Ik moest een nieuw paspoort omdat hij in de lengte (hoe de nueck) was afgebroken
Ik kom binnen in het hokje en ik vraag dus om een nieuwe tijdelijke tot hij afgelopen is. Dit wil niet. Ik laat ondertussen mijn paspoort zien.
"Dus er moet een nieuwe komen" concludeerd zij.
Na wat gepraat en andere boze dingen over en weer begon ze opeens mijn paspoort te pakken. "Ik moet ook deze innemen" en ze neemt mijn paspoort in beslag.
![]()
... zo zaten ik en mijn moeder.
"Waarom dat?"
"Hij is niet geldig meer"
"En nu? - als ik een bekeuring krijg?"
"Ja, dat is dan zeer vervelend"
"En als ik die bekeuring hier neer leg?"
"Dat kunt u doen, maar wij betalen hem niet" zegt dat kutwijf.
Nou ja, ik moest op dat moment écht een ID nemen, want het ging vast weer lang duren. Omdat dat verhaal er allemaal tussenkwam vroeg ik netjes. "Het gaat wel om een ID he?"
"Je hebt toch ergens voor getekend? Dat moet je lézen"
Mijn ma was witheet en borrelde bijna, en ging dus naar het politiebureau (die toch niet ver was) en vroeg om opheldering. "Ja, dit weet ik niet, ik begrijp het zowiezo niet... maar u kunt rechtshulp bellen?"
Rechtshulp gebeld, en die zaten ook met vraagtekens. "Als u een boete krijgt kunt u altijd in beroep gaan, maar ik kan hier geen antwoord op geven"
Maar ook hier de vraag.
1) Kan een of andere strontkut mijn paspoort zomaar innemen en mij zonder een geldige legitimatiebewijs en/of een kopie van een aanvraag (ok, dat mag zowiezo niet) weg sturen met het bericht "Je ziet maar"
2) Wanneer ik nu aangehouden word en het verhaal uitleg en ik krijg een bekeuring, is die voor mijn eigen risico? Heb ik dan geen poot om op te staan? Meer omdat de gemeente kennelijk geen deugelijk materiaal heeft - hoe breekt hij anders op een ongelovelijke manier.
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu