quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:12 schreef Geqxon het volgende:[..]
Zelf vind ik dergelijke achtergrond informatie altijd wel leuk, dat je weet hoe Earl aan zijn trailer kwam, hoe Catalina een lover had, hoe Joy dus tot hier gekomen is, alles van dat. Goed, dat is dan ook iets persoonlijks.
Achtergrondinfo is op zich wel leuk, maar moet het allemaal zo vergezocht zijn dat alles in elkaar grijpt en iedereen al voor aflevering 1 een connectie met elkaar had? Er zijn zat mexicanen die amerika binnen trekken op zoek naar werk of geluk en uiteindelijk een baantje als schoonmaakster krijgen. En er zijn zat 'trailertrash' types die na een dronken nacht in Vegas gaan trouwen met een wildvreemde. Met al die extra verklaringen worden ze alleen maar menselijker, en daardoor minder het stereotype waarvoor ze nu juist gemaakt zijn.
Tot deze week was Earl een woonwagenbewoner die op een van zijn dronken avonden (onbewust) een zwangere vrouw tegen kwam en overgehaald werd te trouwen in Las Vegas. Nu is hij ineens iemand die blijkbaar al vóór zijn karma-openbaring een vorm van goedheid had, door te willen zorgen voor zijn broer, door zijn levensstandaard bewust te willen verbeteren, enzovoorts. En Catalina is nu blijkbaar ineens naar amerika gekomen vanwege een geliefde, waar ze het de afgelopen twee seizoenen nog nooit over gehad heeft.
Ik begrijp ook wel dat het een serie is, en dat je het hele verhaal vooral niet te serieus moet nemen, ook niet deze ontwikkelingen. Maar juist door ineens dieper in te gaan op lekker eenvoudige karakters krijgen ze een serieuze dimensie die eigenlijk nergens voor nodig is, en bovendien nogal vergezocht is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de grappen in deze aflevering weer erg goed en al die grappige connecties zijn daar zeker een deel van, maar als je de serie al als continu verhaal wilt bekijken en niet als losse afleveringen, dan vond ik dit hele gedoe juist afleiden van het geheel, in plaats van er iets aan toe te voegen.