Wat een dier eet heeft wel enige invloed op de smaak dacht ik..quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Haha, wat een opmerking!!
Stel, een bepaalde vis eet alleen maar plankton, zegt toch niks over hoe goed het vlees van die vis is of hoe lekker hij smaakt!
Een beetje soya, een beetje vermalen kip, een beetje vermalen varken, een beetje vermalen koe en nog wat hormonen. Als ze iets aan de bio-industrie willen doen is het wel het voedsel dat die beesten krijgen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:
Ach, zo'n lijst kan ik ook voor vlees googlen hoor. Je komt nou ook weer niet echt met een hele betrouwbare bron aan. Soja heeft ook zeker gezonde uitwerkingen. En daarbij heb je geen dood lijk op je bord. Is ook wel fijn.
Trouwens, jou biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!
Ooh, bedoelde je het zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:18 schreef torpie het volgende:
Vandaar ook het vegetarier bashtopic (waar het topic ook mee begon)en die opmerking van het keuze doordrukken is inderdaad meer gebaseerd op de praktijk als op het forum
mn moeder en zusje zijn namelijk al een tijdje vegetarisch en hebben het eerste half jaar mij proberen te overtuigen om vegetariėr te worden. Nou dat je ergens voor staat ok.. maar accepteer ook een nee
heb een paar keer knallende ruzie gekregen voordat ze eindelijk begrepen dat ik vlees gewoon te lekker vond om zomaar op te geven. het is verder wel goed gekomen
![]()
daar is pas een documentaire op Discovery over geweest,quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:05 schreef denka het volgende:
[..]
Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.
Vroeger waren er dieren die eerst ook op het land leefde en nu in het water. Moeten we ze nu dan maar weer op het land zetten..![]()
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Een beetje soya, een beetje vermalen kip, een beetje vermalen varken, een beetje vermalen koe en nog wat hormonen. Als ze iets aan de bio-industrie willen doen is het wel het voedsel dat die beesten krijgen.
Geef mij maar Argentijnse steak van koeien die op gras grazen!![]()
Jezus, wat mis jij de clou zeg! Het gaat erom, dat jij niet alleen al het slechte (en goede) van vlees binnenkrijgt, maar ook al het slechte (en goede) van soja, dat wat net allemaal is opgesomd door je medestander. Je krijgt het dus dubbel binnen! Komen we toch weer terug op biologisch vlees; die dieren eten geen soja.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Stel, een bepaalde vis eet alleen maar plankton, zegt toch niks over hoe goed het vlees van die vis is of hoe lekker hij smaakt!
Dus mensen die vleeseten hebben een bord voor hun kop?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens... Waarom doen we de moeite nog? Je hebt een bord voor je kop, of je hebt het niet.
Als je in Argentinie steak bestelt heb je daar best grote kans op!quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:06 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:11 schreef Isegrim het volgende:
Tja. Ik ben 20 jaar vegetariėr geweest. Sinds anderhalf jaar eet ik weer volop vlees. Ik merk nul komma niks verschil qua gezondheid.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus mensen die vleeseten hebben een bord voor hun kop?![]()
Nee, dat zei ik niet, maar jij duidelijk wel.
10.000 km verder op willen ze een stukje vlees of soja graag op hun bord. Door verschillende welvaartsziektes zijn er altijd mensen die zeggen:
"Nee, ik kan niet mee eten want er zit vlees in?"
"Heeft u ook vliegtuigmaaltijden zonder vlees?".
"Zijn die frikandellen van soja?".
En dan bij een groot vleesch concern als McDonalds een sojaburger vragen.![]()
Je gaat toch ook niet naar een koffiespeciaalzaak om daar een onsje kruidenthee te vragen?
Sorry, ik mis je punt even...
De mens eet al langer vlees dan dat we kunnen lezen en schrijven. Zonder vleesch zat je nu niet te fokken, dan was je op je hoofd geslagen en meegenomen door een harige grotbewoner.
True, en nu zijn we zover dat we ook producten hebben die vlees overbodig maken. Volgende stap van de evolutie. Ik zeg niet dat je geen vlees mag eten, ik zeg dat ik de keuze heb gemaakt het niet te eten. Ik zeg wel dat je de bio-industrie niet zou moeten steunen, en eerlijk vlees zou moeten eten.
Vervang plankton eens door gif.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:06 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?
Argentijns rundvlees is idd zeer diervriendelijk. Die beesten leven in het halfwild. Hetzelfde geldt voor Afrikaans rundvlees (wordt veel gebruikt voor gehakt). Maar ook Nederlandse runderen hebben het prima (vleesrunderen al helemaal, die staan veel buiten).quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
Absoluut.
Het is voor die beesten het mooist denkbare, grazend op de Argentijnse hoogvlakten, om een goed verzorgd buiteleven af te sluiten op het bord van talloze dankbare Europese mensen.
Ik moet even een traantje wegpinken.
Als je dan die heerlijke Argentijnse steak eet, ben je in gedachten nog even bij de koe die hem zo liefdevol doneerde. Heel even ben je dan die koe, kijk je uit over de grazige weilanden, en heb je een idee van een voldaan leven.![]()
Ik houd niet van vegaterreur.
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariėrs:quote:Veganisme is de levenshouding, waarbij op geen enkele wijze gebruikgemaakt wordt van dieren en dus evenmin van producten, die van dieren afkomstig zijn.
Veganisten eten derhalve geen voedsel van dierlijke oorsprong en gebruiken geen voorwerpen (zoals kleding), die van dierlijke materialen gemaakt zijn. Verder laten ze dieren zoveel mogelijk hun natuurlijke vrijheid. Dit laatste brengt met zich mee, dat ze geen huisdieren (gevangen) houden, geen dieren als vervoermiddel gebruiken en niet met dieren aan wedstrijden of voorstellingen meedoen.
Het bovenomschreven principe leidt in de praktijk tot de volgende resultaten:
* Geen dierlijk voedsel betekent: geen vlees, vis, gevogelte, gelatine, dierlijk stremsel, zuivelproducten en eieren.
* Geen dierlijke materialen betekent: geen scheerwol, echt leer, ivoor, dons, kamelenhaar, balein, traan, hoorn en echte zijde.
* Dieren worden niet gevangen en gevangen gehouden. Dus ook niet gebruikt als huisdier, honingbij, rijpaard, trekpaard, lastezel, circusdier, dansende beer, dierentuinattractie, wedstrijddier (bij o.a. hondengevechten, hondenrennen, duiven'sport', hippische sport, inclusief gevaarlijke military), enz. enz..
Hoe ver kan je gaan??quote:Fruitarisme is de leefregel die inhoudt, dat men zich beperkt tot het eten van, bij voorkeur rauw, plantaardig voedsel, waarbij tevens vermeden wordt, dat de planten, waarvan dit voedsel betrokken worden, gedood, dan wel van vitale delen (zoals bladeren, stengels en wortels) ontdaan worden. Een en ander komt erop neer, dat uitsluitend vruchten van planten gegeten worden, fruit, inclusief noten, alsmede zaden.
Maar wat is daar mis mee?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:27 schreef freddygonzales het volgende:
Veganisten zijn nog erger/zieliger dan vegetariėrs:
[..]
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariėrs:
[..]
Hoe ver kan je gaan??
Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:27 schreef freddygonzales het volgende:
Veganisten zijn nog erger/zieliger dan vegetariėrs:
[..]
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariėrs:
[..]
Hoe ver kan je gaan??
Dan nog. Dus als je het goed hebt, mogen mensen je doodmaken?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Argentijns rundvlees is idd zeer diervriendelijk. Die beesten leven in het halfwild. Hetzelfde geldt voor Afrikaans rundvlees (wordt veel gebruikt voor gehakt). Maar ook Nederlandse runderen hebben het prima (vleesrunderen al helemaal, die staan veel buiten).
Ik heb geen enkel probleem met het doden van dieren idd. Zolang het zo pijnloos mogelijk gebeurt, zie ik geen bezwaren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dan nog. Dus als je het goed hebt, mogen mensen je doodmaken?
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met het doden van dieren idd. Zolang het zo pijnloos mogelijk gebeurt, zie ik geen bezwaren.
Zoiets kan ik natuurlijk inkoppen, maar dat doe ik maar niet. Gaan we weer off-topic enzo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:35 schreef Isegrim het volgende:
En bespaar me je argumenten a.u.b. Ik ben zelf 20 jaar vega geweest, dus ik ken ze alle van buiten.
Dan maak je andermans bezit dood/'kapot', lijkt me logisch dat dat niet de bedoeling is. Maar als iemand zijn eigen hond of paard wil opeten, dan zie ik het probleem niet. Sterker nog, ik zou zelf het liefst vlees van eigen dieren eten, want dan weet ik zeker dat ze een goed leven gehad hebben. Hond staat me persoonlijk dan weer wat tegen, maar ik zie geen morele bezwaren tegen het eten van honden die niet net zo goed zouden kunnen gelden tegen het eten van runderen of schapen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)
Je vergeet de geographische regio, cultuur en aaibaarheidsfactor. In veel culturen is dit absoluut geaccepteerd. Ben je nu ook tolerant tov mensen en culturen of alleen tov dieren? Catch-22.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |