abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:09:11 #201
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_42726664
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, als we na vier jaar Links allemaal even arm zijn dan zal er heel wat meer saamhorigheid zijn :y (Om Bos en consorten het kabinet uit te vegen)

En naastenliefde en solidatiteit dat zal zeker goed komen als links de grenzen open gooien.

Dus ja ik denk wel dat je gelijk zal hebben. Alleen niet in de vorm zoals bos je graag wilt doen geloven
Voor jou is het glas altijd half leeg he.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:18:21 #202
117776 OFfSprngr
pi_42726793
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:38 schreef heiden6 het volgende:
@Offspring:je imitatie van een gefrustreerde, links-radicale kuthippie die al dertig jaar onder een steen leeft is zo goed dat ik bijna dacht dat het echt was.
Ga nu eens inhoudelijk reageren.
En de naïeve kuthippies hebben gefaald.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:24:27 #203
117776 OFfSprngr
pi_42726974
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je maakt toch een belangrijke denkfout die links veel vaker maakt. Ze vergeten waar die koopkracht stijging van de arbeiders vandaan moet komen en wat ze daarmee kapot maken.

Want iemand zal toch die extra koopkracht opmoeten hoesten links kan niet zo maar geld bij laten drukken
Dus moeten de lagere inkomens dat voor de rest van hun leven net zoals in de hele geschiedenis blijven doen?
.
.
pi_42726983
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:18 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En ga nu eens inhoudelijk reageren.
Als dat gezever van je enige substantie had zou ik daar zeker op reageren.
quote:
nee wat jij wilt is een nieuw China waar men voor 5cent per dag aan de lopende band staat en kom op alsof de mensen die nu topfuncties hebben nou werkelijk zo capabel?.. daar geloof ik dus ECHT geen zak van.
quote:
Vergrijzing?, VERSCHRIKKELIJK! weet je dat mensen tegenwoordig niet meer dood gaan?
quote:
De vakbonden kunnen onder links ook niet alles te bont maken en de concurrentiepositie verslechtering is quatch.
quote:
Klopt, dat mag inmiddels wel eens gebeuren, de mensen zijn echt niet arm of zullen er iig niet verschrikkelijk onder lijden, liever dat een topfunctionares niet zn 2de Mercedes kan kopen dat een bijstands-moeder die van 15 Euro per week een gezin moet voeden.

Met dit soort argumenatie:
quote:
Het is nu 2 jaar achter elkaar gestegen, dus dat is ook bullshit.
Als reactie op:
quote:
het oude ziektekostenstelsel waarin de premies elke vijf jaar verdubbelden keert terug
Kan ik bijzonder weinig, met uitzondering van weemoedig terugdenken aan de laatste uitzending van Knoop In je Zakdoek.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:26:56 #205
117776 OFfSprngr
pi_42727052
En ga nu eens ECHT inhoudelijk dr op in en niet proberen simpelweg te flamen.
.
.
pi_42727159
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als dat gezever van je enige substantie had zou ik daar zeker op reageren.
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:26 schreef OFfSprngr het volgende:
En ga nu eens ECHT inhoudelijk dr op in en niet proberen simpelweg te flamen.
Heb je poep in je ogen?
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:32:23 #207
117776 OFfSprngr
pi_42727235
Heb JIJ poep in je ogen? ik genoeg gepost en onderbouwd voor jou om er iets mee te gaan proberen te doen, zo lang je het maar simpel af doet ben jij binnen deze discussie de gene die naar Knoop In Je Zakdoek kan gaan.
.
.
pi_42727555
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Heb JIJ poep in je ogen? ik genoeg gepost en onderbouwd voor jou om er iets mee te gaan proberen te doen, zo lang je het maar simpel af doet ben jij binnen deze discussie de gene die naar Knoop In Je Zakdoek kan gaan.
Zoals ik zojuist al heb geschreven is er geen inhoudelijjke discussie van jouw kant. De voorbeelden die ik gaf bestaan uit zeiken, en zijn representatief voor je postings tot dus ver. Er is simelweg geen sprake van een mening of van argumentatie, alleen maar geschreeuw. Blijkbaar denk je dat dat geschreeuw vanzelfsprekend is omdat het jou iets zegt, maar als je wilt dat anderen er iets mee kunnen zul je toch echt met iets anders moeten komen als 'het is quatch', of 'jij wilt salarissen van 5 cent per dag. 'sociale voorzieningen zijn noodzakelijk'.

Waarom is dit quatch? Omdat jij het zegt? Iemand anders zegt van niet.
Waarom denk je dat iemand dat wil? Wat lees jij van zijn hand waar dit uit blijkt? Denk je dat, als hij dat zou willen, hij dat niet zelf kenbaar zou maken?
Waarom zijn sociale voorzieningen zijn noodzakelijk? Wat versta je daar precies onder, in welke vorm en van welke omvang zijn ze noodzakelijk, hoe wil je dat gaan regelen?.In hoeverre en waarom rechtvaardigt dat belasting(verhoging)?
.
pi_42730015
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ken verschillende bedrijfstaken waar 1 of 2 % loonstijging weer een hoop bedrijven de kop gaat kosten. Is dat iets waardoor de koopkracht stijgt? ik denk het niet
het is de vraag of een bedrijfstak die zo gevoelig is voor zulke kleine schommelingen wel een plaats verdient in het Nederlandse bedrijfsleven .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:10:49 #210
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_42731739
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry, maar volgens mij heb je niet in de gaten ondere welke druk tegenwoordig de winstmarges staan dit is een vrij utopisch verhaal wat prima in een links programma boekje past maar absoluut niet in de werkelijkheid.

Ik ken verschillende bedrijfstaken waar 1 of 2 % loonstijging weer een hoop bedrijven de kop gaat kosten. Is dat iets waardoor de koopkracht stijgt? ik denk het niet

daarnaast vraag ik mij toch hard af in welke mate persooneel echt harder gaat werken en meer gemotiveerd is als ze meer geld krijgen. Want als dat het geval is zouden ze dus bij iedere loonsverhoging harder moeten gaan werken. Maar dat gebeurd volgens mij niet.
[..]

Ben wel heel benieuwd naar de bron van die berekening. De meeste producten die ik ken hebben toch een hogere factor in personeelskosten. zeker als je ook kijkt naar de indirecte personeelskosten
Mag ik ten eerste bezwaar maken waarop je nu reageert. Het is erg kinderachtig om de serieuze reactie van een user zo weg te zetten. Ten eerste ben ik helemaal niet links, ten tweede is hier niks utopisch aan. Je mag het best met mijn verhaal niet eens zijn, maar dan moet je wel met een onderbouwing komen. Dat probeer ik ook, dus het zou prettig zijn als jij dat ook doet.

Ik zal vanmiddag voor jou s wat voorbeelden opzoeken, mag jij die bedrijfstakken opzoeken waar 1 of 2% loonstijging de kop zal kosten.

Daarnaast is het gangbaar in de economische literatuur om uit te gaan van de extrensieke motivatie van een hoger loon. Je mag er natuurlijk best aan twijfelen, maar dan ben ik wel benieuwd hoe je tot deze conclusie bent gekomen. Zoals je het nu stelt maakt de hoogte van de loon dus helemaal niet uit. Kan je je werknemers net zo goed helemaal niks betalen.

Ik zal voor jou ook s wat jaarrekeningen uitpluizen. Daaruit kan je redelijk eenvoudig de kostenstructuur aflezen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:12:25 #211
Stranger than fiction
pi_42731745
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 01:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

het is de vraag of een bedrijfstak die zo gevoelig is voor zulke kleine schommelingen wel een plaats verdient in het Nederlandse bedrijfsleven .
Als je te maken hebt met dergelijke kleine marges, dan is dat een extra aanleiding om je bedrijf anders te (gaan) inrichten. Het duidt niet op een gezonde bedrijfsvoering. Je zult dus slimmer moeten gaan werken.
pi_42733063
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 07:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met dergelijke kleine marges, dan is dat een extra aanleiding om je bedrijf anders te (gaan) inrichten. Het duidt niet op een gezonde bedrijfsvoering. Je zult dus slimmer moeten gaan werken.
Nog slimmer? Of bedoel je dat ik nóg langer moet werken dan 18 uur p/d om het gestaag groeiende leger inactieven aan de vreet te houden. Of nee............. dan gaat de belastingdienst weer afromen.

Een bedrijf wil GELD verdienen en is geen sociale instelling wat veel jongeren denken!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:50:33 #213
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42733401
Waarom zo focussen op het drukken van loonkosten? Wilt Nederland gaan concurreren met China? Het is simpelweg utopisch om te denken dat Nederland door dergelijk marginaal geouwehoer over een paar procent opeens weer aantrekkelijk wordt voor ondernemers. Loonmatiging is korte-termijndenken: door er constant op te focussen verziek je de arbeidsverhoudingen, raken mensen recalcitrant en verzandt je strategie uiteindelijk. Al je werkelijk wat wil betekenen voor de economie op de lange termijn moet je als overheid investeren in zaken als onderwijs en leefklimaat; loonmatiging is een overschat middel.
pi_42733429
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:50 schreef Reya het volgende:
Waarom zo focussen op het drukken van loonkosten? Wilt Nederland gaan concurreren met China? Het is simpelweg utopisch om te denken dat Nederland door dergelijk marginaal geouwehoer over een paar procent opeens weer aantrekkelijk wordt voor ondernemers. Loonmatiging is korte-termijndenken: door er constant op te focussen verziek je de arbeidsverhoudingen, raken mensen recalcitrant en verzandt je strategie uiteindelijk. Al je werkelijk wat wil betekenen voor de economie op de lange termijn moet je als overheid investeren in zaken als onderwijs en leefklimaat; loonmatiging is een overschat middel.
Hehe, eindelijk. We moeten daar echt eens mee stoppen ja: we kunnen nog niet in de buurt komen van wat een Cinees, Indier of zelfs een Pool verdient per uur. Nog niet in de búúrt. Daar moeten we ook niet op spelen. Maar goed, met dit werkgeverskabinet....
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:04:04 #215
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42733690
Overigens vind ik loonkosten sowieso iets waar de overheid niets mee te maken heeft: het is een zaak tussen werknemers en werkgevers, en de situatie kan per sector en bedrijf heel erg verschillen. Maar goed, de politiek heeft helaas continu de neiging zich er wel mee te bemoeien.
pi_42733895
Een regering van PvdA-SP-GL is niet aannemelijk, maar wordt hier overdreven radicaal afgeschilderd. De PvdA zou een eventuele verkiezingszege voor een groot deel danken aan kiezers in het midden en gaat dus echt niet een ruk naar links maken om de SP en GL te plezieren. Vergeet niet dat de PvdA stukken groter is dan SP en GL samen. Je krijgt dus compromissen en een *gematigd* links beleid.

Het is typisch hoe sommige mensen hier allerlei doemscenario's neerkwakken alsof we onder PvdA-SP-GL bewind een tweede Noord-Korea zouden worden. Het verkiezingsprogramma van de SP is realistischer dan ooit, dat van GL bevat ronduit liberale trekjes terwijl de PvdA niet wegloopt voor forse ingrepen. Men verdeelt alleen de lasten wat anders dan Balkenende en consorten, die vooral de kas spekken van duur wonende rijken met een hoge hypotheekrenteaftrek.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55:23 #217
Stranger than fiction
pi_42737919
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog slimmer? Of bedoel je dat ik nóg langer moet werken dan 18 uur p/d om het gestaag groeiende leger inactieven aan de vreet te houden. Of nee............. dan gaat de belastingdienst weer afromen.

Een bedrijf wil GELD verdienen en is geen sociale instelling wat veel jongeren denken!
Nee slimmer, in de bedrijfskundige zin van het woord. Maw automatisering, herinrichting van de workflow en verantwoordelijkheden(je wilt niet weten hoeveel bij veel bedrijven wel niet te verbeteren valt) en het opnieuw stellen van prioriteiten. Dus het realiseren van een hogere arbeidsproductiviteit, waardoor je minder mensen nodig hebt om hetzelfde te kunnen produceren.

wel goed lezen he.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:33 #218
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_42743237
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zoals ik zojuist al heb geschreven is er geen inhoudelijjke discussie van jouw kant. De voorbeelden die ik gaf bestaan uit zeiken, en zijn representatief voor je postings tot dus ver. Er is simelweg geen sprake van een mening of van argumentatie, alleen maar geschreeuw. Blijkbaar denk je dat dat geschreeuw vanzelfsprekend is omdat het jou iets zegt, maar als je wilt dat anderen er iets mee kunnen zul je toch echt met iets anders moeten komen als 'het is quatch', of 'jij wilt salarissen van 5 cent per dag. 'sociale voorzieningen zijn noodzakelijk'.

Waarom is dit quatch? Omdat jij het zegt? Iemand anders zegt van niet.
Waarom denk je dat iemand dat wil? Wat lees jij van zijn hand waar dit uit blijkt? Denk je dat, als hij dat zou willen, hij dat niet zelf kenbaar zou maken?
Waarom zijn sociale voorzieningen zijn noodzakelijk? Wat versta je daar precies onder, in welke vorm en van welke omvang zijn ze noodzakelijk, hoe wil je dat gaan regelen?.In hoeverre en waarom rechtvaardigt dat belasting(verhoging)?
.
Het enige dat ik jou hoor roepen is linkse kuthippie, maar inhoudelijk reageren op die gast heb ik je niet zien doen.
Net als het hele rechtse front hier. Bang dat heel Nederland bestaat uit leeches als zijzelf die alleen maar geld willen plukken uit het systeem op zeer korte termijn, zonder vooruit te denken.

Wel eens gezien wat Kok allemaal gedaan heeft voor ons land. Hoe de werkeloosheid hier omlaag gegaan is.
Het enige wat je er nog van hoort is Sebrenica.
pi_42743980
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef Jurgen21 het volgende:
Weekblad Elsevier heeft de gevolgen van een links kabinet al eens prima op een rijtje gezet. Lees en huiver:
[..]

Heeft iemand een emmertje?
Ach, Elsevier Elke vier jaar dezelfde bangmakerij Iedereen weet dat de PvdA als middenpartij vrijwel hun hele beleid kunnen doorvoeren. GroenLinks zal wat milieudingetjes krijgen en de SP mag de armoede gaan bestrijden.
pi_42744015
Ow ja.. en we krijgen weer optimistische mensen aan het roer. Niet van die grijze muizen, managers en dikhoofden.
pi_42748466
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het enige dat ik jou hoor roepen is linkse kuthippie, maar inhoudelijk reageren op die gast heb ik je niet zien doen.
Omdat zijn post geen inhoud heeft.
quote:
Net als het hele rechtse front hier. Bang dat heel Nederland bestaat uit leeches als zijzelf die alleen maar geld willen plukken uit het systeem op zeer korte termijn, zonder vooruit te denken.
Ja, ik ben zo rechts als libertariër, ik val bijna buiten je blikveld. Wat een simplisme. En je moet niet op anderen projecteren dat jij zo graag de parasiet uithangt.
quote:
Wel eens gezien wat Kok allemaal gedaan heeft voor ons land. Hoe de werkeloosheid hier omlaag gegaan is.
Het enige wat je er nog van hoort is Sebrenica.
Het interesseert met niet hoeveel je ervan hoort, de meeste grote problemen hoor je niets over en men blaat over de hype van de week, zoals een dode mus.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:56:17 #222
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_42749644
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef heiden6 het volgende:
Waarom zijn sociale voorzieningen zijn noodzakelijk?

Meen je deze vraag? Of wil je echt zo'n overlevingsmaatschappij?

Moet je eens naar Nigeria gaan, zie je hoe goed dat functioneert...
En daar is bijna geen werkloosheid. Zelfs als je daar geen armen en benen hebt gaan de mensen daar nog werken...
Goed systeem zeg.
pi_42750447
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Meen je deze vraag? Of wil je echt zo'n overlevingsmaatschappij?

Moet je eens naar Nigeria gaan, zie je hoe goed dat functioneert...
En daar is bijna geen werkloosheid. Zelfs als je daar geen armen en benen hebt gaan de mensen daar nog werken...
Goed systeem zeg.
Je hebt me echt overtuigd door deze rotte appel naast een composterende peer te leggen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:59:29 #224
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42756251
Uiteraard zijn sociale voorzieningen noodzakelijk.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:49:01 #225
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_42771548
Té links is kut. Té rechts is kut. Gelukkig zijn alle politici (met uitzondering van Hilbrand Nawijn) behoorlijk weldenkend, en zulle alle doembeelden nooit waarheid worden. Het blijft echter goed om gematigd te zijn, met the best of both worlds. Maw: d66!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_42771993
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Té links is kut. Té rechts is kut. Gelukkig zijn alle politici (met uitzondering van Hilbrand Nawijn) behoorlijk weldenkend, en zulle alle doembeelden nooit waarheid worden. Het blijft echter goed om gematigd te zijn, met the best of both worlds. Maw: d66!
En zo is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')