abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42863886
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:28 schreef owlet het volgende:
Bass-Miss, het is een ebetje mijn stokpaardje geworden maar wat bij Ronja heel goed hielp tegen het spugen was om te gaan blokvoeden (gedurende alle voedingen binnen een blok van drie uur dezelfde borst aanbieden en dat dan afwisselen elke drie uur) en vooral om haar tussentijds even te laten boeren.
Spugen (en krampjes) komen vaak door een te sterke of te grote melkstroom. heb je het idee dat dat het bij Fons zou kunnen zijn?
Overigens wordt het hoogstwaarschijnlijk vanzelf minder, ze leren al snel om beter te drinken en de maag kan ook steeds wat meer aan.
Moedermelk teruggeven is niet erg, ook niet als het door de neus komt en zolang je op verzoek voedt hoef je je ook geen zorgen te maken dat hij te weinig binnen krijgt.
Hij drinkt idd erg gulzig, schijnt dat hij zijn hoeveelheid nog moet vinden. En zolang hij kotst 'met de glimlach' zou het ook geen kwaad kunnen.
Genoeg krijgt hij wel binnen, veeeeel pampers en was maar 95 gram afgevallen, wat nt zoveel zou zijn voor een kloeke baby.
pi_42864536
Een kloeke baby
Het klinkt iig wel fijn dat de bv zo goed op gang is gekomen B-M!

En om nog even terug te komen op dat doorzettingvermogenverhaal over BV:
Ik vind persoonlijk toch dat er meer voorlichting vanuit de verloskundigen zou kunnen komen.

Ook ik dacht bij de eerste zwangerschap wellicht te makkelijk over bv geven. Ik ging er echt vanuit dat het automatisch ging. Nu weet ik dat het niet zo is en heb me er de 2e keer veel meer in verdiept.
Toch denk ik niet dat het de eerste keer niet goed is gegaan door mijn gebrek aan doorzettingsvermogen maar mede door de kennis van verloskundige, kraamhulp en mijzelf die niet toereikend was.

Nu ik een kraamhulp heb ingeschakeld die ook lactatiekundige is ben ik heel wat beter geholpen en kan met haar hulp toch gedeeltelijk bv geven. Ook al ben ik een van de weinigen die echt te weinig melk kan produceren.

Misschien zou iedereen standaard een lactatiekundige aan het kraambed moeten krijgen (indien je bv wil geven natuurlijk). Net zoals een verloskundige en kraamhulp standaard ingeschakeld worden.
Mij heeft het iig enorm geholpen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42864617
lijkt mij geen gek idee snoopy.

bass miss, mooi dat 't zo goed gaat! (kotsen met een glimlach, )
pi_42872563
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:14 schreef bixister het volgende:

bass miss, mooi dat 't zo goed gaat! (kotsen met een glimlach, )
Ja, zo noemde de vroedvrouw het!
pi_42880202
Bedankt voor al jullie reacties!
Poemojn, dat is inderdaad de fles die ik bedoel. Dank je!
Gisterenochtend dronk ze zonder nadenken 60 ml uit een flesje En de 2e 60 ml ging er ook rap in! ze zetten je altijd voor paal Dus nu gaat mijn schoonzusje het proberen (dat is de oppas van morgenochtend). Eens kijken hoe dat gaat.

Gisterenmiddag wilde ze het flesje niet, maar ik denk dat die niet warm genoeg was. We waren ergens dat je niet zo makkelijk het flesje op kon warmen. Dus ik ben benieuwd straks (mevrouw slaapt nu nog -> het is een uitslaper, de 1e voeding moet ze nog krijgen )

Al met al heb ik al een beter gevoel als vrijdag

ET, ik wist niet dat dat mocht, een uur eerder naar huis gaan Ik weet wel dat je 25% van je werk tijd aan voeden/kolven mag besteden, maar hier had ik nooit aan gedacht. *eens over nadenken gaat*
pi_42880229
Iris kotste ook altijd "met een glimlach" Ze leek er allerminst last van te hebben. Hooguit van het continue verschonen van kleding
Het is trouwens een stuk minder geworden BM! Sinds ze 3 maanden is geweest leek het bijna van de 1 op de andere dag over te zijn!
Ik heb trouwens nog een pakje Nutriton liggen hier, wil jij die hebben? Hij is wel geopend, maar dat is een week of 3 geleden. Er is bijna niks uit. (ik hoef er niks voor te hebben hoor)
  zondag 22 oktober 2006 @ 11:15:58 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42880595
ladyS, ik had een paar vrouwen op het bv-forum gezien destijds met flesweigeraars en die hadden het opgelost door 's morgens later te beginnen, in de lunchpauze live-voeden en dan eerder naar huis.
Natuurlijk wel in overleg met je baas. (hij was er niet blij mee, maar kon er weinig tegen beginnen)

Succes alvast morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42881005
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 10:37 schreef LadyS het volgende:
Iris kotste ook altijd "met een glimlach" Ze leek er allerminst last van te hebben. Hooguit van het continue verschonen van kleding
Het is trouwens een stuk minder geworden BM! Sinds ze 3 maanden is geweest leek het bijna van de 1 op de andere dag over te zijn!
Ik heb trouwens nog een pakje Nutriton liggen hier, wil jij die hebben? Hij is wel geopend, maar dat is een week of 3 geleden. Er is bijna niks uit. (ik hoef er niks voor te hebben hoor)
Ikke? Nee, bedankt, hij krijgt gewoon de borst.
pi_42881863
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ikke? Nee, bedankt, hij krijgt gewoon de borst.
ja dat weet ik, maar het is tegen het spugen evt. hoor. Het is geen kunstvoeding.
pi_42881896
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:15 schreef E.T. het volgende:
ladyS, ik had een paar vrouwen op het bv-forum gezien destijds met flesweigeraars en die hadden het opgelost door 's morgens later te beginnen, in de lunchpauze live-voeden en dan eerder naar huis.
Natuurlijk wel in overleg met je baas. (hij was er niet blij mee, maar kon er weinig tegen beginnen)

Succes alvast morgen!
Ik zal het iig onthouden, mocht het alsnog beroerd gaan En het is geen wereldbaan, dus als de arbeidsverhoudingen alsnog zodanig verstoord worden. ben ik zo weer weg

Vanmorgen trouwens zonder moeite 200 cc naar binnen geklokt
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:43:33 #211
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42882146
evenstar, ik weet niet of je met de opmerking over de borstontsteking doelde op mijn post, maar ik zal even toelichten wat ik bedoel. Ik vind het best als dat haar grens is, maar wat ik moeite mee had is dat zij dacht dat de ontsteking over zou gaan door te stoppen en dat de bv dan niet goed was, terwijl het (meestal) eerder over is als je door laat drinken. Daarna kun je dan alsnog stoppen. Keuze op basis van het niet hebben van de goede informatie. Daar zat ik mee. Misschien, als haar huisarts had verteld hoe het wel zat, of haar naar een lacatiekundige had gestuurd, dat ze wel door was gegaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:18:54 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42883151
Yppy nee was niet specifiek over jou voorbeeld gewoon in zijn algemeenheid
Maar wel bedankt voor de verdere uitleg
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:52:57 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_42884459
owlet, ik voel me niet aangevallen door je, ik heb me hier ook nooit aangevallen gevoeld, laat ik dat voorop stellen, maar ik wil wel graag mijn eigen verhaal vertellen.

Met Ezra dacht ik voorbereid te zijn. Ik wilde heel graag. Maar het probleem van de vlakke tepels. Ik kon best aanleggen, maar Ezra lukte het niet goed. Hij moest zoveel tepelhof naar binnen zuigen en dat was moeilijk om vast te houden. Ik was regelmatig 1,5 uur bezig om hem aangelegd te krijgen, zonder dollen. Soms lag hij dan goed en dronk ie een half uur, maar vaak liet ie na 5 minuten los en konden we overnieuw beginnen. Hij in de stress, ik in de stress. Maar als het dan weer lukte was ik zo blij. (Liam lukte alleen met tepelhoedje en dat wilde ik dit keer "beter" doen) Het was constant zo'n gevecht... ik wilde het zo graag, maar als we dan weer aan het emmeren waren werd ik zo moedeloos en machteloos. Ik wilde mijn mannetje graag zien groeien van mijn melk, maar in plaats daarvan viel hij ruim een pond af. (ik zit gewoon te huilen hier nu ik dit terug haal) maar ik wilde doorgaan. Ik ben om de stress wat te minderen gaan kolven. dat hielp, hij kwam iig weer aan. Tussendoor steeds aan proberen te leggen maar dat ging nog steeds moeizaam. de ene keer makkelijk waardoor ik hoop kreeg en dan weer een paar keer achter elkaar met veel problemen en eindigent in een flesje.
Ik heb veel hulp gehad van mijn kraamverzorgsters en vk. Het lag niet aan het aanleggen, dat kon ik best, daar was ik al zo trots op. Die rot tepels alles heb ik geprobeerd, ook met alle tips van hier.
Uiteindelijk op een ochtend, toen het de avond daarvoor niet goed was gegaan en die ochtend ook weer niet heb ik de knoop door gehakt. want inmiddels liep ik alleen nog maar de hele dag te huilen. Ik voelde me zo falen, zo tekort schieten. melk zat, maar ik kon het niet geven. En binnenkort zou ik er alleen voorstaan. Ik kon toch niet de hele dag boven BV geven met Liam er ook nog bij?
Ik ben gestopt. Heb nog een paar weken gekolfd, maar dat is ook niet vol te houden.
Het heeft me veel verdriet gedaan, maar ook rust gegeven toen ik stopte.

Wat ik wil zeggen is dat er vaak ook een verhaal achter zit, dat mensen niet allemaal "zomaar" stoppen. Nogmaals owlet, ik voelde het niet als aanval, echt niet, maar ik wilde dit wel even vertellen, misschien ook om nog eens van me af te schrijven. Ik vind het juist heel fijn zoveel begrip als er hier meestal voor elkaar is op dit gebied.
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:12:57 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42885294
Belana, zo herkenbaar jouw verhaal. Ik heb de mazzel dat ik tijd voldoende heb voor het kolven, omdat ik alleen nog Simon heb. Maar het gevoel van stress, falen ed. zo herkenbaar.
Morgen ga ik weer naar de HA om te laten kijken naar alle wondjes, infectie en ontsteking ed. Ben een beetje bang om weer zelf te gaan voeden ivm pijn.
Ik kan iig nu zeggen, dat ALS ik zou stoppen, ik ook alles geprobeerd heb. Dit ben ik echter nog niet van plan, dan kan ik voorlopig nog blijven kolven, al kost dat ook veel energie, tijd en stress (en niet alleen bij mij).

Maar ik herken wel wat er geschreven wordt, vaak hoor je, ik heb te weinig melk oid. Idd zijn er uitzonderingen, zoals Snoopy, maar het merendeel kan gewoon voldoende geven.
Ik ben dus zeker voor een lk aan het kraambed of vergoeding door het ziekenfonds. Maar zolang het geen erkend beroep is, zal dat niet gebeuren.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42886023
Moet ook zeggen dat ik van de dames hier het heel knap vind dat ze doorzetten en het jammer dat het uiteindelijk dan toch niet lukt terwijl jullie er zoveel voorgedaan hebben. Petje af hoor. Ik heb het in het begin ook erg zwaar gevonden, maar ben en was zo blij dat het gelukt is.

Al is er bij mij nu wel de gedachte om af te gaan bouwen naar 3 voedingen omdat ik er op dit moment met mijn gewicht en ziek zijn (darmen die niet meewerken) aan onder door ga als ik door blijf gaan met de BV. Was het laatst (begin september) nog 55 kg wat de weegschaal aangaf het is nu al 4 kilo minder en mijn kleding past niet meer. Gelukkig voel ik me nog wel goed en niet dat ik zo weinig energie heb ofzo. Maar mijn BMI is nu rond de 18, erg laag. Ik heb het er wel even erg moeilijk mee en wil natuurlijk Merlijn gewoon blijven geven als hij er om vraagt. Als eerste ga ik denk niet zomaar de hele tijd de borst aanbieden, zoals ik nu wel af en toe doe als hij huilt ofzo, krijgt alleen als troosten anders echt niet lukt en rond etenstijd. Meer ander drinken aanbieden is dan denk ik de volgende stap. Bah, ik vind dit niet leuk.
pi_42892163
Even een vraagje;
hoelang hebben jullie BV gegeven?
ik ga einde van de maand afbouwen, en dan heb ik mijn zoontje een half jaar fulltime bv gegeven. Daarna wil ik hem nog een avond en ochtend voeding gaan geven.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:57:43 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42892794
waarom wil je gaan afbouwen?

ik ben na +/- 10 borstontstekingen en een erg teruglopende BV doorgegaan tot er écht niks meer uit kwam.
dat was toen max iets ouder dan 3 maanden was.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42895611
Ik wil het ook een halfjaar volhouden en daarna alleen nog buiten werktijden voeden. De reden is dat ik het kolven op m'n werk best lastig vind en m'n opbrengst ook niet super is waardoor ik 's avonds en in het weekend constant extra moet kolven om genoeg te hebben voor m'n werkdagen. Ik hoop dus dat ik de 6 maanden haal en dan stop ik met kolven op m'n werk en krijgt Finn overdag gewoon opvolgmelk. Hopelijk blijft m'n productie dan wel genoeg op peil om 's avonds en 's ochtends wel zelf te voeden.
pi_42895916
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:29 schreef Randa_v het volgende:
Meer ander drinken aanbieden is dan denk ik de volgende stap. Bah, ik vind dit niet leuk.
Ik kan niks anders zeggen dan wat rot En veel sterkte, moeilijk allemaal meid
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:12 schreef PM-girl het volgende:Ik ben dus zeker voor een lk aan het kraambed of vergoeding door het ziekenfonds. Maar zolang het geen erkend beroep is, zal dat niet gebeuren.
Het is geen beschermd beroep(zoals paramedische beroepen als verpleegkundige, tandarts of fysiotherapeut) maar je mag je niet zomaar lactatiekundige noemen. De naam lactatiekundige is namelijk geregistreerd bij het Benelux merkenbureau en daarmee voorbehouden aan mensen die het examen voor IBCLC met succes hebben afgelegd en die dit bewijs elke 5 jaar blijven vernieuwen middels studiepunten of examen. Om helemaal zeker te zijn of iemand echt lactatiekundige is, moet je nagaan of zij/hij de letters IBCLC achter de naam mag dragen.

Lactatiekundige IBCLC is een internationaal erkende kwalificatie. Deze internationaal erkende kwalificatie geeft de bevoegdheid tot het ondersteunen en stimuleren van borstvoeding, ook in probleemsituaties. De International Board of Lactation Consultant Examiners (IBLCE) draagt zorg voor de internationale certificering van lactatiekundigen.

Er zijn een aantal zorgverzekeringen die wel vergoedingen geven voor het gebruik maken van een lactatiekundige.
Variety is the spice of life
pi_42898670
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:43 schreef YPPY het volgende:
Keuze op basis van het niet hebben van de goede informatie.
Dit is inderdaad in een zin waar ik wat meer letters voor nodig had. Iedereen heeft eigen grenzen en die wil ik ook absoluut respecteren. Maar het is zo soms zo zonde...
pi_42898777
Belana
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:37:27 #222
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42900124
Hé Belaan en toch vind ik je stoer. Wat heb jij geknokt voor die bv zeg.

Ik wil met 6 maanden gaan afbouwen. Cas is nu net 4 maanden oud en een half jaar leek mij heel lang. Maar nog maar 2 maandjes en dan is het zover. Waarom ik dan wil stoppen? Omdat ik dan echt mijn lijf weer terug wil. Energie en mijn lijf weer terug. Al klinkt 2 maanden weel heel dichtbij.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42901582
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:32 schreef LadyS het volgende:

[..]

ja dat weet ik, maar het is tegen het spugen evt. hoor. Het is geen kunstvoeding.
Ow.Maar neen, bedankt. Zolang hij er geen last van heeft hou ik het liever bij puur natuur.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:35:06 #224
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42910429
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:44 schreef nebelung het volgende:
Het is geen beschermd beroep(zoals paramedische beroepen als verpleegkundige, tandarts of fysiotherapeut) maar je mag je niet zomaar lactatiekundige noemen. De naam lactatiekundige is namelijk geregistreerd bij het Benelux merkenbureau en daarmee voorbehouden aan mensen die het examen voor IBCLC met succes hebben afgelegd en die dit bewijs elke 5 jaar blijven vernieuwen middels studiepunten of examen. Om helemaal zeker te zijn of iemand echt lactatiekundige is, moet je nagaan of zij/hij de letters IBCLC achter de naam mag dragen.

Lactatiekundige IBCLC is een internationaal erkende kwalificatie. Deze internationaal erkende kwalificatie geeft de bevoegdheid tot het ondersteunen en stimuleren van borstvoeding, ook in probleemsituaties. De International Board of Lactation Consultant Examiners (IBLCE) draagt zorg voor de internationale certificering van lactatiekundigen.

Er zijn een aantal zorgverzekeringen die wel vergoedingen geven voor het gebruik maken van een lactatiekundige.
Ok, weer wat geleerd! Mijn lk heeft idd in Utrecht een opleiding gedaan. Ze gaf me aan een brief te schrijven naar VGZ om te proberen iets vergoed te krijgen voor het consult. En dan vooral hameren op het feit dat vk's, arts ea mij hebben gezegd bv te blijven geven!

Vanmorgen gekolfd, 1 kant rap 170 cc, andere kan net 50 cc, terwijl die bol van spanning staat en vantevoren ook al flink lekte. Blijft een vreemd iets.
De harde plek is wel weg (geweest), nu kan ik het nog even niet voelen ivm volle borst. Mijn tepels zien er weer een stuk beter uit en doen minder pijn. Heb wel een venijnig dwars kloofje op mijn tepelhof van bijna een 1 cm!

Vind de melk nu trouwens niet meer lekker smaken, de eerste week proefde ik het wel eens en was het wel lekker, nu is het zo vies zuur, bah! (ook als het vers gekolfd is)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42917105
Dat klinkt positief PM-girl. Die kloofjes zijn zo vervelend, die moeten verboden worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')