Hawaii_Tim +1quote:
quote:Een cesaropapie is een staatsvorm waarbij de wereldlijke/tijdelijke leider ook de geestelijke leider is en de wereldlijke macht ingrijpt in de geestelijke rechten van de Kerk.
Voorbeelden van een cesaropapie:
* Het Byzantijnse Keizerrijk, vooral onder Justinianus I (527-565)
* Verenigd Koninkrijk (theoretisch; de koningen van Engeland zijn ook hoofd van de Anglicaanse Kerk)
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoorquote:
ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoor![]()
market garden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Dan doe ik er nog wel een
Wat was de codenaam(operatie-????) van d-day
The longest day?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Overlordquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
quote:
montgommery?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:21 schreef Feldhofer het volgende:
Market Garden werd net genoemd, wiens idee was dat?
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.quote:
Jeejquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:27 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.![]()
Yurithemaster +1
Nee het was een veldmaarschalkquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:39 schreef -Beer- het volgende:
Himmler?
Erwin Rommel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Nee het was een veldmaarschalk
Veldmaarschalk was de cluequote:
f-16?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Veldmaarschalk was de clue
noem 2 gevechtsvliegtuigen die in de oorlog actief waren die we momenteel bespreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |