en wat dust en scratches in een tweede laag en dan weer opacity verminderen en delen weggummen? zo ook met bijvoorbeeld een craquelure effect?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:54 schreef Yoni het volgende:
Thnx voor de complimenten allemaalIk ben er zelf ook best heel tevreden over. Het klopt dat een aantal van de sepiafoto's wat gaver zijn dan de rest. Ik wilde niet alles "verkreukelen" en het idee bij die 2 portretten van de soldaten was ook dat die ooit keurig in een lijstje zaten en dus minder beschadigd zouden zijn
![]()
Een tutorial van de bewerkingen zou wel kunnen, de sepia bewerkingen zijn op zich vrij simpel. De zwart witte zijn wat lastiger, omdat ik daar heel erg heb lopen spelen met curves en levels en contrast enzo.
5 en 10 vind ik te korrelig overkomen eigenlijk. De rest vind ik mooiquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:19 schreef freud het volgende:
Ik was er ook, maar heb met bewerken een andere weg gekozen. Hier een 10tal van de mijne, er volgen er misschien meer...
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
9
[afbeelding]
10
[afbeelding]
WPZquote:Op maandag 20 november 2006 14:50 schreef pea4fun het volgende:
Ik zie dit topic nu pas nav het stemtopic van die maffe awards...is het toch nog ergens goed voor
Ben het grotendeels met commentaar van Pea eens. De bewerkingen van Yoni pakken de sfeer precies, waar je bij Freud meer zit te kijken naar het verslag van een thema dag.quote:Ik vind de foto's van yoni werkelijk geweldig. De combinatie van het beeld en de bewerkingen geven echt de sfeer van weleer.
De foto's van Freud zijn leuke beelden, maar eerlijk is eerlijk, door de bewerking van yoni's plaatjes vallen ze een beetje in het niet.
Lastig onder woorden te brengen. De truc is iemand in beeld te krijgen zoals ie is. Jou foto 5 is bijvoorbeeld een mooi portret, maar de man acteert, en dat is te zien. Bij 3 en 4 pak je ze meer ' in the heat of the moment' en dat maakt de koppen boeiender, menselijker. Groepsfoto's, zoals #1, zeggen me gewoon een stuk minder.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:44 schreef Yoni het volgende:
Thnx voor de complimentenVliegvrager, wat bedoel je precies met "wat meer op de man" spelen? Het is misschien inderdaad een kwestie van smaak, maar ik leer graag bij
Ik dacht al dat je zoiets bedoelde inderdaard. En ja, daar heb je gelijk in, maar tis vrij lastig bij dit soort evenementen. Iedereen acteert daar tenslottequote:Op donderdag 23 november 2006 20:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Lastig onder woorden te brengen. De truc is iemand in beeld te krijgen zoals ie is. Jou foto 5 is bijvoorbeeld een mooi portret, maar de man acteert, en dat is te zien. Bij 3 en 4 pak je ze meer ' in the heat of the moment' en dat maakt de koppen boeiender, menselijker. Groepsfoto's, zoals #1, zeggen me gewoon een stuk minder.
Dank! Dat ga ik morgen eens lezen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:56 schreef Yoni het volgende:
Ik heb ter inspiratie voor mijn bewerkingen overigens gebruik gemaakt van de volgende tutorials:
http://www.websonic.nl/tu(...)hop_fotooudmaken.php
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=23673
http://fotovisie.net/forum/index.php?showtopic=3888/
Ik heb ze uiteindelijk wel op eigen wijze (en stuk voor stuk apart) bewerkt, maar deze tutorials zijn in ieder geval al erg handig als startpuntje.
Mij dus ook. Saints and soldiers, band of brothers, zoiets.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:27 schreef existenz het volgende:
3 en 4 doen me aan een oorlogsfilm denken, maar ik weet zo niet meer welke![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |