quote:
quote:
Kamerlingh Onnes?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:06 schreef MarkPeterse het volgende:
Wie was de eerste Nederlandse nobelprijswinnaar?
Inderdaad..dat had ik moeten kiezenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
biologie natuurlijk. Of rare weetjes
![]()
van 't Heelveelxenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:24 schreef MarkPeterse het volgende:
laatste hint, anders trek ik hem terug: van 't XXXXXXXXXX
Ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:29 schreef MarkPeterse het volgende:
Ik trek hem terug, het antwoord is Jacobus van 't Hoff
Maar weer gewoon een voetbalvraag stellen dus
Eerlijk gezegd is het wel iets dat men zou kunnen/moeten weten. Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:35 schreef MarkPeterse het volgende:
damn ik heb volgens mij echt geen mensenkennis
ik had gedacht dat van 't hoff niet echt een veel moeilijkere vraag zou zijn dan kauw.....
quote:
Ik zou dan juist heel erg blij zijn...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:38 schreef MarkPeterse het volgende:
mijn ex vriendin, mij dumpen....
quote:
Ja dat zou inderdaad wel kunnen, volgens mij is dat wel goed....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:40 schreef Soempie het volgende:
kenau was aanvoerdster van een bende vrouwen, die het tegen de spanjaarden opnamen?
Ik vind het goed genoeg.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:40 schreef Soempie het volgende:
kenau was aanvoerdster van een bende vrouwen, die het tegen de spanjaarden opnamen?
quote:Kenau Simonsdochter Hasselaer (1526-1588/1589) was een scheepsbouwer en houthandelaar die vooral bekend is geworden door haar felle verzet bij de verdediging van Haarlem tijdens de Tachtigjarige Oorlog.
Volgens sommige ooggetuigeverslagen van Duitse huursoldaten vocht ze zelf actief mee tegen de Spanjaarden. Zo zou ze aan het hoofd staan van 300 vrouwen die met kokend water, brandend stro en gesmolten pek vanaf de stadsmuren de vijand van zich afhield
Volgens Hooft was ze niet bang om met spies, geweer en degen tegen de vijand te strijden. De vrouwen vochten volgens hem actief mee omdat ze wisten hoe de Spanjaarden waren omgegaan met de vrouwen in andere veroverde steden. Hierdoor is de mythe om haar persoon ontstaan. Volgens sommige historici is echter niet vast te stellen dat ze daadwerkelijk meevocht. In een in 1586 geschreven verzoekschrift aan de burgemeesters, schepenen en vroedschappen van Haarlem zinspeelde Kenau hier zelf niet op, hoewel ze wel aangaf dat ze als een goede patriot had meegeholpen aan de verdediging van de stad.
Tijdens en na haar leven had ze al een slechte bijnaam onder de Haarlemmers. Dit kwam vooral door haar moeilijke karakter. Uit verschillende rechterlijke bronnen is op te maken dat ze voortdurend procedeerde. Bijna twintig jaar na haar dood werd ze zelfs nog uitgemaakt voor een tovenaarster. Haar naam werd uiteindelijk gebruikt als scheldwoord voor manwijven. Soms wordt met 'Kenau' echter ook een moedige, doortastende en zelfstandige vrouw bedoeld.
? ik heb het gemistquote:
Waarschijnlijk noemde hij jou een kenauquote:
bedacht ik ook netquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk noemde hij jou een kenau
Ach, wat obscene teksten jouw kant op - maar ik bedacht me.. dus veranderde ik het in eenquote:
Moedige, zelfstandige en doortastende vrouwquote:
Nee dan was het inderdaad niet mijn exquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Moedige, zelfstandige en doortastende vrouw.
Haar naam werd uiteindelijk gebruikt als scheldwoord voor manwijvenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:47 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Nee dan was het inderdaad niet mijn ex
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:48 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Haar naam werd uiteindelijk gebruikt als scheldwoord voor manwijven
nu wel?
Soempie! Kom eens kijken!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:49 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
(laat het haar maar niet lezen)
ben wel wat van je gewendquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef macondo het volgende:
[..]
Ach, wat obscene teksten jouw kant op - maar ik bedacht me.. dus veranderde ik het in een
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Supersheep het volgende:
[..]
uhh, hij gaf je een kusje
cupido-sheep to the rescue
En je kon zeker niet ophouden met het aanstaren van die poster?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef Nembrionic het volgende:
Hier hebben wij jarenlang een poster van aan een deur gehad
Nembrionic +1quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:53 schreef Nembrionic het volgende:
roerdomp
Een poster van George Michael is ook niet alles!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nembrionic +1
een poster van een Roerdomp![]()
![]()
quote:
psst! vraag kopen?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
Even een vraag maken..moment...
Dat gevoel had ik net ook bij Kauw -> Eksterquote:
ik wil je wel helpenquote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Nu nog netjes afmaken en je mag het weiland in.
Madurodam naar Madurodam?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:59 schreef Nembrionic het volgende:
Waar lag de eerste electrische treinverbinding in Nederland?
Dus beginpunt/eindpunt.
en ik ben niet eens bioloogquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:00 schreef MarkPeterse het volgende:
grrr door me af te vragen of je bioloog bent heb ik de vraag verspeeld
Zegt de mevrouw in bad...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef wyccie het volgende:
Wat een vreemd topic is dit.
*hap* *hap*quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:04 schreef wyccie het volgende:
Op bed!
Nee. En Rotterdam moet nog steesd iets specifieker.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Rotterdam - Schiedam?
BLEAAAAAAAAAAAAT!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef wyccie het volgende:
Wat een vreemd topic is dit.
Zegt de bijziende meneer...quote:
Neen..anders had je wel een punt gehadquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:05 schreef MarkPeterse het volgende:
is haarlem amsterdam niet goed dan?
Dat was geloof ik de eerste gewone spoorlijn, Nembrio vroeg naar de eerste elektrischequote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:05 schreef MarkPeterse het volgende:
is haarlem amsterdam niet goed dan?
Nee hoor, ze is geen biologe. Haar bijles voorstel was meer een uitnodiging om doktertje te spelenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:00 schreef MarkPeterse het volgende:
Soempie=bioloog?
Nee..die anderequote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:07 schreef MarkPeterse het volgende:
cs?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Nee hoor, ze is geen biologe. Haar bijles voorstel was meer een uitnodiging om doktertje te spelen![]()
MarkPeterse +1quote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:10 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Jij geeft je ook op?
Willen andere deelnemers ook even hun hand opsteken?
Hoe wordt gequizzed. En waar gequizzed wordt vallen punten...quote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:10 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Jij geeft je ook op?
Willen andere deelnemers ook even hun hand opsteken?
Literatuur.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:13 schreef MarkPeterse het volgende:
voorkeur voor een categorie?
meisjesvraagquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:13 schreef MarkPeterse het volgende:
voorkeur voor een categorie?
Wil je dat die ook meedoet dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef lienelien het volgende:
oja, wie van jullie is Peter van Oene?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef lienelien het volgende:
neuh, die mailde me net.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:15 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Wil je dat die ook meedoet dan?
quote:peter van oene <p.vanoene@hotmail.com>
Sent : Wednesday, October 11, 2006 12:12 PM
To : eclvh
| | | Inbox
hoi vraagje welk ondergoed draag jij vandaag?
quote:From : peter van oene <p.vanoene@hotmail.com>
Sent : Wednesday, October 11, 2006 12:14 PM
Subject : RE:
| | | Inbox
hoi ik ben peter.
ik heb je mailadres van fok forum.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef lienelien het volgende:
quote:From : peter van oene <p.vanoene@hotmail.com>
Sent : Wednesday, October 11, 2006 12:16 PM
Subject : RE:
| | | Inbox
nee ik ben zelf niet bij fok forum....
en heb geen username.
gewoon belangstelling.
dus wat is het antwoord???
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
neuh, die mailde me net.
[..]
[..]
Ik wil ook gestalked worden, gezellig!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een vraag?
Wordt je gestalked?
en dat is 4!quote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:18 schreef NrSiX het volgende:
ff offtopic.. owneedoe maar een schapen vraag
[afbeelding]
BLEAAAAAAAAAT!
stiekem speciaal voor superschaap
nou wil jij ook al weten wat voor een ondergoed ik aanheb? Het moet niet gekker worden hierquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:18 schreef Supersheep het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wat heb je geantwoord? (mijn mailbox ligt er momenteel namelijk even uit)
Ga je mij nou beschuldigen van ondergoedvragen? Daar ben ik veel te lief, rustig en weet ik veel wat voorquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
nou wil jij ook al weten wat voor een ondergoed ik aanheb? Het moet niet gekker worden hier![]()
Beter kijken.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:23 schreef MarkPeterse het volgende:
hey gaan we nog serieus naar mijn vraag kijken, stel ik een mooiebelangrijkeliteratuurvraag (tm), zitten jullie te mutsen over wie het leukste ondergoed aan heeft...![]()
ja, je bent gewoon een dom schaapjequote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:25 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ga je mij nou beschuldigen van ondergoedvragen? Daar ben ik veel te lief, rustig en weet ik veel wat voor
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
ja, je bent gewoon een dom schaapje![]()
vind ik ook. Ik zit hier in een stilteruimte en het is heel moeilijk om m'n lachen in te houden zo.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:23 schreef MarkPeterse het volgende:
hey gaan we nog serieus naar mijn vraag kijken, stel ik een mooiebelangrijkeliteratuurvraag (tm), zitten jullie te mutsen over wie het leukste ondergoed aan heeft...![]()
Geen flauw idee...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:27 schreef MarkPeterse het volgende:
Het gaat over twee indiers die een bomaanslag in hun vliegtuig overleven. Beiden veranderen in iets, maar wat..... (dat wordt de volgende hint)
En waarom gebruik je dan een unibrow-smiley?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
vind ik ook. Ik zit hier in een stilteruimte en het is heel moeilijk om m'n lachen in te houden zo.![]()
Hup, serieus nu![]()
om m'n kenau imago hoog te houden natuurlijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:28 schreef Supersheep het volgende:
[..]
En waarom gebruik je dan een unibrow-smiley?
Nou, dat lukt aardig!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
om m'n kenau imago hoog te houden natuurlijk
Je maakt me wel bang, ik heb het niet zo op boze vrouwen die de hele dag aan het handje-drukken zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
om m'n kenau imago hoog te houden natuurlijk
Nou nee, eigenlijk nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:38 schreef MarkPeterse het volgende:
maar als je zo het verhaal leest, wil je het zeker wel meteen gaan lezen
Dat is de Bijbel ookquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:41 schreef MarkPeterse het volgende:
het boek was zwaar controversieel....
We have a winner! wyccie +1quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:42 schreef wyccie het volgende:
Duivelsverzen?
BBQ in oktober?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
Zo even naar de winkel. Spulletjes halen voor de BBQ
Het is 22C, droog en zonnig. Ik heb 1 keer ge-BBQ'd dit jaar. Geef me één goede reden dat ik niet 1,5 week in Oktober gaan BBQ-en?quote:
Het is vroeg donker.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is 22C, droog en zonnig. Ik heb 1 keer ge-BBQ'd dit jaar. Geef me één goede reden dat ik niet 1,5 week in Oktober gaan BBQ-en?
Voor je het weet struikel je en lig je met je hoofd op de BBQ?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is 22C, droog en zonnig. Ik heb 1 keer ge-BBQ'd dit jaar. Geef me één goede reden dat ik niet 1,5 week in Oktober gaan BBQ-en?
Denkt terug aan wiskundeles waar de benaming langskwamquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef wyccie het volgende:
Iedereen weet dat Rushdie achterna gezeten wordt, maar niemand weet waar het boek over gaat
Hoe heet zo'n patroon?
[afbeelding]
Dat weten zelfs de mensen die hem achterna zitten niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef wyccie het volgende:
Iedereen weet dat Rushdie achterna gezeten wordt, maar niemand weet waar het boek over gaat
[
Tuurlijk, gewoon doen! Is alleen vrij ongebruikelijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daarom beginnen we ook vroegquote:
ik kan het boek wel aanraden als je van magisch realistische verhalen houdt....quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat weten zelfs de mensen die hem achterna zitten niet.
Ze is goed he?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef Soempie het volgende:
meander
Heerlijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:51 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Gezellig zo'n stinkende vuurkorf erbij![]()
Wat heb jij voor een avatar?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:50 schreef Supersheep het volgende:
mijn ondergoed op m'n laptopquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Wat heb jij voor een avatar?
quote:
De krullevaar!quote:
Oh het is echt een bio vraag? Niet de NAAM (zoals Piet) van dat beest?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
en deze bio-vraag weet je vast wel![]()
Tha_Erik +1quote:
't is echt een vogelsoort: krullevaar, nooit van gehoord?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh het is echt een bio vraag? Niet de NAAM (zoals Piet) van dat beest?
Ik nog nooitquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Pluk van de Petteflet heb ik echt wel 10 keer gelezen.
Ook niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:04 schreef RoofingBurner het volgende:
zijn eigen uitwerpselen?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:04 schreef Nembrionic het volgende:
Barba's?
Neen, al kom je wel een beetje in de buurt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:05 schreef RoofingBurner het volgende:
Hij gebruikte natuurlijke kleurstoffen, bijvoorbeeld spinazie voor groen etc etc
Getting close. Maar ik zoek het iets specifieker.quote:
ja, ik weet even niet meer welke...winegums?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Getting close. Maar ik zoek het iets specifieker.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:07 schreef wyccie het volgende:
Wat zijn barba's?
Neen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
ja, ik weet even niet meer welke...winegums?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:07 schreef Nembrionic het volgende:
jelly beans?
nog zo'n kenau!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:08 schreef wyccie het volgende:
Die kun je niet gebruiken, want die bestaan niet.
wellus!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:08 schreef wyccie het volgende:
Zeg jij...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:08 schreef wyccie het volgende:
Ook niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:08 schreef Nembrionic het volgende:
Van die hartjes?
Die zocht ik! Hij loste deze op in water om zo de kleur te krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:09 schreef wyccie het volgende:
M&M's?
JAAAAAAAAAA, KADOOWTJUHHHSSSquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh shit... Sinterklaas en Zwarte Piet....????
Persoonlijk denk ik dat een tube verf goedkoper isquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die zocht ik! Hij loste deze op in water om zo de kleur te krijgen.
wyccie +1
Tssss...wie heeft er nou nog nooit van Sinterklaas gehoord?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef MarkPeterse het volgende:
wow, dat jullie dit weten, heb nog nooit van die hele vent gehoord
Kan hij niet krijgen in de gevangenisquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat een tube verf goedkoper is
Nooit Escape from Alcatraz gekeken?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Kan hij niet krijgen in de gevangenis![]()
Dit wéten we ook helemaal niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef MarkPeterse het volgende:
wow, dat jullie dit weten, heb nog nooit van die hele vent gehoord
Vleermuizenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:13 schreef wyccie het volgende:
Welk dier(soort/ras) werd in verband gebracht met SARS?
ah,quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:14 schreef MarkPeterse het volgende:
civetkatten
He, zo snel al geraden?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:14 schreef MarkPeterse het volgende:
civetkatten
Wow wat goed zeg! Soempie +1quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:21 schreef Soempie het volgende:
aaaah van de apen jane goodal
Jeuh!quote:
Bah ik deed er net iets langer over om dat te bedenkenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:21 schreef Soempie het volgende:
aaaah van de apen jane goodal
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:25 schreef MarkPeterse het volgende:
bonobos
En Bonobo's zijn stukken liever dan Chimpsquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:27 schreef MarkPeterse het volgende:
chimpansees zijn wat forser en heben een iets minder uitstekende kaaklijn (allemaal geleerd op die lezing met goodall)
Daarom ook die afbeeldingquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:35 schreef Supersheep het volgende:
[..]
En Bonobo's zijn stukken liever dan Chimps
Inderdaad!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:40 schreef Nembrionic het volgende:
Uit De Aanslag natuurlijk
wil ik dat wel weten?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:43 schreef Nembrionic het volgende:
Een stukje tekst uit een groter stuk....
De jongens smeert hij met mosterd in.
dan zijn ze pas heet genoeg naar zijn zin.
Maar meisjes, met krulletjes of een vlecht,
smaken met mosterd ontzettend slecht.
Verrukkelijk zijn meisjes wel
met chocola of caramel.
Over wie gaat het hier?
Ook niet...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:44 schreef MarkPeterse het volgende:
griezels?
Niet een slak..nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het komt uit Gruwelijke Verzen (of zoiets) van Roald Dahl, maar ik weet niet meer precies welk beest...
Die reuzenslak?
En neen...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De reuzenkikker dan!
Ik heb ook niet voor niets dit DUBIEUZE stukje tekst gekozen als vraagquote:
En die heet?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:48 schreef MarkPeterse het volgende:
krokodil dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |