[Bron]quote:VN-raad: 'krachtige' reactie op kernproef
De VN Veiligheidsraad komt met een 'krachtige en snelle' reactie op de internationaal afgekeurde kernproef van Noord-Korea. Dat heeft de Japanse voorzitter van de raad toegezegd.
Resolutie
De Veiligheidsraad buigt zich later vandaag over een mogelijke resolutie die betrekking heeft op de Noord-Koreaanse nucleaire test, aldus VN-ambassadeur Oshima.
Sancties
Noord-Korea werd ook opgeroepen geen nieuwe proeven meer te nemen. Veel permanente leden van de raad, zoals de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, pleiten voor sancties.
quote:In this seismograph distributed by Japan's Meteorological Agency in Tokyo, the seismic wave measured at various points in central Japan at around 10:37 a.m. (0137 GMT) Monday, Oct. 9, 2006 is shown. The agency said Monday it observed a magnitude 4.9 quake in the northeast region of North Korea (in latitude 41.2 degrees north, longtitude 129.2 degrees east) where Pyongyang claims to have conducted its nuclear weapon test. The agency is still trying to determine if the quake was caused by the reported testing, agency official Yasunobu Takagi said. (AP Photo/The Meteorological Agency of Japan, HO)
De test wordt o.a. veroordeelt door Amerika, Europa, Rusland, Zuid-Korea, Japan en bondgenoot China.quote:REUTERS/Digital Globe
A satellite image from DigitalGlobe taken on January 5, 2006 shows the Yongbyon nuclear reactor in North Korea. North Korea has carried out an underground nuclear test, the North Korea's Central News Agency (KCNA) said on October 9, 2006.
Hopen dat Kim Jong Il lid is van youtube dan maar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef -skippybal- het volgende:
Zou er nog een filmpje van worden vrijgegeven of niet?
filmpjes uit noord koreaquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof ze geen camera's daar neer hebben gezet om dit gloriemoment vast te leggen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:41 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
filmpjes uit noord koreaeen van de meest gesloten landen ter wereld, waar zo goed als niemand een mobieltje heeft, laat staan met camera
![]()
Niks nieuws. Voor oorlog en wapenwedloop is er altijd geld ondanks hongersnood, ziektes enz.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:44 schreef Limburger_noord het volgende:
Jammer dat hier blijkbaar wel geld voor is maar dat de bevolking honger mag lijden![]()
Toch fout gehoord dan.....quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:59 schreef Roi het volgende:
Ik hoor net van een Japanse vriend dat N-Korea de bom vandaag heeft laten ontploffen omdat de windrichting nu richting Noord Japan is, en Noord Japan is de plek die Noord-Korea het meest haat.
Over 2 dagen komt daar dus lekker een laag kernafval naartoe waaien.
Waarom haat Noord-Korea ,Noord-Japan meer als de rest van Japan ?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:59 schreef Roi het volgende:
Ik hoor net van een Japanse vriend dat N-Korea de bom vandaag heeft laten ontploffen omdat de windrichting nu richting Noord Japan is, en Noord Japan is de plek die Noord-Korea het meest haat.
Over 2 dagen komt daar dus lekker een laag kernafval naartoe waaien.
Aldus het zeer betrouwbare Debka.quote:S. Korean intelligence suspects more North Korean nuclear tests are ongoing after detecting abnormal events around the purported test site in northeast Korea.
Ehmm ... Noord Korea heeft zijn grenzen opengesteld voor toeristen, al is het spaarzaam. Die schieten heel wat plaatjes de laatste tijd. Die zeggen welliswaar niet zoveel, want deze toeristen staan onder streng toezicht van de geheime dienst en krijgen natuurlijk alleen officieel goedgekeurde beelden te zien.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:41 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
filmpjes uit noord koreaeen van de meest gesloten landen ter wereld, waar zo goed als niemand een mobieltje heeft, laat staan met camera
![]()
Die filmpjes van noord-Koreaanse nieuwslezers zijn al leuk genoeg.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef -skippybal- het volgende:
Want er word gezegd dat er geen straling vrijgekomen isquote:
Heb jij al iemand gehoord over een radioactieve wolk, die heel makkelijk te zien zou zijn met satelieten?quote:
Ik denk dat geen enkel land een radioaktieve wolk kan waarderenquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Heb jij al iemand gehoord over een radioactieve wolk, die heel makkelijk te zien zou zijn met satelieten?
Plus dat bepaalde landen dit soort dingen niet echt waarderen....
lolquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel land een radioaktieve wolk kan waarderen![]()
Wie weet zijn ze dat al van plan ...kunnen ze even het 'effect 'testen ...quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:37 schreef sp3c het volgende:
dat zou wat zijn, dat ze een radioactieve wolk over hun eigen land heen laten waaieren om Japan te dissen
Die spleetogen gun ik het niet!quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:49 schreef gronk het volgende:
Zonet op CNN: 'vrees bestaat dat ook japan nucleair gaat'.
ja want die is zo machtig dat ze de wolk zo langs je huis sturenquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wie weet zijn ze dat al van plan ...kunnen ze even het 'effect 'testen ...![]()
Als je trouw aan de regering bent hoef je niet bang te zijn![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:06 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Iran, Libië, Cuba, Venezuela, euh...![]()
Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:57 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat ze met een berg sancties komen als stopzetten van hulpgoederen en/of geld enzo.
Tevens vraag ik me af als ze dat gedaan hebben (alle hulp aan het land stopgezet) en NK besluit om nóg een test te doen wat ze dan in godsnaam nog over hebben aan sancties?
Lijkt mij dat je nu toch best al over mag nadenken.
Ik bedoel als alle hulp stopzetten ze er niet van weerhoudt; wat doe je dan nog?
De enige sanctie die dan nog overblijft is binnenvallen met alle gevolgen en problemen van dien
Helaas pak je daar de bevolking mee en niet (of iig in mindere mate) degene die de tests laten uitvoerenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?
Wat zouden ze doen? Eerst zeggen je krijgt geen geld meer en als ie er nóg een test ook hulpgoederen stopzetten oid?
De bevolking crepeert vaak al van overstromingen en honger. De grootste handelspartner van NK is China.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:44 schreef vosss het volgende:
Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?
Wat zouden ze doen? Eerst zeggen je krijgt geen geld meer en als ie er nóg een test ook hulpgoederen stopzetten oid?
Een ban voor racisme lijkt me wel op zijn plaats.quote:
Deze politiek zou je ook kunnen toepassen op Iran (hoewel Iran een kernprogramma heeft voor vreedzaam gebruik). De Amerikanen en Israeli's staan echter te popelen om Iran te bombarderen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:26 schreef sp3c het volgende:
het beste is om Noord Korea gewoon te negeren tot ze aangeven ervanaf te willen.
ze kunnen verder toch nix, de Noord Koreaanse regering is enkel een bedreiging voor het Noord Koreaanse volk
Rusland, China, Zuid Korea, Japan zijn allemaal veel sterker en als ze op de een of andere manier genoeg rubberboten bij elkaar krijgen om een legerkorps naar de Filipijnen te roeien dan krijgen ze daar ook slaag van.
nou dan hebben ze een atoombom, big deal, dat heeft iedereen daar in die regio, van zichzelf of van de Amerikanen
die krijgen ze gewoon terug als ze er mee beginnen te smijten ... gewoon nix meer aan doen, niet meer mee praten en geen geld meer naartoe sturen
Ja dat snap ik ook wel; ik vraag me alleen af......wat moet je anders? Niks doen? Dat lijkt me ook niet snuggerquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:04 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Helaas pak je daar de bevolking mee en niet (of iig in mindere mate) degene die de tests laten uitvoeren![]()
wat heeft Iran er nu weer mee te maken?quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:29 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Deze politiek zou je ook kunnen toepassen op Iran (hoewel Iran een kernprogramma heeft voor vreedzaam gebruik). De Amerikanen en Israeli's staan echter te popelen om Iran te bombarderen.
- Noord Korea rapporteerd zelf dat er geen straling is vrijgekomen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:08 schreef Roi het volgende:
Want ?
Nog niet. De raketten die Iran nu al heeft zijn trouwens in staat om Griekenland en Roemenie te bereiken. Of ze een grotere raket gaan ontwikkelen, dat weet ik niet.... hun doel is voornamelijk om Israel te kunnen bereiken, en dat kunnen ze nu. De Shahab-4 heeft 1500 km reikweidte en is gebaseerd op de Taepodong-1, een Noord Koreaanse raket.quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:02 schreef Bombardier het volgende:
Nu lees ik het leugen van het jaar; de NAVO wil raketschilden bouwen in Polen, Tsjechie en/of Turkije. Dit naar aanleiding van de kernproef in Noord Korea.
We hebben helemaal niets te duchten van Noord Korea of Iran! Want wat voor draagraketten hebben die gasten? Géén intercontinentale! In de verste verte niet!
Terroristen die een Russische Silo overmeesteren? Rusland dat een dictatuur wordt en weer vijand van de NAVO? China? Pakistan? Welk gevaar doel je precies op?quote:De Verenigde Staten anticipeert op een heel ander gevaar. Dat is de ware reden van deze boodschap van de NAVO.
Nee , niets doen helpt ook niet, maar denken dat je met een embargo alles oplost ,is ook niet echt realistischquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel; ik vraag me alleen af......wat moet je anders? Niks doen? Dat lijkt me ook niet snugger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |