abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:18:21 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42351577
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, aan huur, hypotheek, eten en vaste lasten misschien?!
Vakanties, kroegbezoek, luxe..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_42351719
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

lol ja laten we alle oudjes gaan bashen...
pi_42351805
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:24 schreef geregistreerd het volgende:

[..]

Arrogantie van de jeugd..

• Dat ze oud zijn betekent niet dat ze onvolwassen behandeld moeten worden.
  • Ze zijn niet altijd oud geweest
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_42351834
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Godja, dat die mensen ook nog willen genieten van het leven he. Dat stuit me toch zo tegen de borst he, van die zogenaamd eigen-verantwoordelijkheid-fundamentalisten. Tuurlijk moet je zorgen dat je je zaken op orde hebt, dat je je iets kunt veroorloven, maar om nu te gaan doen alsof alle ouderen die nu slecht de eindjes aan elkaar kunnen knopen hun hele vermogen hebben verbrast aan luxe zaken lijkt me een beetje onzin. Zeg dat die mensen een jaar of 30, 40 hebben gewerkt: enig idee wat er in die tijd allemaal veranderd is in de maatschappij, aan het fiscaal stelsen, aan verzekeringen en hoeveel alles in prijs is gestegen? Je moet wel een hele knappe econoom zijn wil je je daar op je 25e al helemaal voor in kunnen dekken. Zéker toen.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_42351978
    Ah, wat een aanstellers. Bij mij als uitwonende student gaat minimaal 500 van de 740 (inclusief lening, dus) op aan vaste lasten. 50% vaste lasten is best weinig, vind ik zo.
    pi_42352040
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:34 schreef Toeps het volgende:
    Ah, wat een aanstellers. Bij mij als uitwonende student gaat minimaal 500 van de 740 (inclusief lening, dus) op aan vaste lasten. 50% vaste lasten is best weinig, vind ik zo.
    Ja maar daar tegen over staat dat jij straks de kans hebt op een goed betaalde baan met een leuke pensioens regeling... veel aow-ers van nu hadden dat dus niet.
    pi_42352085
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Godja, dat die mensen ook nog willen genieten van het leven he. Dat stuit me toch zo tegen de borst he, van die zogenaamd eigen-verantwoordelijkheid-fundamentalisten. Tuurlijk moet je zorgen dat je je zaken op orde hebt, dat je je iets kunt veroorloven, maar om nu te gaan doen alsof alle ouderen die nu slecht de eindjes aan elkaar kunnen knopen hun hele vermogen hebben verbrast aan luxe zaken lijkt me een beetje onzin. Zeg dat die mensen een jaar of 30, 40 hebben gewerkt: enig idee wat er in die tijd allemaal veranderd is in de maatschappij, aan het fiscaal stelsen, aan verzekeringen en hoeveel alles in prijs is gestegen? Je moet wel een hele knappe econoom zijn wil je je daar op je 25e al helemaal voor in kunnen dekken. Zéker toen.
    Je hoeft je daar toch helemaal niet tegen ingedekt te hebben?

Wie altijd krap verdiend & krap geleefd heeft, heeft nu met een AOW-alleen nog steeds een krappe beurs, dus die weinig reden tot klagen lijkt me.

Wie altijd fors verdiend heeft en weinig opzij gelegd heeft een keuze gemaakt, en moet nu krapper leven. Nog steeds weinig reden tot klagen, lijkt me.

Ik bedoel, het idéé dat je op een gegeven moment geen inkomsten meer verwerft door arbeid, dat kan voor niemand echt als een verrassing komen, sinds de invoering van de AOW, hooguit kunnen mensen gedacht hebben niet zo oud te worden.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      woensdag 4 oktober 2006 @ 10:43:04 #28
    45206 Pietverdriet
    pi_42352155
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Van mij mag het allemaal, daarom zeg ik, EIGEN VERANTWOORDING
    Mensen mogen van mij al hun geld in de kroeg uit geven, maar dan niet zeuren dat je geld weg is.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 10:44:59 #29
    45206 Pietverdriet
    pi_42352198
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:24 schreef geregistreerd het volgende:

[..]

Nee, laten we mensen die wel gespaard hebben voor hun pensioen hun geld afpakken om de mensen die dat niet hebben gedaan cadeautjes te geven.
    Zoals gezegt, Krekel, Mier
    pi_42352534
    Waar het eigenlijk om gaat is dat mensen die zich tot voor kort prima hebben gered en niks te klagen hadden het nu moeilijk krijgen, daar hebben ze niet om gevraagd.

Het is zo makkelijk om te zeggen van eigen schuld dikke bult maar zo werkt het niet vind ik.
    pi_42352730
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:59 schreef geregistreerd het volgende:
    Waar het eigenlijk om gaat is dat mensen die zich tot voor kort prima hebben gered en niks te klagen hadden het nu moeilijk krijgen, daar hebben ze niet om gevraagd.

Het is zo makkelijk om te zeggen van eigen schuld dikke bult maar zo werkt het niet vind ik.
    Hoe werkt het dan wel?

Mensen die erop achteruitgaan zonder dat ze daarom gevraagd hebben die moeten ...

Overigens, ik zie helemaal nergens terug dat er meer mensen klagen, ik zie dat het NIBUD stelt dat er een hoger % van het AOW-inkomen nodig is voor vaste lasten dan een paar jaar geleden.
    pi_42352795
    50% van het inkomen naar de vaste lasten. Ik denk dat je goed moet zoeken naar mensen bij wie dat niet zo is.
    pi_42352966
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan wel?

Mensen die erop achteruitgaan zonder dat ze daarom gevraagd hebben die moeten ...

Overigens, ik zie helemaal nergens terug dat er meer mensen klagen, ik zie dat het NIBUD stelt dat er een hoger % van het AOW-inkomen nodig is voor vaste lasten dan een paar jaar geleden.
    Ik denk dat het verschil tussen jou en mij is ik om mij heen zie wat er aan de hand is met ouderen die een aow-tje hebben en dat jij alles wat je leest of hoort slikt als zoete koek.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 11:18:12 #35
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_42352969
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:59 schreef geregistreerd het volgende:

Bron, CPB, MEV 2007

Valt wel mee toch hoe het gaat met die AOWer? Hij is in elk geval beter af dan de meeste andere groepen tijdens de recessie.. Sowieso is iedereen zn kooppkracht VEEL,VEEEEL beter dan tien jaar terug en toen aten we ook geen bloembollen.. Laten we het dus in perspectief blijven zien.

En dat er meer geld gaat naar vaste lasten, dat kan, wellicht zijn die vast lasten ook luxer/ groter/ beter dan vroeger?
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_42353044
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:18 schreef geregistreerd het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil tussen jou en mij is ik om mij heen zie wat er aan de hand is met ouderen die een aow-tje hebben en dat jij alles wat je leest of hoort slikt als zoete koek.
    * leest*
    *slikt*
    *proeft zoete koek*

Lijkt me veruit de meest waarschijnlijke optie.

-edit-
    Probeer eens een antwoord te geven.
    pi_42353289
    Ow een antwoord wil je, ik vind dat de mensen met een aow-tje toch best wel tegemoetkoming verdienen in de hogere energienota, de hogere ziektenkostenverzekering en de hogere huren wat ze laaste 4 jaar om de oren hebben gehad.
    pi_42353322
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:31 schreef geregistreerd het volgende:
    Ow een antwoord wil je, ik vind dat de mensen met een aow-tje toch best wel tegemoetkoming verdienen in de hogere energienota, de hogere ziektenkostenverzekering en de hogere huren wat ze laaste 4 jaar om de oren hebben gehad.
    Maar aan de andere kant: hebben ze recht op méér tegemoetkoming dan een ander? Ik bedoel, moet bijvoorbeeld voor AOW-ers een andere ondergrens voor de zorgtoeslag gelden dan voor ieder ander?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_42353382
    Dat hoor je mij niet zeggen.
    pi_42353452
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:31 schreef geregistreerd het volgende:
    Kan iemand mensen 'ns genezen van het idee dat iemand recht heeft op toeslag als de prijzen stijgen? De overheid produceert niet en deze toeslagen komen dus altijd uit de zak van iemand anders wat de prijzen alleen maar verder opdrijft. Kijk in plaats daarvan 'ns naar de óórzaken van de hogere energie-, zorg- en woningprijzen en zie dat overheidsbemoeienis daar de voornaamste rol in speelt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')