Ik herken wel het een en ander in het verhaal van de TS. Ikzelf heb, buiten de realiteit, ook een bepaalde vorm van fantasiewereld die inderdaad naar boven komt als ik alleen ben en het verder om mij heen stil is. Eigenlijk dus, als ik verder nergens aandacht aan moet/kan geven. In die fantasiewereld bekijk ik vooral hoe ik anders had kunnen reageren op bepaalde situaties die ik tegengekomen ben, en dus ook hoe het heden er uit had gezien áls ik zo gereageerd had. Een soort van zelfevaluatie zeg maar. Dat geeft me de mogelijkheid om de volgende keer anders in te spelen op een dergelijke situatie en daardoor een ander resultaat te bereiken. Dat loopt uiteen van anders reageren waardoor je mensen níet voor het hoofd stoot en dus gedaan krijgt wat je had gewild, tot de hele situatie uit de weg gaan, of juist opzoeken. Eigenlijk dus gewoon om er zelf beter van te worden, egoïstisch he
![]()
Verder is het ook een mogelijkheid om inderdaad de kommer en kwel een plaats te geven, en er op een bepaalde manier mee om te gaan. Wat dat betreft vergt het soms wel wat moeite en emotionele kracht om de fantasiewereld en de werkelijkheid uit elkaar te houden. Het komt namelijk wel eens voor dat ik wat bij elkaar fantaseer dat me zodanig aanstaat dat ik het wel graag in het echt zo zou willen hebben. Dat is dus niet zo, en dat is soms wel eens jammer
![]()
Maakt me dat gek? Ik denk het niet. Iedereen heeft zo z'n eigen manier om met de dingen om te gaan, iedereen heeft z'n eigen manier van denken en doen, en dit is de mijne. En blijkbaar ben ik niet alleen, happy happy joy joy
![]()
Edit: ik moet er ook even bij vertellen dat mijn fantasiewereld dus altijd dezelfde is, en ik daarin ook altijd gewoon mezelf ben. De enige draai die ik er tussen m'n oren aan geef is dus het anders omgaan met situaties en dergelijke. Het komt verder niet voor dat ik mezelf in een heel ander persoon transformeer in m'n fantasie. Ik blijf gewoon bartholomeus, incl de vrachtwagengekte en alles dat mij bartholomeus maakt
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.