Bron: GS/Spunkquote:Maar ik discrimineer niet
De multiculturele samenleving is niet voor mietjes. Daarom gaat Spunk, de naschoolse opvang van de NRC, regelmatig de boer op om de houdbaarheidsdatum van onze nationale smeltkroes te peilen. U wilt een greep uit de bevindingen? U krijgt een greep uit de bevindingen: Zohair (16): De Nederlanders maken iedereen zwart, behalve zichzelf.
Hamza (17): Die Tatta's zijn allemaal Sharons. Turken zijn echt een raar volk, meisjes van twaalf hebben meestal al een snor en veel Turken hebben een uni-brown, een plat achterhoofd, te veel borsthaar, en een bochelneus met veel snot erin. Surinamers zijn apen die bananen eten.
Zakaria (15): Nederlanders zijn altijd bang. Ze geven je een grote bek, maar als je dan naar ze toe loopt zijn ze stil en durven ze niks. Het enige wat fockt-op is van Turken, is dat ze stinken, helemaal behaard zijn, een plat achterhoofd hebben. Die negers zijn raar, het zijn gewoon apen. Fatima (16): De Surinamers zijn kapsoneslijders. Kee dan, dat is dus klare taal. Gelukkig discrimineren jullie niet.
ik ga morgen gelijk is ff checken bij m'n turkse collegaquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Wat is dat verhaal met dat platte acherhoofd ofzo nou. Ik snap em niet...
Turken/Ottomanen hebben een wat breder hoofd dan bijvoorbeeld Marokkanen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Wat is dat verhaal met dat platte acherhoofd ofzo nou. Ik snap em niet...
Dat van het steil haar volg ik. Maar zijn ze niet gewoon jaloers omdat wij wel succesvol zijn en zij nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Turken/Ottomanen hebben een wat breder hoofd dan bijvoorbeeld Marokkanen.
En ook steil haar natuurlijk.
quote:Wat vind jij van Turken?
'Het is echt een raar volk. Ze zijn wel chill enzo, maar ze hebben een rare lichaamsontwikkeling ofzo. Meisjes van twaalf hebben meestal al een snor, en veel Turken hebben een uni-brown (doorlopende wenkbrauw), een plat achterhoofd, te veel borsthaar, en een bochelneus met veel snot erin.'
Ik denk dat het ook een soort van identiteitsvorming is in reactie op het op een hoop gooien van deze heterogene groep door de "Autochtonen".quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:59 schreef pberends het volgende:
Dat achterhoofd gedoe is me nog nooit opgevallen. Schijnbaar ben ik dus een stuk minder discriminerend dan de meeste allochtonen zelf zijn.
Als ik het interview moet geloven, zal dat een stinkende, met snot besmeerde boel worden danquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:03 schreef muhammad_ali het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat Turken gewoon roeleren. Dus iedereen(ook Nederlanders) eruit, wij blijven!
Welk volk?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:05 schreef boyv het volgende:
wat een apenvolk is het ook
Ja, dat wel jahquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:04 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Als ik het interview moet geloven, zal dat een stinkende, met snot besmeerde boel worden dan![]()
Maar wel een chille samenlevingquote:
Zijn referentie aan Tony Montana uit Scarface geeft wel mooi zijn belevingswereld weer, vind ik wel mooi.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben benieuwd wat Hamza zou zeggen als hij WEL zou discrimineren
Deze teksten zijn wel degelijk zo gezegd. Kan het me heel goed voorstellen. Ze hebben alleen de domste reactie's eruit gepakt...quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
Weten ze nou echt niet dat het een uni-brow is?
Goed, die jongens lijken niet eens te beseffen wat ze zeggen, beetje triest. Maar wat ze zeggen kan ik wel begrijpen, zo denk een Nederlandse jongen oo kwel eens over andere bevolkingsgroepen. Ik ga er ook maar vanuit dat deze teksten niet zo gezegd zullen zijn, maar ietwat aangepast zijn zoda thet erger lijkt.
En daar die vanquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:09 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Deze teksten zijn wel degelijk zo gezegd. Kan het me heel goed voorstellen. Ze hebben alleen de domste reactie's eruit gepakt...
Gast je bent een Nederlander. Als ze daarmee aankomt wordt ze gestenigd. Dat wil je haar toch niet aan doenquote:
Opzich is dat een mooi stukje tekst voor iemand van het VMBO, maar dat "met veel snot er in" laat me toch wel in lachen uitbarstenquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:59 schreef pberends het volgende:
Dat achterhoofd gedoe is me nog nooit opgevallen. Schijnbaar ben ik dus een stuk minder discriminerend dan de meeste allochtonen zelf zijn.
[..].
Verboden liefde = hete sexquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:13 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Gast je bent een Nederlander. Als ze daarmee aankomt wordt ze gestenigd. Dat wil je haar toch niet aan doen![]()
Marokkanen zorgen beter voor hun oudjes dan Nederlandersquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:18 schreef BaraCuda het volgende:
Mijn god wat een taal kramen die gasten uit
En die gasten gaan m'n ouwe dag betalen![]()
En daarmee toon je de wereld weer eens hoe ontiegelijk nationalistisch een turk kan zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef Burakius het volgende:
wtf.. ik wist niet dat marokkanen over ons ( turken ) zo dachtten.. lol
beetje jaloers op het Ottomaanse rijk I guess.
...
Zit je nu een beetje de hele Antillen op 1 hoop te gooien?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:20 schreef teknomist het volgende:
Ik mis de Antillianen in dit verhaal..
mwah, over n aantal jaren is je aow echt miniem, en moet je er waarschijnlijk zelf voor je oude dag zorgen. Dus dat scheelt weer hehquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:18 schreef BaraCuda het volgende:
Mijn god wat een taal kramen die gasten uit
En die gasten gaan m'n ouwe dag betalen![]()
Niks mis met een beetje nationalisme, als iedereen zich op zijn tijd maar wel realiseert dat we nu hier (in NL) wonen op. Vind ik dan. "Laatst" zag ik een vechtpartij tussen Nederlanders, autochtoon en allochtoon aan de ene kant en Polen aan de andere, dan heb ik toch weer raar genoeg het idee dat het allemaal wel goed komt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En daarmee toon je de wereld weer eens hoe ontiegelijk nationalistisch een turk kan zijn.
Met geheven hoofd en borst vooruit. Nix mis mee naar mijn mening. Ik zou ook zo graag trots zijn om mijn NL nationaliteit maarja dat is " de Nederlander" zelf niet eens. Rotterdammers daarentegen welquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En daarmee toon je de wereld weer eens hoe ontiegelijk nationalistisch een turk kan zijn.
Een nationalistische Turk heeft volgens mijn niet veel met het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk mag ik fijn werken tot m'n 75ste ofzoquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mwah, over n aantal jaren is je aow echt miniem, en moet je er waarschijnlijk zelf voor je oude dag zorgen. Dus dat scheelt weer hehIk ben meer benieuwd naar wat er van deze zgn 3de generatie moet komen mochten zij ooit volwassen (qua leeftijd...) worden, of ze dan wat gematigder zijn of dat het nog steeds complete idiots zijn...
Licht nationalisme is niks mis mee. We werken allemaal een beetje aan -dit- land. Maar turken hebben erg veel last van diaspora nationalisme. Van die jongetjes die alleen maar tijdens vakanties naar turkije zijn geweest en zichzelf 100% turk voelen en bij elke gelegenheid referenties maken naar het o zo geweldige macht van het turkse leger of whatever.. Kansloosquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:23 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje nationalisme, als iedereen zich op zijn tijd maar wel realiseert dat we nu hier (in NL) wonen op. Vind ik dan. "Laatst" zag ik een vechtpartij tussen Nederlanders, autochtoon en allochtoon aan de ene kant en Polen aan de andere, dan heb ik toch weer raar genoeg het idee dat het allemaal wel goed komt.
Ik geef geen oordeel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:21 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Zit je nu een beetje de hele Antillen op 1 hoop te gooien?
Dat schijnt ook echt niet te mogen hoor.
Opvallend overigens dat dit soort referenties doorgaans typisch anti-semitisch van aard zijn.quote:
Ik dacht dat het idee van democratie was "Als het je niet bevalt, laat je je stem horen"quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:27 schreef Ruzie het volgende:
Als het je niet bevalt rot je op, klaar.
Je kan ook gewoon vertrekken.. niet moeilijk doen gewoon vertrekken. Ik heb niet het idee dat we dit soort mensen missen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik dacht dat het idee van democratie was "Als het je niet bevalt, laat je je stem horen"![]()
De eenvoud!quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:30 schreef Ruzie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon vertrekken.. niet moeilijk doen gewoon vertrekken. Ik heb niet het idee dat we dit soort mensen missen.
Precies. Zij vinden dit. Heb je er moeite mee, kun je vertrekken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:30 schreef Ruzie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon vertrekken.. niet moeilijk doen gewoon vertrekken. Ik heb niet het idee dat we dit soort mensen missen.
Vertrekken waar heen dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:30 schreef Ruzie het volgende:
[..]
Hier geboren worden en dan niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten, dramatisch is hetquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vertrekken waar heen dan?. Ze zijn gewoon hier in Nederland geboren en hun ouders misschien ook wel.
zie alle woonwagenbewonersquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:36 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Hier geboren worden en dan niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten, dramatisch is het![]()
Ik denk dat dat eerder de schuld is van hun ouders dan van henzelf. En op een paar zelfstandig naamworden na (jongerentaal that is) spreken ze redelijk Nederlands hoor. Het zijn vaak juist die gehoofddoekte vrouwen/moeders die alleen thuis zitten die slecht Nederlands kunnenquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:36 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Hier geboren worden en dan niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten, dramatisch is het![]()
Dat zijn mijn zaken toch niet?, als ze maar gewoon vertrekken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vertrekken waar heen dan?. Ze zijn gewoon hier in Nederland geboren en hun ouders misschien ook wel.
Grappigquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:38 schreef Ruzie het volgende:
[..]
Dat zijn mijn zaken toch niet?, als ze maar gewoon vertrekken.
Ja de oplossing is ook zeer eenvoudig, maar mensen doen gewoon moeilijk.
wat heeft de hoofddoek er nu weer mee te maken. Mijn moeder draagt een hoofddoek en praat beter Nederlands dan meeste van mijn leraren op de hboquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder de schuld is van hun ouders dan van henzelf. En op een paar zelfstandig naamworden na (jongerentaal that is) spreken ze redelijk Nederlands hoor. Het zijn vaak juist die gehoofddoekte vrouwen/moeders die alleen thuis zitten die slecht Nederlands kunnen
Ze hebben je niet eens geleerd dat het "het hbo" is!quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:40 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
wat heeft de hoofddoek er nu weer mee te maken. Mijn moeder draagt een hoofddoek en praat beter Nederlands dan meeste van mijn leraren op de hbo
Hij zegt dat het vaak is niet altijd dusquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:40 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
wat heeft de hoofddoek er nu weer mee te maken. Mijn moeder draagt een hoofddoek en praat beter Nederlands dan meeste van mijn leraren op de hbo
Anders lees je mijn zin even goed. Ik heb over diegenen die thuis zitten. Dus de types die hier overgekomen zijn in het kader van gezinshereniging, leven van de arbeid van hun man, het huishouden doen en geen moeite hebben gedaan te integreren. Maar dit zijn wel de mensen die de kinderen opvoeden waardoor de voertaal thuis niet het Nederlands is. Dan krijg je vanzelf een taalachterstand.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:40 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Ja, en dat zit dus op het HBO.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ze hebben je niet eens geleerd dat het "het hbo" is!![]()
Slachtofferrol.quote:
Kan ook wel complex gaan denken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:40 schreef Zhenar het volgende:
[..]
GrappigIk heb niet het idee dat de oplossing eenvoudig is, maar dat jij dat bent.
Misschien is dat het volgende issue ?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:56 schreef Kang-He het volgende:
Neem 6 Nederlandse VMBOertjes die hun hart willen luchten en je krijgt precies hetzelfde.
Niet als je de mensen opzoekt waaraan dit gevraagd is. Of ze hebben net de domste gevonde of hier zit opzet achter. Geloof mij maar...quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:04 schreef TC03 het volgende:
Denk dat als je een soortgelijk onderzoek houdt onder Nederlanders er veel minder heftige uitspraken op papier komen. Maargoed, de autochtoon is over het algemeen beter opgeleid dan de allochtoon, en dat blijkt ook wel uit dit stukje.![]()
Ik zat me al op te vreten n.a.v. de interviews, en met het lezen van alle commentaar werd ik er ook niet vrolijker opquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:56 schreef Kang-He het volgende:
Wat wil je hiermee nou zeggen? Beetje stemmingsmakerj om 6 van die zuiginterviews met van die quasi delinquenten te gaan voeren. Neem 6 Nederlandse VMBOertjes die hun hart willen luchten en je krijgt precies hetzelfde.
Hear! Hear!quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:56 schreef Kang-He het volgende:
Wat wil je hiermee nou zeggen? Beetje stemmingsmakerj om 6 van die zuiginterviews met van die quasi delinquenten te gaan voeren. Neem 6 Nederlandse VMBOertjes die hun hart willen luchten en je krijgt precies hetzelfde.
Ja joh, stel 6 pubertjes aansprakelijk voor 9/11, 4000 doden en het islam extremisme in het algemeen!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:56 schreef Wouser het volgende:
Ik vind dit allemaal maar onzin om eerlijk te zijn wat hier allemaal wordt gezegd. Bijna alle mensen die ik ken discrimineren niet. En so what als er een paar van ons discrimineren? Moesten daarom 4000 mensen dood op 9/11? Laat hun eerst maar hun zaakjes op orde stellen en paar een stoppe met dat allah, ik wordt daar namelijk zo moe van... Ik ga toch ook niet de hele ja jezus dit jezus dat roepen dat is iets wat we tijdens de kruistochten deden? Wat ong 800 jaar geleden was? We leven in de 21ste de eeuw. geloof moet afgeschaft worden het is alleen maar door zwakkelingen verzonnen zodat ze niet de hele tijd 'alleen' zouden voelen.
PS: Ik geloof nergens in
Ik was totaal geschokt toen ik met een Peruaans vriendje ergens een patatje zat te eten, er een bevriende Liberiaan langskwam en het enige wat de Peruaan uit wist te brengen iets was van: "Ga jij om met negers!? Misschien heb die wel Aids...Wat zeg ik? Yes! Hij heeft Aids!"quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:10 schreef rutger05 het volgende:
Het is dan ook een illusie dat er onder gekleurde mensen niet net zoveel racisme voorkomt en dat zij niet discrimineren.
Blijf lekker door geilen op je spamposts en jij bent dom als je me niet begrijptquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:59 schreef releaze het volgende:en zo zak ik ook verder af. Nevermind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |