abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 14:52:01 #76
163650 Greys
pi_70221660
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:47 schreef P.F het volgende:
Ik heb het volgens mij vrijdag/zaterdag/nu. Maar alleen nadat ik iets gegeten heb !
Dat klopt ook, ik ook!
Of... hoewel... niet tijdens het eten dan? Na elke hap? Ja toch?
Als ik niets eet heb ik het ook niet/amper.
En het is bij mij ook niet meteen na het eten van die pitten, het begint meestal een dag later pas!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70239649
De duurdere niet-chinese pijnboompitten geven bij mij geen problemen. Die eet ik nog wel, hoewel ik ze niet meer ongeroosterd eet (uit voorzorg rooster ik ze zelf - wil geen risico lopen). Die dingen zijn te lekker om niet te eten. Die chinese chemische zooi vreet ik nooit meer.
pi_70244135
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat klopt ook, ik ook!
Of... hoewel... niet tijdens het eten dan? Na elke hap? Ja toch?
Als ik niets eet heb ik het ook niet/amper.
En het is bij mij ook niet meteen na het eten van die pitten, het begint meestal een dag later pas!
Nee, alleen als nasmaak !
pi_70760271
OOhhh help ik heb het nu!!
Wat erg zeg.
Opgelopen tijdens het eten van zelfgemaakte pesto.
Met AH pijnboompitjes en niet de euroshopper variant.
Sinds ik dit weet kijk ik altijd waar ze vandaan komen maar waarom staat dat er bijna nooit op?
Bij mij is de smaak juist aanwezig tussen de eet en drinkmomenten door.
pi_70762805
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:04 schreef kabouter.muts het volgende:

Sinds ik dit weet kijk ik altijd waar ze vandaan komen maar waarom staat dat er bijna nooit op?
Eigenlijk is dit schandalig. AH bijvoorbeeld weet van de klachten maar doet er gewoon niets mee Zet er gewoon op uit welk land die rotzooi afkomstig is, en eventueel een waarschuwing.

China --> Met mate gebruiken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:06:30 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70763166
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:58 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit schandalig. AH bijvoorbeeld weet van de klachten maar doet er gewoon niets mee Zet er gewoon op uit welk land die rotzooi afkomstig is, en eventueel een waarschuwing.

China --> Met mate gebruiken.
Na ja, als je het artikel leest wat jij vorige maand hebt gepost staat het nog niet vast dat het alleen van de Chinese pijnboompitten komt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:48:12 #82
27699 Ravage
thinking about you
pi_72233289
Ongelooflijk.. ik heb al een week lang een metalige nasmaak als ik wat eet of drink. Ik begon me al wat zorgen te maken en googlede op 'metalige smaak in mond' en toen kwam ik in dit topic uit..
Anderhalve week geleden pastasalade met pijnboompitten gegeten, en deze week ook een handje gehad.. oorzaak gevonden dus
i'm not living, i'm just killing time
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:54:21 #83
163650 Greys
pi_72233470
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:48 schreef Ravage het volgende:
Ongelooflijk.. ik heb al een week lang een metalige nasmaak als ik wat eet of drink. Ik begon me al wat zorgen te maken en googlede op 'metalige smaak in mond' en toen kwam ik in dit topic uit..
Anderhalve week geleden pastasalade met pijnboompitten gegeten, en deze week ook een handje gehad.. oorzaak gevonden dus
Klote he, als je er achter komt wat het is en je bedenkt je dat je in de tussentijd nog meer pijnboompitten hebt gegeten waardoor het alleen maar weer langer duurt Hoe lang was het laatste handje pitjes geleden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72235170
Ik moest op vakantie nog aan dit topic denken! Ik had door de sla een hand pijnboompitten gegooid die dus blijkbaar niet goed geroosterd waren (dat had manlief gedaan op de skottelbraai).
De hele week smaakte alles alsof ik een capsule bloed doorgebeten had! Stom hoor!!!!!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:49:35 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72236877
Ja, nou lees ik dat weer, van dat roosteren. Maar volgens mij maakt het niet uit of je ze wel of niet roostert en krijg je van de foute gewoon klachten als je er te veel (genoeg voor de reactie) van eet en/of gevoelig voor bent.
pi_72236926
Ik heb toch echt het idee dat het roosteren wel helpt, ik doe dat haast religieus maar had een paar weken terug wat 'rauwe' pitten bij een AH salade zo er door gekiept en.... jahoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:55:36 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72237062
Als jij het nou proefondervindelijk blijft vaststellen, dan hoef ik het risico tenminste niet te lopen.
pi_72237100
Dit was voorlopig weer even de laatste keer (al was het effect niet zo heel erg als de eerste keer).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:38:00 #89
163650 Greys
pi_72238173
Ik ga ze voortaan ook roosteren, al schijnt dat niet altijd afdoende te helpen.
Nee trouwens, de eerste keer dat ik het een dag of 5 lang had, kwam het door pitjes die geroosterd en wel op de carpaccio lagen in een restaurant.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72238815
Volgens mij al vaker gezegd hier, maar het komt alleen voor met chinese pijnboompitten. Die worden ge-extraheerd dmv een of ander chemisch goedje, en dat zou gedeeltelijk in de pitten achterblijven. Roosteren heeft daar weinig of geen effect op.

Van wikipedia:
quote:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpunt[2]. Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen ([1],FAVV) heeft hierover geen standpunt. Het probleem kan vermeden worden door geen pijnboompitten van Chinese origine te eten. Men kan deze herkennen door het feit dat ze korter en dikker zijn dan de Europese pijnboompitten.
Ik heb nog best vaak pijnboompitten gegeten, maar de chinese heb ik gemeden als de pest. Geen last meer gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:10:17 #91
163650 Greys
pi_72240682
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Farenji het volgende:
Volgens mij al vaker gezegd hier, maar het komt alleen voor met chinese pijnboompitten. Die worden ge-extraheerd dmv een of ander chemisch goedje, en dat zou gedeeltelijk in de pitten achterblijven. Roosteren heeft daar weinig of geen effect op.

Van wikipedia:
[..]

Ik heb nog best vaak pijnboompitten gegeten, maar de chinese heb ik gemeden als de pest. Geen last meer gehad.
Als je het in een restaurant voorgeschoteld krijgt gaat niet iedereen op de pitjes letten.
Zou fijn zijn als de restaurants zélf er rekening mee zouden houden, maar dat gebeurt dus vaak genoeg niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72244881
Een vriendin van mij had dit een paar maanden geleden ook en had dus via google gevonden dat de vieze smaak door pijnboompitten kwam. Als zij het niet had verteld had ik zelf denk ik nooit het verband gelegd toen ik er een tijd later ook last van kreeg. En omdat ik te koppig was om gelijk te geloven dat het écht aan de pijnboompitten lag heb ik het nog een keer gehad nadat ik de rest van het bakje opmaakte. Het gaat hier dus niet om supergoedkope Euroshopper pitten maar om de Ah pijnboompitten in zo'n vierkant bakje.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:17:37 #93
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_72254804
Een tijdje geleden had ik een bakje pijnboompitten van de Lidl gehaald, waren toen in de aanbieding. Lekker, een handje rauwe pijnboompitten tijdens het koken... niet meer doen dus

Ik snap niet dat hier niets aan gedaan wordt! Ze zouden standaard geroosterd moeten zijn!
Pas als je gaat zoeken op internet kom je pas erachter dat het door pijnboompitten komt. Mijn vriend had ze gegeten via een gerecht (opgewarmd dus) en die had er geen last van.

Tegenwoordig eet ik alleen geroosterde pijnboompitten, en heb dus geen last meer gehad van deze nare smaak.

Ik heb er in totaal 10 dagen last van gehad!!!

Misschien een idee om er een dieet van te maken:
Niieeeuw: PIJNBOOMPITTENDIEET
één handje, en u heeft gelijk nergens trek meer in!!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:18:39 #94
163650 Greys
pi_72256255
Tankgirl, roosteren helpt écht niet altijd.
Ik heb hetzelfde gehad van gewoon geroosterde pitjes in een restaurant.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72256550
Wij roosteren ze altijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een rare nasmaak heb gehad van de pitten. En wij kopen ze overal dus vanaf zeg maar de Aldi t/m de duurdere zaken.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:28:41 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72260158
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:29 schreef Juup© het volgende:
Wij roosteren ze altijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een rare nasmaak heb gehad van de pitten. En wij kopen ze overal dus vanaf zeg maar de Aldi t/m de duurdere zaken.
Dat bewijst natuurlijk niet zo veel t.a.v. het roosteren. Misschien heb je geluk gehad en geen slechte kwaliteit getroffen. Of misschien ben je er niet gevoelig voor. Want als echt bijna iedereen zo'n allergische reactie had op die rottige soort, dan zouden ze inmiddels wel uit de schappen verdwenen zijn.
pi_72260647
Wel of niet roosteren maakt m.i niet zoveel uit. Ik heb het meerdere keren gehad, zowel met rauwe als met geroosterde. Overigens heb ik van zowel de goedkope als de dure pijnboompitten last gehad, ik kijk nu trouwens wel altijd eerst op de verpakking naar land van herkomst, en dat is echt heel vaak China!

Anyway, ik vind het altijd een beetje een gok. Ik heb namelijk heel lang hetzelfde merk gebruikt en nooit die vieze nasmaak, tot die ene keer, maar waar dat dan precies aan ligt zou ik niet weten. Misschien een verkeerde batch ofzo? Die smaak is echt heel smerig en duurde bij mij toch zeker wel een week! Doodzonde, want ik vind ze heerlijk!
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
  donderdag 3 september 2009 @ 22:57:14 #98
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_72417096
Ik ben vandaag benaderd door iemand van Kassa over dit probleem.
Nog meer mensen een mail gehad?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_72421734
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:57 schreef Curiosity het volgende:
Ik ben vandaag benaderd door iemand van Kassa over dit probleem.
Nog meer mensen een mail gehad?
oeh, dat zou tof zijn als ze het gaan behandelen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72589066
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:23 schreef Mirjam het volgende:

oeh, dat zou tof zijn als ze het gaan behandelen
absoluut! Ik zat er al een tijdje aan te denken om Kassa oid überhaupt in te lichten over dit bizarre fenomeen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')