat is met iedere sport denk ik. Een hele steile leercurve en vervolgens stanatie/daling om vervolgens weer te stijgen
Ach, tot nog toe verbaas ik me eigenlijk over de scores die ik loop. Als het iets minder wordt het ik er nog steeds vrede meequote:Op vrijdag 22 april 2011 13:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heh, geloof ik zeker, alleen was het wel enorm frustrerend
Als je les gaat nemen gaat het alleen maar omhoog neem ik aan. Ik hoop alleen dat je geen dingen af moet gaan leren die je jezelf aangeleerd hebt (zoals ik met m'n hockeyswing), Heb je eerder les gehad?quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:44 schreef sanger het volgende:
Ach, tot nog toe verbaas ik me eigenlijk over de scores die ik loop. Als het iets minder wordt het ik er nog steeds vrede mee
Ik hou er rekening mee dat het in het begin eerst slechter zal wordenquote:Op vrijdag 22 april 2011 15:06 schreef Catbert het volgende:
Als je les gaat nemen gaat het alleen maar omhoog neem ik aan. Ik hoop alleen dat je geen dingen af moet gaan leren die je jezelf aangeleerd hebt (zoals ik met m'n hockeyswing), Heb je eerder les gehad?
Vriend van me heeft getennist en dan zie je direct dat de swing wel goed is. Mijn broer heeft gehonkbald en die moest wat versleutelen. En ik heb alleen gevoetbald en ben ontzettend houterigquote:Op vrijdag 22 april 2011 15:55 schreef golfer het volgende:
Hockeyers blijven toch altijd die wat apart swing hebben. Wel vaak heel effectief.
Floris Jan Bovelander kwam een keertje bij mijn oude club langs om eens te proberen een balletje te slaan op de DR.
Pakte een ijzer-7 en mepte meteen de bal 180 meter ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |