En waar de president van één of andere Afrikaans land op de herdenking kwam. Voor één dode welteverstaanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Wat gaatde tijd toch snel.... hele ramp staat mij nog bij door de berichten via de scanner, en het feit dat m;n vrouw in de G buurt woonde en ze licht getraumatiseerd de volgende dag op de VU kwam.quote:
Die kerel is overleden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:09 schreef mrcool het volgende:
Ik herinner me ook nog een kerel die t gebouw in ging om mensen te redden. Kerel was laatst nog ergens op TV. Ik weet wel dat toendestijds dit erg veel indruk op mij heeft gemaakt, was toen 11 jaar oud.
Daar staat tegenover dat niemand weet hoeveel doden er zijn gevallen. Niet alle resten kun je nog terugvinden als er enkele duizenden liters kerosine in lichterlaaie staan, jammer maar helaas.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Je vindt het raar dat de politie niet op eigen houtje lukraak woningen binnen valt om koppen te tellen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja, er zouden in elk appartement wel 8 iligalen zitten ofzo. Dat dachten ze. Best raar dat ze daar vanuit gingen en er destijds niets aan deden bedenk ik me nu.
Oom Sem ofzo ja.quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:09 schreef mrcool het volgende:
Ik herinner me ook nog een kerel die t gebouw in ging om mensen te redden. Kerel was laatst nog ergens op TV. Ik weet wel dat toendestijds dit erg veel indruk op mij heeft gemaakt, was toen 11 jaar oud.
Weet ik niet. Het is ook nooit echt naar buiten gebracht. Mijn vader heeft toen in de trapportalen gestaan om de plunderaars tegen te houden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb nooit eerder gehoord dat er zo veel problemen waren met plunderingen e.d.
Heeft iemand daar meer info over?
Schaam je niet. Ik heb ook altijd zo'n Ojah moment als ik hier iets over hoor of leesquote:
Die hadden ze ook niet voor de lol aan.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
De geheimzinnige mannen in witte pakken.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:04 schreef Kali-Mist1 het volgende:
woonde destijds in nellestein....zat in mijn kamer huiswerk te maken toen ineens de hele kamer rood was (en idd trilde)
ben met mijn moeder meteen op de fiets gestapt en er naar toe gegaan.
we waren er met 5 min (via kelbergen zat je er zo) en dus veel eerder dan politie, witte mannen en weet ik wie allemaal.
probleem was een beetje dat wij aan de achterkant kwamen aanfietsen (waar de balkons zaten), kan mij er nog van herrineren dat we van alles over de balkons zagen komen (al dan wel niet brandend)...klinkt misschein een beetje luguber maar toen wij de eerste mens half brandend zagen springen zijn wij weggegaan (net op dat moment kwam ook de politie en werd het met een rood/wit lint afgezet).
zat op het augustinus college (spaklerweg/venseerpolder) en de maandag erna hadden wij een bijeenkomst in de aula, bleek dat wij er van onze school een stuk of 4 a 5 misten... kregen de rest van de dag vrij en zijn met een groepje naar de flat tegenover op het dak geklommen en hebben toen een aantal fotoos gemaakt.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:26 schreef cheqy het volgende:
Mijn vader woonde in de flat Kralenbeek toen het gebeurde. Hij stond op het balkon een sigaretje te roken toen dat hij dat ding laag over zich heen zag komen en achter de flat een flinke explosie zag.
Ik weet nog goed dat ik bij mijn ex-schoonouders met een bord op schoot sport wilde gaan kijken toen er een mededeling kwam dat er een vliegtuig was neer gestort in de K-zone. Ik stikte zowat in een stukje kip toen ik het hoorde en trok wit weg.
Omdat ze niet zeiden welke flat het was ben ik meteen gaan bellen maar de lijn was dood en ik raakte dus best in paniek. Pas later op de avond werd bekend gemaakt dat het om Kruitberg ging.
Mijn vader was er verder heel nauw bij betrokken omdat ie toen bij de politie zat. Hij werd onmiddelijk opgeroepen en moest zich melden.
Wat hij daar heeft meegemaakt valt met geen pen te beschrijven. Er zijn idd mensen naar beneden gesprongen, een paar daarvan kwamen een paar meter van hem af op straat terecht waardoor hij de stukken hersens op zijn broek had.
Ook was er nog het geweld tegen de hulpverleners en de plunderingen terwijl alles en iedereen nog in rep en roer was.
Hij heeft met getrokken pistool brandweerwagens moeten ontzetten, de flat in gaan om plunderaars aan te pakken die bovendien steeds geweldadiger werden. Uiteindelijk werd het sein schieten om te doden gegeven indien het nodig was, gelukkig was dat achteraf niet nodig geweest.
Mijn vader heeft net als vele andere hulpverleners daarna een flinke psychische tik er aan over gehouden.
Er was een tijdje geen land met hem te bezeilen. Uiteindelijk is ie bij een psychiater beland en heeft ie het allemaal een plek weten te geven. Met het politiewerk was ie vlak daar na gestopt.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:04 schreef rudedeltadude het volgende:
TS Begint:
Ik weet nog goed dat ik Studio Sport zat te kijken en dat Mart Smeets zei:
We onderbreken de uitzending, omdat de situatie in Amsterdam zo ernstig is
De dagen daarna veel tv gekeken uiteraard.
Met de welbekende parlementaire enquete als gevolg.
Stond op teletekst eerst Weesp, toen Diemen en toen pas A'dam Zuidoost.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zo vreemd dat je je nog details kunt herinneren van wat je die dag gedaan hebt. Mijn buren gingen elke zondagochtend zwemmen en ik mocht mee "omdat het dierendag was"Toen we weer thuis waren hebben we zelfgemaakte roomsoesjes gegeten.
's Avonds tijdens het eten kwam er ineens een vliegtuig vrij laag overzetten en mijn moeder zei nog; wat doet dat vliegtuig raar. Mijn pa ging kijken en zei dat het een El-Al was. Na het eten ben ik gaan douchen. Tijdens het douchen kwam mijn moeder even de badkamer in en vertelde dat er bij Weesp of Muiden een vliegtuig was neergestort...
Ik weet zelfs nog dat toen ik het hoorde kipkerrie aan het eten was. Ik had net mijn eerste hap genomen. Daarna kreeg ik geen hap meer weg.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zo vreemd dat je je nog details kunt herinneren van wat je die dag gedaan hebt.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Van alles komt ook weer terug nu ik er weer even aan terugdenk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |