Ja, van dezelfde partij met een hekel aan de sorry cultuur.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdommequote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:33 schreef Windsurfbart het volgende:
Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers [..] er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.
De vraag is natuurlijk : was dit kabinet werkelijk zo naïef ? Zo ja, wat doet dat incompetent stel hufters d'r nog ? Het hele plan was bij voorbaat een mislukking.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
Ik neem het ze niet kwalijk. Als je niet betaalt word je toch wel geholpen. En van een kale kip kun je niet plukken. Daarom is het nieuwe systeem ook onzinnig, de mensen die wel betalen moeten extra betalen en de mensen die niet betalen zal het worst zijn. Gezondheidszorg aan de overheid overlaten is misschien minder efficient, het kost de gemiddelde burger per saldo minder.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:45 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdomme
Volgens mij was het idd wel z'n beetje algemeen verwacht.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Flikker op man, ik ga mijn volksvertegenwoordiger mailen dat ze een wet invoeren dat het standaard van hun uitkering of loon wordt ingehouden.quote:
Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:49 schreef Hathor het volgende:
En die wanbetalers zijn niet eens de mensen met de allerlaagste inkomens, want van mensen met een uitkering word het maandelijks automatisch ingehouden, kun je nagaan wat een puinhoop het zou zijn geweest als die het ook nog eens zelf zouden moeten overmaken.
Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler wordenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
Tja, ik betaal ook ruim 2x zoveel per maand als onder het Ziekenfonds.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler wordenZijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
Hoe betaalden illegalen en daklozen vroeger dan? Van illegalen kan ik me nog iets voorstellen, want die hebben (soms/vaak) wel een baan, waar het dan van ingehouden werd. Maar daklozen hebben toch vaak geen inkomen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
Dat is het ook. Marktwerking he? Het heilige koetje van al die niet nadenkende "liberalen" hier op FOK! Mensen die niet beseffen dat er bepaalde zaken zijn waar je geen marktwerking op moet loslaten. de gezondheid van je bevolking, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:58 schreef Windsurfbart het volgende:
[..]
Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.
Ja, dat schiet lekker op. Zo verbeter je jezelf financieel nooit natuurlijk, als de onkosten net zo hard stijgen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:15 schreef KonnieKipke het volgende:
nouja, ze doen maar.. ik zou een periodiek omhoog gaan, dus blijft het hetzelfde.
Dan stop je toch met betalen, dat schijnt een hele grote groep al te doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:18 schreef Bep het volgende:
Ik kan het straks allemaal niet meer betalen , ik kan nu al nauwelijks rondkomen![]()
De bevolking is van jou?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is het ook. Marktwerking he? Het heilige koetje van al die niet nadenkende "liberalen" hier op FOK! Mensen die niet beseffen dat er bepaalde zaken zijn waar je geen marktwerking op moet loslaten. de gezondheid van je bevolking, bijvoorbeeld.
In het vorige stelsel verdubbelden de premies elke vijf jaar. Nu met dit stelsel stijgen de kosten niet omdat er steeds meer ouderen en medische behandelingen bijkomen maar door de marktwerking...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:48 schreef ethiraseth het volgende:
Marktwerking hè, goh wat is het toch goed voor ons.
Welke partij heeft een toverformule waarbij het aanbod en de kwaliteit stijgen en de kosten dalen? Er komen steeds meer oudere mensen bij, mensen worden steeds ouder en er zijn steeds meer (en vaak duurdere) medicijnen en behandelmethodes. Je bent jezelf echt voor de gek aan het houden wanneer je denkt dat dat in de toekomst met minder geld kan...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef dVTB het volgende:
Weet 22 november waarop je stemt.
Wie zegt dat het met minder geld kanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Welke partij heeft een toverformule waarbij het aanbod en de kwaliteit stijgen en de kosten dalen? Er komen steeds meer oudere mensen bij, mensen worden steeds ouder en er zijn steeds meer (en vaak duurdere) medicijnen en behandelmethodes. Je bent jezelf echt voor de gek aan het houden wanneer je denkt dat dat in de toekomst met minder geld kan...
Ik reageerde iemand die de prijsstijgingen koppelde aan het stemmen op een bepaalde partij. Ook in de pre-marktwerking tijd stegen de zorgkosten ieder jaar flink.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wie zegt dat het met minder geld kan
Mooie nieuwe hoofdkantoren is het goed voor om precies te zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:48 schreef ethiraseth het volgende:
Marktwerking hè, goh wat is het toch goed voor ons.![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooie nieuwe hoofdkantoren is het goed voor om precies te zijn.
Het CDA meent anders wel 3,5 miljard te kunnen besparen op de stijgende zorgkosten. De PvdA investeert tenminste 4 miljard extra. En Verhagen maar roepen dat het pakket niet uitgekleed zal worden. Het moge duidelijk zijn dat de zorgverzekeraars niet anders KUNNEN dan de premie fors verhogen of het pakket verder uitkleden dan onder CDA-VVD bewind al is gebeurd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef Tikorev het volgende:
Welke partij heeft een toverformule waarbij het aanbod en de kwaliteit stijgen en de kosten dalen? Er komen steeds meer oudere mensen bij, mensen worden steeds ouder en er zijn steeds meer (en vaak duurdere) medicijnen en behandelmethodes. Je bent jezelf echt voor de gek aan het houden wanneer je denkt dat dat in de toekomst met minder geld kan...
Het CDA investeert 3,5 miljard volgens het verkiezingsprogramma. Je zou die voor het gemak eens kunnen lezen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het CDA meent anders wel 3,5 miljard te kunnen besparen op de stijgende zorgkosten. De PvdA investeert tenminste 4 miljard extra.
Daar is het ook een verzekering voor. Zo kan ik ook stellen dat ik geld betaal aan een brandverzekering die ik niet betaal.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler wordenZijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
"Anders was het allemaal nóg veel duurder geweest hoor. Echt waar. Heus!"quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:48 schreef ethiraseth het volgende:
Marktwerking hè, goh wat is het toch goed voor ons.![]()
Daarom zullen ook vooral de mensen met kínderen worden gecompenseerd in de stijgende lastenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:21 schreef Q. het volgende:
Dank u, CDA/VVD! Wel logisch dat het CDA in de peilingen weer omhoog gaat, ze hebben het zoooo goed gedaan en het gaat zoooo goed met Nederland.
Natuurlijk, en de mensen die al geen recht hebben op zorgtoeslag gaan dat ook niet krijgen, dus die hebben nog steeds lekker flink stijgende kosten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daarom zullen ook vooral de mensen met kínderen worden gecompenseerd in de stijgende lasten.
Dan betaald dat rest van de mensen wel voor je.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef longinus het volgende:
[..]
Dan stop je toch met betalen, dat schijnt een hele grote groep al te doen.
Dit jaar zijn er weer een paar zorgverzekeraars gefuseerd. Je dacht toch niet dat ze in 'tzelfde kantoor bleven zitten he?quote:
Nou, bij Agis zijn er flink wat mensen (600) uit gegaan, in hun kantoor hebben ze meer dan genoeg ruimte om hun gefuseerde collega's op te vangen hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Dit jaar zijn er weer een paar zorgverzekeraars gefuseerd. Je dacht toch niet dat ze in 'tzelfde kantoor bleven zitten he?
Dat is toch zeker niet representatief meer Q! Vooral de verdieping waar het management zit kan natuurlijk écht niet meer. Dat je dat niet snapt zeg.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, bij Agis zijn er flink wat mensen (600) uit gegaan, in hun kantoor hebben ze meer dan genoeg ruimte om hun gefuseerde collega's op te vangen hoor.
Ja, maar dat kantoor is le-lijkquote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, bij Agis zijn er flink wat mensen (600) uit gegaan, in hun kantoor hebben ze meer dan genoeg ruimte om hun gefuseerde collega's op te vangen hoor.
Oh ja, stom van me!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is toch zeker niet representatief meer Q! Vooral de verdieping waar het management zit kan natuurlijk écht niet meer. Dat je dat niet snapt zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |