Ik ben bang dat het algemeen bekend is in jou gymquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:21 schreef Calyptus het volgende:
concentration curls, we noemden die prisoner curls back in my ol'skool gymmetjeIk dacht dat dat algemeen bekend was?
Bij mij heeft 't echt wel ff geduurd voor ik een behoorlijk gewicht kon bankdrukken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:32 schreef BertV het volgende:
Ik zie dat mijn zus (heb je hem weer) heel weinig gewicht kan bankdrukken, maar "Barbell Upright Row" gaat naar verhouding dan weer heel goed.
bankdrukken is voor vrouwen dus een extra uitdaging?
Bring it ooooooon!quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:56 schreef Frautie het volgende:
[..]
spierpijn, heel veel spierpijn.[/me]
Ik heb in het begin gewoon altijd op dat apparaat dat je die rol naar achter moet duwen, geen idee hoe het heet maar neem aan dat je weet wat ik bedoel. En na 3 reps van 10 kilo doet het al zeer. Heb gewoon een vrij zwakke rug, opzich wel een uitdaging natuurlijk om sterker te maken, maar rugklachten zit ook weer niet op te wachten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:21 schreef J-Will het volgende:
kan dat niet aan de uitvoering liggen? Een schema is mijns inziens niet compleet zonder stimulans van de rug. Rows, Chins, Deadlift, allemaal heerlijke oefeningen!
ja, leukquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:23 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het algemeen bekend is in jou gymconcentration curls zijn lekker trouwens
ben nu ook curls gaan doen met barbel (staand)l, alleen is dat ff kloten met juiste houding.
Straks bench je 100 kg en heb je met je bent row een 1RM van 40 ofzo. Wat ik wil zeggen: je verhoudingen moeten goed zijn of je gaat gewoon letterlijk scheef groeien.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:27 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ik heb in het begin gewoon altijd op dat apparaat dat je die rol naar achter moet duwen, geen idee hoe het heet maar neem aan dat je weet wat ik bedoel. En na 3 reps van 10 kilo doet het al zeer. Heb gewoon een vrij zwakke rug, opzich wel een uitdaging natuurlijk om sterker te maken, maar rugklachten zit ook weer niet op te wachten.
Probeer eens wat minder gebruik te maken van apparaten en wat meer gebruik van dumbbels.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:27 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ik heb in het begin gewoon altijd op dat apparaat dat je die rol naar achter moet duwen, geen idee hoe het heet maar neem aan dat je weet wat ik bedoel. En na 3 reps van 10 kilo doet het al zeer. Heb gewoon een vrij zwakke rug, opzich wel een uitdaging natuurlijk om sterker te maken, maar rugklachten zit ook weer niet op te wachten.
En je gaat echt als een aap lopenquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:58 schreef J-Will het volgende:
[..]
Straks bench je 100 kg en heb je met je bent row een 1RM van 40 ofzo. Wat ik wil zeggen: je verhoudingen moeten goed zijn of je gaat gewoon letterlijk scheef groeien.
Ik zal zometeen nog een keer een poging doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:26 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
En je gaat echt als een aap lopen
meestal standaard tussen de 85 en 100kgquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:38 schreef Lanvin het volgende:
Ik heb het over pec deck op het apparaat, waar ik persoonlijk 30kilo echt ontzettend weinig vind, maar aangezien iedereen het pakt, zelfs de wat bredere gasten pakken laag gewicht... Ik zie eigenlijk niet echt in waarom
[afbeelding]
Dit ding, helaas zonder het meisje![]()
Helpt dat tegen het 'knoepen' van je spieren?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:32 schreef ConQuestador het volgende:
gewoon ff rekken ?
Is inderdaad een beetje een vage omschrijving ja, maar weet niet hoe ik het anders het beste kan zeggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:16 schreef J-Will het volgende:
knoepen. wat is dat?!?
Is meestal kraakbeen dat verschuift of "lucht" dat in het gewricht geraaktquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Is inderdaad een beetje een vage omschrijving ja, maar weet niet hoe ik het anders het beste kan zeggen.
Wanneer ik een bepaalde draai maak met mijn schouders kom ik op een bepaald punt een beetje vast te zitten en 'knoept' of 'knakt' het in mijn schouder... dat dus
Het doet zo geen pijn, maar wanneer je het belast tijdens trainingen en achteraf voel ik het wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:05 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Is meestal kraakbeen dat verschuift of "lucht" dat in het gewricht geraakt
Ik heb die vraag eens aan mn kinesist gesteld paar jaar geleden, die zei dat zolang het geen pijn doet het zonder gevaar is
Dan zou ik je probleem eens bij een sportdokter voorleggen, ms zit er iets gekneld of heb je ergens een vergroeiing...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:08 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Het doet zo geen pijn, maar wanneer je het belast tijdens trainingen en achteraf voel ik het wel.
Is dat niet op de een of andere manier te verhelpen?
Is misschien wel een idee ja. Maargoed, misschien is die pijn ook het 'natuurlijke' gevolg van de training en heeft het niks te maken met dat knakken. Ik zal er eens op proberen te letten en als het het niet over gaat de vraag aan de dokter voorleggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Dan zou ik je probleem eens bij een sportdokter voorleggen, ms zit er iets gekneld of heb je ergens een vergroeiing...
je zou om het "knoepen" tegen te gaan elke training kunnen beginnen met het zwaaien van je armen in alle richtingen. Bijv. een borstcrawl voorwaarts en achterwaarts. Ook 'n goede is je armen strekken, zodat je 'n T maakt, en dan langzaam rondjes draaien met je armen, van kleine tot grote rondjes. Dit zou in principe ervoor moeten zorgen dat je schouders-borst-rug spieren wat losser worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:16 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Is misschien wel een idee ja. Maargoed, misschien is die pijn ook het 'natuurlijke' gevolg van de training en heeft het niks te maken met dat knakken. Ik zal er eens op proberen te letten en als het het niet over gaat de vraag aan de dokter voorleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |