humaan papillomavirus, lees hier maar verder: http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/123803/quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:52 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mukie: Hoe heet het virus precies dan? Want dan wil ik me wel laten inenten! Ik vind het echt vreselijk voor je ! Ik hoop dat er in februarie beter nieuws is! Veel sterkte de komende maanden!
http://www.nu.nl/news/870(...)ker_beschikbaar.htmlquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:52 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mukie: Hoe heet het virus precies dan? Want dan wil ik me wel laten inenten! Ik vind het echt vreselijk voor je ! Ik hoop dat er in februarie beter nieuws is! Veel sterkte de komende maanden!
Elke 5 jaar, dacht ik toch? Ik ga zeker wel een uitstrijkje laten maken als ik 30 ben, maar ik vind het wel jammer dat ik net het vaccin misloop. Gelukkig is het voor mijn dochter ruimschoots op tijdquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:11 schreef Mukie het volgende:
Vanaf je 30e is het standaard dat je elk jaar een uitstrijkje laat doen. Dus dat is eventueel ook nog een goede 2e
Jaquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:48 schreef Guppyfriend het volgende:
kan je eigenlijk ook gewoon een uitstrijkje laten maken wanneer je nog geen 30 bent geweest...?
Ik loop er ook al jaren mee Mukie , bij mij is de baarmoedermond grotendeels weggehaald nadat ik al een paar keer behandeld was, de laatste keer hebben ze ook een eierstok verwijderd. Weet wat je doormaakt . Ik moet binnenkort weer voor controlequote:Op vrijdag 3 november 2006 12:55 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dan lees dit soort topics dan ook niet tijdens je lunch
Maar goed de uitslag heb ik net binnen:
Pap 3b: De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een Pap 3a; men spreekt soms ook van ernstige dysplasie. Verder onderzoek door de gynaecoloog is nu aangewezen. De kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals wordt geadviseerd, is groter dan bij een Pap 3a.
Aangezien door de ingreep de baarmoedermond nu beschadigd is moet ik wachten to Februari om nogmaals te kijken of het zich weer verder heeft ontwikkeld.
Het weggehaalde stuk was in het voorstadium van kanker.
Nu kan het in februari volledig weg zijn of het kan weer terug zijn gekomen.
Indien het eerste het geval is, dan wordt het weer weggesneden.
Ze halen liever het elke keer weg, dan dat mijn complete baarmoeder verwijderd moet worden.
Ik ben er kapot van. Tril over mijn hele lichaam. Het is niet zomaar even iets.![]()
Ja het is compleet weggehaald de vorige.
Ja het kan terugkomen, maar ook kan het weg zijn nu.
Wat moet ik nou? Wachten, meer dan dat zit er niet in...
Ik ga naar huis toe om dit even goed te laten bezinken...
Dus dames, laat je aub vaccineren voor dit virus ipv dit te moeten doormaken! (Dat kan nu al vanaf je 12e.)
wauw Ymke...quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:56 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik loop er ook al jaren mee Mukie , bij mij is de baarmoedermond grotendeels weggehaald nadat ik al een paar keer behandeld was, de laatste keer hebben ze ook een eierstok verwijderd. Weet wat je doormaakt . Ik moet binnenkort weer voor controle
Sterkte dame![]()
Nah, toevallig kickje dit, ben namelijk net vanmiddag gebeld...quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:39 schreef Mukie het volgende:
Hey Kasta hoe is het nu? Al een datum gezet?
damn! Dat is dus exact waar ik ook zo bang voor ben...quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:56 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik loop er ook al jaren mee Mukie , bij mij is de baarmoedermond grotendeels weggehaald nadat ik al een paar keer behandeld was, de laatste keer hebben ze ook een eierstok verwijderd. Weet wat je doormaakt . Ik moet binnenkort weer voor controle
Sterkte dame![]()
Ik snap dat niet he... Snappen die lui niet dat je wel wat anders te doen hebt dan op stel en sprong wanneer zij dat willen de meest onzinnge tests NOGMAALS te moeten doen, voor ze daadwerkelijk wat gaan doenquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah, toevallig kickje dit, ben namelijk net vanmiddag gebeld...
Nou ja, ze belden thuis, thuis belde mij en ik belde terug.
Kasta: Hoi, Martin Blokhuis, 09-11-80 hier (jaja, ik weet inmiddels hoe het werkt. ) Jullie hadden gebeld?
Vrouwtje: "Ja inderdaad, u kunt 13-11 geopereerd worden..."
Kasta: Ah tof, maar ik hoorde ook iets over een vooronderzoekje op 7-11?
Vrouwtje: Dat kan ik hier niet inzien...
Kasta: Que? Ik neem toch aan dat jullie afdeling zojuist ook gebeld heeft om het mede te delen.
Vrouwtje: Ja, dat wel, maar dat loopt via een andere administratie...
Kasta:. Naja, wat is nu precies de planning dan?
Vrouwtje: 13 november is de operatie, maar ook dien je 7 november nog even langs te komen voor een vooronderzoekje.
Ah, kijk eens aan, het vooronderzoekje is *poef* toch ineens ook bij haar bekend...
En inderdaad lieve mensen, op dat moment zag ik de bui al hangen.
Maar ach, die meid doet ook gewoon haar best, dus ik hield me in.
Kasta: Wat zeg je me nu? Een vooronderzoekje?.
.
. Hoe laat dan?
Vrouwtje: 10:30.
Kasta: Niet echt praktisch qua werk hé? Kan dat even iets eerder, dan kar ik daarna direct door...
Vrouwtje: Tuurlijk!
En zowaar had men enig benul van efficiency en werd de tijd aangepast!.
Maar de blijdschap was helaas van korte duur...
Kasta: Maar vertel, vooronderzoekje?
Vrouwtje: "Klopt! Standaard procedure!"
Kasta:. Naja, ik heb de afgelopen maanden iets teveel standaard procedures doorlopen, dus vind je het erg als ik pas?
Vrouwtje: "Kan niet! Het moet!"
Kasta: Nah, ik weet niet of je het dossier kent, maar ik heb volgens mij alle mogelijke onderzoekjes inmiddels wel gehad...
Vrouwtje: Nee joh, dit is een nieuw onderzoek!
Kasta: Okay, okay. Maar waar bestaat het onderzoek in godsnaam uit dan?
Vrouwtje: Nou gewoon, standaard onderzoekjes voor een operatie?
Kasta:. Jaha, maar wat dan? Ik bedoel, ik heb het druk, kan niet iedere keer wegblijven van het werk en ik heb inmiddels al een bloeddrukmeting, bloedprikken, mammografie, punctie, scrotum-echo en 2 hartfilmpjes achter de rug
. Dus ik weet niet waar die testjes uit bestaan, maar ik weet vrijwel zeker dat ik ze inmiddels al heb gehad
.
*stilte*
Vrouwtje: ..... ..... ....Nou ja, het zijn gewoon standaard testjes...
.
Kasta:.
. Nah, ok, even wat langzamer dan... Noem eens een van die testjes...
Vrouwtje: Nou ja, gewoon standaard onderzoekjes voor een operatie.
Kasta:....
....
.... Ok, ok... Is het verplicht? (he, why not, werkte de vorige keer ook!
. )
Vrouwtje: Ja! Het is specifiek door de arts aangevraagd!
Kasta: Wrom?
Vrouwtje: Tja, geen idee, is ook niet standaard (aaaaaaaaaah, domme kut!. ) maar de arts vroeg er om.
Kasta:.... Maar zo ging het de vorige keer ook met betrekking tot de echo van m'n hart, maar bij m'n cardioloog stond ik vervolgens mooi voor lul aangezien hij ook geen flauw idee had wat ik bij hem kwam doen... En dat heeft me toch weer een paar uur gekost...
Vrouwtje: Tja, dat weet ik ook allemaal niet, maar dit was volgens de arts toch echt nodig...
En wederom gaf ik de moed op en besloot niet haar af te zeiken, maar mezelf, als ludieke persoonlijke wraak (yep, I'm a fucked up little man. ), ook als onmogelijk en zo dom mogelijk op te stellen... Haal ik in ieder geval nog énige voldoening uit het gesprek
.
Kasta: Nah vertel, wat moet ik zoal weten met betrekking tot de operatie?
Vrouwtje: Nou, de ochtend voor de operatie mag je onbijten met 1 kopje thee en 2 beschuiten!
Kasta: Mwoah, ben meer iemand van de koffie, is dat een probleem?
Vrouwtje: Ja! Koffie mag niet! Alleen maar thee!
Kasta: En als ik dat niet in huis heb dan?.
Vrouwtje: Het hoeft niet persé thee te zijn hoor.
Kasta: Oh ok. Maar stel dat ik thee ga kopen, mag er dan wel suiker in?
Vrouwtje: Volgens mij wel.
Kasta: Ah tof, dan krijg ik het nog wel weg. En de beschuit? Mag daar beleg op?
Vrouwtje: Euuuh, denk het...
Kasta: Alles?
Vrouwtje: Tja, dat weet ik allemaal niet hoor.
Nah, peuk was op en de collega's in m'n omgeving begonnen me steeds vreemder aan te kijken (Waar de neuk heb jij het over? Ben je je boodschappenlijstje aan het doornemen ofzo? "Nah, niks bijzonders joh, heb het ziekenhuis aan de lijn." ...
.), dus toch maar eens afronden
.
Kasta: Ok, ik denk dat ik me wel red... Hoelaat moet ik er zijn en wanneer kan ik weer werken?
Vrouwtje: Nou, je moet in ieder geval snachts blijven!
Kasta: Ja, dat wist ik al, maar kan ik de volgende morgen ook al weer weg dan?
Vrouwtje: Ligt er een beetje aan hoe laat je wakker bent (joh. ) en hoe je er dan aan toe bent...
Kasta: Nah, laat ik het zo zeggen; ben ik in staat auto te rijden?
Vrouwtje: Waarschijnlijk wel ja.
Kasta: Okidokie! Dan kan ik de baas melden dat ik gewoon iets later begin.
Vrouwtje: Nee! De dokter moet eerst even kijken of je direct de volgende dag weer weg kunt...
Kasta: Say what.
Vrouwtje: Tja, de dokter bepaalt wanneer je ontslagen wordt uit het ziekenhuis!
Kasta: Oh men... En hoelang duurt dat gemiddeld?
Vrouwtje: Tja, dat verschilt nogal...
Kasta: Maar wat is gemiddeld bij een dergelijke, relatief kleine, ingreep?
Vrouwtje: Dat verschilt natuurlijk per geval! bladiebla...
En dat was weer eens een moment om de moed op te geven, veel meer nuttige info zou er toch niet uitkomen, dus ik heb haar bedankt voor de hulp en heb m'n baas en de vent van de roosters gemaild dat ik 13 november niet kom in verband met een operatie, geen flauw idee heb wanneer ik terugkom en dat ze me wel weer zien verschijnen...
Maar hé Muuk, ondanks al het gekut dat ik er mee heb, ik heb het altijd nog makkelijker dan jij, dus hé meid, sterkte en je redt het wel joh. En als extra steuntje in de rug nog een succeskus van Kasta ook!
.
Damn, je hoort het ook steeds vaker en bij steeds jongere mensenquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:55 schreef Mukie het volgende:
[..]
Maar goed de uitslag heb ik net binnen:
Pap 3b: De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een Pap 3a; men spreekt soms ook van ernstige dysplasie. Verder onderzoek door de gynaecoloog is nu aangewezen. De kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals wordt geadviseerd, is groter dan bij een Pap 3a.
Aangezien door de ingreep de baarmoedermond nu beschadigd is moet ik wachten to Februari om nogmaals te kijken of het zich weer verder heeft ontwikkeld.
Het weggehaalde stuk was in het voorstadium van kanker.
Nu kan het in februari volledig weg zijn of het kan weer terug zijn gekomen.
Indien het eerste het geval is, dan wordt het weer weggesneden.
Ze halen liever het elke keer weg, dan dat mijn complete baarmoeder verwijderd moet worden.
Ik ben er kapot van. Tril over mijn hele lichaam. Het is niet zomaar even iets.![]()
Ja het is compleet weggehaald de vorige.
Ja het kan terugkomen, maar ook kan het weg zijn nu.
Wat moet ik nou? Wachten, meer dan dat zit er niet in...
Ik ga naar huis toe om dit even goed te laten bezinken...
Dus dames, laat je aub vaccineren voor dit virus ipv dit te moeten doormaken! (Dat kan nu al vanaf je 12e.)
Weet je , het rare is , op een gegeven moment went het zelfs .quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wauw Ymke...
lijkt me heel moeilijk zoiets
Dank je wel Mukiequote:Op vrijdag 3 november 2006 22:27 schreef Mukie het volgende:
[..]
damn! Dat is dus exact waar ik ook zo bang voor ben...
Heel veel sterkte binnenkort
Alleen voordat ik toendertijd met de cyste geopereerd moest worden lag ik ook op die strechter. Was alleng blij dat ik van die feelgood pillen had gekregenquote:Op zaterdag 4 november 2006 08:17 schreef Ymke het volgende:
Ziekenhuis verhalen zijn altijd leuk Kasta
Vlak voordat ik geopereerd werd lag ik in zo'n bed te wachten , beneden in de kelder . Ijs en ijskoud is het daar en je ligt daar in zo'n debiel hempje en mutsje op.
En het duurde en het duurde maar . Op een gegeven moment komt er een zuster naar me toe en zegt . Mevr het duurt wat langer dan gepland , want degene voor u lukt het niet om uit de narcose komen![]()
En dan moest ik zelf nogWas best een beetje bang toen
Ik was enorm geschrokken, dus heb het rustig aan gedaan dit weekend samen met mn vriend.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:23 schreef Ymke het volgende:
Ben je al wat tot rust gekomen , Mukie?
leuke vriendinquote:Op maandag 6 november 2006 09:43 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ik was enorm geschrokken, dus heb het rustig aan gedaan dit weekend samen met mn vriend.![]()
Alleen minder dat een vriendin van me zei dat ik me niet zo aan moest stellen omdat wel meerdere lui dit virus hebben. Dat kwam dus wel even hard aan. Maar iets rustiger ben ik zeker, aangezien het geen zin heeft om je druk te maken over iets waar ik nu niets aan kan doen.
lief
Nah, ik hoest er al regelmatig een halve long uit, dus foto's maken zal geen probleem zijnquote:Op maandag 6 november 2006 16:52 schreef PietjePuk2 het volgende:
En over een paar jaar longkanker? Post je daar dan ook foto's van?
Je mag het nog niet opgelopen hebben, en zo gauw je seksueel actief bent geweest kun je er eik donder op zeggen dat je het al hebt.quote:Op maandag 6 november 2006 23:00 schreef Loesje29 het volgende:
Waarom kan je je eigenlijk maar tot je 26e in laten enten voor het HPV virus?![]()
Kijk! Dan zou het helemáál zaak zijn om er geen leeftijdsgrens aan te verbinden.quote:Op maandag 6 november 2006 23:14 schreef Aventura het volgende:
Maar zelfs dan is het nog niet te laat, het vaccin kan ook voorkomen dat het virus zich tot kanker ontwikkelt. Dit wordt momenteel onderzocht (ik ben een van de proefpersonen).
Maar het HPV virus kan bijvoorbeeld ook genitale wratjes veroorzaken!! Het is er in verschillende varianten. Helpt de injectie daar dan ook tegen bijvoorbeeld? Want eh... daar hebben mannen WEL last van hoorquote:Op maandag 6 november 2006 23:17 schreef fee-tje het volgende:
Mwa, als je alle vrouwen inent dan sterft het theoretisch gezien vanzelf uit he. Bovendien hebben mannen er ook geen last van, dus zullen er ook niet veel de moeite nemen om die vaccinatie te gaan halen.
Neen, het onderzoek is al in volle gang!quote:Op maandag 6 november 2006 23:17 schreef Loesje29 het volgende:
[..]
Kijk! Dan zou het helemáál zaak zijn om er geen leeftijdsgrens aan te verbinden.
Stel dat ik het virus heb (omdat er wordt gezegd dat als je daar grote kans toe hebt), dan zou ik toch ook graag ingeënt worden als het ook maar eventueel zou kunnen voorkomen dat het verdere schade aanricht.
Wat ontzettend goed overigens dat je een van de proefpersonen bent. Had ik ook best willen doen, voor zoiets goeds. Kan je je daar nog voor aanmelden?
Wat ze in ieder geval willen gaan doen is dat de inentingen evt. bekostigd gaan worden door de staat. Hopelijk krijgen ze het er doorheen. Het vervelende van het virus is dat zowat bijna iedereen het heeft, maar dat het in kleine getale ook daadwerkelijk schade kan gaan aanrichten. Plus dat het zich in verschillende manieren kan gaan uiten.quote:Op maandag 6 november 2006 23:44 schreef Loesje29 het volgende:
En toch vind ik het super van je dat je meedoet aan zo'n onderzoek. Toevallig.![]()
Hou ons op de hoogte!
Ik hoop dat de inentingen veel leed gaan voorkomen. Dat ze komen inenten op scholen enzo bijvoorbeeld.
Ben ook erg benieuwd of de inenting nou tegen al die varianten HPV (want dat zijn er nogal wat) helpen, of alleen tegen die twee die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |