Tja..... dierendag is voorbij.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:16 schreef Jarno het volgende:
Is het propaganda dag vandaag ofzo?
Dat is reëel. Als het terroristen lukt om radioactief afval in handen te krijgen (wat dus kennelijk niet moeilijk is) , dan is het maken van een vuile bom helemaal niet moeilijk, dat is een heel primitief explosief. Om uit plutonium een goed werkend kernwapen te maken is ruimte, apparatuur, geld, en technologie nodig waarover weinig terroristen beschikken. maar een vuile bom daarentegen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:16 schreef feessie het volgende:
Het is beetje beangstigend hoeveel nieuws je de afgelopen tijd hoort over A-bommen. Is dit wel reeel en is er echt een serieuze dreiging voor een aanslag ?
Rot toch op joh met die domme reactiesquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:16 schreef Jarno het volgende:
Is het propaganda dag vandaag ofzo?
Ik zou het zelf iets anders verwoorden, maar ik sluit me er bij aan.quote:
Als jij je bang wilt laten maken, prima. Of lekker een partijtje moslim-bashen, altijd leuk natuurlijk. Maar zeg nou zelf, we hebben in 1 ochtend berichten over *vermoedelijk veredelde* aanslagen in Praag, over een *vermoedelijke* burgeroorlog in Frankrijk, over een *vermoedelijke* vuile bom...quote:
Ja, monddood maken van mensen met andere opinies, daar moet je voor bij de gelovigen zijn he, CDA stemmertje van me?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik zou het zelf iets anders verwoorden, maar ik sluit me er bij aan.
Ohja, dat was de hype van een paar weken geleden idd. Je zou bijna zeggen dat er ergens verkiezingen aan zitten te komen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
We wachten eerst nog op de nucleaire aanslag die in de Ramadan zou plaatsvinden hoor.
Ga jij nou maar een bruine arm halen bij Marijnissenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, monddood maken van mensen met andere opinies, daar moet je voor bij de gelovigen zijn he, CDA stemmertje van me?
Oja, die een Al Qaida topman aan een journalist had verklapt met naam en toenaam van de uitvoerderquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
We wachten eerst nog op de nucleaire aanslag die in de Ramadan zou plaatsvinden hoor.
Sorry, ik steem geen SP. Of PvdA.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ga jij nou maar een bruine arm halen bij Marijnissen![]()
Er wordt veel gehyped in de media/politiek.. maar de maatschappij is ook in beweging.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ja man ik ben echt doodsbang, ik durf zelfs niet meer op straat te lopenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als jij je bang wilt laten maken, prima. Of lekker een partijtje moslim-bashen, altijd leuk natuurlijk. Maar zeg nou zelf, we hebben in 1 ochtend berichten over *vermoedelijk veredelde* aanslagen in Praag, over een *vermoedelijke* burgeroorlog in Frankrijk, over een *vermoedelijke* vuile bom...
Maar veel plezier met je noodpakket van minister Remkes hoor.
Maar goed, zoals ik ook al zei; daar hebben ze het geld en middelen niet voor. Mochten ze het toch wel hebben, dan zal het zo snel gaan dat ik het niet merk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:34 schreef Deetch het volgende:
Een vuile bom is geen A-bom. Een vuile bom is een conventionele bom die vervolgens radioactief materiaal verspreid over een bepaald gebied.
Een A-bom is een hoogtechnologisch wapen dat op basis van kernsplitsing een zondanige hoeveelheid energie en straling veroorzaakt dat de boel in de omgeving goed stuk is.
En toch passen we er onze wetgeving er op aan, we leveren er vrijheden voor in, onze privacy wordt langzaam aan opgeofferd voor een gevoel van valse veiligheid... Noem dat maar niet laten regeren...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:37 schreef Gripper het volgende:
Als je je leven laat regeren door angst ben je niet echt verstandig bezig...
Maar volgens mij is dat meer veiligheid dan angst hoor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
En toch passen we er onze wetgeving er op aan, we leveren er vrijheden voor in, onze privacy wordt langzaam aan opgeofferd voor een gevoel van valse veiligheid... Noem dat maar niet laten regeren...
ik ook , ik neem al die shit echt niet serieus meerquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik zou het zelf iets anders verwoorden, maar ik sluit me er bij aan.
In hun ogen wel denk ik ? Als ze horen dat ze zeventig maagden krijgen in het paradijsquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Is het reeel? Wellicht.
Zal een zichzelf serieus nemende organisatie er een gooien? Denk het niet. Buiten een hoop vernietiging (met het epicentrum in de eigen orientaalse achtertuin) levert het verdomd weinig op.
En wanneer mensen teveel tegensputteren bij al die vrijheidsbeperkingen meeglurende overheid dan wakkeren we het vuurtje van de angst weer even aan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
En toch passen we er onze wetgeving er op aan, we leveren er vrijheden voor in, onze privacy wordt langzaam aan opgeofferd voor een gevoel van valse veiligheid... Noem dat maar niet laten regeren...
Of er wordt simpelweg geconcludeerd dat je dus wel iets te verbergen moét hebben. Waarom zou je anders tegen zijn?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En wanneer mensen teveel tegensputteren bij al die vrijheidsbeperkingen meeglurende overheid dan wakkeren we het vuurtje van de angst weer even aan.
Omdat het middel erger is dan de kwaal, of zelfs niets aan de kwaal doet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of er wordt simpelweg geconcludeerd dat je dus wel iets te verbergen moét hebben. Waarom zou je anders tegen zijn?
Tsja, de vijand voor gek verklaren scheelt een hoop pr werk. Maar ik zou de moslim medemens net zo goed als ons een matige dosis intelligentie toedichten. De scholing kan beter.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:22 schreef feessie het volgende:
[..]
In hun ogen wel denk ik ? Als ze horen dat ze zeventig maagden krijgen in het paradijs![]()
Huhh, eerst die aanslag op koninginnendag in Amsterdam 2 jaar geleden nog.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:40 schreef feessie het volgende:
[..]
Maar volgens mij is dat meer veiligheid dan angst hoor.
Oh, ik zat nog steeds te wachten op de vernietiging van de zionistische entiteit door de hand van Allah.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Huhh, eerst die aanslag op koninginnendag in Amsterdam 2 jaar geleden nog.![]()
En een burgeroorlog in Irak die ontkend word.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als jij je bang wilt laten maken, prima. Of lekker een partijtje moslim-bashen, altijd leuk natuurlijk. Maar zeg nou zelf, we hebben in 1 ochtend berichten over *vermoedelijk veredelde* aanslagen in Praag, over een *vermoedelijke* burgeroorlog in Frankrijk, over een *vermoedelijke* vuile bom...
Maar veel plezier met je noodpakket van minister Remkes hoor.
Ja. Een hoeveelheid 'vuil' materiaal (meestal wordt dan radioactief materiaal bedoeld) wat d.m.v. een conventionele explosie in de atmosfeer verspreid wordt. In de praktijk zeer inefficient, maar in de niet door feitenkennis gehinderde hoek van de angst-zaaierij heel doeltreffend.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
Weten jullie überhaupt wat een vuile bom is, of roepen jullie maar wat?
van IAEAquote:ITDB statistics, 1993-2003
Of the 540 illicit trafficking incidents reported or otherwise confirmed to the ITDB between 1993 and December
2003, 182 incidents involved nuclear material, 335 incidents involved radioactive material other than nuclear
material, and 23 incidents involved both nuclear and other radioactive materials. The majority of the confirmed
incident involved criminal content, e.g. theft, illegal possession, smuggling, or intent to illegally sell the material.
The graph below demonstrates dynamics of confirmed trafficking in nuclear and other radioactive materials
between 1993 and 2003.
Ha, goed zo! Inderdaad, de angst voor een vuile bom is veel schadelijker, dan de daadwerkelijke uitwerking na het ontploffen van een dergelijke bom.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja. Een hoeveelheid 'vuil' materiaal (meestal wordt dan radioactief materiaal bedoeld) wat d.m.v. een conventionele explosie in de atmosfeer verspreid wordt. In de praktijk zeer inefficient, maar in de niet door feitenkennis gehinderde hoek van de angst-zaaierij heel doeltreffend.
Klopt. Dat politieagenten in dikke databases kunnen grasduinen is een ding. Maar 't wordt natuurlijk een ander verhaal als je een politiemacht hebt met dat soort mogelijkheden, en tegelijkertijd een leiding van een land die niet te beroerd is om burgers die niet braaf zijn even flink te intimideren (zoals in Cheney aanspreken op z'n beleid is strafbaar. ). Dan wordt 't al heel snel foute boel.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:33 schreef jogy het volgende:
Jeetje, moet ik me weer aansluiten bij Jarno. Waar gaat het héén met de wereld?
Elk wissewasje wordt tegenwoordig terrorisme genoemd en die dirty bomb zie ik wel verschijnen als het zo ver is, zal wel loslopen. Ik kan me er niet druk om maken. Ik vind het erger en enger dat in de naam van 'veiligheid' op een gegeven moment je hele privacy open ligt terwijl de mensen die je privacy ontnemen 'voor onze eigen bestwil' nog steeds zo ondoorzichtig zijn als de pest.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[ bron ]quote:The head of the Islamabad-based Al-Quds Media Centre has received an audio message from a senior Taliban leader in which he asked Muslims living in the US to leave the country as soon as possible “because God’s punishment would fall on America in the month of Ramazan.”
ramazan klinkt als een lekker kaasje voor over de pasta.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |