Zal wel iets met zuurtegraad te maken hebben waardoor een geopende appel sneller bederft dan een citroen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:46 schreef Faithz het volgende:
Is altijd blijven hangen omdat ik die kat zo leuk vond.
Waarom worden appels bruin als je ze schilt en citroenen niet?
uhh ja, dat wilde ik ook net zeggenquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef MarkPeterse het volgende:
het enzym dat deze reactie katalyseert wordt geinhibeerd door lage pH
damnquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef MarkPeterse het volgende:
En waarom worden appels bruin?quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef MarkPeterse het volgende:
Citroen heeft dit enzym WEL, alleen het werkt niet bij lage pH.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:50 schreef Jayhawk het volgende:
tyrosinase in de appel die vrijkomt na schillen heeft toegang tot zuurstof uit de lucht, citroen heeft dit enzym niet
Omdat citroenen veel anti-oxidanten bevatten, in appels zitten veel minder anti-oxidanten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:46 schreef Faithz het volgende:
Waarom worden appels bruin als je ze schilt en citroenen niet?
ik eis ondertitelingquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef MarkPeterse het volgende:
ik ben bioloogquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:52 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Citroen heeft dit enzym WEL, alleen het werkt niet bij lage pH.
Is het je vakgebied ofzo dat je die naam kent?
ja, kijk, nu snap ik hetquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:53 schreef Supersheep het volgende:
[..]
BLEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!!!
Het enzym dat deze oxidatie-reactie versneld wordt inactief door de lage pH van de citroen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef MarkPeterse het volgende:
ja dat dus, en dan met een tquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het enzym dat deze oxidatie-reactie versneld wordt inactief door de lage pH van de citroen.
dat zei de vraagsteller ook alquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het enzym dat deze oxidatie-reactie versneld wordt inactief door de lage pH van de citroen.
Als er een tweede plaats was kreeg jij hemquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:51 schreef Jayhawk het volgende:
het gaat dus "roesten" omdat er oxidatie plaatsvind van bepaalde componenten in de appel
Johnson toch?quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef MaJo het volgende:
Waarom weten jullie dit soort dingen? Als er naar de opvolger van Kennedy wordt gevraagd weet bijna niemand het en dit dan welApart!
je moet even de juiste mensen erbij hebben zittenquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef MaJo het volgende:
Waarom weten jullie dit soort dingen? Als er naar de opvolger van Kennedy wordt gevraagd weet bijna niemand het en dit dan welApart!
Ach, ik weet volgens mij helemaal niks vandaagquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef MaJo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |