abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 10:39:43 #101
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43164709
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.

De enige die strak blijven zijn Paul en Ringo. Niet verwonderlijk eigenlijk...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43175090
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.

De monitors icm zeer luid gillend publiek is daar idd de grootste oorzaak van
pi_43202432
Ik heb een hele rits live-optredens (stuk of 30), en inderdaad: qua gitaarspel schort 't er nog welles aan. Technisch gezien waren ze dan ook geen topmuzikanten. Maar vaak heeft dat juist z'n charmes.
Wel moet gezegd worden dat de liveshows van '65/'66 een stuk beter gepresteerd wordt dan in '63. Al werden rond die tijd de composities ook iets interessanter en de gitaar/drum-partijen veelzijdiger.

Als je 't met hedendaagse live-optredens gaat vergelijken blijft er natuurlijk weinig over van 't technisch kunnen van The Beatles. Maar als ik mocht kiezen tussen een 3-uur-durende show van Macca nu, of een 20-minuten showtje van The Fab Four toen, wist ik 't wel
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:17:15 #104
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43209767
Kan iemand mij uitleggen wat er zo mooi is aan 'Revolution 9'. Ik vind het niet een drama plaat wat sommige vinden alleen snap ik er zeg maar helemaal nix van. Waarom maken ze zomaar zo'n plaat, en hoe komen ze daar op....
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_43210055
die discussie komt elk topic weer terug
ik vind het ook niets
pi_43211271
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef satecl het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo mooi is aan 'Revolution 9'. Ik vind het niet een drama plaat wat sommige vinden alleen snap ik er zeg maar helemaal nix van. Waarom maken ze zomaar zo'n plaat, en hoe komen ze daar op....
Ik vind het helemaal niks. De enige reden die ik kan bedenken waarom Lennon dit heeft gemaakt en waarom hij het op plaat wou hebben is omdat het mogelijk was. Geen enkele andere grote groep zou zoiets op plaat durven te zetten, maar de Beatles deden het maar. Dat is dus wel grappig, maar voor de rest hoeft dat hele revolution 9 van mij niet
pi_43212911
Paul vond Revolution 9 eveneens verschrikkelijk.
Er zit gewoon niks in. Lennon was helemaal into experimenteren, maar vergat dat 't ook nog boeiend moet blijven om naar te luisteren.
Wat dat betreft denk ik dat Paul 't beter had gedaan. Hij was tenslotte toen al een stuk bekender met avant-garde, en was oorspronkelijk degene die het bij z'n mede-Beatles heeft geintroduceerd.
pi_43213270
Ik vind 'Revolution 9' zeer artistiek.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_43214269
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:40 schreef Skazminko het volgende:
Ik vind 'Revolution 9' zeer artistiek.
Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?
Als ik een kwak verf op een geflambeerde autoband spuit zal men dat ook artistiek noemen, maar wat zit erachter?
Ik hou wel van wat avant-garde op z'n tijd, maar Revolution 9 mist inhoud en afwisseling. Het gaat vervelen.
De audio-collages die Paul Mccartney op latere leeftijd maakte vind ik daarentegen een stuk boeiender.
pi_43248348
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:16 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?
Als ik een kwak verf op een geflambeerde autoband spuit zal men dat ook artistiek noemen, maar wat zit erachter?
Ik hou wel van wat avant-garde op z'n tijd, maar Revolution 9 mist inhoud en afwisseling. Het gaat vervelen.
De audio-collages die Paul Mccartney op latere leeftijd maakte vind ik daarentegen een stuk boeiender.
Zal best. Maar toen ik voor het eerst dat nummer voor het eerst hoorde, lag ik te rillen in mijn bed. (Ja, ik luister muziek in bed voordat ik ga slapen ) Ik kreeg de rillingen van dat nummer en werd er bang van, ik weet niet hoe Lennon het voor elkaar heeft gekregen.

Het is niet simpel wat shit aan elkaar plakken in de studio, maar er is over nagedacht, en dat vind ik zeer artistiek van Lennon en er is iets vreemds en mysterieus uit gekomen. Ik zal vast niet de enige zijn die van dat nummer 'bang' wordt.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_43249712
Het is de schuld van Yoko dat dat nummer bestaat
  zondag 5 november 2006 @ 03:15:58 #112
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_43251930
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:54 schreef DrDentz het volgende:
Het is de schuld van Yoko dat dat nummer bestaat
Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 5 november 2006 @ 16:07:04 #113
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43261954
Ik vond Revolution #9, toen ik klein was, eigenlijk ook een beetje een eng nummer.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_43264105
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Even een domme vraag...wie speelt er zo prachtig orgel op I want you?
Zal wel Billy Preston zijn neem ik aan maar die speelde eigenlijk alleen mee tijdens de Let it Be sessions toch? Terwijl ook daar I want you goefend werd...naja, iemand met wat naslag werk?
Ik heb de naslagwerken er ff op nageslagen maar het werd me niet helemaal duidelijk. De opnames van I want you begonnen al in februari en Preston was daarbij aanwezig (er werd dus niet alleen geoefend maar ook echt opgenomen). Die opnames zijn ook gebruikt in de uiteindelijk versie maar wel gemixed met diverse andere sessies. Op 20 april is o.a. een Hammondorgel opgenomen voor dit nummer en toen was Preston er niet meer bij. Maar welk orgel nu te horen is in de uiteindelijke mix... geen idee! Misschien speelde Preston in februari wel piano of zo en helemaal geen orgel en is zijn bijdrage compleet weggemixed.
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2006 @ 17:15:47 #115
95179 TheGrandWazoo
pi_43264264
Hmmm...aan de stijl te horen MOET het Preston eigenlijk zijn.

Of had Rick Wakeman een dagje vrij...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 5 november 2006 @ 18:26:33 #116
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_43266296
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!
Ze schrokken zich kapot toen ze in Japan optraden, daar waren de mensen niet zo door het dolle heen als in het Westen, dus ineens konden ze zichzelf horen. Dat klonk toen toch wel erg beroerd

Toch vind ik bijvoorbeeld Shea Stadium goed klinken, en zelfs de Hamburgopnames zet ik wel eens voor mijn plezier op en niet omdat het moet. Long Tall Sally in Hamburg,
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2006 @ 18:50:30 #117
95179 TheGrandWazoo
pi_43266985
Nou, Als je doelt op de film Shea Stadium...das bewerkt in de studio. The Beatles waren alles behalve tevreden over die show wat geluid betreft dat ze de zaak maar ingedubt hadden voor film.
(Superworm)
pi_43279842
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hmmm...aan de stijl te horen MOET het Preston eigenlijk zijn.

Of had Rick Wakeman een dagje vrij...
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijn
pi_43288406
Er kan weer gestemd worden voor de Beatl......eehhh....Radio 2 Top 2000: klik hier!!!
  maandag 6 november 2006 @ 17:58:17 #120
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43297106
gedaan:) 5 platen van the beatles
  maandag 6 november 2006 @ 18:47:26 #121
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43298737
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:35 schreef webfreak het volgende:
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijn
Ik heb het hier ooit eens aan Jane gevraagd, en zij had ook opgezocht dat 't waarschijnlijk Billy Preston was. Kan me eigenlijk ook niet anders voorstellen, die stijl van orgel spelen heb ik de Beatles nooit zo op een ander nummer horen doen. Mjah, heel misschien dat Paul 't gekund zou hebben...
  Redactie Frontpage maandag 6 november 2006 @ 18:55:11 #122
95179 TheGrandWazoo
pi_43299017
Nah, Paul lijkt me niet. Preston moet het geweest zijn. Nooit geweten dat ie ook speelde op Bungalow Bill trouwens!
(Superworm)
pi_43304219
Preston op Bungalow Bill...? Lijkt me sterk. Preston kwam, volgens geloofwaardige bronnen voor het eerst op 22 januari 1969 in de studio...

P.S. Ik vind het trouwens erg jammer dat The Recording Sessions niet van elke track verteld wie wat speelt... Dat was een terleurstelling toen ik het boek voor het eerst in handen kreeg.
pi_43310401
Ik weet wel dat 't snelle intro-gitaartje van Bungalow Bill helemaal geen gitaar is, maar een mellotron.
Het is dus ingespeeld door een handige toetsenist, dunkt me.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 08:23:32 #125
95179 TheGrandWazoo
pi_43316295
Nah, dat was Chris Thomas (man van de mellotron). Wellicht verkeerde info wat Preston betreft. But then again, The Beatles kende Preston al vanaf begin jaren zestig en waren nogal slordig met de credits
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 08:24:56 #126
95179 TheGrandWazoo
pi_43316312
Wist trouwens niet dat Wild Honey Pie in z'n geheel door McCartney werd gespeeld. Klinkt echt als een grappig groeps-nummer...
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 08:26:24 #127
95179 TheGrandWazoo
pi_43316326
En Mal Evans trompet op Helter Skelter...zo leer je nog eens wat!

http://www.geocities.com/dsmurashev.geo/discography/us_a_16.htm

Gooi je recording sessions boek maar weg
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 08:29:14 #128
95179 TheGrandWazoo
pi_43316355
O, en Billy Preston wordt wel degelijk genoemd Dus hij was al eerder aanwezig. Of het gaat om een andere neger. Kan ook. Of geen neger. Helemaal mogelijk.
(Superworm)
pi_43338765
Hm, hij wordt onderaan genoemd maar niet bij de songs zelf. En alle organs in het rijtje zijn bespeeld door de Beatles zelf. Neeeeeeeee, ik wil er gewoon niet aan dat Preston meespeelt op BB!
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:24:03 #130
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43338971
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef webfreak het volgende:
Ik weet wel dat 't snelle intro-gitaartje van Bungalow Bill helemaal geen gitaar is, maar een mellotron.
Het is dus ingespeeld door een handige toetsenist, dunkt me.
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:29:30 #131
41051 Rasing
pi_43339221
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
Het dunkt mij een oud stukje flamenco-gitaar te zijn, wel degelijk ingespeeld door een virtuoos, maar later dan wellicht gesampled op de mellotron.
pi_43339504
quote:
Billy was called the Fifth Beatle because he played keyboards on "Let It Be," "The White Album" and "Abbey Road."
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.
Toch lees ik 'overal' in de Beatles-boeken dat Billy Preston zijn debuut maakte in januari 1969, tijdens de 'Get Back Sessions'.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:43:39 #133
41051 Rasing
pi_43339847
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:35 schreef mindgames het volgende:
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.
Toch lees ik 'overal' in de Beatles-boeken dat Billy Preston zijn debuut maakte in januari 1969, tijdens de 'Get Back Sessions'.
Wikipedia zegt ook dat ie pas in januari '69 erbij kwam.
pi_43343253
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ahja verrek, dat zal 't zijn.
Ik heb 't even teruggeluisterd (Bungalow Bill is zo'n plaat die ik altijd skip, gek he? ), en 't klinkt inderdaad gewoon als een flamenco gitaartje. Had ooit es ergens gelezen dat 't door mellotron is ingespeeld, maar ik snap nu hoe de vork in de steel zit
pi_43363027
Even wat zoekwerk gedaan:
de flamenco-gitaar in het intro van 'Bungalow Bill' is inderdaad een mellotron.
Het komt uit de 'sound library' Mellotron Mark II, speciaal voor de mellotron.
Het geluid schijnt ingespeeld te zijn door Eric Cook uit Australië.
Wisten jullie dat de zogenaamde slide-gitaar uit de eerste take van 'Strawberry Fields Forever' ook een mellotron is, bespeeld door George Harrison?

Op de hogere toetsen hoorde je bepaalde horns-geluiden (intro van album-versie SFF).
Op de lagere toetsen waren complete loops van 5 á 6 seconde te horen, om het ritme aan te geven.
En op de meest linkse toets was er altijd een soort extra geluid. Hier kun je een demonstratie van de daadwerkelijke mellotron zien, door iemand die er ook wat mee te maken had .
Nu komt de grote vraag: Wie heeft dé toets ingedrukt voor het intro van Bungalow Bill??
pi_43363358
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:42 schreef mindgames het volgende:
Nu komt de grote vraag: Wie heeft dé toets ingedrukt voor het intro van Bungalow Bill??
Dat moet engineer Chris Thomas zijn geweest, die bespeeld de Mellotron ook in de rest van het nummer.
Alleen daar klinkt het als een mandoline (in het uitro is het instrument solo te horen).
Detail: Chris Thomas heeft er 9 pond voor gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mindgames op 08-11-2006 17:00:31 ]
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 08:59:43 #137
95179 TheGrandWazoo
pi_43385179
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nah, dat was Chris Thomas (man van de mellotron). Wellicht verkeerde info wat Preston betreft. But then again, The Beatles kende Preston al vanaf begin jaren zestig en waren nogal slordig met de credits
Ja, dat zei ik.

Chris was toendertijd de producer. Hij verving George Martin omdat ie op vakantie was. Chris speelt nog op een paar stukken mee.
(Superworm)
  donderdag 9 november 2006 @ 20:47:44 #138
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43408585
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Er kan weer gestemd worden voor de Beatl......eehhh....Radio 2 Top 2000: klik hier!!!
ligt het nou aan mij, maar kan je zo vaak stemmen als je wil(als je gegevens maar verandert...)
pi_43418240
Ik vind de voorstukjes van de nieuwe plaat van The Beatles toch wel erg interessant. Vooral om die vocalen zo duidelijk te horen alsof ze gisteren zijn opgenomen.
http://www.beatles.com/
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_43419219
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 08:49 schreef Thelonious het volgende:
Ik vind de voorstukjes van de nieuwe plaat van The Beatles toch wel erg interessant. Vooral om die vocalen zo duidelijk te horen alsof ze gisteren zijn opgenomen.
http://www.beatles.com/
Dat is ook eigenlijk de enige reden dat ik wel redelijk enthousiast ben over de zogenaamd 'nieuwe' plaat.
De geluidskwaliteit is erg helder. (ik heb een CD-kwaliteit-versie van de sampler kunnen downloaden, vandaar)
Zo op het eerste gehoor lijkt het dat ze niet al te veel hebben gekloot met Noise Reduction, gelukkig. Wel klinkt het redelijk steriel. Het geluid van 'Let It Be...Naked' is ook zo steriel.
Terwijl de Anthology DVD echt perfect klinkt.
Ik heb nog steeds een beetje hoop dat 2007 het Beatles-remaster jaar blijkt te zijn...
About fucking time.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 november 2006 @ 10:51:44 #141
95179 TheGrandWazoo
pi_43420302
1> Waarom brengen ze zoiets uit. Wat is er mis met de normale Beatle versies en waarom willen we dit horen.

Die vraag stel ik mij de laatste dagen. Ik zal de plaat zeker aanschaffen maar ik snap niet zo goed wat ik ermee moet.

Echter, op de Beatles site zijn al wat stukjes te horen en ik ben zeer enthousiast over de nieuwe Strawberry Fields. Het is waanzinnig psychedelisch!!!! Het zet wellicht nóg beter de sfeer neer van het nummer dan het origineel. Op naar de volgende tracks
(Superworm)
pi_43424339
Ik vind het wel lekker klinken. Vooral Strawberry Fields

En die remasters mogen idd wel eens gaan komen. Ik snap ook niet waarom ze die niet uitbrengen, ik weet zeker dat ze heel veel fans er een plezier mee zullen doen en ze kunnen er ook lekker aan verdienen, dus iedereen wint er wat mee. En als ze er een beetje publiciteit mee maken (wat zeker gaat gebeuren) dan kunnen ze misschien weer een nieuwe groep jonge Beatles fans aanboren
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:37:07 #143
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43432348
De geluidskwaliteit en het stereobeeld klinken wel goed, maar ik blijf toch veel moeite houden met het hele concept van 'Love'. In het algemeen ben ik geen tegenstander van remixen en dergelijken, maar eerlijk gezegd vind ik dat de muziek van de Beatles (of van bijv. de Stones) zich er totaal niet voor leent.

Van wat ik van 'Love' heb gehoord, klinken sommige dingen ook veel te vergezocht. Bijv. dat begin van Octopus's Garden met de violen van Good Night eronder, of Hey Bulldog dwars door het midden van Lady Madonna. Naar mijn mening klinken dat soort dingen gewoon nergens naar, en het is de eerste keer dat er iets 'nieuws' van de Beatles verschijnt, maar ik het alleen maar uit verplichting 'om de verzameling compleet te houden' ga kopen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:14:59 #144
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43433321
de intro van octopussy garden vind ik ook heel vreemd en niet mooi...
pi_43433454
Strawberry Fields klinkt erg druggy
pi_43436165
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
Bijv. dat begin van Octopus's Garden met de violen van Good Night eronder

ik vind het maar niks
pi_43438836
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
..of Hey Bulldog dwars door het midden van Lady Madonna.
he bah, dat lijkt me dus niks. Misschien moet je er een salto bij maken om het te begrijpen?
quote:
...en het is de eerste keer dat er iets 'nieuws' van de Beatles verschijnt, maar ik het alleen maar uit verplichting 'om de verzameling compleet te houden' ga kopen.
Kut is dat, een soort beroepsdeformatie, om iets te moeten hebben.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:20:22 #148
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43439037
Ja? Móet ik dit kopen, vinden jullie?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_43439067
quote:
Op zondag 5 november 2006 03:15 schreef Price het volgende:

[..]

Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.
Begin van het einde
pi_43439068
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:20 schreef Jane het volgende:
Ja? Móet ik dit kopen, vinden jullie?
Ja, met een hele diepe zucht....
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties