Voor jou is het glas altijd half leeg he.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, als we na vier jaar Links allemaal even arm zijn dan zal er heel wat meer saamhorigheid zijn :y (Om Bos en consorten het kabinet uit te vegen)
En naastenliefde en solidatiteit dat zal zeker goed komen als links de grenzen open gooien.
Dus ja ik denk wel dat je gelijk zal hebben. Alleen niet in de vorm zoals bos je graag wilt doen geloven
Ga nu eens inhoudelijk reageren.quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:38 schreef heiden6 het volgende:
@Offspring:je imitatie van een gefrustreerde, links-radicale kuthippie die al dertig jaar onder een steen leeft is zo goed dat ik bijna dacht dat het echt was.
Dus moeten de lagere inkomens dat voor de rest van hun leven net zoals in de hele geschiedenis blijven doen?quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je maakt toch een belangrijke denkfout die links veel vaker maakt. Ze vergeten waar die koopkracht stijging van de arbeiders vandaan moet komen en wat ze daarmee kapot maken.
Want iemand zal toch die extra koopkracht opmoeten hoesten links kan niet zo maar geld bij laten drukken
Als dat gezever van je enige substantie had zou ik daar zeker op reageren.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En ga nu eens inhoudelijk reageren.
quote:nee wat jij wilt is een nieuw China waar men voor 5cent per dag aan de lopende band staat en kom op alsof de mensen die nu topfuncties hebben nou werkelijk zo capabel?.. daar geloof ik dus ECHT geen zak van.
quote:Vergrijzing?, VERSCHRIKKELIJK! weet je dat mensen tegenwoordig niet meer dood gaan?
quote:De vakbonden kunnen onder links ook niet alles te bont maken en de concurrentiepositie verslechtering is quatch.
quote:Klopt, dat mag inmiddels wel eens gebeuren, de mensen zijn echt niet arm of zullen er iig niet verschrikkelijk onder lijden, liever dat een topfunctionares niet zn 2de Mercedes kan kopen dat een bijstands-moeder die van 15 Euro per week een gezin moet voeden.
Als reactie op:quote:Het is nu 2 jaar achter elkaar gestegen, dus dat is ook bullshit.
Kan ik bijzonder weinig, met uitzondering van weemoedig terugdenken aan de laatste uitzending van Knoop In je Zakdoek.quote:het oude ziektekostenstelsel waarin de premies elke vijf jaar verdubbelden keert terug
quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als dat gezever van je enige substantie had zou ik daar zeker op reageren.
Heb je poep in je ogen?quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:26 schreef OFfSprngr het volgende:
En ga nu eens ECHT inhoudelijk dr op in en niet proberen simpelweg te flamen.
Zoals ik zojuist al heb geschreven is er geen inhoudelijjke discussie van jouw kant. De voorbeelden die ik gaf bestaan uit zeiken, en zijn representatief voor je postings tot dus ver. Er is simelweg geen sprake van een mening of van argumentatie, alleen maar geschreeuw. Blijkbaar denk je dat dat geschreeuw vanzelfsprekend is omdat het jou iets zegt, maar als je wilt dat anderen er iets mee kunnen zul je toch echt met iets anders moeten komen als 'het is quatch', of 'jij wilt salarissen van 5 cent per dag. 'sociale voorzieningen zijn noodzakelijk'.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Heb JIJ poep in je ogen? ik genoeg gepost en onderbouwd voor jou om er iets mee te gaan proberen te doen, zo lang je het maar simpel af doet ben jij binnen deze discussie de gene die naar Knoop In Je Zakdoek kan gaan.
het is de vraag of een bedrijfstak die zo gevoelig is voor zulke kleine schommelingen wel een plaats verdient in het Nederlandse bedrijfslevenquote:Op maandag 16 oktober 2006 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ken verschillende bedrijfstaken waar 1 of 2 % loonstijging weer een hoop bedrijven de kop gaat kosten. Is dat iets waardoor de koopkracht stijgt? ik denk het niet
Mag ik ten eerste bezwaar maken waarop je nu reageert. Het is erg kinderachtig om de serieuze reactie van een user zo weg te zetten. Ten eerste ben ik helemaal niet links, ten tweede is hier niks utopisch aan. Je mag het best met mijn verhaal niet eens zijn, maar dan moet je wel met een onderbouwing komen. Dat probeer ik ook, dus het zou prettig zijn als jij dat ook doet.quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sorry, maar volgens mij heb je niet in de gaten ondere welke druk tegenwoordig de winstmarges staan dit is een vrij utopisch verhaal wat prima in een links programma boekje past maar absoluut niet in de werkelijkheid.
Ik ken verschillende bedrijfstaken waar 1 of 2 % loonstijging weer een hoop bedrijven de kop gaat kosten. Is dat iets waardoor de koopkracht stijgt? ik denk het niet
daarnaast vraag ik mij toch hard af in welke mate persooneel echt harder gaat werken en meer gemotiveerd is als ze meer geld krijgen. Want als dat het geval is zouden ze dus bij iedere loonsverhoging harder moeten gaan werken. Maar dat gebeurd volgens mij niet.
[..]
Ben wel heel benieuwd naar de bron van die berekening. De meeste producten die ik ken hebben toch een hogere factor in personeelskosten. zeker als je ook kijkt naar de indirecte personeelskosten![]()
Als je te maken hebt met dergelijke kleine marges, dan is dat een extra aanleiding om je bedrijf anders te (gaan) inrichten. Het duidt niet op een gezonde bedrijfsvoering. Je zult dus slimmer moeten gaan werken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
het is de vraag of een bedrijfstak die zo gevoelig is voor zulke kleine schommelingen wel een plaats verdient in het Nederlandse bedrijfsleven.
Nog slimmer? Of bedoel je dat ik nóg langer moet werken dan 18 uur p/d om het gestaag groeiende leger inactieven aan de vreet te houden. Of nee............. dan gaat de belastingdienst weer afromen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 07:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met dergelijke kleine marges, dan is dat een extra aanleiding om je bedrijf anders te (gaan) inrichten. Het duidt niet op een gezonde bedrijfsvoering. Je zult dus slimmer moeten gaan werken.
Hehe, eindelijk. We moeten daar echt eens mee stoppen ja: we kunnen nog niet in de buurt komen van wat een Cinees, Indier of zelfs een Pool verdient per uur. Nog niet in de búúrt. Daar moeten we ook niet op spelen. Maar goed, met dit werkgeverskabinet....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:50 schreef Reya het volgende:
Waarom zo focussen op het drukken van loonkosten? Wilt Nederland gaan concurreren met China? Het is simpelweg utopisch om te denken dat Nederland door dergelijk marginaal geouwehoer over een paar procent opeens weer aantrekkelijk wordt voor ondernemers. Loonmatiging is korte-termijndenken: door er constant op te focussen verziek je de arbeidsverhoudingen, raken mensen recalcitrant en verzandt je strategie uiteindelijk. Al je werkelijk wat wil betekenen voor de economie op de lange termijn moet je als overheid investeren in zaken als onderwijs en leefklimaat; loonmatiging is een overschat middel.
Nee slimmer, in de bedrijfskundige zin van het woord. Maw automatisering, herinrichting van de workflow en verantwoordelijkheden(je wilt niet weten hoeveel bij veel bedrijven wel niet te verbeteren valt) en het opnieuw stellen van prioriteiten. Dus het realiseren van een hogere arbeidsproductiviteit, waardoor je minder mensen nodig hebt om hetzelfde te kunnen produceren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog slimmer? Of bedoel je dat ik nóg langer moet werken dan 18 uur p/d om het gestaag groeiende leger inactieven aan de vreet te houden. Of nee............. dan gaat de belastingdienst weer afromen.
Een bedrijf wil GELD verdienen en is geen sociale instelling wat veel jongeren denken!
Het enige dat ik jou hoor roepen is linkse kuthippie, maar inhoudelijk reageren op die gast heb ik je niet zien doen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zoals ik zojuist al heb geschreven is er geen inhoudelijjke discussie van jouw kant. De voorbeelden die ik gaf bestaan uit zeiken, en zijn representatief voor je postings tot dus ver. Er is simelweg geen sprake van een mening of van argumentatie, alleen maar geschreeuw. Blijkbaar denk je dat dat geschreeuw vanzelfsprekend is omdat het jou iets zegt, maar als je wilt dat anderen er iets mee kunnen zul je toch echt met iets anders moeten komen als 'het is quatch', of 'jij wilt salarissen van 5 cent per dag. 'sociale voorzieningen zijn noodzakelijk'.
Waarom is dit quatch? Omdat jij het zegt? Iemand anders zegt van niet.
Waarom denk je dat iemand dat wil? Wat lees jij van zijn hand waar dit uit blijkt? Denk je dat, als hij dat zou willen, hij dat niet zelf kenbaar zou maken?
Waarom zijn sociale voorzieningen zijn noodzakelijk? Wat versta je daar precies onder, in welke vorm en van welke omvang zijn ze noodzakelijk, hoe wil je dat gaan regelen?.In hoeverre en waarom rechtvaardigt dat belasting(verhoging)?
.
Ach, Elsevierquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef Jurgen21 het volgende:
Weekblad Elsevier heeft de gevolgen van een links kabinet al eens prima op een rijtje gezet. Lees en huiver:
[..]
Heeft iemand een emmertje?![]()
![]()
Omdat zijn post geen inhoud heeft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het enige dat ik jou hoor roepen is linkse kuthippie, maar inhoudelijk reageren op die gast heb ik je niet zien doen.
Ja, ik ben zo rechts als libertariër, ik val bijna buiten je blikveld.quote:Net als het hele rechtse front hier. Bang dat heel Nederland bestaat uit leeches als zijzelf die alleen maar geld willen plukken uit het systeem op zeer korte termijn, zonder vooruit te denken.
Het interesseert met niet hoeveel je ervan hoort, de meeste grote problemen hoor je niets over en men blaat over de hype van de week, zoals een dode mus.quote:Wel eens gezien wat Kok allemaal gedaan heeft voor ons land. Hoe de werkeloosheid hier omlaag gegaan is.
Het enige wat je er nog van hoort is Sebrenica.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef heiden6 het volgende:
Waarom zijn sociale voorzieningen zijn noodzakelijk?
Je hebt me echt overtuigd door deze rotte appel naast een composterende peer te leggen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
![]()
Meen je deze vraag? Of wil je echt zo'n overlevingsmaatschappij?
Moet je eens naar Nigeria gaan, zie je hoe goed dat functioneert...
En daar is bijna geen werkloosheid. Zelfs als je daar geen armen en benen hebt gaan de mensen daar nog werken...
Goed systeem zeg.
En zo is het.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Té links is kut. Té rechts is kut. Gelukkig zijn alle politici (met uitzondering van Hilbrand Nawijn) behoorlijk weldenkend, en zulle alle doembeelden nooit waarheid worden. Het blijft echter goed om gematigd te zijn, met the best of both worlds. Maw: d66!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |