abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 23:04:30 #51
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_43493056
quote:
Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:

[..]

Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2.
Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..
quote:
Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
kijk je brengt het nu niks anders welk land? Nederland? Waar moeten die 23 mensen aan voldoen..moeten ze onder de honderd of erboven zijn. Is er net een geboortegolf geweest..?? Dat soort vragen zou ik eerst gaan stellen of je moet een hele goede bron hebben. Maar ik heb hier echt mijn twijfels over..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  Moderator zondag 12 november 2006 @ 23:18:10 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43493563
quote:
Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:

[..]

Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
Ik begrijp nog steeds niet precies waar je heen wilt, gaat dit nu over tarot, of wat bedoel je?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:43:00 #53
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_43534874
Heeft er iemand mischien zin en tijd ook voor mij ook een lezing oid te doen?
Ik heb niet echt een vraag maar ik wil eigenlijk gewoon weten of t goed zit zo
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  maandag 20 november 2006 @ 13:36:17 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43715318
Ik gooi mezelf ook even neer, voor wie graag wil/tijd heeft
Er zal in elk geval genoeg te lezen zijn

Geboren: 26-05-1978, om 01.37 te Den Haag
  Moderator maandag 20 november 2006 @ 13:39:59 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43715414
Mag ik de horoscoop maken en gebruiken voor mijn studie?
Als ik iets uitwerk pm of mail ik je, vind je dat goed?
  maandag 20 november 2006 @ 13:41:38 #56
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43715469
Je mag ermee doen wat je wilt uiteraard!

Ik ben op dit moment gewoon een beetje benieuwd naar komende tijd.
Het lijkt wel alsof Mars al 6 jaar in mijn teken staat ofzo want het is 1 grote chaos. Nu veranderen er waanzinnig veel dingen, dus ik ben benieuwd of dat ook een beetje rust gaat geven.
  Moderator maandag 20 november 2006 @ 13:51:26 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43715803
Wat ik wel zie is dat je een yodfiguur hebt in je geboortehoroscoop, een yod geeft over het algemeen al vaak een onrustig gevoel.

Je hebt ook een ongeaspecteerde zon, die het gevoel van onrust nog vergroot.

Zowel bij een yod als een ongeaspecteerde planeten zie je vaak dat er thema's zijn die in de familie zijn blijven liggen, heel vaak zijn dat ook talenten.

Ik werk het even uit en mail je later even, ik was toevallig net met het yodfiguur bezig

Ik denk dat mars er niet zo heel veel mee te maken heeft
  maandag 20 november 2006 @ 13:53:34 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43715867
Ohjeee...dat verklaart mijn vervelende boogschutter
Alvast bedankt in ieder geval, hoop dat het voor jou leuk om te doen is.
  maandag 20 november 2006 @ 15:49:39 #59
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_43719080
ow ik zal mijn geboorteplaats en datum ook maar even neerzetten dan, is wel zo handig natuurlijk

25-09-1980 te Roermond
pi_43719132
Zou iemand mij kunnen doen?

23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_43727000
Senesta...zou je ook een geboortehoroscoop voor mij willen/kunnen maken als je tijd hebt???

Als je dat inderdaad zou willen...laat het dan even weten dan pm ik je mijn gegevens
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 30 november 2006 @ 21:47:17 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_44037986
tvp-tje
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:35:36 #63
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44081586
_flame_ ik wil wel voor jou een legging doen. Ik zal deze vanavond doen. Eerst ff eten want op een lege maag gaat dat leggen niet zo goed Ik heb alle gegevens en houd hem gewoon algemeen. Leze straks. Ik heb aardig wat ervaring. Op beurzen zit ik nog net niet. Dus ben benieuwd wat er voor je uitkomt en of het een beetje klopt..misschien wel leuk om wat meer over je persoonlijkheid te horen?
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:37:25 #64
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44086031
Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.

De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.

Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.

kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.

kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.

Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.

kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.

kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.

Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.

Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_44089985
Normalneo zou je voor mij misschien ook een legging willen doen?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 2 december 2006 @ 23:57:05 #66
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44093045
Binnekort hou deze tegoed k..
  zondag 3 december 2006 @ 23:07:54 #67
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44118642
Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..

Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.

Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.

de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.

postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.

staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.

kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.

Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.

Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.

De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.

Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.

That's it..

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 03-12-2006 23:13:36 ]
pi_44147596
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Normalneo het volgende:
Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..

Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.

Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.

de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.

postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.

staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.

kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.

Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.

Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.

De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.

Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.

That's it..
Allereerst bedankt voor de legging! Ik waardeer de moeite altijd zeer!

opmerkingen tov:

- persoonskaart: ik heb niet het idee dat mijn leven in teken staat van een dreiging alhoewel ik wel een vrij onzeker persoon ben (geweest); in het verleden meer dan nu. Ik probeer me telkens tegenover iedereen te bewijzen terwijl ik aan de andere kant ook wel het idee heb dat ik er mag zijn (maar dat besef is er niet altijd). Ik heb wel eens gehoord dat ik kracht uitstraal en er ' sta' terwijl ik dat totaal niet zo ervaar.
Weet niet of bovenstaande mogelijk aansluit met de kaart?

- kelken 10: ik geniet wel van het leven (met af en toe een dipje) ook al is er geen partner in mijn leven. ook heb ik geen kids zelf terwijl ik wel geniet van de kinderen die ik in mijn werk zie en tegenkom. Ik hou van kleine dingen en de gezelligheid; ook als ik alleen ben (heb ik regelmatig behoefte aan omdat ik al zoveel mensen in mijn werk zie en spreek).

-staven 9: heb altijd het idee gehad dat ik tot nu toe een heel rustig vaarwater heb qua leven over het geheel gezien; in mijn ogen weinig tegenslagen of ongelukkigheden (behalve ooit het uitgaan van een relatie die me diep heeft geraakt maar voor de rest heb ik het gevoel dat het me allemaal wel makkelijk afgaat).
- Aas van de zwaarden sluit in mijn ogen hier wel op aan: weet niet waar ik het aan verdiend heb of wie/wat me beschermd maar het gaat allemaal vrij makkelijk in mijn leven. Veel dingen zitten 'gewoon' mee en de laatste tijd vraag ik me steeds vaker af wanneer er nu de/een grote 'klap' gaat komen ofzo. Soms wel wat bang voor dat het allemaal zo makkelijk lijkt te gaan in vergelijking met sommige anderen. Mocht er zoiets als 'bescherming' van iets/iemand bestaan dan zou ik wel weten wat/wie dat dan is en waarom ik dat zo fijn in mijn leven heb! Voel me vaak echt een geluksvogel!

- Het oordeel: weet niet zo goed hoe ik dit moet zien: misschien toch een persoonlijke ' klap' waardoor ik weer dingen leer? (ik ben namelijk wel van mening dat je dingen meemaakt omdat je iets te leren hebt). Lastige kaart ? (vind ik)

- Duivel: misschien heeft dat te maken met dat ik graag weer terug zou willen naar het oosten van het land (vanwege sociale leven) terwijl een van mijn 2 banen hier te leuk vindt om zo maar van weg te lopen. Ik zit dus erg in dubio; nieuwe baan zoeken (die daar nauwelijks zijn in mijn werkveld) en sociaal leven weer op laten bloeien en weer veel contact met bijv. familie (bang dat ik niet genoeg meer van mijn ouders 'meekrijg' nu ze ouder worden) en vrienden (waar ik wel behoefte aan heb) of hier blijven met een leuke baan.... Dilemma

- Schildknaap: soms gaat het wel erg makkelijk af dat ik helemaal vertrouwen heb in wat er gaat komen terwijl andere momenten ik dat vertrouwen niet echt heb en ben ik toch weer dat onzekere meisje.

Misschien zijn er nog meer dingen die me te binnen schieten omtrent deze kaarten maar zo op het eerste gezicht dacht ik hieraan. Mocht je meer aanwijzingen zien in mijn omschrijvingen waardoor ik bijv. weer meer kan leren dan hoor ik het graag!

En nogmaals dank
  dinsdag 5 december 2006 @ 03:54:53 #69
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44153922
Graag gedaan Myxomatosekonijn..ik vind het heel tof te horen wat je reactie is..zo kan ik het ietwat meer vertalen naar jouw ervaring. Bij de eerste kaart stelde je mij een vraag. Over dat onzekere..dat gaat juist vaak gepaard met "dreigingen" heb ik het gevoel en daarom denk ik dat dit er wel bij aansluit om even terug te rekenen. Ik spreek dan wel even vanuit mijn wetenschappelijke benadering en wat ik over het algemeen denk en wat ik zelf heb ervaren bij onzekerheid. Als je zegt dat dit niet zo is..misschien jouw mening, maar ik denk juist wel dat deze kaart bij jou als persoon aanlsuit.

Misschien moet je de tweede kaart dan juist zien als invloeden van buitenaf..hoe zeg je dat "gelukzaligheid" in het leven.

ik denk dat je dit vooral moet intrepeteren met wat informatie die ik je geef en wat je er zelf bij kan denken. Vind het voor mijn gevoel bij je wel aardig op de plaats vallen als ik dit zo hoor. Ik denk dat ik de eerste kaart teveel als het gezin heb gezien omdat er ook daadwerkelijk een gelukkig gezin op de kaart staat, maar nu ik dit zo hoor kan dat dan meer over gelukzaligheid met anderen te maken hebben.

Tevens wat ik zei over de strijd voeren op veel aspecten..je noemt er eentje.. dus van mijn kant is dat niet echt een goede beredenering geweest.

Ik moet ook even zeggen. Ik doe dit dus echt voor mijn hobbie en bovenal..ik zei dat ik nog net niet op beurzen zit om te leggen..dat zal ook nooit gebeuren..dat was meer een grapje...een paar posts hierboven..maar ja daarvoor zijn dan weer deze smilies

Ik heb onlangs mijn naam verandert. Ik was voorheen displission. Misschien wel even netjes om nu aan te kondigen. Had teveel problemen met mail de laatste tijd en genoeg van de naam. Ik wil ook aan mezelf gaan werken de komende tijd. In ieder geval vind ik het altijd erg leuk om te leggen..en ik hoop dat je misschien nog iets te binnen schiet..vond het zowiezo al leuk dat er in een notendop zoveel dingen te-voor-schijn komen die echt een beetje kloppen.
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:05:25 #70
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_44158602
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef Normalneo het volgende:
Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.

De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.

Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.

kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.

kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.

Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.

kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.

kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.

Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.

Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomen Excuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het was Vandaar ook mijn interesse op dit gebied

De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontje controle en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven

voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?

kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is

kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?

Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komen is dat logisch?

In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden
pi_44159653
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:51 schreef Ripley het volgende:
Zou iemand mij kunnen doen?

23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:13:45 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44160346
Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?

11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem

En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_44160375
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:13 schreef jogy het volgende:
Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?

11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem

En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel .
Kijk eens boven je

En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:28:26 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44160763
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:14 schreef Ripley het volgende:

[..]

Kijk eens boven je

En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?
Sorrie . Ik zal vanavond een legging voor je uitvoeren, als je nog een bepaalde vraag hebt hoor ik het wel, desnoods via PM ofzo .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:40:01 #75
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44161129
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:05 schreef _Flame_ het volgende:

[..]

Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomen Excuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het was Vandaar ook mijn interesse op dit gebied

De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontje controle en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven

voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?

kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is

kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?

Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komen is dat logisch?

In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden
Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijk

Je stelde een vraag, daar wil ik graag antwoord opgeven:
Nou ja, over een "tocht"..Als je voor je gevoel een "tocht" goed aflsuit en andere positieve kenmerken zoals de magier en de analyse naderhand erop los gooit en daarmee blij en gesetteld bent is dat natuurlijk heel mooi, maar het leven gaat verder. Misschien dat je de kennis die je bij de ene tocht hebt gemaakt moet toepassen bij een andere verdergaande weg. Wat ik ervaar is dat je lering trekt uit bepaalde zaken..ze zeggen ook wel eens: "het leven is een leerschool.."(vind ik een erg mooie uitspraak) Misschien kom je een bepaalde situatie nog eens tegen..het zou best kunnen zijn dat dit nu voorbij is denk ik als je iets gewoon goed en "fijn" aflsuit.

Wat betreft kaart 5: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

En ja het kan iid dat er kaarten kunnen terugkomen. Misschien verworven "compententies" in een bepaalde periode. Waarschijnlijk ook kaarten die je aanspreken..bewust of onbewust..misschien omdat je ze interessant vind..

Ik zou het zeker weer eens proberen op-te-pakken _flame_ ..heb ik het hier niet zo druk

Nogmaals graag gedaan..--little edit thx jogy--

Ben trouwens ook uitermate geinteresseerd in andere leggingen en methodes..misschien dat er nog meer liefhebbers zijn om leggingen te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')