abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62138222
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
En waar de president van één of andere Afrikaans land op de herdenking kwam. Voor één dode welteverstaan Dat is zo ongeveer het enige wat ik me ervan herinner.
  zondag 5 oktober 2008 @ 00:53:05 #102
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62140096
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 23:27 schreef Arcee het volgende:
Vandaag 16 jaar geleden.
Wat gaatde tijd toch snel.... hele ramp staat mij nog bij door de berichten via de scanner, en het feit dat m;n vrouw in de G buurt woonde en ze licht getraumatiseerd de volgende dag op de VU kwam.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_62140417
Ik herinner me ook nog een kerel die t gebouw in ging om mensen te redden. Kerel was laatst nog ergens op TV. Ik weet wel dat toendestijds dit erg veel indruk op mij heeft gemaakt, was toen 11 jaar oud.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62142232
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 01:09 schreef mrcool het volgende:
Ik herinner me ook nog een kerel die t gebouw in ging om mensen te redden. Kerel was laatst nog ergens op TV. Ik weet wel dat toendestijds dit erg veel indruk op mij heeft gemaakt, was toen 11 jaar oud.
Die kerel is overleden.
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:48:05 #106
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62142296
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Daar staat tegenover dat niemand weet hoeveel doden er zijn gevallen. Niet alle resten kun je nog terugvinden als er enkele duizenden liters kerosine in lichterlaaie staan, jammer maar helaas.

Er bestaat de mogelijkheid dat er inderdaad meerdere illegalen zijn omgekomen zonder dat iemand het weet. Het was destijds nogal een probleem in dat deel van de Bijlmer (bepaald niet het beste deel), flatjes met 15-30 illegalen. Dan gaat het hard.

Ik meen overigens de impact van de crash in Amsterdam Oud West te hebben gevoeld. Kan ik me nog herinneren omdat ik m'n moeder hielp een vuilniszak naar het balkon te slepen en het keukenraam ook trilde. Ik dacht nog dat het onweer was, maar daarvoor klonk het ook wat te dof.

Een jaar later woonden we vlak bij de crash site overigens, dus heb er nog veel zooi verzameld (hetgeen achteraf gezien niet zo gezond was )
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:55:03 #107
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62142317
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, er zouden in elk appartement wel 8 iligalen zitten ofzo. Dat dachten ze. Best raar dat ze daar vanuit gingen en er destijds niets aan deden bedenk ik me nu.
Je vindt het raar dat de politie niet op eigen houtje lukraak woningen binnen valt om koppen te tellen?

Dan staat je nog wat te wachten!
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:56:38 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62142323
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 01:09 schreef mrcool het volgende:
Oom Sem ofzo ja.

Flink verbrand in z'n poging een kindje te redden uit de gemeenschappelijke ruimte waar een bar annex jongerencentrum zat.
  zondag 5 oktober 2008 @ 09:04:52 #109
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62142364
woonde destijds in nellestein....zat in mijn kamer huiswerk te maken toen ineens de hele kamer rood was (en idd trilde)
ben met mijn moeder meteen op de fiets gestapt en er naar toe gegaan.
we waren er met 5 min (via kelbergen zat je er zo) en dus veel eerder dan politie, witte mannen en weet ik wie allemaal.
probleem was een beetje dat wij aan de achterkant kwamen aanfietsen (waar de balkons zaten), kan mij er nog van herrineren dat we van alles over de balkons zagen komen (al dan wel niet brandend)...klinkt misschein een beetje luguber maar toen wij de eerste mens half brandend zagen springen zijn wij weggegaan (net op dat moment kwam ook de politie en werd het met een rood/wit lint afgezet).
zat op het augustinus college (spaklerweg/venseerpolder) en de maandag erna hadden wij een bijeenkomst in de aula, bleek dat wij er van onze school een stuk of 4 a 5 misten... kregen de rest van de dag vrij en zijn met een groepje naar de flat tegenover op het dak geklommen en hebben toen een aantal fotoos gemaakt.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  zondag 5 oktober 2008 @ 09:26:40 #110
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62142483
Mijn vader woonde in de flat Kralenbeek toen het gebeurde. Hij stond op het balkon een sigaretje te roken toen dat hij dat ding laag over zich heen zag komen en achter de flat een flinke explosie zag.

Ik weet nog goed dat ik bij mijn ex-schoonouders met een bord op schoot sport wilde gaan kijken toen er een mededeling kwam dat er een vliegtuig was neer gestort in de K-zone. Ik stikte zowat in een stukje kip toen ik het hoorde en trok wit weg.
Omdat ze niet zeiden welke flat het was ben ik meteen gaan bellen maar de lijn was dood en ik raakte dus best in paniek. Pas later op de avond werd bekend gemaakt dat het om Kruitberg ging.

Mijn vader was er verder heel nauw bij betrokken omdat ie toen bij de politie zat. Hij werd onmiddelijk opgeroepen en moest zich melden.
Wat hij daar heeft meegemaakt valt met geen pen te beschrijven. Er zijn idd mensen naar beneden gesprongen, een paar daarvan kwamen een paar meter van hem af op straat terecht waardoor hij de stukken hersens op zijn broek had.
Ook was er nog het geweld tegen de hulpverleners en de plunderingen terwijl alles en iedereen nog in rep en roer was.
Hij heeft met getrokken pistool brandweerwagens moeten ontzetten, de flat in gaan om plunderaars aan te pakken die bovendien steeds geweldadiger werden. Uiteindelijk werd het sein schieten om te doden gegeven indien het nodig was, gelukkig was dat achteraf niet nodig geweest.

Mijn vader heeft net als vele andere hulpverleners daarna een flinke psychische tik er aan over gehouden.
Er was een tijdje geen land met hem te bezeilen. Uiteindelijk is ie bij een psychiater beland en heeft ie het allemaal een plek weten te geven. Met het politiewerk was ie vlak daar na gestopt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 5 oktober 2008 @ 09:30:09 #111
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62142503
Ik heb nooit eerder gehoord dat er zo veel problemen waren met plunderingen e.d.

Heeft iemand daar meer info over?
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:19:20 #112
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62142838
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 09:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb nooit eerder gehoord dat er zo veel problemen waren met plunderingen e.d.

Heeft iemand daar meer info over?
Weet ik niet. Het is ook nooit echt naar buiten gebracht. Mijn vader heeft toen in de trapportalen gestaan om de plunderaars tegen te houden.
Daarbij werd ook zijn vrouwelijke collega aangevallen die ze moesten ontzetten. Daarna is de order 'schieten om te doden gegeven'.
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:44:05 #113
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62143091
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:17 schreef DarkShine het volgende:
Ik was hem bijna vergeten :$
Schaam je niet. Ik heb ook altijd zo'n Ojah moment als ik hier iets over hoor of lees
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!fotograaf zondag 5 oktober 2008 @ 11:38:15 #114
73911 ultra_ivo
pi_62143745
Kan me nog goed herinneren dat ik op het balkon stond in Amsterdam Noord (studentenflat Cleyndertweg) en we gezamenlijk naar de rookwolken keken. Heb direkt na het bericht ook diverse mensen buiten de stad opgebeld om te melden dat ie niet op de flat was terechtgekomen waar ik toen woonde.
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:47:08 #115
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62143868
vind het top dat er weer even over gepraat wordt...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2008 @ 11:50:42 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62143918
De geheimzinnige mannen in witte pakken.
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:38:18 #117
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62144857
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
De geheimzinnige mannen in witte pakken.
Die hadden ze ook niet voor de lol aan.

Al de brokstukken waren opgeslagen in een hal op Schiphol. Ik kon één van de mensen die daar werkten, hij is uiteindelijk na een aantal jaar een soort kanker overleden net als verscheidene van zijn collega's die dezelfde vorm van kanker hadden. Het kan toeval zijn maar toch....
pi_62148275
Ik kan het me ook nog heel goed herinneren. Ontzettend indrukwekkend waren die beelden, heel irreeel leek het ook, net of het in een oorlogsgebied was, zo leek het wel.

De Bijlmerramp is een van de zaken die mij voor altijd op het netvlies staan gebrand. Naast de vuurwerkramp en 9/11.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_62148305
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 09:04 schreef Kali-Mist1 het volgende:
woonde destijds in nellestein....zat in mijn kamer huiswerk te maken toen ineens de hele kamer rood was (en idd trilde)
ben met mijn moeder meteen op de fiets gestapt en er naar toe gegaan.
we waren er met 5 min (via kelbergen zat je er zo) en dus veel eerder dan politie, witte mannen en weet ik wie allemaal.
probleem was een beetje dat wij aan de achterkant kwamen aanfietsen (waar de balkons zaten), kan mij er nog van herrineren dat we van alles over de balkons zagen komen (al dan wel niet brandend)...klinkt misschein een beetje luguber maar toen wij de eerste mens half brandend zagen springen zijn wij weggegaan (net op dat moment kwam ook de politie en werd het met een rood/wit lint afgezet).
zat op het augustinus college (spaklerweg/venseerpolder) en de maandag erna hadden wij een bijeenkomst in de aula, bleek dat wij er van onze school een stuk of 4 a 5 misten... kregen de rest van de dag vrij en zijn met een groepje naar de flat tegenover op het dak geklommen en hebben toen een aantal fotoos gemaakt.
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 09:26 schreef cheqy het volgende:
Mijn vader woonde in de flat Kralenbeek toen het gebeurde. Hij stond op het balkon een sigaretje te roken toen dat hij dat ding laag over zich heen zag komen en achter de flat een flinke explosie zag.

Ik weet nog goed dat ik bij mijn ex-schoonouders met een bord op schoot sport wilde gaan kijken toen er een mededeling kwam dat er een vliegtuig was neer gestort in de K-zone. Ik stikte zowat in een stukje kip toen ik het hoorde en trok wit weg.
Omdat ze niet zeiden welke flat het was ben ik meteen gaan bellen maar de lijn was dood en ik raakte dus best in paniek. Pas later op de avond werd bekend gemaakt dat het om Kruitberg ging.

Mijn vader was er verder heel nauw bij betrokken omdat ie toen bij de politie zat. Hij werd onmiddelijk opgeroepen en moest zich melden.
Wat hij daar heeft meegemaakt valt met geen pen te beschrijven. Er zijn idd mensen naar beneden gesprongen, een paar daarvan kwamen een paar meter van hem af op straat terecht waardoor hij de stukken hersens op zijn broek had.
Ook was er nog het geweld tegen de hulpverleners en de plunderingen terwijl alles en iedereen nog in rep en roer was.
Hij heeft met getrokken pistool brandweerwagens moeten ontzetten, de flat in gaan om plunderaars aan te pakken die bovendien steeds geweldadiger werden. Uiteindelijk werd het sein schieten om te doden gegeven indien het nodig was, gelukkig was dat achteraf niet nodig geweest.

Mijn vader heeft net als vele andere hulpverleners daarna een flinke psychische tik er aan over gehouden.
Er was een tijdje geen land met hem te bezeilen. Uiteindelijk is ie bij een psychiater beland en heeft ie het allemaal een plek weten te geven. Met het politiewerk was ie vlak daar na gestopt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 6 oktober 2008 @ 01:16:45 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_62163533
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:04 schreef rudedeltadude het volgende:
TS Begint:
Ik weet nog goed dat ik Studio Sport zat te kijken en dat Mart Smeets zei:
We onderbreken de uitzending, omdat de situatie in Amsterdam zo ernstig is

De dagen daarna veel tv gekeken uiteraard.
Met de welbekende parlementaire enquete als gevolg.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:46:36 #121
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_62168840
Zo vreemd dat je je nog details kunt herinneren van wat je die dag gedaan hebt. Mijn buren gingen elke zondagochtend zwemmen en ik mocht mee "omdat het dierendag was" Toen we weer thuis waren hebben we zelfgemaakte roomsoesjes gegeten.

's Avonds tijdens het eten kwam er ineens een vliegtuig vrij laag overzetten en mijn moeder zei nog; wat doet dat vliegtuig raar. Mijn pa ging kijken en zei dat het een El-Al was. Na het eten ben ik gaan douchen. Tijdens het douchen kwam mijn moeder even de badkamer in en vertelde dat er bij Weesp of Muiden een vliegtuig was neergestort...
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:31:36 #122
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62171591
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zo vreemd dat je je nog details kunt herinneren van wat je die dag gedaan hebt. Mijn buren gingen elke zondagochtend zwemmen en ik mocht mee "omdat het dierendag was" Toen we weer thuis waren hebben we zelfgemaakte roomsoesjes gegeten.

's Avonds tijdens het eten kwam er ineens een vliegtuig vrij laag overzetten en mijn moeder zei nog; wat doet dat vliegtuig raar. Mijn pa ging kijken en zei dat het een El-Al was. Na het eten ben ik gaan douchen. Tijdens het douchen kwam mijn moeder even de badkamer in en vertelde dat er bij Weesp of Muiden een vliegtuig was neergestort...
Stond op teletekst eerst Weesp, toen Diemen en toen pas A'dam Zuidoost.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:37:44 #123
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62171766
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zo vreemd dat je je nog details kunt herinneren van wat je die dag gedaan hebt.
Ik weet zelfs nog dat toen ik het hoorde kipkerrie aan het eten was. Ik had net mijn eerste hap genomen. Daarna kreeg ik geen hap meer weg.
pi_62190939
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:07:34 #125
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62190965
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:

Van alles komt ook weer terug nu ik er weer even aan terugdenk.

oei...die ga ik thuis op mijn gemak even luisteren...TKX!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')