Ik was wel benieuwd eigenlijk...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:47 schreef Fogel het volgende:
Ik zal jullie niet opzadelen met een matige grap
...iets met Belgen...quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd eigenlijk...
Wat een stilte hiero!
Da´s wel heel matig jaquote:
Je keyboardinstelling is vaagquote:
Ik ben hierquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:57 schreef Douwe het volgende:
Ik ben er nog. Ging DT niet naar San Francisco, en Jag naar Dubai? En zit Hik niet weer gewoon in een of ander vaag ontwikkelingsland?
El tema es, wil hij dat ook...quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:03 schreef Douwe het volgende:
Jij bent echt goed met het er in houden van spanning
Ga je zaterdag? Dan kun je me spotten op Schiphol
Mensen die hebben aangegeven met mij wel eens een biertje te willen drinken, wil ik best wel eens ontmoeten.quote:
ik weet even niet wat ik hiervan moet vinden, in het licht van het topic: [Discussie] Vakantie hoeft niet leuk te zijn...quote:
Jeugdherberg in concentratiekamp
ORANIENBURG - In het voormalige naziconcentratiekamp Sachsenhausen bij het Oost-Duitse Oranienburg (Brandenburg) is een jeugdherberg met internationaal ontmoetingscentrum geopend. Het Haus Szczypiorski is gevestigd in de oude dienstvilla van de commandant van alle concentratiekampen.
Het centrum moet de herinnering aan de gruweldaden tijdens de nazitijd levend houden, stelde de minister van Onderwijs van de deelstaat Brandenburg. De villa werd in 1938/39 door gevangenen gebouwd. De herberg is genoemd naar de Poolse auteur Andrzej Szczypiorski (1928-2000), die in Sachsenhausen vastzat.
Bronquote:"Paris Syndrome" leaves Japanese tourists in shock
PARIS (Reuters) - Around a dozen Japanese tourists a year need psychological treatment after visiting Paris as the reality of unfriendly locals and scruffy streets clashes with their expectations, a newspaper reported Sunday.
"A third of patients get better immediately, a third suffer relapses and the rest have psychoses," Yousef Mahmoudia, a psychologist at the Hotel-Dieu hospital, next to Notre Dame cathedral, told the newspaper Journal du Dimanche.
Already this year, Japan's embassy in Paris has had to repatriate at least four visitors -- including two women who believed their hotel room was being bugged and there was a plot against them.
Previous cases include a man convinced he was the French "Sun King," Louis XIV, and a woman who believed she was being attacked with microwaves, the paper cited Japanese embassy official Yoshikatsu Aoyagi as saying.
"Fragile travelers can lose their bearings. When the idea they have of the country meets the reality of what they discover it can provoke a crisis," psychologist Herve Benhamou told the paper.
The phenomenon, which the newspaper dubbed "Paris Syndrome," was first detailed in the psychiatric journal Nervure in 2004.
Bernard Delage of Jeunes Japon, an association that helps Japanese families settle in France, said:
"In Japanese shops, the customer is king, whereas here assistants hardly look at them ... People using public transport all look stern, and handbag snatchers increase the ill feeling."
A Japanese woman, Aimi, told the paper:
"For us, Paris is a dream city. All the French are beautiful and elegant ... And then, when they arrive, the Japanese find the French character is the complete opposite of their own."
© Reuters 2006. All Rights Reserved.
Toen ik in Japan in Huis ten Bosch was bedacht ik me al dat Nederland wel eens flink tegen kan vallen als Japanners denken dat Nederland daarop lijkt. Voor ze bij de eerste straathoek zijn hebben ze in een drol getrapt, is ze drugs aangeboden en zijn ze beroofd.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:41 schreef Douwe het volgende:
Wilde het Japanse consulaat in Nederland ook niet al Japanse toeristen gaan waarschuwen voor het ruwe leven van de straat in Amsterdam?
Het omgekeerde van het Stendhal syndroom dus, waar mensen nog wel eens last van hebben in Florence.quote:
Net als de Chinese regering, die cursussen gaat aanbieden hoe je je buiten China moet gedragen; niet spugen in het openbaar enzoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:41 schreef Douwe het volgende:
Wilde het Japanse consulaat in Nederland ook niet al Japanse toeristen gaan waarschuwen voor het ruwe leven van de straat in Amsterdam?
Stendhal syndroom... weer iets dat ik op kan gaan zoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:47 schreef DutchTrain het volgende:
Het omgekeerde van het Stendhal syndroom dus, waar mensen nog wel eens last van hebben in Florence.
Niet de film, that isquote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Stendhal syndroom... weer iets dat ik op kan gaan zoeken.
Kan je verslag doen van de hoe de nieuwe handbaggageregels de rijen op schiphol beinvloeden? Ik vraag me echt af hoe ze alles fatsoenlijk kunnen gaan controleren... zonder dat mensen uuuuuuuuren extra in de rij moeten staan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:10 schreef Hik het volgende:
Ik ga de 15e weer naar Ecuador!![]()
Heb er echt zin in. Vind Afrika helemaal geweldig, maar Latijns Amerika blijft toch....![]()
Bovendien heb ik 5 daagjes extra genomen om nog wat leuks te gaan doen. Salsa dansen op 3000 meter ofzo(*hijg)
Voor jou mischien handig, voor andere pasagiers zijn dat ondingen. De meeste reizigers die zo'n ding bij zich hebben realiseren zich niet hoeveel ze anderen in de weg lopen. En al helemaal de ellende onderaan trappen waar de trolley-dragers plotseling stilstaan, beugel uitklappen en dan weer verder lopen. Zonder te kijken of er anderen door gehinderd worden. Lekker asociaal dus. Zelfs als ik een licht beladen fiets op m'n nek heb loop ik eerst 2-3 stappen door en ga dan uit de weg staan voordat ik m'n fiets neerzet. Kwestie van rekening houden met anderen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mogen die trolleys binnenkort niet meer ?Wat een k*t zooi. Was zo lekker makkelijk inderdaad met je overnight trollietje lekker zonder incheckbagage het vliegtuig inspringen.
Dit is wel heel generaliserend. De dingen waar jij je aan ergert, ergerde ik me vroeger ook. Wat dat betreft kunnen we dan beter helemaal handbagage verbieden. Joekels van rugzakken die als ik achter je in het gangpad van het vliegtuig in een keer zonder achterom te kijken van de rug af worden geslingerd bijvoorbeeld ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 08:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor jou mischien handig, voor andere pasagiers zijn dat ondingen. De meeste reizigers die zo'n ding bij zich hebben realiseren zich niet hoeveel ze anderen in de weg lopen. En al helemaal de ellende onderaan trappen waar de trolley-dragers plotseling stilstaan, beugel uitklappen en dan weer verder lopen. Zonder te kijken of er anderen door gehinderd worden. Lekker asociaal dus. Zelfs als ik een licht beladen fiets op m'n nek heb loop ik eerst 2-3 stappen door en ga dan uit de weg staan voordat ik m'n fiets neerzet. Kwestie van rekening houden met anderen.
M'n vorige post was dan ook sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ach, ik heb me afgeleerd om me druk te maken. Maar soms kan ik me wel irriteren ja.
*mee eens is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Andere mensen in het vliegtuig vind ik sowieso irritant (het vliegpersoneel uitgezonderd natuurlijk) en dan helemaal de mensen die zich in een straal van 2 meter om mij heen bevinden. Overigens vind ik andere mensen in het verkeer ook irritant. Net als mensen die voor me lopen op straat. Of die naast me staan in een bushokje / bij de tramhalte. Bejaarden in winkels, ook zoiets. Of jonge moeders met hun kroost, waar dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |