Ik ben mijn identiteit in deze "werkelijkheid" aan het wissen.
Mijn identiteit ligt in de fantasie-wereld. Niet in de wereld vol beperkingen
![]()
Die fantasie-wereld zou ook de enige wereld "moeten" zijn. Ik bouw ook steeds verder naar dat leven in die fantasie-wereld. Ik begin me zelfs te gedragen anders. Ik word dus in principe mijn identiteit die ik nooit gehad heb. Wegens omstandigheden ben ik geworden wie ik was/ben. En die identiteit klopt niet helemaal.
Vage shit
![]()
Maar wie weet kan ik het ooit nog eens beter omschrijven. Wie je nu bent, hoeft niet te zeggen dat je die bent. Je kunt iets anders zijn dan je bent. Je denkt dat je iemand bent maar je bent als het ware iemand anders. Door omstandigheden ben je iemand anders geworden.
Dat gevoel heb ik in ieder geval sterk in mijn eigen levensverloop. Ze hebben me tot iemand gemaakt die ik van nature niet ben. En dan is het een kwestie om je ware identiteit te achterhalen. Waar de roots liggen.
Erasen? Erasen van al je gewoontes? Wie weet ben ik daar ook mee bezig. Via slapen, schrijven en rusten. Wie weet is het in mijn geval een blessing dat ik in de WAO zit en niet van 0900 tot 1700 op kantoor moet ronddwalen. Immers op kantoor zou ik wederom mezelf verliezen. Foute studie-keuze heeft ook ermee te maken gehad dat ik mijn ware ik ben verloren.
Dus er is niets vreemds aan om te fantaseren. Wie weet wordt je fantasie ooit werkelijkheid en kun je zelf je fantasie-wereld tot je eigen wereld maken.
De realiteit op dit moment stelt niets voor. Er liggen achter de horizon tal van mogelijkheden. Vraag me niet waarom deze saaie realiteit zo dominant is, want dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Hoewel ik wel bezig ben met onderzoek, stukken vallen steeds meer op de plek gedurende de tijd.
Ik kan nog lang doorgaan maar ik zet het topic in mijn favouriten, ik wil niet larie-koek gaan uitkramen maar ook goed nadenken, fantaseren
![]()
. Ik heb zo mijn visies erover over de manier waarop loopt. Je kunt in ieder geval beter links kijken dan rechts, wanneer rechts niets te zien is en links alles te zien is wat er te krijgen valt.
Waarom zou je je schamen
![]()
Hoeveel mensen kijken films en lezen boeken om uit de werkelijkheid te vluchtten?
Ahja, het woordje moeten is iets dat ook in deze werkelijkheid dominant aanwezig is
![]()
Dat woordje "moeten". Ik vraag me sterk af waar dat woordje moeten vandaan komt. Zelf leg ik me dat woordje te pas en te onpas veels te vaak in de mond, het komt er gewoon vanzelf uit. En achteraf word ik pissig dat ik alweer moeten gebruik.
[ Bericht 41% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-12-2004 06:10:51 ]