abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42370726
Nu op teletekst pagina 115:
De zorgverzekeraars verwachten dat de ziektekostenpremie volgend jaar flink zal stijgen. De koepelorganisatie ZN zegt dat de premie zo'n 120 euro omhoog gaat terwijl minister hoogervosrt van maximaal 100 euro uitgaat.

Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers en de gestegen kosten van de huisartsen en ziekenhuizen. er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral het laatste stukje roept wat twijfels op.
Blijkbaar mag de normale burger opdraaien voor de gemaakte kosten omdat de zorgverzekeraars hun debiteuren administratie niet op orde hebben.
Bij een gemiddelde zorgpremie van 1000 euro, zorgt deze slordigheid ervoor dat we met z'n alle 150.000.000 euro extra moeten lappen.
Het is een taak van de minister om de zorgverzekeraars te wijzen op hun administratieve organisatie en niet de extra kosten te verhalen op de wel betalende burgers.
pi_42371050
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:44:08 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42371072
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42371098
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Ja, van dezelfde partij met een hekel aan de sorry cultuur.
pi_42371121
Iedereen weet dat we binnen een paar jaar 1500 euro per jaar gaan betalen. Het systeem zoals in NL is ingevoerd is een kopie van het model in Zwitserland en ook daar is de premie fors gestegen.
pi_42371124
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:33 schreef Windsurfbart het volgende:

Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers [..] er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.
Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdomme
pi_42371185
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
De vraag is natuurlijk : was dit kabinet werkelijk zo naïef ? Zo ja, wat doet dat incompetent stel hufters d'r nog ? Het hele plan was bij voorbaat een mislukking.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:48:12 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42371230
Marktwerking hè, goh wat is het toch goed voor ons.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42371269
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:45 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdomme
Ik neem het ze niet kwalijk. Als je niet betaalt word je toch wel geholpen. En van een kale kip kun je niet plukken. Daarom is het nieuwe systeem ook onzinnig, de mensen die wel betalen moeten extra betalen en de mensen die niet betalen zal het worst zijn. Gezondheidszorg aan de overheid overlaten is misschien minder efficient, het kost de gemiddelde burger per saldo minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 21:49:54 ]
pi_42371270
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Volgens mij was het idd wel z'n beetje algemeen verwacht.
Behalve door het kabinet dan misschien.
pi_42371274
En die wanbetalers zijn niet eens de mensen met de allerlaagste inkomens, want van mensen met een uitkering word het maandelijks automatisch ingehouden, kun je nagaan wat een puinhoop het zou zijn geweest als die het ook nog eens zelf zouden moeten overmaken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42371297
Met z'n alle overstappen naar 1 zorgverzekeraar is een optie. Dan gaat de rest failliet. Het resultaat is een monopolist en dat is verboden in NL.
pi_42371413
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik neem het ze niet kwalijk.
Flikker op man, ik ga mijn volksvertegenwoordiger mailen dat ze een wet invoeren dat het standaard van hun uitkering of loon wordt ingehouden.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:55:52 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_42371498
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:49 schreef Hathor het volgende:
En die wanbetalers zijn niet eens de mensen met de allerlaagste inkomens, want van mensen met een uitkering word het maandelijks automatisch ingehouden, kun je nagaan wat een puinhoop het zou zijn geweest als die het ook nog eens zelf zouden moeten overmaken.
Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
pi_42371504
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler worden Zijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:57:23 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_42371555
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler worden Zijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
Tja, ik betaal ook ruim 2x zoveel per maand als onder het Ziekenfonds.
pi_42371574
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
Hoe betaalden illegalen en daklozen vroeger dan? Van illegalen kan ik me nog iets voorstellen, want die hebben (soms/vaak) wel een baan, waar het dan van ingehouden werd. Maar daklozen hebben toch vaak geen inkomen?
pi_42371578
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:00:07 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_42371646
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:58 schreef Windsurfbart het volgende:

[..]

Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.
Dat is het ook. Marktwerking he? Het heilige koetje van al die niet nadenkende "liberalen" hier op FOK! Mensen die niet beseffen dat er bepaalde zaken zijn waar je geen marktwerking op moet loslaten. de gezondheid van je bevolking, bijvoorbeeld.
pi_42371753
Ik denk dat de zorgverzekeraars zich op de borst slaan en zichzelf een hoger salaris geven omdat het zo goed verlopen is.
Als iedere zorgverzekeraar 120 euri duurder wordt dan zou ik toch denken aan kartelafspraken.
In ieder geval krijgen we minder zorg voor meer geld, ben benieuwd wat ze er allemaal uit gaan schoppen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:13:23 #21
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_42372165
Ik lees het ook net op de telegraaf.nl. Wat een klojos zeg!

Zorgverzekeraars verwachten forse stijging zorgpremie
ZEIST - De premie die burgers volgend jaar voor hun ziektekostenpolis moeten betalen, kan fors oplopen. Dat heeft directeur Martin Bontje van de koepelorganisatie van zorgverzekeraars ZN woensdag gezegd.

Het ministerie van Volksgezondheid gaat ervan uit dat de premie voor 2007 met ongeveer 100 euro zal stijgen tot 1166 euro per jaar. ZN gaat uit van een bedrag van minstens 1188 euro. Bontje verwijt minister Hans Hoogervorst de prognose voor volgend jaar „om politieke redenen” te rooskleurig te hebben voorgesteld.

De ZN-directeur zegt dat de zorgverzekeraars over 2006 40 euro per verzekerde verlies hebben geleden. Daarbij moeten ze volgend jaar extra geld op tafel leggen voor maatregelen tegen wanbetalers. Verder zullen de zorgkosten per patiënt verder stijgen, en de kosten die verzekeraars moeten maken om hun bedrijf te runnen.

Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel moesten alle burgers afgelopen jaar kiezen bij welke zorgverzekeraar ze een polis afsloten. Binnenkort hebben ze de mogelijkheid om over te stappen naar een andere, als ze ontevreden zijn over hun huidige verzekeraar.

Bontje verwacht dat de grote zorgverzekeraars hun premie voor volgend jaar begin november bekendmaken. De andere zullen later in november volgen. Vanaf 1 december kunnen mensen hun contract met hun zorgverzekeraar verbreken. Een meerderheid van de Tweede Kamer probeert die datum te vervroegen, bijvoorbeeld naar 15 november.

Problemen

Maar Bontje zei woensdag dat de zorgverzekeraars daardoor in problemen komen. Het is volgens hem een enorme klus voor de bedrijven om al hun klanten voor 1 december een brief te sturen met daarin een aanbod voor een nieuwe polis. Hij denkt dat die datum niet vervroegd kan worden.

Bontje verwacht dat de komende maanden 50 tot 75 procent van de verzekerden van verzekeraar zal wisselen, een veel groter aantal dan vorig jaar. Hij sluit daarbij niet uit dat verzekeraars de komende tijd in financiële problemen komen en worden gedwongen te fuseren met andere.

Zorgtoeslag

De Tweede Kamerleden Ferd Crone en Frank Heemskerk (beiden PvdA) willen van het kabinet weten hoe het de zorgtoeslag denkt te verhogen nu de premie hoger uitvalt dan gedacht. Ze hebben hierover woensdag schriftelijke vragen gesteld aan de ministers Gerrit Zalm (Financiën) en Hoogervorst.

De PvdA'ers willen vóór donderdagochtend half tien antwoord, omdat daarna de financiële beschouwingen verdergaan, het debat over de financiële plannen van het kabinet voor volgend jaar.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_42372242
nouja, ze doen maar.. ik zou een periodiek omhoog gaan, dus blijft het hetzelfde.
pi_42372354
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:15 schreef KonnieKipke het volgende:
nouja, ze doen maar.. ik zou een periodiek omhoog gaan, dus blijft het hetzelfde.
Ja, dat schiet lekker op. Zo verbeter je jezelf financieel nooit natuurlijk, als de onkosten net zo hard stijgen.
Om nog maar te zwijgen over de mensen die er geen periodiek op vooruit gaan. Die gaan dus achteruit.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:18:02 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42372402
Ik kan het straks allemaal niet meer betalen , ik kan nu al nauwelijks rondkomen
pi_42372967
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:18 schreef Bep het volgende:
Ik kan het straks allemaal niet meer betalen , ik kan nu al nauwelijks rondkomen
Dan stop je toch met betalen, dat schijnt een hele grote groep al te doen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42374161
we zouden eens met z'n allen moeten protesteren.
de goeden moeten weer eens onder de kwade lijden
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_42375052
Ik ben momenteel nog collectief verzekerd, en daarna zie ik wel weer. Het valt me echt tegen dat 90% van de mensen:

1. er niet over na heeft gedacht en maar gewoon betaalt;
2. overtuigd is dat dat voor hen een goed plan is, en dit pakket aanschaft;
3. zwicht voor de dreigementen, en/of het idee dat er verder niets op de markt toegelaten wordt om uit te kiezen, maar toch enigszins verzekerd wil zijn;

Ik heb zo het vermoeden dat optie twee erg zeldzaam is, en, zoals in dit topic te lezen valt, het grootste deel van de schapen in dit land in de eerste categorie valt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42375084
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is het ook. Marktwerking he? Het heilige koetje van al die niet nadenkende "liberalen" hier op FOK! Mensen die niet beseffen dat er bepaalde zaken zijn waar je geen marktwerking op moet loslaten. de gezondheid van je bevolking, bijvoorbeeld.
De bevolking is van jou?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42375201
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:48 schreef ethiraseth het volgende:
In het vorige stelsel verdubbelden de premies elke vijf jaar. Nu met dit stelsel stijgen de kosten niet omdat er steeds meer ouderen en medische behandelingen bijkomen maar door de marktwerking...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:50:24 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42375878
Die 150.000 niet-betalers waren er vroeger ook
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42376856
Dit was allang voorzien. Zorgverzekeraars hebben in het eerste jaar de prijs zo laag mogelijk gehouden om de concurrentieslag te winnen. Vanaf komend jaar gaan de premies fors stijgen en komen nog meer mensen in financiële problemen. Weet 22 november waarop je stemt.
pi_42377046
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef dVTB het volgende:
Weet 22 november waarop je stemt.
Welke partij heeft een toverformule waarbij het aanbod en de kwaliteit stijgen en de kosten dalen? Er komen steeds meer oudere mensen bij, mensen worden steeds ouder en er zijn steeds meer (en vaak duurdere) medicijnen en behandelmethodes. Je bent jezelf echt voor de gek aan het houden wanneer je denkt dat dat in de toekomst met minder geld kan...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:07:29 #33
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42377628
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Welke partij heeft een toverformule waarbij het aanbod en de kwaliteit stijgen en de kosten dalen? Er komen steeds meer oudere mensen bij, mensen worden steeds ouder en er zijn steeds meer (en vaak duurdere) medicijnen en behandelmethodes. Je bent jezelf echt voor de gek aan het houden wanneer je denkt dat dat in de toekomst met minder geld kan...
Wie zegt dat het met minder geld kan Er is volgens mij voornamelijk een verschil van mening over de zogeheten markt-niet-werking, die je in de ogen van sommigen niet moet loslaten op de zorg.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42377657
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wie zegt dat het met minder geld kan
Ik reageerde iemand die de prijsstijgingen koppelde aan het stemmen op een bepaalde partij. Ook in de pre-marktwerking tijd stegen de zorgkosten ieder jaar flink.
pi_42377801
quote:
Mooie nieuwe hoofdkantoren is het goed voor om precies te zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42377922
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mooie nieuwe hoofdkantoren is het goed voor om precies te zijn.
Hoofdkantoren?
pi_42377977
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef Tikorev het volgende:
Het CDA meent anders wel 3,5 miljard te kunnen besparen op de stijgende zorgkosten. De PvdA investeert tenminste 4 miljard extra. En Verhagen maar roepen dat het pakket niet uitgekleed zal worden. Het moge duidelijk zijn dat de zorgverzekeraars niet anders KUNNEN dan de premie fors verhogen of het pakket verder uitkleden dan onder CDA-VVD bewind al is gebeurd.

Wie verdere verschraling van zorg wil en wie graag wil zien dat nog meer mensen de hoge zorgpremies niet meer kunnen betalen, moet 22 november vooral CDA of VVD stemmen
pi_42377990
Ik betaal al 122 euro per maand. Stik in je schijt!
pi_42378037
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:28 schreef dVTB het volgende:

[..]

Het CDA meent anders wel 3,5 miljard te kunnen besparen op de stijgende zorgkosten. De PvdA investeert tenminste 4 miljard extra.
Het CDA investeert 3,5 miljard volgens het verkiezingsprogramma. Je zou die voor het gemak eens kunnen lezen.
pi_42379718
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar is het ook een verzekering voor. Zo kan ik ook stellen dat ik geld betaal aan een brandverzekering die ik niet betaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_42379751
quote:
"Anders was het allemaal nóg veel duurder geweest hoor. Echt waar. Heus!" .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42379808
Dank u, CDA/VVD! Wel logisch dat het CDA in de peilingen weer omhoog gaat, ze hebben het zoooo goed gedaan en het gaat zoooo goed met Nederland.
For great justice!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:23:36 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42379824
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:21 schreef Q. het volgende:
Dank u, CDA/VVD! Wel logisch dat het CDA in de peilingen weer omhoog gaat, ze hebben het zoooo goed gedaan en het gaat zoooo goed met Nederland.
Daarom zullen ook vooral de mensen met kínderen worden gecompenseerd in de stijgende lasten .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2006 @ 08:24:36 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42379833
Goh, wat een verassing dat de normaal betalende burger moet opdraaien voor de niet verzekerden en administratieve rompslomp. What else is new. Gebeurt al jaren, in verschillende vormen. Waarom niet voor de niet verzekerden een aparte kliniek, en daar dan gelijk de oorzaak aanpakken. Illegaal? Byebye Wanbetaler? Financiele coach. Nu worden veel mensen maar aan hun lot overgelaten, en sommige mensen hebben nou eenmaal wat meer ondersteuning nodig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_42379858
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Daarom zullen ook vooral de mensen met kínderen worden gecompenseerd in de stijgende lasten .
Natuurlijk, en de mensen die al geen recht hebben op zorgtoeslag gaan dat ook niet krijgen, dus die hebben nog steeds lekker flink stijgende kosten.
For great justice!
pi_42379867
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef longinus het volgende:

[..]

Dan stop je toch met betalen, dat schijnt een hele grote groep al te doen.
Dan betaald dat rest van de mensen wel voor je.
For great justice!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:31:18 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42379895
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoofdkantoren?
Dit jaar zijn er weer een paar zorgverzekeraars gefuseerd. Je dacht toch niet dat ze in 'tzelfde kantoor bleven zitten he?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42379918
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:31 schreef gronk het volgende:

[..]

Dit jaar zijn er weer een paar zorgverzekeraars gefuseerd. Je dacht toch niet dat ze in 'tzelfde kantoor bleven zitten he?
Nou, bij Agis zijn er flink wat mensen (600) uit gegaan, in hun kantoor hebben ze meer dan genoeg ruimte om hun gefuseerde collega's op te vangen hoor.
For great justice!
pi_42379929
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Nou, bij Agis zijn er flink wat mensen (600) uit gegaan, in hun kantoor hebben ze meer dan genoeg ruimte om hun gefuseerde collega's op te vangen hoor.
Dat is toch zeker niet representatief meer Q! Vooral de verdieping waar het management zit kan natuurlijk écht niet meer. Dat je dat niet snapt zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:35:08 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42379930
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, maar dat kantoor is le-lijk
pi_42379962
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat is toch zeker niet representatief meer Q! Vooral de verdieping waar het management zit kan natuurlijk écht niet meer. Dat je dat niet snapt zeg.
Oh ja, stom van me!
For great justice!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:41:02 #52
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42380000
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:24 schreef freud het volgende:
Goh, wat een verassing dat de normaal betalende burger moet opdraaien voor de niet verzekerden en administratieve rompslomp. What else is new. Gebeurt al jaren, in verschillende vormen. Waarom niet voor de niet verzekerden een aparte kliniek, en daar dan gelijk de oorzaak aanpakken. Illegaal? Byebye Wanbetaler? Financiele coach. Nu worden veel mensen maar aan hun lot overgelaten, en sommige mensen hebben nou eenmaal wat meer ondersteuning nodig.
Medische hulp zou een grondrecht moeten zijn en niet afhankelijk van je portomonee.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:41:52 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42380012
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Oh ja, stom van me!
En daar moet natuurlijk wel een mooie, kwalitatief hoogwaardige parketvloer in he? Op alle verdiepingen.

En tja, dat moet érgens van betaald worden .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42380020
Waarom gebruikt men trouwens niet de inkomsten die voortkomen uit het niet meer hoeven uitkeren van de no-claim voor dit grapje? Zo is het wel heel makkelijk geld harken natuurlijk, beetje dubbelop he?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:43:45 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_42380032
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:41 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Medische hulp zou een grondrecht moeten zijn en niet afhankelijk van je portomonee.
Anderen voor je kosten laten opdraaien, is dat ook een grondrecht?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:47:09 #56
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42380069
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als we daar niet aan deden was Nederland allang vervallen naar een derde wereld land. Alleen de allerrijksten zouden dan nog kunnen studeren omdat er niet collectief aan meebetaalt werd. Collegegelden van > 10.000 euro per jaar, geen stufi. Dan zouden de ouderen van dagen mogen doorwerken tot ze erbij neervallen ipv een AOWtje te trekken en zouden arbeidsongeschikten lekker in de goot mogen rotten.

Bepaalde dingen moeten collectief geregeld zijn. Zorg en onderwijs bijvoorbeeld. Dat laat je niet aan marktwerking over.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_42380153
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:47 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als we daar niet aan deden was Nederland allang vervallen naar een derde wereld land.
Zoals de US, bedoel je?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:58:01 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380190
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:42 schreef Jarno het volgende:
Waarom gebruikt men trouwens niet de inkomsten die voortkomen uit het niet meer hoeven uitkeren van de no-claim voor dit grapje? Zo is het wel heel makkelijk geld harken natuurlijk, beetje dubbelop he?
Ja, maar dat geld van de no-claim hebben de verzekeraars eerlijk verdiend.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:59:14 #59
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42380208
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:55 schreef Seneca het volgende:

[..]

Zoals de US, bedoel je?
Nee in de VS zijn veel dingen wel nog collectief geregeld.

Je snapt toch wel dat als alleen de rijksten uit de bevolking scholing kunnen betalen dat er een gigantische dip komt in de kenniseconomie? En waarop wil Nederland dan nog concurreren?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:00:49 #60
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380218
quote:

[..]

Je bent gemoedsbezwaarde? Die zijn wel leuk namelijk

(wel een beetje dure hobby hoor, principes )
pi_42380239
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Nee in de VS zijn veel dingen wel nog collectief geregeld.

Je snapt toch wel dat als alleen de rijksten uit de bevolking scholing kunnen betalen dat er een gigantische dip komt in de kenniseconomie? En waarop wil Nederland dan nog concurreren?
Klopt. Daar heeft het bedrijfsleven dus ook geen baat bij. Lijkt mij dus niet onmogelijk dat er dus wel een vanuit het bedrijfsleven gefinancieerd initiatief komt om onderwijs betaalbaar te maken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42380303
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:31 schreef gronk het volgende:

[..]

Welke zijn gefuseerd en waaruit blijkt dat het aantal hoofdkantoren is gestegen
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:08:35 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380330
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Welke zijn gefuseerd en waaruit blijkt dat het aantal hoofdkantoren is gestegen
Ach, ik zat erop te wachten. Tikorev wil weer Een Bron hebben.
pi_42380356
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Klopt. Daar heeft het bedrijfsleven dus ook geen baat bij. Lijkt mij dus niet onmogelijk dat er dus wel een vanuit het bedrijfsleven gefinancieerd initiatief komt om onderwijs betaalbaar te maken.
Het bedrijfsleven gaat dan wel verhuizen. Simpel. Dan mag Nederland wegzinken in de Noordzee. Het vertrouwen dat het bedrijfsleven maar alles gaat betalen is pure onzin gebleken, die gaan problemen niet oplossen, die lopen er gewoon voor weg.
For great justice!
pi_42380367
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:08 schreef gronk het volgende:

[..]

Ach, ik zat erop te wachten. Tikorev wil weer Een Bron hebben.
Ik ben gewoon benieuwd waar iemand de informatie vandaan haalt dat het aantal hoofdkantoren van de verzekeraars het afgelopen jaar is toegenomen. Is dat zo vreemd?

Als ik zomaar zou beweren dat het aantal hoofdkantoren sterk zou zijn afgenomen was er ook ongetwijfeld om een bron gevraagd.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:10:55 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380368
http://www.monitor.nl/ziek.html?http://www.monitor.nl/s_3225_all_.htm
quote:
De zorgverzekeraars Agis, Delta Lloyd en Menzis gaan fuseren. De combinatie wordt de op een na grootste van het land, met bijna 3,8 miljoen verzekerden. De bonden vrezen dat de fusie leidt tot het ontslag van werknemers.

Vorige maand fuseerden de VGZ en Univé tot de grootste zorgverzekeraar van het land, met 4,2 miljoen verzekerden. CZ en OZ zijn ook samengegaan.
pi_42380387
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:10 schreef gronk het volgende:
http://www.monitor.nl/ziek.html?http://www.monitor.nl/s_3225_all_.htm
En hoe blijkt daaruit dat het aantal hoofdkantoren sterk zou zijn toegenomen het afgelopen jaar?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:12:14 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380393
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:10 schreef Tikorev het volgende:

Als ik zomaar zou beweren dat het aantal hoofdkantoren sterk zou zijn afgenomen was er ook ongetwijfeld om een bron gevraagd.
Jij beweert wel vaker onzin waar je geen bronnen bij geeft.
pi_42380417
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:12 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij beweert wel vaker onzin waar je geen bronnen bij geeft.
Ik ben blij dat je toegeeft dat je onzin zat te posten....
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:29:13 #70
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380678
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je toegeeft dat je onzin zat te posten....
Geef ik dat toe? Ik zeg dat jij wel vaker onzin post zonder onderbouwing. Oftewel, dat je dubbele standaarden hanteert.

En 'wel vaker' bedoel ik niet in de vergelijkende zin, als je dat soms dacht.
pi_42380715
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Tot je kan aantonen dat het aantal hoofdkantoren in Nederland is gestegen interpreteer ik dit gedraai toch als een erkenning dat je onzin zat uit te kramen...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:33:26 #72
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42380754
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Geef ik dat toe? Ik zeg dat jij wel vaker onzin post zonder onderbouwing. Oftewel, dat je dubbele standaarden hanteert.

Waarom plaats je dan geen bron ter onderbouwing? Oh, wacht die heb je niet. Je hebt vast wel een hele grote duim!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:34:11 #73
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42380770
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:11 schreef Tikorev het volgende:

En hoe blijkt daaruit dat het aantal hoofdkantoren sterk zou zijn toegenomen het afgelopen jaar?
Over voorspelbaar gesproken: Ik wist dat je hierover zou beginnen.

Tegenvraagje voor jou: hoeveel procent van de fusies eindigden niet met een nieuw bedrijf in een nieuw hoofdkantoor?
pi_42380803
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Tegenvraagje voor jou: hoeveel procent van de fusies eindigden niet met een nieuw bedrijf in een nieuw hoofdkantoor?
Nee, nee, nou niet de boel gaan omdraaien. Jij gebruikt een argument waar ik mij heel gewoon van afvraag hoe jij daar bij komt. Het is mij nu wel duidelijk dat je gewoon maar wat riep.
pi_42380931
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoofdkantoren?
Onder andere Menzis en Achmea hebben de afgelopen tijd hele mooie nieuwe (dure) kantoren neergezet.
pi_42380940
quote:

[..]

Ha, we zijn dr weer. Socialistische grondslag vs. jamaarhetistochzekerMIJNportemonnee!?

Ja, het is jouw portemonnee. Dus ja, je betaalt ook voor ome Tinus die zijn longen 53 jaar lang aan gort geholpen heeft. En dat terwijl bij jou altijd salade op tafel staat! Ik bedoel maar, mensen, het leven is niet eerlijk, maar wat doe je eraan?

Nou, daarover wordt blijkbaar niet teveel nagedacht. In plaats van wijzen naar ome Tinus, lijkt het me iets relevanter om ene meneer Hoogervorst erop te wijzen dat hij onjuiste voorstellingen heeft gedaan en dat we daardoor allemaal in onze portemonnee genaaid worden.
En daarom kon ome Tinus het niet meer opbrengen, en mogen we nu allemaal nóg meer betalen. Met als logisch gevolg dat...juist.
En meneer Hoogervorst leunt lachend achteruit, zoekt alvast een leuke melkkoecommissie uit voor straks -hij kan immers niet achterblijven bij de verzekeringsbobo's- en interesseert zich geen ene reet voor jouw ergernis. Jij gooit het uiteindelijk toch op ome Tinus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2006 @ 09:44:44 #77
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42380950
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:41 schreef DionysuZ het volgende:
Natuurlijk, maar dan wel op een betaalbare manier. Dat houdt dus in dat als je door een eigen keuze weinig geld hebt, dat geen reden is om in aanmerking te komen voor ondersteuning. Maar het aanpakken van niet willen is wat onderbelicht in dit landje.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_42380963
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik beweer dat ze mooie nieuwe hoofdkantoren willen hebben (dat gaat dus over de panden). Niet dat dit aantal stijgt dat bedenk je zelf.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:48:15 #79
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42380995
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:28 schreef dVTB het volgende:

[..]

Het CDA meent anders wel 3,5 miljard te kunnen besparen op de stijgende zorgkosten. De PvdA investeert tenminste 4 miljard extra. En Verhagen maar roepen dat het pakket niet uitgekleed zal worden. Het moge duidelijk zijn dat de zorgverzekeraars niet anders KUNNEN dan de premie fors verhogen of het pakket verder uitkleden dan onder CDA-VVD bewind al is gebeurd.

Wie verdere verschraling van zorg wil en wie graag wil zien dat nog meer mensen de hoge zorgpremies niet meer kunnen betalen, moet 22 november vooral CDA of VVD stemmen
Ten eerste gaat het CDA geen 3,5 miljard besparen op de zorg. Dit is aangepast na berekening van het CPB. Maar dit terzijde.

De zorgverzekeraars kunnen prima de premie niet verhogen, dat ze dat niet doen is een ander verhaal. De verzekeringsmaatschappijen zouden 40 euro per verzekerde verliezen. Je gaat mij niet vertellen dat elke verzekeraar even efficiënt werkt en dus ook precies 40 euro per verzekerde verliest. Dit zou betekenen dat de maatschappijen dus honderden miljoenen verlies moeten hebben geleden. Ik betwijfel of we dat terugzien in het jaarverslag. Het wordt tijd dat de verzekeringsmaatschappijen eens worden gecontroleerd op kartel afspraken. Hoeveel verzekeringsmaatschappijen zijn er eigenlijk? Ik denk dat 90% van de markt in handen is van drie partijen (een willekeurige gok). De concurrentie mag best heviger onder de verzekeringsmaatschappijen. Als nu ook de ziekenhuizen met elkaar gaan concurreren, dan zijn we goed op weg.
De kosten die vanuit de zorg in rekening wordt gebracht moeten toch betaald worden of dat nu direct via de verzekeing gebeurd of indirect door de overheid, maakt natuurlijk niks uit. Uiteindelijk wordt het toch door jezelf (of je medemens) betaald.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_42381055
Waarom zouden de verzekeraars heviger willen gaan concureren? Dat is toch totaal niet aantrekkelijk voor ze?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:54:38 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42381109
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:36 schreef Tikorev het volgende:

Nee, nee, nou niet de boel gaan omdraaien. Jij gebruikt een argument waar ik mij heel gewoon van afvraag hoe jij daar bij komt. Het is mij nu wel duidelijk dat je gewoon maar wat riep.
Iemand postte eerder in dit topic dat er bij Agis 600 man uitmoesten. Dat betekent dat er ergens een kantoor half leeg staat. Pure kapitaalvernietiging. Bij andere zorgverzekeraars zal 't ongetwijfeld hetzelfde verhaal zijn. Je eindigt dus met drie of vier zorgverzekeraars in drie halfgevulde panden. Wat is er logischer (en kosten-efficiënter) om die drie bijelkaar te zetten in nieuwe panden? Om nog maar niets te zeggen van de investering in ICT die moet worden gedaan om de drie systemen van die drie of vier verzekeraars samen te laten werken.

Maar ik begrijp dat dit natuurlijk niet goed genoeg is voor je. Jij wilt natuurlijk horen dat er *dit jaar* door de zorgverzekeraars die gefuseerd zijn een nieuw kantoor wordt gebouwd.
pi_42381182
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik beweer dat ze mooie nieuwe hoofdkantoren willen hebben (dat gaat dus over de panden). Niet dat dit aantal stijgt dat bedenk je zelf.
Jochie, het gaat nu een keer niet om jou. Ik reageerde op een bewering van Gronk...
pi_42381197
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jochie, het gaat nu een keer niet om jou. Ik reageerde op een bewering van Gronk...
Meid, het spijt me.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:59:20 #84
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42381212
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:

Jij gooit het uiteindelijk toch op ome Tinus.
Ja, da's inderdaad een gouden truc. In plaats van dat mensen zich kwaad maken om 't systeem, wijs je de massa op mensen die misbruik maken van het systeem, of die niet in het systeem passen waardoor het systeem niet te betalen is. Dan focussed de woede van de massa zich op die mensen, ipv dat ze zich richten op de bedenkers van het systeem.
pi_42381216
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij wilt natuurlijk horen dat er *dit jaar* door de zorgverzekeraars die gefuseerd zijn een nieuw kantoor wordt gebouwd.
Precies. Dat een verzekeraar hetzelfde werk kan doen met 600 man minder is alleen maar positief. Dat zegt helemaal niets over het aantal kantoren.
pi_42381368
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, da's inderdaad een gouden truc. In plaats van dat mensen zich kwaad maken om 't systeem, wijs je de massa op mensen die misbruik maken van het systeem, of die niet in het systeem passen waardoor het systeem niet te betalen is. Dan focussed de woede van de massa zich op die mensen, ipv dat ze zich richten op de bedenkers van het systeem.
Inderdaad! het gaat erom dat dit systeem niet deugt. Daar kan een zorgverzekeraar ook niets aan doen, die heeft zich maar te houden aan de uitvoering van de zorgverzekeringswet. Doe je dat niet als zorgverzekeraar dan krijg je boetes opgelegd vanuit een overheidsorgaan, de zorgautoriteit in oprichting. Dat de premies omhoog gaan, mede door wanbetalers, dat ligt aan het systeem, deze basisverzekering van deze wanbetalers, mag van de overheid niet beeindigd worden, wat een waanzin, niet betalen? dan ook geen verzekering! In het particuliere stelsel van voorheen werkte dat ook zo. Nu kunnen alle niet wanbetalers de kosten voor deze groep gaan betalen, zo werkt dit systeem. Niet slim
Dus ik hoop dat alle klagers zich nu eens tegen CDA en VVD gaan stemmen, anders wordt deze lijn van duurdere kosten, ook zorgkosten doorgezet.
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:11:17 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42381427
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Precies. Dat een verzekeraar hetzelfde werk kan doen met 600 man minder is alleen maar positief. Dat zegt helemaal niets over het aantal kantoren.
Jij denkt dat het efficient is om een kantoorpand voor de helft leeg te laten staan?
pi_42381459
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:08 schreef Fidelio het volgende:

[..]

Dus ik hoop dat alle klagers zich nu eens tegen CDA en VVD gaan stemmen, anders wordt deze lijn van duurdere kosten, ook zorgkosten doorgezet.
En op wie moet ik dan stemmen? Op de PvdA die het systeem niet wil veranderen? Of op SP en GroenLinks die 250.000 niet betalende illegalen gratis medische zorg wilen geven?

De premies gaan omhoog omdat mensen steeds ouder worden, er steeds meer ouderen bijkomen en er steeds meer (en duurdere) behandelmethoden en medicijnen beschikbaar komen.

Ik ben het er overigens mee eens dat de verzekering van wanbetalers gewoon opgezegd moeten kunnen worden.
pi_42381491
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:11 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij denkt dat het efficient is om een kantoorpand voor de helft leeg te laten staan?
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat het verminderen van je personeelsbestand niets zegt over het toe of afnemen van het aantal kantoorpanden.
pi_42381539
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik ben het er overigens mee eens dat de verzekering van wanbetalers gewoon opgezegd moeten kunnen worden.
Dan blijf je het probleem verschuiven. Ziekenhuizen zijn namelijk wel verplicht je te helpen als de nood daar is, en je hebt geen verzekering. Waar moeten die hun geld vandaan krijgen ? Een waarborgfonds voor dit soort zaken (net als bijvoorbeeld bij autoverzekeringen) wil Hoogervorst niet oprichten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:19:39 #91
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42381624
quote:

En dan? Zo iemand niet helpen als deze met een geknapte appendix het ziekenhuis komt binnenstrompelen?
pi_42381629
Het gaat goed met Nederland (< met de schatkist) !! dankzij balkie.

Als het goed gaat met de schatkist dan gaat het goed met Nederland dus niet zeuren
pi_42381675
quote:

[..]

En op wie moet ik dan stemmen? Op de PvdA die het systeem niet wil veranderen? Of op SP en GroenLinks die 250.000 niet betalende illegalen gratis medische zorg wilen geven?

De premies gaan omhoog omdat mensen steeds ouder worden, er steeds meer ouderen bijkomen en er steeds meer (en duurdere) behandelmethoden en medicijnen beschikbaar komen.
Ik hoop dat als de PVDA de touwtjes in handen krijgt, dat we dan een nieuw systeem krijgen, persoonlijk vind ik het nieuwe zorgstelsel bagger en er zijn nog steeds teveel open eindjes. Je kan idd. niet alle niet betalende illegalen van medische zorg voorzien. Maar ik denk het syteem wat we hadden, ziekenfonds en particulier nog niet eens zo gek was. Wanneer je boven een bepaalde loongrens verdiende 32000 euro, dan moest je je particulier verzekerden, nu is het zo dat je zorgtoeslag krijgt als alleenstaande tot 24000 euro. Dus alle mensen met een inkomen hiertussen in, betalen meer dan in het ziekenfonds en krijgen geen bijdrage.

Misschien kunnen we niet meer terug, maar kan het wel anders of beter, zodat we met de aankomende vergrijzing en duurdere zorgkosten een prettige verzekering hebben.
pi_42381703
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:19 schreef Tatutatu het volgende:

Als het goed gaat met de schatkist dan gaat het goed met Nederland dus niet zeuren
Oh? Hij heeft de staatschuld lekker op laten lopen en alleen dit jaar een overschot op de begroting maar dat dan nog alleen maar door het verkopen kpn aandelen enzo.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:23:32 #95
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42381716
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:19 schreef Tatutatu het volgende:

Het ging slecht met Nederland een aantal jaren terug .. ons land zat in een diep dal, dieper dan de rest van Europa.... toen hoorde ik hier iedereen schreeuwen dat dat door de wereldeconomie kwam (wat ook gedeeltelijk waar is) .. nu gaat het beter en dan is het opeens Balkie. Besef je dat het beter gaat met heel Europa? Ook allemaal door balkie? Trouwens veel van dat geld komt uit eenmalige meevallers als meer gas inkomsten e.d.
pi_42381724
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En dan? Zo iemand niet helpen als deze met een geknapte appendix het ziekenhuis komt binnenstrompelen?
Een ziekenhuis heeft altijd de plicht om iemand van noodzakelijke medische zorg te voorzien, verzekerd of niet. De rekening wordt dan naar de klant zelf toegezonden. Laat ze zelf maar betalen, of een betalingsregeling afsluiten. De zorg krijgen ze toch wel.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:24:37 #97
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42381740
premies fors omhoog.... een tientje per maand? das toch niet zo overdreven fors. Dat hadden we met z'n allen kunnen verwachten.

Hebben we uiteraard weer te danken aan wanbetalers en al dat andere grut
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:25:25 #98
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42381755
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:23 schreef Fidelio het volgende:

[..]

Een ziekenhuis heeft altijd de plicht om iemand van noodzakelijke medische zorg te voorzien, verzekerd of niet. De rekening wordt dan naar de klant zelf toegezonden. Laat ze zelf maar betalen, of een betalingsregeling afsluiten. De zorg krijgen ze toch wel.
En als ze dit nou niet kunnen betalen? Een dakloze bijv.?
pi_42381763
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het ging slecht met Nederland een aantal jaren terug .. ons land zat in een diep dal, dieper dan de rest van Europa.... toen hoorde ik hier iedereen schreeuwen dat dat door de wereldeconomie kwam (wat ook gedeeltelijk waar is) .. nu gaat het beter en dan is het opeens Balkie. Besef je dat het beter gaat met heel Europa? Ook allemaal door balkie? Trouwens veel van dat geld komt uit eenmalige meevallers als meer gas inkomsten e.d.
Zeg alleen dat het goed met de schatkist gaat. Dat jij minder spaarcentjes overhoudt elke maand dat is maar jammer voor jou. Het gaat om de schatkist nl.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:27:04 #100
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_42381795
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:33 schreef Windsurfbart het volgende:
Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers . Er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.
Als ik niet betaal krijg ik een herinnering, dan een aanmaning en vervolgens een incassobureau op mijn dak en in al die gevallen moet je extra kosten bovenop het oorspronkelijke bedrag betalen, juist om de gemaakte kosten te vergoeden toch?? Waarom moeten anderen daar ook aan meebetalen?

Daarbij zal de no claim wel vervallen binnenkort...dus dat is twee keer een verhoging van de inkomsten van de verzekeraars. Lekker he dat privatiseren. Altijd leuk dat politieke partijen gehoor geven aan hun lobbies. De burger betaalt toch wel. De energierekening, het openbaar vervoer, de ziektekostenverzekering noem maar op.....

Maar als de overheid die kosten niet meer heeft maar het bedrijfsleven, waarom gaat mijn belasting dan niet omlaag?

Ja ik hoor Verhagen/Balkenende/Zalm nog zo zeggen: we plukken nu de vruchten van het gevoerde beleid van de afgelopen 4 jaar, nou ja.....bijna vier jaar want de vorige twee kabinetten konden hun termijn niet uitzitten.

En nu ga ik me even afreageren
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')