abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42316036
DE GROTE VERKIEZINGSSPOTJESWEDSTRIJD

Dump hier de verschillende verkiezingsspotjes en discussieer erover!

Laat het een luchtig topic worden, waarin we lachen om elkaars spotjes en niet meteen elkaars harses gaan inslaan of zware politieke discussies beginnen.

Als we straks een linkje hebben van alle spotjes dan kunnen we een polletje openen om te beslissen welke het leukst is.

Ok ik trap af met het spotje van GroenLinks, ik vond hem zelf wel leuk

Die van de PvdA is hier te zien.

Overzicht verkiezingsspotjes (nog nader aan te vullen):
- CDA
- VVD
- PvdA
- SP
- GroenLinks
- ChristenUnie
- SGP
- EénNL
- Lijst Vijf Fortuyn (voorheen: LPF)
- Partij voor de Dieren

[ Bericht 4% gewijzigd door Genverbrander op 03-10-2006 09:05:14 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:44:15 #2
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42316206
Ik voorspel nu al dat die van het CDA het saaist zal zijn. Dat zijn CDA-spotjes namelijk per definitie. Die van de PvdA vind ik overigens nauwelijks lachwekkend.
Pugna Pro Patria
pi_42316215
GroenLinks: "De banen komen van links"

Van de VVD: Filmpje
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42316248
Hier is trouwens de gewraakte spot van de nieuwe LPF.

Saillant detail: de tekst van Fortuyn is ingesproken door een acteur.
pi_42316374
De Partij voor de Dieren heeft tot nu toe alleen nog een raamposter beschikbaar, denk niet dat ze het budget hebben voor een spotje.

pi_42316456
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:
Van de VVD: Filmpje
Die is wel errug saai en slecht zeg, allemachtig. Ze hebben ook wel hun best gedaan om het in een bruisende omgeving op te nemen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:55:44 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42318530
De vier campagnefilmpjes van het CDA. Stukken beter dan die in 2003, al zeg ik het zelf.
Pugna Pro Patria
pi_42318933
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Die is wel errug saai en slecht zeg, allemachtig. Ze hebben ook wel hun best gedaan om het in een bruisende omgeving op te nemen.
Erg spectaculair is die niet inderdaad. Maar wel erg degelijk en er wordt goed duidelijk gemaakt dat het kabinet een aantal grote dingen heeft bereikt. Er zijn denk ik ooki best wel veel mensen die simpele, degelijke spotjes aanspreken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42319694
Ik dacht dat Femke Halsema in een stinkende mercedes diesel uit de jaren 80 reed

Goed dat ze dan toch eindelijk tot inzicht is gekomen dat die dingen hardstikke vervuilend zijn en een hybride auto heeft aangeschaft
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:42:38 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42319965
Die van GroenLinks vind ik het leukst.
VVD is zakelijk en kil, maar wel to the point.
PvdA is .. mhaw.
CDA is vier maal naief inhoudsloos.
LPF. Tsja.

Tot zover mijn top 5.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42320209
Die van GroenLinks vind ik leuk. Van de Dieren verwacht ik veel ,die hebben veel geld door een geldschieter.

Die van de LPF vind ik eigenlijk erg sterk en de rest is kut met peren met het CDA als gebruikelijk dieptepunt. De SP kan er ook meestal wel wat van.
pi_42320769
Ik vind ze allemaal niet geweldig. Die van de LPF vind ik het origineelst, alleen snap ik de kritieken op het spotje wel, ik zou zo'n spotje zelf niet willen bedenken. Die van de VVD is inhoudelijk wel het sterkst en het duidelijkst, maar het is wel echt weer zo'n saai zendtijd van PP filmpje, maar het is beter dan wat ze met de gemeenteraads verkiezingen deden. De PvdA vond ik niet leuk, te gespeeld en niet grappig (wat volgensmij wel de bedoeling was). GL was wel aardig, alleen mocht het wel wat meer inhoud hebben, het houdt de aandacht niet vast denk ik.

De poster van de PvdD is wel heel sterk, ben benieuwd of ze ook spotjes uit gaan zenden
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:18:00 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_42320872
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
Die van GroenLinks vind ik leuk. Van de Dieren verwacht ik veel ,die hebben veel geld door een geldschieter.

Die van de LPF vind ik eigenlijk erg sterk en de rest is kut met peren met het CDA als gebruikelijk dieptepunt. De SP kan er ook meestal wel wat van.
Goh, verrassend zeg.....
Say your prayers
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:24:49 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42321112
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:52 schreef Genverbrander het volgende:
De Partij voor de Dieren heeft tot nu toe alleen nog een raamposter beschikbaar, denk niet dat ze het budget hebben voor een spotje.

[afbeelding]
Hij is wel erg leuk gevonden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42323317
CDA: Degelijk en duidelijk. Valt in feite weinig op aan te merken. Past wel bij het CDA. Ik word er niet echt warm of koud van.

VVD: Vrij slecht en inspiratieloos maar volgens mij zijn reclamespotjes niet het sterkste punt van de VVD. Ik herinner me nog een walgelijke reclamespot vlak voor het referendum over de Europese Grondwet, wat ze overigens op tijd hebben terug getrokken, om maar vooral ja te stemmen.

PvdA: Te geforceerd en tegeltjeswijsheid.

GroenLinks: Aardige reclamespot. Luchtig en vrij hip.
Zeker in vergelijking met de rest. Wat dat betreft de beste reclamespotje tot nu toe.

LPF: Tsja past wel bij de LPF. Karikatuur van zichzelf maken .

Die poster van de Partij voor de Dieren vind ik overigens erg goed. Helder en duidelijk. Goed bedacht.
pi_42325444
Ik vind de spot van de PvdA ook niet echt leuk, maar ik heb begrepen dat het er één uit een hele reeks is. Hopen dat de rest beter is. Dit is een geforceerde poging om leuk te zijn, ik vind het helemaal niks.

Groenlinks vind ik de leukste. Prachtige vrouw die Halsema, echt een klassieke schoonheid als je haar daar zo ziet. Maar dat terzijde. Ik vind het leuk hoe ze in korte tijd toch ook een goede inhoudelijke draai eraan weten te geven. Goeie spot!

Van de CDA-reclamespotjes snap ik werkelijk niets. Loze beelden zonder duidelijke lijn en ondanks de zwaar aangezette achtergrondmuziek blijft de climax uit... staat eigenlijk mooi symbool voor de partij zelf dus. Ik word er ook wel een beetje boos van dat ze dat prachtige liedje verkrachten door het achter deze spot te zetten. 'All you need is love and understanding' kan ik toch niet echt met het CDA-beleid rijmen, maar ok.

Het filmpje van de VVD is denk ik geen spotje maar meer het stuk voor in Zendtijd voor de politieke partijen. Ik neem aan dat ze ook nog iets korters en vlotters hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Genverbrander op 03-10-2006 01:17:37 ]
pi_42325624
Ik vraag me af wat de spot van de SP wordt. Ze zullen toch weer niet aankomen met het spotje over mevrouw Griffioen uit Lelystad? http://www.sp.nl/rm/de_brief_256.ram

En volgens mij is het komische filmpje op http://www.eenbeternederlandbeginthier.nl/index.php?ID=383&pwd=EHLFKS meer gemaakt voor de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen.
pi_42325773
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:30 schreef Timmehhh het volgende:
Ik dacht dat Femke Halsema in een stinkende mercedes diesel uit de jaren 80 reed
Klopt (natuurlijk) niet, was een lulverhaal in de wereld gebracht door GeenStijl.
pi_42325785
De verkiezingsspot van GroenLinks vind ik het leukst, leuk bedacht met die pamfletten met ideeën, dat maakt het samen met de muziek aan de aankleding van het geheel luchtig maar informatief. De VVD-verkiezingsspot trekt mij echter het meest aan, zakelijk en ietwat saai, maar dat hoort politiek in mijn ogen ook te zijn. Wat mij verder opvalt is dat het CDA haar mond vol heeft over thema's waar de politiek in feite weinig aan kan veranderen (respect voor elkaar etc) maar dat je weinig hoort over hun concrete plannen, wat overigens goed aansluit bij het beeld wat ik van het CDA heb.

edit:
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:42 schreef Sidekick het volgende:
CDA is vier maal naief inhoudsloos.
Naief, dat was het woord wat ik zocht.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-10-2006 01:22:47 ]
pi_42326301
Die spot van de PvdA is wel tenenkrommend nep en zelfingenomen. Past wel bij Wouter en co dus.

Het CDA komt duf naar voren, ook dat past wel.

De VVD zou er verstandig aan doen een leuk filmpje te maken, alhoewel ik moet zeggen dat het wel heel duidelijk is. Geldt trouwens ook voor de PvdA, er zijn zowaar standpunten in te herkennen. Dit in tegenstelling tot GL, wat geheel volgens verwachting met loze kreten en zweefteverij aankomt, met als dieptepunt 'de banen komen van links'.

Die van de LPF, of hoe ze nu ook heten, is echt te walgelijk voor woorden. Wat een kneuzenkermis is dat, zeg. Het wordt alleen maar erger.

Ben benieuwd of de SP nog lekker rellerig gaat doen, of dat ze zich een beetje in toom houden om in de smaak te vallen bij Wouter. Dat geldt trouwens voor de hele campagne. Ik denk dat ze het niet in hun hoofd halen om een woord over de NAVO te zeggen, bijvoorbeeld. Zul je zien dat ze net zo suf en politiek correct gaan blaten als diegenen waar ze tegenaan schoppen, om eindelijk eens op het pluche plaats te mogen nemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42327676
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Goh, verrassend zeg.....
Ja, dat ik die van de LPF leuk vind, vind ik zelf ook wel gek
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:30:52 #22
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42327757
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:52 schreef Genverbrander het volgende:

[afbeelding]
Denk dat dat wel meevalt. Er zijn altijd wel een paar vrijwilligers binnen de partij die zoiets gratis of bijna gratis kunnen doen, en de zendtijd voor politieke partijen is ook gratis. Ze zullen alleen weinig/niets in reclameblokken laten zien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_42327762
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Er zijn altijd wel een paar vrijwilligers binnen de partij die zoiets gratis of bijna gratis kunnen doen, en de zendtijd voor politieke partijen is ook gratis. Ze zullen alleen weinig/niets in reclameblokken laten zien.
Juist wel, ze hebben heel veel geld.
quote:
Pierson geldschieter Partij voor de Dieren

De ondernemer Niek Pierson is de grote geldschieter van de Partij voor de Dieren (PvdD). Hij financiert de verkiezingscampagne met "enkele tonnen".
Pierson, zoon van bankier Allard Pierson, zegt dat vandaag in de Volkskrant. De rijke zakenman zegt verder geen activiteiten voor de partij te ondernemen, al "kan ik nog langsgaan bij kennissen in de top-500 van Quote".
De donatie geeft de Partij voor de Dieren van Marianne Thieme de mogelijkheid grootschalig campagne te voeren. Net als andere nieuwe partijen krijgt de PvdD geen overheidssteun. Al eerder werd bekend dat vele bekende Nederlanders als lijstduwer op de verkiezingslijst van de partij staan.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:34:16 #24
11923 I.R.Baboon
pi_42327794
Enkele tonnen is toch niet zo extreem veel? Zeker als je daarvan ook nog het land in moet en zo.
pi_42327829
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Enkele tonnen is toch niet zo extreem veel? Zeker als je daarvan ook nog het land in moet en zo.
Is toch wel vrij veel in verhouding met andere kleine partijen die enorm moeten leuren om wat centen.
pi_42328202
Maar waarom zou het CDA als enige gekozen hebben voor een spotje zonder enkele inhoud? Misschien durven ze geen standpunt in te nemen omdat ze bang zijn dat ze dan kiezers verliezen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:53:27 #27
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_42330086
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat ik die van de LPF leuk vind, vind ik zelf ook wel gek
Och, de geweerschoten in het begin van het spotje zullen wellicht onbewust goede herinneringen doen bovendrijven.
Say your prayers
pi_42330394
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:53 schreef Sickie het volgende:

[..]

Och, de geweerschoten in het begin van het spotje zullen wellicht onbewust goede herinneringen doen bovendrijven.
pi_42332509
Waar is dat verkiezingsspotje dat je Wouter Boslim heel nonchalant en lekker passief steeds met zijn handen in zijn zakken ziet rondlopen?

Maargoed dat nieuwe spotje van LPF is het beste, het meest provocerende en meest demoniserende spotje
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42333486
Vind het GL spotje wel leuk . Die van de LPF tja niet mijn smaak verder nog niet zoveel gezien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42336314
Die van de LPF is het beste, al snap ik ook dat hij bij sommige mensen in het verkeerde keelgat schiet.
pi_42350923
Die opmerking in het PvdA-spotje:

"Gelijkheid tussen homo's en hetero's moet gegarandeerd worden, met dat verschil dat homo's beter kunnen koken en graag naar het songfestival kijken".

Zou dat grappig bedoeld zijn?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:16:29 #33
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_42351532
Waar is dat filmpje van die partij van Johan Vlemminx van de vorige verkiezingen? Die was echt BRILJANT!!!
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:19:06 #34
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42352989
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 09:08 schreef Genverbrander het volgende:
Maar waarom zou het CDA als enige gekozen hebben voor een spotje zonder enkele inhoud? Misschien durven ze geen standpunt in te nemen omdat ze bang zijn dat ze dan kiezers verliezen.
Omdat het CDA bklijkbaar als enige partij doorheeft dat de kiezer niet aan de hand van verkiezingsspotjes zijn keuze bepaald. Die keuze wordt bepaald door andere factoren. Zo'n spotje moet een hoge feel-goodfactor en bij het CDA vooral degelijkheid en betrouwbaarheid uitstralen, dan is de CDA-achterban tevreden.
Pugna Pro Patria
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:32:03 #35
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_42353294
Ik vind juist het spotje van het CDA het beste. Wat Jurgen zegt is dat mensen niet kiezen op een spotje. Daarnaast vind ik ook dat CDA juist wel een probleem aangeeft wat er in de samenleving mist en dat is gewoon een beetje aardiger tegen elkaar doen net zoals in het spotje dat die blinde even wordt geholpen. Als iedereen zo zou doen dan hebben we het een stuk leuker hier in ons koude kikkerlandje
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:39:58 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42365464
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Omdat het CDA bklijkbaar als enige partij doorheeft dat de kiezer niet aan de hand van verkiezingsspotjes zijn keuze bepaald. Die keuze wordt bepaald door andere factoren.
Oh? Je trekt kiezers door jezelf te profileren. Een verkiezingsspotje is simpelweg een van de manieren om dat te doen.
pi_42366879
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:32 schreef numero_uno het volgende:
Ik vind juist het spotje van het CDA het beste. Wat Jurgen zegt is dat mensen niet kiezen op een spotje. Daarnaast vind ik ook dat CDA juist wel een probleem aangeeft wat er in de samenleving mist en dat is gewoon een beetje aardiger tegen elkaar doen net zoals in het spotje dat die blinde even wordt geholpen. Als iedereen zo zou doen dan hebben we het een stuk leuker hier in ons koude kikkerlandje
Ja maar dat is juist in tegenspraak met het beleid dat het CDA de afgelopen 4 jaar heeft gevoerd.
pi_42366984
Het is jammer dat het D66 spotje niet online staat. Ik zag hem vandaag op tv. Je ziet Pechtold in beeld die vertelt over Wageningen, dat het daar zo goed gaat en dat ze lekker eigenzinnig tegen het uitzettingsbeleid van de regering zijn ingegaan.

Dezelfde regering waar ze zelf aan hebben deelgenomen... Die partij is gewoon absoluut niet meer geloofwaardig. Erg jammer, want ik had graag een krachtige sociaal-liberale partij in Nederland gezien.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:53:13 #39
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_42429726
In de gemeentecampagne in België zetten sommigen de "grote middelen" in ...

http://www.youtube.com/v/_NwTE-18yIo

http://www.youtube.com/v/3bUz1HvUPng

http://www.youtube.com/v/YyewCsErj1k
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_42429841
Tja laten we maar hopen dat Rita niet zulke plannen heeft .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:59:43 #41
11923 I.R.Baboon
pi_42429883
Haha, dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren. Misschien zou het wel werken.
pi_42723928
Dit spotje van de afgelopen Gemeenteraadsverkiezingen vind ik nog altijd een van de beste ooit:

http://www.youtube.com/watch?v=EjafvTn2Hs8

Ben groot super mario fan. Helaas heeft Nintendo dit spotje verboden.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:28:24 #43
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42735684
Die van CDA en VVD doen het bij mij niet.
Groen Links vind ik wel leuk, niet praten in een korte film werkt goed.
Die van PvdA is wel aardig, maar heel erg rommelig. En ook te geforceerd grappig.
Die van LPF . Kan toch niet, dat met die kogelgaten aan het begin, holy shit, wat een idioten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:53:11 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42866909
Hier nog enkele verkiezingsspots:

- SP
- ChristenUnie
pi_42868572
Jezus die van de CU. Wat een verschrikkelijk spotje.

Ik dacht dat de CU tegen de verloedering in de maatschappij was maar ze doen gewoon vrolijk mee. Wat zou de achterban daarvan vinden.
pi_42880253
De leukste is die van Groenlinks.

Meest verschrikkelijke: 'StemRou!'
pi_42891509
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:02 schreef Genverbrander het volgende:
Nieuwe van de PvdA:

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/5347/e8795ff7/index.html
Ik vind 'm nogal kinderachtig.
pi_42894540
Die van de SP vind ik nog wel aardig. Voornamelijk door het jeugdsentiment van de oude NZH bus. (Stille hint naar deprivatisering van het OV I guess).

De rest kan me nu niet echt aanspraken in termen van leukigheid.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:22:26 #50
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_42895119
Volgens mij is er nog geen nieuw SP-spotje, de hier genoemde is van de vorige verkiezingen.

Wel erg leuk dat het voorbeeldgezin uit het CDA-spotje CristenUnie stemt ipv CDA, het waren trouwens erg foute mensen die zich wat mij betreft onder een grote hooiberg mogen versptoppen de komende jaren, maar dit terzijde. Dit geldt denk ik voor wel meer mensen die het CDA als voorbeeld mensen ziet.

De Jakhalzen uit de "Wereld Draait Door" probeerden het spotje opnieuw te maken met exact dezelfde zetting bij dezelfde mensen, erg leuk!
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_43007945
GL-spotje is leuk inderdaad. Sexy en jazzy.

Ben als niet-GL-stemmer het uiteraard niet eens met sommige stellingen ("AOW voor jongeren", "Banen van links" (wtf?))
pi_43008141
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:47 schreef Genverbrander het volgende:
Die opmerking in het PvdA-spotje:

"Gelijkheid tussen homo's en hetero's moet gegarandeerd worden, met dat verschil dat homo's beter kunnen koken en graag naar het songfestival kijken".

Zou dat grappig bedoeld zijn?
Hallo zeg.

Probeer jij even krampachtig politiek correct te doen.

Je brandt op dit forum christenen tot op het bot af, maar als er een luchtige grap over homo's wordt gemaakt, dan reageer je als een Andries Knevel voor een geile reclameposter voor lingerie.
pi_43008232
Die CU rap vind ik totaal niet bij de partij passen. Het is natuurlijk bedoeld om jongeren aan te spreken, maar dat gaat zo denk ik niet lukken. Was Donner zijn rap nog grappig, omdat je dat niet verwacht van die man, maar dit is gewoon triest.

Die van de SP is wel goed, al zou ik niet in zo'n bus willen zitten
pi_43008319
Die brief van de SP zal ook wel veel mensen aanspreken, dus logisch dat ze dat spotje houden. De SP doet het dus qua spotjes het best naar mijn mening.
pi_43008415
Die van de SP is ook wel goed gedaan ja.
pi_43008571
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:02 schreef Genverbrander het volgende:
Nieuwe van de PvdA:

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/5347/e8795ff7/index.html
Dit is gewoon kinderachtig.
pi_43008612
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:44 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Hallo zeg.

Probeer jij even krampachtig politiek correct te doen.

Je brandt op dit forum christenen tot op het bot af, maar als er een luchtige grap over homo's wordt gemaakt, dan reageer je als een Andries Knevel voor een geile reclameposter voor lingerie.
Heeft niks met politiek correct te maken, maar ik vind het zelf gewoon niet grappig. Je kunt anno 2006 toch niet meer aankomen met "homo's kunnen goed koken en vinden shoppen leuk"? Die deur is 10 jaar geleden al opengebeukt. Verzin wat origineels zou ik zeggen.

Maar ik vind dat hele spotje van de PvdA niks, echt geforceerd grappig.
pi_43008859
Die van de PvdA

Wouter's angels
pi_43008897
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:21 schreef Urquhart het volgende:
Die van de PvdA

Wouter's angels
Ik vind de Wouters Angels leuk. Beetje luchtig en toch inhoud. De spotjes van het CDA zijn alleen luchtig, geen inhoud.
pi_43008933
Eey het verkiezingsfilmpje van de PVV is er

http://www.pvv.nl/

Ik vind deze zeer netjes in elkaar gezet!

(Zet het even in de openingspost)
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:26:21 #62
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43008965
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:19 schreef Puzzelaar het volgende:
SP - De brief
Deze is echt goed.

Die van de CU is echt erbarmelijk.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:29:12 #63
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43009019
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit is gewoon kinderachtig.
Haha ik vind m wel cool
pi_43009037
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:19 schreef Puzzelaar het volgende:
SP - De brief
Ik vind deze ook wel goed, maar ook wel een beetje over de top. Net iéts teveel "Ik ben zielig".
pi_43009183
Hier is die van EenNL

http://www.youtube.com/watch?v=xtI1PDM8XMo&mode=related&search=

Beetje degelijk en stijfjes naar mijn mening.
pi_43009214
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:24 schreef Gargoylesla het volgende:

Bevestigd dat de PVV een one-iseu partij is. Op zich niet een slecht spotje (ook niet geweldig), maar mag wel eens ergens anders over gaan met die man.
pi_43009294
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:35 schreef Urquhart het volgende:
Hier is die van EenNL

Duidelijk, veel onderwerpen (breed, maar niet diep), maar idd stijfjes. Deze had beter gekunt, Eén NL kan denk ik redelijk wat zetels halen, maar dit spotje gaat daarin niet helpen ben ik bang. Het spotje laat wel goed zien dat Eén NL niet een islamfobische partij is zoals de PVV, dat vind ik wel weer goed.
pi_43009473
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:24 schreef Gargoylesla het volgende:

Allemachtig, wat een verschrikkelijk spotje!!
Zum kotsen! Wat een haatzaaierij.
quote:
Hier is die van EenNL

Beetje knullig in elkaar gezet, maar verder wel aardig. Ik blijf EénNL een sympathieke partij vinden, ook al ben ik het totaal niet met ze eens.
pi_43009523
Goed in elkaar gezet die PVV-spot. Die nerveuze muziek als het over de islam gaat en die kalmerende muziek wanneer het over de "gewone Nederlanders" van Geert Wilders gaat.

Verdient wel de "Ewige Jude" Award.
pi_43009572
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:50 schreef Puzzelaar het volgende:
Goed in elkaar gezet die PVV-spot. Die nerveuze muziek als het over de islam gaat en die kalmerende muziek wanneer het over de "gewone Nederlanders" van Geert Wilders gaat.

Verdient wel de "Ewige Jude" Award.
Maar zouden er weldenkende mensen zijn die hierop gaan stemmen? Het is zo duidelijk polariserend en xenofoob, bijna rascistisch.
pi_43156085
De PvdA heeft weer een nieuw spotje.

Ik vind m, net als de andere in deze reeks, weer niet echt geslaagd. Geforceerd leuk en ongepaste stereotypen. Ik vind dit een beetje rijken bashen.
pi_43156359
Ik had toch wat meer niveau van de PvdA verwacht.
pi_43156760
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik had toch wat meer niveau van de PvdA verwacht.
Ja ik ook, ik snap dit echt niet zo goed. Misschien toch niet zo'n goed idee om die spotjes uit te besteden aan bekende filmmakers, ze moeten zelf de regie houden.
pi_43162384
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef Genverbrander het volgende:
De PvdA heeft weer een nieuw spotje.

Ik vind m, net als de andere in deze reeks, weer niet echt geslaagd. Geforceerd leuk en ongepaste stereotypen. Ik vind dit een beetje rijken bashen.

Marcel van Dam heeft net zo'n huis.
pi_43182494
http://www.sp.nl/2006/films/

De film Jan en Alleman.
pi_43183031
ik vind die van GroenLinks wel grappig en goed doordacht, vooral dat stukje met die agent, als je die de eerste keer ziet wordt er toch een stukje spanning opgebouwd

en deze natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=g2Wocp_K8S0
pi_43183489
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:21 schreef NLweltmeister het volgende:

en deze natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=g2Wocp_K8S0
Raar spotje.

Dan vind ik deze beter: http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU&NR
pi_43183843
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:33 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Raar spotje.

Dan vind ik deze beter: http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU&NR
die is idd ook goed
pi_43192309
Goed filmpje van Pastors. Rustig, duidelijk (concreet) en erg breed. Wel wat stijfjes, en hij praat te snel. Spreekt me in elk geval veel meer aan dan dat filmpje van Wilders. Ik vind hem toch wel erg bang overkomen, dat wil zeggen buitenproportioneel bang voor de islam en voor terrorisme.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 3 november 2006 @ 00:08:24 #80
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_43192756
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:08 schreef Genverbrander het volgende:

De film Jan en Alleman.
Een goed filmpje, het komt natuurlijk over en geeft een goede analyse. Helaas wordt de SP ook steeds meer een burgerlijke partij, dat is jammer
pi_43195942
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:08 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Helaas wordt de SP ook steeds meer een burgerlijke partij, dat is jammer
WTF, je kiest een partij op basis van je denkbeelden, het is niet een lifestyle accessoire.

"Wat kies jij?"
"SP."
"Oh, SP is zoooo 2003."

Ik ben heel benieuwd wat je met burgerlijk bedoelt.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:25:00 #82
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_43203210
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 07:36 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

WTF, je kiest een partij op basis van je denkbeelden, het is niet een lifestyle accessoire.

"Wat kies jij?"
"SP."
"Oh, SP is zoooo 2003."

Ik ben heel benieuwd wat je met burgerlijk bedoelt.
Haha, nee dat bedoel ik er niet mee, ik bedoelde dat het steeds minder ideologisch wordt, doordat ze standpunten over het 70% belastingsschijf, het koningshuis en het NAVO standpunt veranderen. Ik bedoelde juist hiermee de denkbeelden van een partij. Ik vind ze te populistisch worden.
pi_43204429
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:25 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vind ze te populistisch worden.
Tja, de tijd van het marxisme-leninisme is voorbij he. Alas.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_43204681
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:08 schreef Genverbrander het volgende:

De film Jan en Alleman.
Tjonge jonge, een leraar die "daar irriteer ik me aan" spuwt. Het gaat inderdaad niet goed met Nederland.
pi_43204833
quote:
Hier is die van EenNL

http://www.youtube.com/watch?v=xtI1PDM8XMo
Inderdaad wat stijfjes, maar goed, het zijn dan ook nog 'beginners'.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:17 schreef nostra het volgende:
Tjonge jonge, een leraar die "daar irriteer ik me aan" spuwt. Het gaat inderdaad niet goed met Nederland.
pi_43229609
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:55 schreef NLweltmeister het volgende:
zeer actueel

http://www.youtube.com/watch?v=IoGuUEOZ27g
Ik moest lachen
pi_43229670
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:17 schreef nostra het volgende:

[..]

En een bal en een appel van een duikplank laten vallen mag niet meer gegeven worden door de scheikunde docent...niet vreemd, het valt volgensmij meer onder natuurkunde dan scheikunde
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:00:46 #89
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43231798
Maandag zag ik van de Partij van de Dieren een mooi spotje. Met allemaal kuikentjes op lopende banden en in kratten die alle kanten op stuiterden en vrolijk piepten.
Aan de ene kant zeer humoristich om dat te zien, en aan de andere kant best wel schokkend. En dat laatste zal wel de bedoeling geweest zijn. Alhoewel het bij mij meer op mijn lachspieren werkte.
Van die kuikentjes die in letterlijk vrolijk piepend van een lopende band op een andere vielen, even beduusd waren, en 50 cm verder weer vrolijk piepend. Idem met in een krat geschoten worden vanuit een koker ofzo.
Heel goed spotje. Kan hem helaas nergens vinden.
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:36:28 #90
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_43235317
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')