Nah, ze zat over m'n schouder mee te lezen en vond dat ik nog wel ff een stukkie kon typen
![]()
.
So here we go...
Nah, hup, tuffen naar het ziekenhuis, nog snel even een blikkie red bull naar binnen gieten voor de mentale weerbaarheid en we waren er al...
Kasta: "Hmmmz, wat denk jij, zal er nog parkeerplek zijn bij het ziekenhuis?
Vriendin: Euuuh, de vorige keer om 9:00 stond het al vol, dus nu rond 11:00 acht ik de kans behoorlijk klein...
Kasta: Nah, parkeren we hem hier wel en lopen we een stukkie
![]()
.
Stipt op tijd aangekomen op het ziekenhuis, kregen we twee schattige verwijsbriefjes mee voor het bloedprikken en het filmpje
![]()
.
Aangezien ik werkelijkwaar een schurfthekel heb aan alles wat met aders en naalden te maken heeft, gingen we dat maar ff als eerste doen.
Serieus, afgehakte koppen op film, mensen die opgevreten worden door leeuwen, ik vreet er gerust een broodje rosbief bij, maar zodra er een naald in een ader gaat word ik zo panisch als een 4-jarig meisje
![]()
.
Dus daar zat ik dan op het stoeltje, m'n arm op zo'n steun die ze bij de gyneacoloog als beensteun gebruiken (
![]()
. ) en ik vond het al weer helemaal niks
![]()
.
Kasta: "Ejeuuh, als ik uit de stoel glijd, zet je me dan wel weer ff terug?"
Zuster: Ach joh, het is zo voorbij...
Nah, daar zat ik dan, met een rare vertrokken kop, m'n nek bijna te verrekken zodat ik maar niet naar de naald hoefde te kijken.
De vriendin in kwestie vond het wel een ludiek idee om daar snel even een fotootje van te schieten, maar godzijdank had ik de cam in m'n broekzak dus ging het feest niet door...
![]()
.
Ook weer klaar en we konden door naar het hartfilmpje.. Onderweg naar de afdeling uiteraard nog even zitten piepen als een klein meisje dat ik het nog voelde, maar dat mocht de pret niet drukken.
Hup, liggen op de tafel voor het hartfilmpje... Nog wel het verzoek gedaan of de vriendin in kwestie er bij mocht komen liggen, maar helaas, dat zou waarschijnlijk nadelige gevolgen hebben voor m'n hartslag, dus het leek ze beter van niet...
De eerste indruk was sowieso niet echt denderend gezien hun vraag "26 ben je hé?"
Vriendin: "Nah, het is nog geen november geweest, dus lijkt me niet hé..."
Maar ach, om zuignapjes op te plakken hoef je uiteraard geen rekenwonder te zijn
![]()
.
Naja, ze hadden in ieder geval wel gevoel voor humor... Ik had deze behandeling al een paar keer eerder gehad, dus vertelde ik de vriendin even dat ik een paar mooie rode zuigplekken zou krijgen waarop de assistente nog even toevoegde dat ze hem wel even wat harder konden laten zuigen zodat het 3 weken bleef zitten...
En hoewel ik op zich wel een voorliefde heb voor hard zuigen, leek het me in dit geval toch niet echt een aanrader
![]()
.
Filmpje klaar, dus hup, doorracen naar Enschede... Teruglopen naar de auto and guess what?
![]()
.
Ja hoor, gezellig, een persoonlijk bezoekje van de plaatselijke Melkert-parkeerwacht
![]()
.
Kasta: "Ho! Ben ik nog op tijd?!"
Melkertbaan: Als dit jouw auto is, in ieder geval wel op tijd om de bekeuring in ontvangst te nemen...
Kasta: "Hihihi....
![]()
...
![]()
... Maarreuuh, ik wist niet eens dat je hier niet mocht parkeren joh..."
Melkertbaan: *Wijst naar bord verderop* De bewoners hier hadden geklaagd dus voor deze plekken geldt een parkeerverbod... Als je hem een paar meter verderop had geparkeerd was er niets aan de hand geweest...
![]()
.
For fucks sake... 11:00 waren we aangekomen, 11:20 waren we terug bij de auto en nóg ben je de lul
![]()
.
Joy, 50 euro armer konden we richting Enschede vertrekken...
En hé, verrassing, de parkeergarage bij het ziekenhuis Enschede zat vol...
Dus maar even een andere parkeerplek zoeken en voordat we wegliepen uiteraard nog even uitgebreid om ons heengekeken of er geen parkeerverbod gold, er alleen vergunninghouders mochten staan, er een broedplek voor eenden was, whatever...
En hé, verrek, we waren nog ruim op tijd ook, dus hadden nog tijd voor een kop cappucino
![]()
.
11:55, toch maar eens richting de afdeling sjokken...
Tja, afdeling, afdeling... Waar the hell is dat ding
![]()
.
Bleken we in het verkeerde gebouw te zitten
![]()
.
Naja, we gingen toch naar de afdeling cardiologie, dus mocht ik een hartaanval krijgen van de onmenselijke wandeltocht, zat ik in ieder geval op de juiste plek
![]()
.
Echter, daar aangekomen, kwamen we erachter dat ik m'n hartfilmpje vergeten was, lag nog in de auto...
"Geen probleem joh, maken we nu toch even een hartfilmpje, veel makkelijker dan teruglopen naar de auto...
![]()
."
En hup, ik kon direct met haar meelopen voor een hartfilmpje
![]()
.
What...The... Fuck....
![]()
.
Ze kunnen hier dus gewoon ff snel een hartfilmpje doen? Nah, ik dénk dat bloedprikken hier dan ook wel tot de opties behoort, dus whý the hell moest dat dan in Oldenzaal te gebeuren
![]()
.
![]()
.
Tja, dat wist niemand
![]()
.
Maar hé, nog maar een keer de zuignappenkuur dan.. En hé, hier moest ik mezelf ook direct maar even wegen...
En hé, ik ben 3,5 kilo aangekomen!
![]()
.
Vriendin: Nou, dan mag je wel weer eens op dieet
![]()
.
Grapje uiteraard, ik probeer namelijk al jaren aan te komen aangezien ik nog een botje ben, maar hé, wist de zuster veel, dus die direct: "Nah joh, je moet niet klagen, je hebt een perfect bovenlijf, andere mannen zouden er jaloers op zijn!"
Daar doen we het voor
![]()
. En ik ging al weer iets vrolijker richting de cardioloog...
Nah, dat was helaas van korte duur
![]()
.
Cardioloog: Hmmmz, zo zien we elkaar eens in de 3 a 4 jaar en zo zien we elkaar ieder half jaar...
Kasta: Tja, kennelijk was het nodig om een nieuwe echo te maken...
![]()
.
Cardioloog: Euuuh, que? Je hebt er in Maart nog 1 laten maken
![]()
.
Kasta: Euuuh, I know, maar er moest een nieuwe komen voor de operatie
![]()
.
Cardioloog: Nee hoor, alles zag er de vorige keer gewoon goed uit, dus ik zie het nut niet van wéér een echo...
Kasta: Wtf
![]()
.
Cardioloog: Naja, daarnaast ga ik er van uit dat de operatie ewoon steriel zal verlopen, dus zelfs penicilline is niet nodig...
Kasta: Wtf
![]()
En dat was het dan al weer en ik mocht weer vertrekken...
Oftewel, weer een dagje verneukt aan níets, maar hé, wel als bonus nog een boete van 50 euro!