Sarkozy is veel te radicaal voor de NRC.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:14 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Er staat te weinig sensatie in, ze zijn er te genuanceerd, ze besteden geen aandacht aan irrelevante roddeltjes over opgeblazen bn-ers? Als een politicus als Sarkozy (Minister van Binn. Zaken in Frankrijk) een artikel wil publiceren over zijn ideeën over Europa, dan stapt hij naar het NRC, omdat deze krant internationaal hoog aangeschreven staat.
En de opmaak? Tsja, de NRC heeft naar mijn idee behoorlijk wat goede fotografen en tekenaars in dienst. En voor mensen die alles iets kernachtiger willen lezen en geïllustreerd met leuke kleurtjes en kaders is er de NRC-next verzonnen. De Telegraaf levert onduidelijke, stigmatiserende, suggestieve koppen met een paar regeltjes tekst. De indeling is slordig en ongeordend. Een schreeuwende chaos van powertalk.
Het is trouwens oubollig.
Afgelopen week heeft hij toch een artikel laten publiceren in het NRC.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Sarkozy is veel te radicaal voor de NRC.
Jammer dat ik het gemist heb, want ik had tussen de regels door vast wel weer iets standaard (NRC`s) zuurs gelezen in dat artikel....quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:47 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Afgelopen week heeft hij toch een artikel laten publiceren in het NRC.
En zure dingen lezen bevalt je? Onderstreept dat weer je gedachten over de aankomende eindtijd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jammer dat ik het gemist heb, want ik had tussen de regels door vast wel weer iets standaard (NRC`s) zuurs gelezen in dat artikel....
Dat is de provinciekrant voor hoofdstedelingen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:09 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het linkse Parool is niet in de OP opgenomen
Met een oplage net zo groot als de genoemde gggrrristelijke dagbladen...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is de provinciekrant voor hoofdstedelingen.
Tja, de agglommeratie Amsterdam heeft dan ook evenveel inwoners als de provincie Overijssel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:11 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Met een oplage net zo groot als de genoemde gggrrristelijke dagbladen...
Trouw is niet rechts.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:21 schreef Zyggie het volgende:
Ik lees dus een rechtse krant (Trouw). Oh mijn god, ik word geindoctrineerd!
Wat een niveau trouwens... http://article.nationalre(...)MWRmNjdiZGM1N2Q1OGE= diepteanalyse over de kandidaten VN secretaris-generaalquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:44 schreef Lyrebird het volgende:
Overigens, als je wil weten hoe een rechts blad eruit ziet, dan moet je National Review eens lezen. Dit is vanzelfsprekend geen Nederlands blad.
Het AD is links?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:23 schreef Lyrebird het volgende:
Onzintopic.
De media zijn alles behalve rechts. De kranten die door de TS neutraal worden genoemd, zijn links.
NRC stond dus ook niet bij de rechtse, maar bij de neutrale kranten.quote:En voor de 100e keer: het NRC is geen rechtse krant. Er is geen foutere krant in Nederland dan het NRC, omdat het "onder rechtse vlag" linkse propaganda maakt. Dat is nog erger dan het NOS journaal, die pretenderen - zo ver het mogelijk is - neutraal te zijn.
Het AD is inderdaad linksquote:
Goed gezien. Maar het is alles behalve een neutrale krant.quote:NRC stond dus ook niet bij de rechtse, maar bij de neutrale kranten.
OP dezelfde manier als de LPF links is?quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:06 schreef Lyrebird het volgende:
Het AD is inderdaad links
Dat vind jij kennelijk, maar zo presenteren ze zich niet.quote:Goed gezien. Maar het is alles behalve een neutrale krant.
Gelukkig profileer jij je als een objectieve bron voor dit soort uitlatingen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het NSB Handelsblad is inderdaad flink fout. Niet zelden worden de standpunten van bijvoorbeeld de pro-palestina beweging letterlijk overgenomen tussen de nieuwsberichten. En dan heb ik het uiteraard niet over de opinierubriek.
Dat klopt. Ik ben geen objectieve bron. Net zoals Poetin of Al-Sahaf dat ook niet zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Gelukkig profileer jij je als een objectieve bron voor dit soort uitlatingen.![]()
Je weet dat het bij nieuws vooral om de inhoud gaat, hoop ik?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
NRC is een doodsaaie en oudbollige krant. Alleen de opmaak al van die krant![]()
Je weet hoop ik ook dat 90% van het nieuws dat wij burgers binnen krijgen slap gelul is? Dan weet je ook dat we het toch lezen omdat we ge-entertained willen worden. Erg zijn wij mensen eigenlijk hehquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je weet dat het bij nieuws vooral om de inhoud gaat, hoop ik?
V.
Ah, dus één linkse columnist maakt een blad links. Tof.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:23 schreef Lyrebird het volgende:
Onzintopic.
De media zijn alles behalve rechts. De kranten die door de TS neutraal worden genoemd, zijn links.
Zelfs Elsevier heeft een linkse columnist in huis en slaat geregeld de plank mis.
En voor de 100e keer: het NRC is geen rechtse krant. Er is geen foutere krant in Nederland dan het NRC,
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:51 schreef Ringo het volgende:
De Telegraaf is geen krant, dat is kattenbaktapijt.
Ik heb het programma niet gezien maar het is van de VARA (ofwel de mediapoot van het PvdA imperium) toch? Kijk ik uit principe niet naar.quote:Zijn de Nederlandse media wel links genoeg?
Der Ewige Linkse.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Sniper het volgende:
In antwoord op de vraag. De media werken al 4 jaar toe naar een linkse heilstaat en men strand zoals het er nu naar uit ziet in het zicht van de haven. Sterker Balkenende, dezelfde 4 jaar lang onderwerp van een uitvoerige haatcampagne is zelfs populairder als toekomstig premier dan de held van links, kabouter Bos. Dus NEE, de media zijn nog niet links genoeg.
Niet dat je er naar kijkt, uit principe dan, hè?, maar je weet het wel allemaal goed te verzinnenquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Sniper het volgende:
In antwoord op de vraag. De media werken al 4 jaar toe naar een linkse heilstaat
Ik zou toch maar eens gaan kijken als ik jou was. Een kritischer programma over het 'functioneren' van de Nederlandse journalistiek bestaat niet. Met evenveel aandacht voor 'linkse' en 'rechtse' media. In de laatste aflevering was er een aardige discussie te zien tussen een wetenschapsjournalist van het NRC en een journalist van de Volkskrant over de berichtgeving van de ramp in Ivoorkust. De ene krant beweerde dat er geen connectie was tussen het aantal doden en het gif (NRC) terwijl de andere krant dacht wel het bewijs te hebben (Volkskrant)... wie heeft er nou gelijk? Dat soort vragen worden er altijd gesteld, tussen media onderling of bij geschillen tussen media en 'lijdend voorwerp'... en dat de Telegraaf vaak niet mee wil doen aan dit programma (vooral als de krant weer eens een fout heeft gemaakt) zegt eigenlijk wel genoeg over die krant.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Sniper het volgende:
[..]
Ik heb het programma niet gezien maar het is van de VARA (ofwel de mediapoot van het PvdA imperium) toch? Kijk ik uit principe niet naar.
In antwoord op de vraag. De media werken al 4 jaar toe naar een linkse heilstaat en men strand zoals het er nu naar uit ziet in het zicht van de haven. Sterker Balkenende, dezelfde 4 jaar lang onderwerp van een uitvoerige haatcampagne is zelfs populairder als toekomstig premier dan de held van links, kabouter Bos. Dus NEE, de media zijn nog niet links genoeg.
En inderdaad welke sukkel leest er in deze tijden van podcast-info-pushtechnologie nog die papieren relikwieen uit de vorige eeuw? rotfl
Volgens mij bedoelt hij Bart Tromp.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, dus één linkse columnist maakt een blad links. Tof.
Maar wie dan?
Ik snap dat niet hoor. Ben je bang om van gedachte te verranderen ofzo? Ik lees regelmatig rechtse dagbladen bijvoorbeeld en shock horror, soms ben ik het er best mee eens.quote:
De enie realistische.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij Bart Tromp.
quote:Paul Cliteur: “Journalisten die werken bij de publieke omroep en in de redacties van grote dagbladen zitten, stemmen voor 88 procent op de PvdA of op GroenLinks. Dat is hun goed recht, maar het geeft wel aan dat alle informatie die ons bereikt, wordt aangeleverd door mensen met een nogal eenzijdige politieke oriëntatie.” Trouw, 14-12-2005
Frits Abrahams : “Die neiging van rechts om achter elk mediabosje een linkse struikrover te ontdekken, heb ik altijd al vermakelijk gevonden. Zelfs in de hoogtijjaren van links - ook alweer een hele poos geleden - waren er nog altijd florerende kranten en bladen als De Telegraaf, het grootste deel van de regionale pers, Elsevier en omroepen als de TROS, de AVRO en Veronica die dit spookbeeld bij rechts ondergroeven. Ja, maar de journalisten stemden allemaal links, hoorde je toen vaak. Voorzover dat waar was: hun hoofdredacteuren waren doorgaans een stuk rechtser - en die gingen wel over de koers. […] Nu pas begrijp ik waarom Cliteur altijd de vleesgeworden parmantige verongelijktheid uithangt: hij voelt zich als mediaconsument permanent bedreigd door een vijfde colonne van persmuskieten die nog altijd stiekem de beeltenis van Mao Zedong op hun nachtkastje hebben staan.” NRC, 29-6-2005
Over Mao gesproken, zn staatsfoto ben ik inderdaad een keer in het rommelhok van een der Neerlandsche media tegengekomen. Het lag daar al een tijdje maar het had in het verleden op de kamer een der medewerkers gehangen.. Zegt natuurlijk wel weer iets over de geschiedkundige kennis van ons oude journaille.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:42 schreef mariatrepp het volgende:
van persmuskieten die nog altijd stiekem de beeltenis van Mao Zedong op hun nachtkastje hebben staan.” NRC, 29-6-2005
En hoe zou dit in de praktijk kunnen? De regering geeft geld aan leden van linkse partijen om journalistiek te gaan studeren ofzo?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:10 schreef Napalm het volgende:
Overigens zijn de Nederlandse media in hoge mate zo links als de nete. Dat is verder geen probleem als dat een faire uitkomst van een vrije markt is. Als het een gevolg is van staatsubsidies dan is het een kwalijke zaak.
Kijk maar naar de PO.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:13 schreef ErikT het volgende:
En hoe zou dit in de praktijk kunnen? De regering geeft geld aan leden van linkse partijen om journalistiek te gaan studeren ofzo?
Wat is een PO?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kijk maar naar de PO.
er zijn verplichtingen om zoveel uur aan zus of zo te besteden.. De multiculurele samenleving om een links voorbeeld te nomen..
Ik weet niet of je het weet maar de mensen van ANP komen van dezelfde scholen als de meeste journalisten in Nederland. Waarom zouden deze objectiever zijn dan hun collega's elders?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:10 schreef Napalm het volgende:
Overigens zijn de Nederlandse media in hoge mate zo links als de nete. Dat is verder geen probleem als dat een faire uitkomst van een vrije markt is. Als het een gevolg is van staatsubsidies dan is het een kwalijke zaak.
Desondanks zie ik nog een groter probleem en dat is het schokkende gebrek aan kwaliteit van de Nederlandse media. Een aardig blad als The Economist zal je in NL niet kunnen ontdekken. Van de kranten heof je ook niet veel te verwachten; de Metro en Spits vind ik zelfs behoorlijk goed doordat hun ANP gekopieeer de lezer redde van achterlijk gebrabbel van de journalisten zelve.
En hoe blijft zoiets dan in stand onder een rechtse regering?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kijk maar naar de PO.
er zijn verplichtingen om zoveel uur aan zus of zo te besteden.. De multiculurele samenleving om een links voorbeeld te nomen..
Binnen het omroepbestel is het toch zo dat je een omroep kunt starten van een bepaald signatuur? Er is niemand die van staatswege opdracht geeft 'linkse' omroepen op te richten. Evenmin is er iemand die een 'rechtse' omroep verbiedt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:10 schreef Napalm het volgende:
Niet als je kijkt naar de OP.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:10 schreef Napalm het volgende:
Overigens zijn de Nederlandse media in hoge mate zo links als de nete.
Sterke argumentatie.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De OP is dan ook volslagen onzin en geklets voor eigen parochie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |