Nederlandse mariniers slaags in Noorwegenquote:Enkele tientallen Nederlandse mariniers zijn afgelopen weekend in het plaats Karasjok in het noorden van Noorwegen slaags geraakt met de plaatselijke bevolking. De koninklijke marechaussee stelt een onderzoek in, in samenwerking met de Noorse politie.
Dat de vechtpartij zou hebben plaatsgevonden toen de mariniers de toegang tot een plaatselijke discotheek werd geweigerd, zoals De Telegraaf vandaag meldt, kan een defensiewoordvoerder niet bevestigen. Ook kan hij niet zeggen of er mariniers zijn aangehouden.
De mariniers maken deel uit van een groep van tweehonderd die op oefening is in het noorden van Noorwegen. ''We oefenen daar ieder jaar, dus we willen de relatie met de plaatselijke bevolking graag goed houden. Dit soort vervelende incidenten kunnen we dan ook zeker niet gebruiken'', aldus de defensiewoordvoerder.
Denk het niet en laat je eens helpen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!²
Was sarcastisch bedoeld, je verwacht toch niet dat Fok!'s grootste Moslim dit echt gaat menen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk het niet en laat je eens helpen.
quote:Excuses aan Noren om vechtpartij mariniers
anp | Gepubliceerd op 04 oktober 2006, 17:47
HAMMERFEST - Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn heeft woensdag zijn Noorse collega Sverre Diessen excuses aangeboden voor de vechtpartij van Nederlandse mariniers in het Noorse plaatsje Karasjok. Enkele tientallen mariniers raakten daar in het weekend slaags met inwoners.
,,Ik vind het erg wat er is gebeurd en neem de zaak hoop op. Dit soort gedrag is niet te tolereren, zeker niet van militairen'', aldus Berlijn in een schriftelijke persverklaring. De hoogste militair in Nederland stelt dat de Koninklijke Marechaussee een onderzoek instelt, maar dat nu al wel duidelijk is dat mensen hier ,,goed de fout in zijn gegaan''.
quote:de mariniers zetten de uitsmijters op zij bij de ingang en voorzagen zich zelf van een entreestempel
En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.quote:
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de handquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand![]()
Ze kwamen kennelijk wel binnen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
Bull, ze kwamen gewoon binnen zonder undercover te zijn, door het pisincident eerder werd ze niet de toegang ontzegd.quote:
Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden![]()
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als ik denk dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.
Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momentenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |