abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:03:08 #1
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42556454
ok, lang verhaal, maar goed...

de zus van mijn vriend heeft een kapsalon in kruiningen. als je dus een bedrijfje hebt, moet je bepaalde belasting betalen. nou is het zo dat een grefo-stel (gereformeerde mensen) heeft besloten een kapsalon te beginnen in dat dorpje. op zich niet erg natuurlijk, maar wat is het nu: via de grefo-mensen in de gemeente hebben ze op slinkse wijze zichzelf als hobbyisten opgegeven, hebben ze, zonder weergave van vergunningneming in de krant een vergunning gekregen (zodat niemand kon protesteren) zodat ze geen belastingen hoeven te betalen. ze hebben in feite illegaal een bedrijfje opgezet en buiten het bestemmingsplan om een bedrijf gebouwd in een woonwijk. de zus van mijn vriendje was daar boos om, want zij betaalt wel eerlijk belasting, zij zit wel eerlijk in het bestemmingsplan, terwijl via handen op het hoofd houden de grefo's hun gang kunnen gaan zonder belasting. dus zij ging polshoogte nemen bij de gemeente. die wilden niks prijs geven terwijl de gemeente verplicht is om vergunningafgifte te plaatsen in de wekelijkse gemeentekrant. ook nemen ze het voor de grefo's op, want ze moeten maar niet zeuren.

toen werd ze opeens om tien uur savonds opgebeld door de grefo die dit begohn: ze moest stoppen met actievoeren anders zou ze haar aanklagen en zorgen voor klandizieverlies via de gemeente. ook had ze een brief naar de rijdende rechter geschreven, maar omdat dus die grefo die die brief schreef niet op tv wilde komen, is het niet doorgegaan. en de gemeente... die doet alsof haar neus bloedt.... want tja, in de gemeente zitten 3/4 grefo's....

ik wist even niet hoe het kort te verklaren, maar als je zo het verhaal hoort (er komt nog meer bij kijken) word ikonpasselijk, woest en misselijk....
put
your
clothes
on!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:05:00 #2
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42556526
molotovcocktail !
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_42556614
De belastingsdienst, leuker kunnen ze het niet maken
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:08:03 #4
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42556631
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:05 schreef PeZu het volgende:
molotovcocktail !
ja mau (haar broer) zei al: ik steek er gewoon de fik in! als ze zo sneaky en sleazy bezig zijn...
en dat is dan het zelfgenoemde volk van god he...
put
your
clothes
on!
pi_42556838
vuile ratten dat het zijn
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:14:49 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42556918
Ons kent ons.
Helpt elkaar, koopt Gereformeerde waar.
Etc.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:15:18 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42556941
Trouwens, gaan Grefo's ooit naar de kapper dan?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:16:32 #8
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42556999
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:08 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja mau (haar broer) zei al: ik steek er gewoon de fik in! als ze zo sneaky en sleazy bezig zijn...
op zondag vooraan in de kerk maar zo heniepig als valse ratten

heerlijk volk

met hun bloempottenkapsels
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:17:56 #9
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42557061
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:16 schreef PeZu het volgende:

[..]

heerlijk volk

ze houden hier in dit dorp allemaal hun hand boven elkaars hoofd... en dan elke zondag zie je ze drie keer naar de kerk lopen en drie keer terug, net alsof ze al hun zonden op deze manier weer afkopen... ik walg er echt van, die schijnheiligheid...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:19 #10
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42557117
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:17 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ze houden hier in dit dorp allemaal hun hand boven elkaars hoofd... en dan elke zondag zie je ze drie keer naar de kerk lopen en drie keer terug, net alsof ze al hun zonden op deze manier weer afkopen... ik walg er echt van, die schijnheiligheid...
idd schijnheiligheid ten top

pi_42557173
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:03 schreef Jerruh het volgende:
ok, lang verhaal, maar goed...

de zus van mijn vriend heeft een kapsalon in kruiningen. als je dus een bedrijfje hebt, moet je bepaalde belasting betalen. nou is het zo dat een grefo-stel (gereformeerde mensen) heeft besloten een kapsalon te beginnen in dat dorpje. op zich niet erg natuurlijk, maar wat is het nu: via de grefo-mensen in de gemeente hebben ze op slinkse wijze zichzelf als hobbyisten opgegeven, hebben ze, zonder weergave van vergunningneming in de krant een vergunning gekregen (zodat niemand kon protesteren) zodat ze geen belastingen hoeven te betalen. ze hebben in feite illegaal een bedrijfje opgezet en buiten het bestemmingsplan om een bedrijf gebouwd in een woonwijk. de zus van mijn vriendje was daar boos om, want zij betaalt wel eerlijk belasting, zij zit wel eerlijk in het bestemmingsplan, terwijl via handen op het hoofd houden de grefo's hun gang kunnen gaan zonder belasting. dus zij ging polshoogte nemen bij de gemeente. die wilden niks prijs geven terwijl de gemeente verplicht is om vergunningafgifte te plaatsen in de wekelijkse gemeentekrant. ook nemen ze het voor de grefo's op, want ze moeten maar niet zeuren.

toen werd ze opeens om tien uur savonds opgebeld door de grefo die dit begohn: ze moest stoppen met actievoeren anders zou ze haar aanklagen en zorgen voor klandizieverlies via de gemeente. ook had ze een brief naar de rijdende rechter geschreven, maar omdat dus die grefo die die brief schreef niet op tv wilde komen, is het niet doorgegaan. en de gemeente... die doet alsof haar neus bloedt.... want tja, in de gemeente zitten 3/4 grefo's....

ik wist even niet hoe het kort te verklaren, maar als je zo het verhaal hoort (er komt nog meer bij kijken) word ikonpasselijk, woest en misselijk....
lijkt me een mooi gevalletje van "lamaar komen die luitjes dan!"
sorry, maar die refo's hebben geen poot om op te staan, de vraag is hoe hecht die gemeenschap is...

edit: als iedereen dar refo is, winnen de refo's het, sneu en oneerlijk, maar waar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_42559651
Jezus wat een naaistraak
Hier kan ik dus serieus boos om worden he!
pi_42562852
Wat een vooroordeel weer over CHRISTENEN, niet alle christenen zijn grefo's en niet alle grefo's zijn als die kappers. Wees nou alsjeblieft niet zo dom met zijn allen, om iedereen over een kam te scheren.
:-)
pi_42562969
Wat een vooroordeel weer over CHRISTENEN, niet alle christenen zijn grefo's en niet alle grefo's zijn als die kappers. Wees nou alsjeblieft niet zo dom met zijn allen, om iedereen over een kam te scheren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:49:55 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_42563211
Grefo of niet, vriendjespolitiek is van alle tijden.. mensen in de gemeenteraad kennen levert voordeel op. De ene is 10 jaar bezig met een bouwvergunning en de andere 1 dag, rara hoe kan dat.

Maargoed, straks is die zus nog een hele tijd bezig en komt het uiteindelijk zo ver dat die andere lui belasting moeten betalen. Maar daar schiet zij dan ook weer niet veel mee op. Plus dat ze geen vrienden maakt bij de gemeente. Ze kan beter een flesje wijn laten bezorgen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:56:08 #16
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_42563391
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:39 schreef twetwe het volgende:
laten we inderdaad de boodschap van dit bericht verder helemaal vergeten en druk gaan maken om woordgebruik

PS ik hoop dat je zus succes heeft, want laten we eerlijk zijn, zo''n vorm van belastingontduiking/buiten bestemmingsplan omgaan kan natuurlijk niet, maakt niet uit of het nou christenen, grefo's, hinduisten, theepotaanbidders of iets anders zijn. Juridisch lijkt het me dat hier wel een zaak van gemaakt kan worden. Zal misschien een aantal mensen boos maken, maar meesten zullen het toch wel eens zijn dat deze manier niet kan.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:57:49 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42563437
quote:
maar omdat dus die grefo die die brief schreef niet op tv wilde komen
Je moet toch toegeven dat dit wel hilarisch is!
[KNE]-Mod
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:19:56 #18
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_42564176
=edit= -Damn wat grappig

En toon eens wat respect, er zitten hier verdomme ook christenen op het forum.

[ Bericht 61% gewijzigd door Janetje op 11-10-2006 13:00:41 ]
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:23:09 #19
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_42564294
=edit=
Een keer is wel genoeg.

[ Bericht 96% gewijzigd door Janetje op 11-10-2006 13:00:00 ]
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:23:39 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42564318
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef BasOne het volgende:
FIOD d'rop.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:28:14 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42564466
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:49 schreef Kogando het volgende:
Grefo of niet, vriendjespolitiek is van alle tijden.. mensen in de gemeenteraad kennen levert voordeel op. De ene is 10 jaar bezig met een bouwvergunning en de andere 1 dag, rara hoe kan dat.

Maargoed, straks is die zus nog een hele tijd bezig en komt het uiteindelijk zo ver dat die andere lui belasting moeten betalen. Maar daar schiet zij dan ook weer niet veel mee op. Plus dat ze geen vrienden maakt bij de gemeente. Ze kan beter een flesje wijn laten bezorgen.
Dat is het nare inderdaad. Corruptie? Mwah. Vriendjespolitiek in NL? Ja, teveel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:52:17 #22
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_42565135
=reactie op edit=

[ Bericht 97% gewijzigd door Janetje op 11-10-2006 13:01:07 ]
pi_42565792
Is het nu echt zo moeilijk om een klein beetje normaal te doen? Je jankt als een klein kind die geen snoepje krijgt, in jouw geval iemand die niet tegen concurrentie kan Als de zus van je vriend maar half zo aso is als jij zouden ze die hele zaak van haar gelijk moeten sluiten

Een paar puntjes:
-Regels over vergunningen in je gemeente zijn voor iedereen in te zien, dus je kunt zo zien waarom het wel of niet mag.
-Elke gemeente heeft de mogelijkheid om in beroep te gaan.
-Concurrent is geen partij in deze zaak, dus waarom zouden ze meewerken aan de rijdende rechter?
-Is het echt nodig om als ze gelijk blijken te hebben iets anders te verzinnen dan dat het grefo's zijn en ze daarom alles mogen Sneu hoor, alle regels zijn openbaar hier in Nederland, doe er dan wat mee in plaats van hier te huilen.

Overigens zou ik nog liever een grefo zijn dan een pauper als TS

[ Bericht 16% gewijzigd door Arnold_fan op 11-10-2006 11:43:12 ]
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_42565867
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:56 schreef kamikaze het volgende:

[..]

laten we inderdaad de boodschap van dit bericht verder helemaal vergeten en druk gaan maken om woordgebruik

PS ik hoop dat je zus succes heeft, want laten we eerlijk zijn, zo''n vorm van belastingontduiking/buiten bestemmingsplan omgaan kan natuurlijk niet, maakt niet uit of het nou christenen, grefo's, hinduisten, theepotaanbidders of iets anders zijn. Juridisch lijkt het me dat hier wel een zaak van gemaakt kan worden. Zal misschien een aantal mensen boos maken, maar meesten zullen het toch wel eens zijn dat deze manier niet kan.
Kun je hier serieus op ingaan dan? Als er strafbare dingen zijn gebeurd hebben we hier een rechtssysteem voor, en hoeft een vriend van de broer van een ondernemer hier niet te schelden...... Alsof het feit dat ze Christelijk zijn enig verschil maakt in een concurrentiestrijd.....

Als de gemeente fouten heeft gemaakt kun je dat zo nakijken, en als je onregelmatigheden constateerd kun je daar een rechtszaak voor beginnen, en die andere kapper is in het geheel geen partij in deze zaak, ze hebben een vergunning en daarmee is het voor hen afgelopen, als je een rechter erbij wilt halen moet je naar de gemeente die de vergunning gaf.

Los daarvan is het wel heel sneu om een concurrent aan te willen pakken en er geen geld voor over te hebben en daarom maar de rijdende rechter erbij halen........ Als je denkt dat je gelijk hebt ga je maar naar een echte rechter toe.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:41:58 #25
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_42568922
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:08 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Met Grefo's bedoel jij neem ik aan die mensen bij wie de hypocricie die bepaalde Christenen nog wel eens kenmerkt erg aanwezig is? (en waar OP een matig voorbeeld van is?)
Anywayz: Aanpakkebn die lui; via belastingdienst danwel echte rechter oid.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:44:26 #26
120304 descendent1
pi_42568977
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:17 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het dorp heet? Het ligt niet toevallig in ZO-Drenthe?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_42569482
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:41 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Met Grefo's bedoel jij neem ik aan die mensen bij wie de hypocricie die bepaalde Christenen nog wel eens kenmerkt erg aanwezig is? (en waar OP een matig voorbeeld van is?)
Anywayz: Aanpakkebn die lui; via belastingdienst danwel echte rechter oid.
Volgens mij heb jij de OP niet goed gelezen, het gaat hier om iemand die boos is dat een concurrerend bedrijf een vergunning heeft en daarom de boel wil platbranden
pi_42571623
Even wat dingen uir de FAQ wat je zoal fout doet
:
quote:
Heb respect voor anderen
Geen flamewars,
Hou het taalgebruik beschaafd, ook in de topictitels
Open geen 'lemmingtopics'.
Geen topicverkloterij.
Zorg voor een beetje duidelijke topictitel.
Als een topicstarter meebaggert, slowchat of offtopic gaat wordt het topic gesloten
pi_42571697
Even het volgende artikel afstoffen: Art. 6:163 BW!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:56:47 #30
120304 descendent1
pi_42571914
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:12 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de OP niet goed gelezen, het gaat hier om iemand die boos is dat een concurrerend bedrijf een vergunning heeft en daarom de boel wil platbranden
Ik denk dat ik beter heb gelezen dan jij; of in ieder geval beter tussen de regels door.
TS noemt niet voor niets een aantal keren specifiek 'Grefo's' in de OP en andere posts.
De hypocricie van die mensen irriteert hem met name; zowel wat de kapperszaak betreft die als hobby-kapperszaak geregistreerd staat als dat hij het idee heeft dat al die 'Grefo's' elkaar dekken (figuurlijk dan he! )
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:13:01 #31
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_42572318
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:45 schreef Arnold_fan het volgende:
Even wat dingen uir de FAQ wat je zoal fout doet
:
[..]
kap eens met dat irritante gedrag van je.
pi_42572319
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:56 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik beter heb gelezen dan jij; of in ieder geval beter tussen de regels door.
TS noemt niet voor niets een aantal keren specifiek 'Grefo's' in de OP en andere posts.
De hypocricie van die mensen irriteert hem met name; zowel wat de kapperszaak betreft die als hobby-kapperszaak geregistreerd staat als dat hij het idee heeft dat al die 'Grefo's' elkaar dekken (figuurlijk dan he! )
Volgens mij zijn er gewoon heel duidelijke regels in elke gemeente aan welke voorwaarden alles moet voldoen, en is TS gewoon een stumper die er niet tegen kan dat er concurrentie bijkomt.

Als hij zelfs maar het idee zou hebben dat de gemeente niet eerlijk zou zijn geweest zou hij vandaag nog een kort geding tegen de gemeente aanspannen, maar het zal wel gewoon volgens de regels gegaan zijn, dus dan maar zeiken op grefo's

Alles hier in ons land is na te kijken, maar als je de posts van TS leest en zijn foto's ziet geloof ik eerder een gemeente die zegt dat alles eerlijk is gegaan dan TS die met ongefundeerde beschuldigingen komt
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:14:14 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_42572351
http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=213
als je hier een klacht indient sturen zij hem door naar de FIOD 14.gif
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:15:25 #34
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_42572430
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

kap eens met dat irritante gedrag van je.
Wat doe ik dan verkeerd? TS is een stumper die dingen die tegenzitten automatisch op anderen afwend, slachtoffer gedrag.....

Als je problemen hebt met een gemeente heb je daar voldoende instanties voor, en als je dat niet doet sta je niet in je recht.....
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:20:08 #36
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_42572494
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:16 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wat doe ik dan verkeerd? TS is een stumper die dingen die tegenzitten automatisch op anderen afwend, slachtoffer gedrag.....

Als je problemen hebt met een gemeente heb je daar voldoende instanties voor, en als je dat niet doet sta je niet in je recht.....
Ja en dat kan je in één post ook kwijt en hoef je niet het hele topic vol te gooien met posts om TS te bashen, Maak je punt en dan kappen, fanatiekeling (nee dat laatste is geen compliment).
pi_42572580
quote:
ook had ze een brief naar de rijdende rechter geschreven
.

Maar goed zo gaat dat bij die mensen ze helpen elkaar.

Ze kopen hun spullen in de supermarkt waarvan de eigenaar in de zelfde kerk zit.
Ze kopen kleding bij de kledingzaak waarvan de eigenaar in de zelfde kerk zit.
Ze laten hun haar knippen bij de kapper waarvan de eigenaar in de zelfde kerk zit.

Zélfs als die duurder zijn dan de concurrent!
pi_42572819
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het dorp heet? Het ligt niet toevallig in ZO-Drenthe?
Kruiningen staat erbij. Met die frietfabriek.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:45:24 #39
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42573146
Typisch gereformeerden.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_42573679
Ok, weer over met het geflame, grefo's/gereformeerden/christenen/atheisten/boedhisten/duitsers.. boeiend. Het gaat om de klacht van de TS, als je er niet serieus op in kan gaan zonder te flamen, post dan niet.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:01:38 #41
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_42575411
bewijs verzamelen. Mensen naar die "hobby kapper" laten gaan, kunnen aantonen dat er daadwerkelijk wordt geknipt enzo. Dan gewoon eens met de belastingdienst bellen en informeren wat die eraan kunnen doen. Die willen maar wat graag de gemiste inkomsten komen ophalen.
pi_42576532
Oplossing: Ga weg uit refo-dorp Kruiningen en wees niet zo zielig om iemand anders aan te geven bij de gemeente.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:46:59 #43
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_42581353
Gewoon knettershard in zijn ballen en in haar tieten schoppen.
(die van de grefo's dan he
Guanine en Cytosine! *O*
  woensdag 11 oktober 2006 @ 16:51:23 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_42581500
platbranden die zooi
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_42583617
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:03 schreef Janetje het volgende:
Ok, weer over met het geflame, grefo's/gereformeerden/christenen/atheisten/boedhisten/duitsers.. boeiend. Het gaat om de klacht van de TS, als je er niet serieus op in kan gaan zonder te flamen, post dan niet.
Wordt wat moeilijk met zo'n OP vind je niet?
pi_42584882
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 01:23 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens zou ik nog liever een grefo zijn dan een pauper als TS
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:
en is TS gewoon een stumper die er niet tegen kan dat er concurrentie bijkomt.
quote:
als je de posts van TS leest en zijn foto's ziet geloof ik eerder een gemeente die zegt dat alles eerlijk is gegaan dan TS die met ongefundeerde beschuldigingen komt
quote:
TS is een stumper
Ja, 't is wel duidelijk dat het de schuld is van de openingspost.
I intend to live forever, or die trying.
pi_42585024
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:16 schreef PeZu het volgende:

[..]

heerlijk volk

Heerlijk die generaliserende vooroordelen.

Ik ben christelijk en gereformeerd en ben dus al aardig wat vooroordelen tegen gekomen, maar die over bloempottenkapsels is nieuw, tof

[ Bericht 2% gewijzigd door koningdavid op 11-10-2006 18:54:02 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42585242
Kan je niet bellen naar de belasitingdienst? Aangifte doen van belastingontduiking?
pi_42585436
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef BasOne het volgende:
ik werk daar
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_42585693
is die zus een lekker ding? want dan krijgt ze wel genoeg klandizie hoor
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:40:58 #51
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42586691
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 01:23 schreef Arnold_fan het volgende:
Is het nu echt zo moeilijk om een klein beetje normaal te doen? Je jankt als een klein kind die geen snoepje krijgt, in jouw geval iemand die niet tegen concurrentie kan Als de zus van je vriend maar half zo aso is als jij zouden ze die hele zaak van haar gelijk moeten sluiten

Een paar puntjes:
-Regels over vergunningen in je gemeente zijn voor iedereen in te zien, dus je kunt zo zien waarom het wel of niet mag.
-Elke gemeente heeft de mogelijkheid om in beroep te gaan.
-Concurrent is geen partij in deze zaak, dus waarom zouden ze meewerken aan de rijdende rechter?
-Is het echt nodig om als ze gelijk blijken te hebben iets anders te verzinnen dan dat het grefo's zijn en ze daarom alles mogen Sneu hoor, alle regels zijn openbaar hier in Nederland, doe er dan wat mee in plaats van hier te huilen.

Overigens zou ik nog liever een grefo zijn dan een pauper als TS [afbeelding]
[afbeelding]
zielige post dit, mag ik dat even zeggen? je snapt iig niks van de OP en je vind het blijkbaar nodig om mijn fotos te gebruiken om me af te zeiken, good luck kneus.
put
your
clothes
on!
pi_42586727
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

zielige post dit, mag ik dat even zeggen? je snapt iig niks van de OP en je vind het blijkbaar nodig om mijn fotos te gebruiken om me af te zeiken, good luck kneus.
mijn post is wel zinnig
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:44:02 #53
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42586798
quote:

[..]

wie zegt dat ik alle probleme afwend? djiez ik open een topic en je vind me emteen eens tumper. als alles volgens de regels was gegaan was die kapsalon er niet gekomen. niemand mag in die wijk een bedrijf beginnen behalve de grifos die het opeens wel mogen. omdat ze het als hobby hebben opgegeven (waarmee je dus eigenlijk alleen je eigen gezin mag knippen) ontduiken ze een hoop belasting... ik vind het gewoon oneerlijk dat zij wel alles mogen, puur omdat ze het via een spelletje spelen en de rest niet... en dat ze vervolgens gaan dreigen tegen die zus omdat ze daar kritiek op geeft vind ik laf... jij mag het concurrentiestrijd noemen en mij om een of andere reden een vage stumper, maar ik vind het vals, slinks en sleazy.
put
your
clothes
on!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:40 #54
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42586849
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:34 schreef cultheld het volgende:
Oplossing: Ga weg uit refo-dorp Kruiningen en wees niet zo zielig om iemand anders aan te geven bij de gemeente.
ze geeft niemand aan, maar toen zij de kapsalon opende, gingen de grefos bij de gemeente controleren of de vergunninen wel klopte ec... nu zij dat deed, en er klopte geen reet van, wordt ze om tien uur savonds opgebeld en bedreigd...
put
your
clothes
on!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:47:26 #55
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42586905
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:06 schreef postmortum het volgende:
is die zus een lekker ding? want dan krijgt ze wel genoeg klandizie hoor
ja ze is knap maar daar gaat het niet over .

ik vraag me af waarom arnold fan zo pissed op me is.

deze zaak stinkt, omdat in deze gemeente de gleovigen een enorme hand boven hun hoofd worden eghouden en als ik daar over klaag, met reden, dna ben ik de stumper... waarom dan? just tell me..
put
your
clothes
on!
pi_42587022
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:47 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja ze is knap maar daar gaat het niet over .

ik vraag me af waarom arnold fan zo pissed op me is.

deze zaak stinkt, omdat in deze gemeente de gleovigen een enorme hand boven hun hoofd worden eghouden en als ik daar over klaag, met reden, dna ben ik de stumper... waarom dan? just tell me..
arnold fan is stiekem de eigenaresse van de concurrende kapperzaak
pi_42587247
Maar wat heeft het er mee te maken dat die mensen gereformeerd zijn? Het zijn toch gewoon vriendjes en daarom worden ze bevoordeeld? Ik snap niet zo goed waarom dit dan ineens Grefo-politiek is eerlijk gezegd.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_42587306
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ze geeft niemand aan, maar toen zij de kapsalon opende, gingen de grefos bij de gemeente controleren of de vergunninen wel klopte ec... nu zij dat deed, en er klopte geen reet van, wordt ze om tien uur savonds opgebeld en bedreigd...
Waarom wil ze zo graag hun vergunningen checken bij de gemeente? Ik snap die refo's op zich best goed. Die leven vaak in gesloten gemeenschappen en willen geen gefuck van "anderen" in hun gemeente. Niet dat ik het goed keur of zo, maar dat is nou eenmaal het geval. De vraag is of je daar tussen moet willen zitten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:03:08 #59
120304 descendent1
pi_42587397
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:59 schreef Quinazoline het volgende:
Maar wat heeft het er mee te maken dat die mensen gereformeerd zijn? Het zijn toch gewoon vriendjes en daarom worden ze bevoordeeld? Ik snap niet zo goed waarom dit dan ineens Grefo-politiek is eerlijk gezegd.
Dat de hele gereformeerde goegemeente elkaar de hand boven het hoofd houdt omdat ze bij elkaar in dezelfde kerk en kliek zitten; ik denk dat dat is wat TS bedoelt.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:36:55 #60
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42588664
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:59 schreef Quinazoline het volgende:
laat ik het zo zeggen: als in deze gemeente "gewone mensen" dingen aanvragen, moeten ze er veel moeite voor doen, zijn ze echt bezig met de zaak maar ook volgens de regels die de gemente moet leveren. nou is het zo dat als gereformeerde gelovigen het hier doen waarbij ze eigenlijk tegen de regelgeving van de gemeente in gaan, dat via toeziend oog van een aantal gereformeerden in de gementeraad het toch door mag gaan. zo is er een nota dat er alleen in bepaalde straten in het centrum kapperszaken mogen zijn. de kapperszaak van de gereformeerden zit daar niet. nou is het zo dat als je als kapperszaak staat ingeschreven, je een hoop meer belasting betaalt voor je zaak. als mensen dezelfde zaak mogen runnen maar dat allemaal niet hoeven te betalen, omdat ze zogenaamd als hobbyzaak ingeschreven staan, zou ik me ook belazerd voelen. en het lullige is, dat dus de gereformeerden in die gemeente het allemaal voor elkaar opnemen daarin en het goed praten (doen ze letterlijk..) terwijl ze niet gereformeerden qua vergunningen etc wel enorm controleren. het gaat daar via de gemeente, allemaal achter de ruggen van de mensen hier. en dat is allemaal duidelijk te zien. maar niemand kan er wta van zeggen, aangezien het overgrote gedeelte in het gemeentehuis gereformeerd is....
put
your
clothes
on!
pi_42588927
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:44 schreef Jerruh het volgende:

[..]

wie zegt dat ik alle probleme afwend? djiez ik open een topic en je vind me emteen eens tumper. als alles volgens de regels was gegaan was die kapsalon er niet gekomen. niemand mag in die wijk een bedrijf beginnen behalve de grifos die het opeens wel mogen. omdat ze het als hobby hebben opgegeven (waarmee je dus eigenlijk alleen je eigen gezin mag knippen) ontduiken ze een hoop belasting... ik vind het gewoon oneerlijk dat zij wel alles mogen, puur omdat ze het via een spelletje spelen en de rest niet... en dat ze vervolgens gaan dreigen tegen die zus omdat ze daar kritiek op geeft vind ik laf... jij mag het concurrentiestrijd noemen en mij om een of andere reden een vage stumper, maar ik vind het vals, slinks en sleazy.
Daar ga je dus de fout in, elke gemeente heeft duidelijke regels met wat wel en niet mag, als je dat zou doorlezen en zou merken dat de gemeente een fout heeft gemaakt zullen ze dat heus wel herstellen. Overigens vind ik het erg ver gaan om als je merkt dat een concurrent dingen doet die volgens jou niet mogen te veronderstellen dat het wordt geaccepteerd door hun geloof, alle beslissingen bij gemeenten worden volgens regels en draaiboeken genomen.

Waarom ik ertegenin ga: Ik lees de OP als volgt:

Bedrijf A zit in gemeente X, bedrijf B krijgt van de gemeente een vergunning om ook een bedrijf te runnen in dezelfde gemeente. Vriend van bedrijf A wil dat niet, en zegt dat bedrijf B dat alleen mag omdat ze christelijk zijn.

Als je in je OP gewoon had gezegd dat je het vermoeden hebt dat dat een rol had gespeeld was het een heel ander verhaal geworden, je draaft alleen door dat ze daarom naar de kerk gaan etc. Kortom je haalt er drogredenen bij, en dat wil ik aangeven.

In ons land zijn er voldoende mogelijkheden om bezwaar aan te tekenen tegen de gang van zaken, misschien weet je niet alle informatie, en geeft de gemeente die niet omdat het je niets aangaat? Dat zou ook nog kunnen.....
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:09:12 #62
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_42592673
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Daar ga je dus de fout in, elke gemeente heeft duidelijke regels met wat wel en niet mag, als je dat zou doorlezen en zou merken dat de gemeente een fout heeft gemaakt zullen ze dat heus wel herstellen. Overigens vind ik het erg ver gaan om als je merkt dat een concurrent dingen doet die volgens jou niet mogen te veronderstellen dat het wordt geaccepteerd door hun geloof, alle beslissingen bij gemeenten worden volgens regels en draaiboeken genomen.

Waarom ik ertegenin ga: Ik lees de OP als volgt:

Bedrijf A zit in gemeente X, bedrijf B krijgt van de gemeente een vergunning om ook een bedrijf te runnen in dezelfde gemeente. Vriend van bedrijf A wil dat niet, en zegt dat bedrijf B dat alleen mag omdat ze christelijk zijn.

Als je in je OP gewoon had gezegd dat je het vermoeden hebt dat dat een rol had gespeeld was het een heel ander verhaal geworden, je draaft alleen door dat ze daarom naar de kerk gaan etc. Kortom je haalt er drogredenen bij, en dat wil ik aangeven.

In ons land zijn er voldoende mogelijkheden om bezwaar aan te tekenen tegen de gang van zaken, misschien weet je niet alle informatie, en geeft de gemeente die niet omdat het je niets aangaat? Dat zou ook nog kunnen.....
wat ik nou met die OP wil zeggen is dat het dus dit keer echt via die redenen is en gebeurt... er zijn meer zaken die volgwens ingekeken gemeenteregelingen niet mochten en uiteindelijk wel waren toegestaan voor mensen die tot de gereformeerde groep behoorden binnen de gemeente. vraag hier op straat hoe dat zit en je krijgt verhalen te horen waar je nog best van schrikt. er is in deze gemeente namelijk een streng gereformeerde groep mensen die alles wat volgens hen slecht is achter de rug om van die mensen waar het over gaat bij de gemeente aankaarten, ze bedreigen mensen als er ook maar iets wordt gezegd over wat ze zelf fout zouden doen etc etc. hier staat dat gewoon bekend om. het heeft echt niks meer met concurrentie te maken, het zit veel dieper, en dat kappersbedrijfje wat er opeens in staat is daar de druppel van.

en dan nog vroeg ik me af waarom je daarom opeens fotos van mij moest posten en je mij een sukkel etc noemde... als je dan zo duidelijk jouw kritiek wilt leveren doe je dat dus NIET ZO!.
put
your
clothes
on!
pi_42598080
Als het zelfs maar half zo duidelijk is als je stelt, direct naar de rechter stappen, en dan niet voor die kapperszaak die er niets mee te maken heeft, maar voor de gemeente die in jouw ogen onterecht een vergunning gaf.

Het enige wat je de hele tijd deed was christenen belachelijk maken zonder hier een onderbouwing voor te geven, daarnaast liep je als een bezetene te schelden en te tieren dus leek het me wel leuk om dat even naast een gemeente te zetten die objectief gezien geen partij is in deze zaak en er dus theoretisch neutraler tegenoverstaat dan jij.

Maar nogmaals, als de gemeente tegen haar eigen regels ingaat kun je daar gewoon via een brief opheldering over vragen, en ze zijn verplicht dat te geven. Als je dat niet bevredigend vindt zijn er voldoende manieren om bezwaar aan te tekenen, ook dat zal de gemeente je uit moeten leggen als je daarom vraagt.
pi_42604332
op zondag zitten ze voorin de kerk zodat ze de rest van de week mogen zondigen en mensen voor het lapje kunnen houden..
pi_42604643
Zij hadden de rijdende rechter ingeschakeld? Als ik het zo lees, dan zouden ze niet eens in het gelijk worden gesteld, maar goed, ik zou zeggen: doe het zelf ook. Schakel de media aan. Moet je eens zien hoe schappelijk de gemeente wordt als er een paar camera's op hun stoep staan.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')