Nah, vanmorgen dus maar eens richting het ziekenhuis vertrokken...
Qua parkeerplaatsen was het wederom rampzalig en dankzij die asociale, bellende, pseudo-elitaire makeuphoer die op sneaky wijze mijn parkeerplaats jatte waren we genoodszaakt de auto op een paar minuten lopen van het ziekenhuis parkeren...
Naja, elk nadeel heb zijn voordeel, want ik was vrijwel direct aan de beurt.
Zustertje neemt ons mee, begeleid ons naar de kamer en doet een riedeltje.
Vervolgens komt de dokter binnen, doet ook zijn vaste riedeltje die ik reeds gehad had ("Je ballen waren helemaal tof!
![]()
." "Joh
![]()
." en kwam daarna al vrij snel terzake; ze wilden opereren.
Nah, ik verwachtte logischerwijs niet anders, dus hup, invullen die papieren.
Eerst nog even de uitleg over hoe alles in zijn werk zou gaan..
Ze maken een kromme snee net onder m'n tepel, vervolgens gaan ze de zwelling er uit snijden en wordt het gezwel naar het lab gestuurd om er nu eindelijk eens achter te komen wat het daadwerkelijk is.
Oftewel, ik krijg een leuke, schattige smileytepel
![]()
.
Kasta: "Is plaatselijke verdoving een optie? Dan ben ik er nog een keer klaar mee..."
Chirurg: Euuuh, nee, dat kan niet, dat veroorzaakt alleen maar verwarring
![]()
.
Kasta: Que
![]()
.
Chirurg: Stel, we spuiten je hele borst vol met verdoving, snijden we je borst open en blijken we de volgende morgen de verdoving weggesneden te hebben in plaats van de knobbel, whehehe
![]()
.
Kasta: "Wtf?!
![]()
."
Chirurg: We gaan je dus gewoon algeheel verdoven en een middagje opnemen...
Kasta: En wanneer gaat ongeveer gebeuren?
Chirurg: Mwoah, over een weekje of twee zal er wel een plekje vrij zijn...
Chirurg: "Slik je medicijnen?"
Kasta: Nah, niet dagelijks ofzo, maar ik dien wel voor iedere enigszins medische ingreep penicilline te nemen in verband met m'n hartkwaal. Ontstekingsgevaar enzo...
Chirurg: "Say what
![]()
."
Een andere reactie had ik ook niet echt verwacht aangezien ze er bij de punctie ook niet over begonnen, maar ja...
Naja, hartkwaal klinkt ook wel heel dramatisch, heb simpelweg sinds m'n geboorte een gaatje in m'n hart waarvan iedere 3 jaar een echo gemaakt dient te worden om er zeker van te zijn dat ik het de komende 3 jaar weer overleef.
Niets ernstigs verder, maar lijkt me toch wel iets dat bekend zou moeten zijn uit m'n dossier, maar tot zover de administratieve wisselwerking onder de chirurgen.
Anyway, toen was ik dus de lul
![]()
.
Chirurg: "Tja, dan kunnen we je natuurlijk niet na de operatie naar huis laten gaan.. Stel dat je savonds thuis ineens last krijg van je hart, dat kunnen we natuurlijk niet hebben... Dus je we gaan de dagopname wijzigen in een nachtopname, als er dan complicaties zijn met betrekking tot je hart, ben je in ieder geval in het ziekenhuis."
Kijk, daar doe je het op zo'n moment voor hé, zo'n opsteker
![]()
.
Anyway, dan kwam er nog wel heel wat meer bij kijken, m'n cardioloog moest namelijk nog eerst even daadwerkelijk toestemming geven voor de operatie
![]()
.
Kasta: Nah, ik ben afgelopen jaar nog voor een echo bij de cardioloog geweest en toen zag alles er toppie uit, dus dat zal wel goedkomen...
Chirurg: Oooooh, dan vragen we hem gewoon aan de hand van die echo even te bepalen of het kan, maar dat zal dan vast wel goedkomen.
En na nog een hele reeks papieren invullen diende ik weer terug te gaan naar de wachtkamer om verwezen te worden naar de afdeling "Opname."
Althans, dat beweerde de chirurg
![]()
.
Maar nee, ik diende eerst nog even plaats te nemen in de wachtkamer
![]()
.
Komt vervolgens, terwijl ik nog maar net zat, het zustertje van voor de chirurg me weer ophalen...
En hup, weer naar hetzelfde kamertje, kon weer gaan zitten want m'n bloeddruk moest nog even gemeten worden...
Kasta: "Ah, niet echt handig hé, zo blijf ik lopen, ik kom hier notabene net vandaan..."
Zuster: Euuuuuh... Nou, stel dat je naar een andere kamer moest...
Who gives a fuck
![]()
. Ik heb al die kamertjes inmiddels al gehad en in élk kamertje hangt zo'n bloeddrukmeter...
![]()
.
Naja, boeien, alleen nog ff de opname afdeling en ik ben weer even van de ondoorgrondelijke efficiëntie van het ziekenhuis verlost.
Daar aangekomen werd me dan toch maar even gevraagd hoe m'n cardioloog heette...
Kasta: "Euuuh, geen idee om eerlijk te zijn, ik zie die vent slechts 1 keer in de 3 a 4 jaar
![]()
. Maar jullie hebben toch wel íets van een administratie
![]()
."
Zouden ze wel even uitzoeken dan, konden ze m'n echo van dat jaar wel even als leidraad gebruiken, zolang de laatste echo maar geen 2 jaar geleden was ofzo...
Dat kwam goed uit, want in verband met de drukte op het werk kan ik nóg zo'n dagje doktersbezoek totaal niet gebruiken
![]()
.
En na nog een ludiek vragenlijstje ingevuld te hebben ("Ben je zwanger?", "Hoeveel sigaretten rook je op een dag?") mocht ik weer vertrekken...
Volgens het vrouwtje daar was de wachtlijst plotseling 6 weken in plaats van de 2 weken die de chirurg beweerde, maar ach, dat mocht de pret niet drukken
![]()
.
Hup, richting het werk rijden
![]()
.
Stap in de auto, we rijden weg, willen net de snelweg oprijden.... "Stop Politie!"
Oh for fucks sake, it must be my lucky fucking day...
![]()
.
Agent: "Zo meneer, geen gordel?"
Kasta: Ah, cóme ón, ik kom echt nét uit het ziekenhuis en heb zojuist het doldwaze nieuws gehoord dat ik geopereerd dien te worden, dus ik had m'n gedachten even niet bij de gordel... Give me a break
![]()
.
Agent: "Tja, routinecontrole hé, geen gordel is geen gordel... Mag ik u rijbewijs?"
En 75 euro armer kon ik m'n weg vervolgen... En nee, mijn lucky streak was nog niet voorbij...
Was al te laat voor de training die ik zelf notabene diende te geven en 10 minuten na binnenkomst kon ik de ruimte alweer verlaten aangezien ik door een onbekend nummer gebeld werd.
Ah, de vrouw van de opname afdeling, da's snel!
![]()
.
Opnamevrouw: "Hihihihi, we hebben een foutje gemaakt
![]()
.
![]()
."
Kasta: "Oh, for fúcks...... ..... Nou vertel?
![]()
."
Opnamevrouw: "Nou euuuh, we dienden eigenlijk ook bloed af te nemen en direct even een hartfilmpje te maken, dus ik vrees dat u deze week nog even terug dient te komen...
Kasta: ":{......
![]()
.... Oh mên, ik vrees dat ik geen andere keuze heb hé? Kun je me even een nummer geven waar ik je kan bereiken? Dan overleg ik even met m'n baas of ik weer een dagje weg kan en bel ik vanmiddag wel even terug over de details, ik zit namelijk midden in een training
![]()
."
Opnamevrouw: Tuurlijk, geen probleem, spreek ik je vanmiddag!
Terug naar de trainingsruimte en nog geen 5 minuten later *trililililili* *Onbekend nummer*
Oh mên... Nah, nog een keer weglopen van de training ging me toch écht te ver, dus maar gewoon even op mute gezet...
Luister ik na de training m'n voicemail, een toch redelijk in paniek zijnde opnamevrouw die van me verlangde dat ik direct terug zou bellen...
Nou joy, kan ik m'n lunchtijd daar weer aan besteden... (vandaar dat ik bij thuiskomst eerst even wilde eten
![]()
. )
En hoezee! De echo was toch nét iets te lang geleden geweest, in Maart namelijk en er moest toch echt nog even nog een nieuwe gemaakt worden
![]()
.
Kasta: Ja maar, ja maar... Als het maar geen jaar of 2 geleden was....?
Opnamevrouw: We nemen graag het zekere voor het onzekere...
Oh mên, seriously, van die uitspraak ben ik inmiddels echt knettergek geworden...
Mammografie? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Borst echo? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Punctie? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Scrotum echo? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Bloeddruk opnemen? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Nachtopname in plaats van een dagopname? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Bloedprikken? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Hartfilmpje? Niet echt nodig, maar hé, het zekere voor het onzekere nemen!
Een nieuwe hartecho? Niet echt nodig, maar hé, waarom nemen we niet even het zekere voor het onzekere!
Anyway, heb maar ja en amen gezegd en hoe dramatisch het ook klinkt, er brak iets...
Zat sowieso al niet lekker in m'n vel, behoorlijk druk op het werk, er spelen iets teveel dingen tegelijk in m'n leven, vriendinnen die liever een analyse van me maken dan gewoon even de steun en toeverlaat te zijn en dan nu al dit gezeik ook nog...
Simpel gezegd, alle eventuele nieuwe ziekenhuisbezoekjes kan ik er op dit moment eigenlijk niet meer bij gebruiken
![]()
.
Ziekenhuisbezoek
jes ![]()
.
Correct
![]()
.
De opnamemevrouw meldde me dat er iemand uitgevallen was voor de hartecho (reeds dood?
![]()
. ) en ik dus per direct, namelijk woensdag om 12:00 te Enschede, aan de beurt kon komen...
Slechts 1 probleem, ze wilden dat ik vóór die tijd nog even een hartfílmpje liet maken... Het welbekende zekere voor het onzekere, duidelijkheid, etc.
![]()
.
Kasta: Euuuh, wanneer dan toch in godsnaam?
Opnamevrouw: "Woensdag!
![]()
.
Kasta: Que? Woensdag heb ik de echo toch al?
Opnamevrouw: Nee, nee, om 11:00 kun je je bij mij melden en regelen we dat het filmpje gemaakt wordt en je bloed afgenomen wordt
![]()
.
Kasta:
![]()
. Wacht ff hoor... Dus dan moet ik me 11:00 bij jou in Oldenzaal melden, vervolgens bloed laten prikken, daarna een hartfilmpje laten maken en dan om 12:00 in Enschede op tafel liggen voor de echo?
Opnamevrouw: Yep
![]()
.
Kasta: Je weet dat de rit naar Enschede sowieso al een half uur in beslag neemt
![]()
.
Opnamevrouw: Euuuuh... Ja... Maar ga je zat redden joh!
Dus ik denk dat ik woensdag maar gewoon naakt bij het ziekenhuis verschijn om tijd te besparen op het hele uitkleedgebeuren telkens en vervolgens met een nog bebloede aders richting Enschede race...
50 euro wedden dat ik tijdens die rit ook nog bekeurd wordt voor te hard rijden?
![]()
.
Anyway, heb het allemaal even gehad...
Bij de baas morgen een dagje vrij geregeld vanwege "persoonlijke omstandigheden", vandaag een paar uurtjes overwerk gedraaid zodat m'n directe collega niet met een shitload werk komt te zitten terwijl ik weg ben en dan morgen een dagje even helemaal niks aan m'n kop zodat ik woensdag weer een doldwaze dag vol ziekenhuisbezoekjes tegemoet kan gaan...
Het goede nieuws: Ik heb direct maar even een skivakantie (hihihihi, ik kan niet eens skiën
![]()
. ) met een stel kameraden geboekt van de 23e december tot 2e januari zodat ik de zooi hier direct kan ontvluchten na het hele gebeuren...
[ Bericht 1% gewijzigd door kastanova op 17-10-2006 00:12:03 ]