Hij drinkt idd erg gulzig, schijnt dat hij zijn hoeveelheid nog moet vinden. En zolang hij kotst 'met de glimlach' zou het ook geen kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:28 schreef owlet het volgende:
Bass-Miss, het is een ebetje mijn stokpaardje geworden maar wat bij Ronja heel goed hielp tegen het spugen was om te gaan blokvoeden (gedurende alle voedingen binnen een blok van drie uur dezelfde borst aanbieden en dat dan afwisselen elke drie uur) en vooral om haar tussentijds even te laten boeren.
Spugen (en krampjes) komen vaak door een te sterke of te grote melkstroom. heb je het idee dat dat het bij Fons zou kunnen zijn?
Overigens wordt het hoogstwaarschijnlijk vanzelf minder, ze leren al snel om beter te drinken en de maag kan ook steeds wat meer aan.
Moedermelk teruggeven is niet erg, ook niet als het door de neus komt en zolang je op verzoek voedt hoef je je ook geen zorgen te maken dat hij te weinig binnen krijgt.
Ja, zo noemde de vroedvrouw het!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:14 schreef bixister het volgende:
bass miss, mooi dat 't zo goed gaat! (kotsen met een glimlach,)
Ikke? Nee, bedankt, hij krijgt gewoon de borst.quote:Op zondag 22 oktober 2006 10:37 schreef LadyS het volgende:
Iris kotste ook altijd "met een glimlach" Ze leek er allerminst last van te hebben. Hooguit van het continue verschonen van kleding
Het is trouwens een stuk minder geworden BM! Sinds ze 3 maanden is geweest leek het bijna van de 1 op de andere dag over te zijn!
Ik heb trouwens nog een pakje Nutriton liggen hier, wil jij die hebben? Hij is wel geopend, maar dat is een week of 3 geleden. Er is bijna niks uit. (ik hoef er niks voor te hebben hoor)
ja dat weet ik, maar het is tegen het spugen evt. hoor. Het is geen kunstvoeding.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ikke? Nee, bedankt, hij krijgt gewoon de borst.
Ik zal het iig onthouden, mocht het alsnog beroerd gaanquote:Op zondag 22 oktober 2006 11:15 schreef E.T. het volgende:
ladyS, ik had een paar vrouwen op het bv-forum gezien destijds met flesweigeraars en die hadden het opgelost door 's morgens later te beginnen, in de lunchpauze live-voeden en dan eerder naar huis.
Natuurlijk wel in overleg met je baas. (hij was er niet blij mee, maar kon er weinig tegen beginnen)
Succes alvast morgen!
Ik kan niks anders zeggen dan wat rotquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:29 schreef Randa_v het volgende:
Meer ander drinken aanbieden is dan denk ik de volgende stap. Bah, ik vind dit niet leuk.![]()
![]()
Het is geen beschermd beroep(zoals paramedische beroepen als verpleegkundige, tandarts of fysiotherapeut) maar je mag je niet zomaar lactatiekundige noemen. De naam lactatiekundige is namelijk geregistreerd bij het Benelux merkenbureau en daarmee voorbehouden aan mensen die het examen voor IBCLC met succes hebben afgelegd en die dit bewijs elke 5 jaar blijven vernieuwen middels studiepunten of examen. Om helemaal zeker te zijn of iemand echt lactatiekundige is, moet je nagaan of zij/hij de letters IBCLC achter de naam mag dragen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:Ik ben dus zeker voor een lk aan het kraambed of vergoeding door het ziekenfonds. Maar zolang het geen erkend beroep is, zal dat niet gebeuren.
Dit is inderdaad in een zin waar ik wat meer letters voor nodig had. Iedereen heeft eigen grenzen en die wil ik ook absoluut respecteren. Maar het is zo soms zo zonde...quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:43 schreef YPPY het volgende:
Keuze op basis van het niet hebben van de goede informatie.
Ow.Maar neen, bedankt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:32 schreef LadyS het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar het is tegen het spugen evt. hoor. Het is geen kunstvoeding.
Ok, weer wat geleerd!quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:44 schreef nebelung het volgende:
Het is geen beschermd beroep(zoals paramedische beroepen als verpleegkundige, tandarts of fysiotherapeut) maar je mag je niet zomaar lactatiekundige noemen. De naam lactatiekundige is namelijk geregistreerd bij het Benelux merkenbureau en daarmee voorbehouden aan mensen die het examen voor IBCLC met succes hebben afgelegd en die dit bewijs elke 5 jaar blijven vernieuwen middels studiepunten of examen. Om helemaal zeker te zijn of iemand echt lactatiekundige is, moet je nagaan of zij/hij de letters IBCLC achter de naam mag dragen.
Lactatiekundige IBCLC is een internationaal erkende kwalificatie. Deze internationaal erkende kwalificatie geeft de bevoegdheid tot het ondersteunen en stimuleren van borstvoeding, ook in probleemsituaties. De International Board of Lactation Consultant Examiners (IBLCE) draagt zorg voor de internationale certificering van lactatiekundigen.
Er zijn een aantal zorgverzekeringen die wel vergoedingen geven voor het gebruik maken van een lactatiekundige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |