quote:'Trainen op de Toekomst heeft veel voordelen'
Amsterdam, 03 okt 2006
Jong Ajax plus enkele spelers uit de A1 trainden vanmiddag mee met Ajax 1. Sportpark de Toekomst was opnieuw het fraaie voetbaldecor.
De (letterlijk) grote en ervaren Jaap Stam in duel met de kleine, rappe Jong Ajax-rechtsback Murat Yildirim. Gabri fel duellerend met A-junior Tobi Alderweireld. Op het sportcomplex van Ajax deden zich donderdag op zijn zachtst gezegd niet bepaald alledaagse taferelen voor.
,,Een van de grote voordelen is dat je elkaar hier weer spreekt. Het contact is prima’’, vertelt Hennie Spijkerman, vooral doelend op het onderlinge contact tussen de spelers en trainers uit de verschillende Ajax-selecties. Met hoofdtrainer Henk ten Cate toekijkend vanuit de dug-out, had de assistent-trainer de speltechnische leiding tijdens de bijna anderhalf uur durende middagsessie.
Ook het onderlinge trainerscontact is dus zeker waardevol. De oefenmeesters uit de A-selectie kunnen verrijkende inzichten opdoen bij de jeugd- en Beloftentrainers. Andersom kunnen ook de jeugd- en beloftentrainers hun voetbalkennis verrijken. ,,Op de Toekomst kunnen we laten zien hoe we normaal gesproken bij de ArenA trainen’’, vertelt Spijkerman. Vooral het idee achter een oefenvorm is belangrijk, benadrukt hij. ,,Het gaat niet om de oefening zelf, maar om de essentie van of achter de oefening. Dat wat je met de oefening wilt bereiken. Dat is het allerbelangrijkste.’’
Voor de Jong Ajacieden en de A-junioren biedt deze training dé gelegenheid om de trainers de beste staaltjes voetbal voor te schotelen. Volgens Spijkerman hebben de trainingen ook een verfrissende uitwerking op de Ajacieden die normaal gesproken in en naast de Amsterdam ArenA werken. De vertrouwde ArenA wordt probleemloos ingeruild voor de Toekomst. Al helemaal als de internationals ontbreken in de A-selectie en de selectie dus aanzienlijk is uitgedund.
Spijkerman: ,,Trainen met zes man is één keer leuk, twee keer ook nog wel, maar daarna wordt het toch minder. Dan is het extra leuk en nuttig om spelers van Jong Ajax en de A1 er bij te betrekken. Sommige spelers uit de selectie keren bovendien terug naar waar ze eerder hun jeugdwedstrijden hebben gespeeld. Hier zijn sommige jongens opgegroeid. Voor de jeugd en beloften heeft onze aanwezigheid vast ook iets extra’s. Onze trainingen op de Toekomst hebben dus veel voordelen. Eerlijk gezegd kan ik geen nadeel bedenken.’’
Er was overigens nog een reden om samen te trainen met Jong Ajax, de ploeg van de trainers Aron Winter en Maarten Stekelenburg. De training was ook toegesneden op de komende oefenwedstrijd (vanavond) die Jong Ajax speelt tegen ARC in Alphen aan den Rijn. In dat opzicht was de speciale training vooral voor de Beloften een ideale warming-up.
De trainer van Austria Wien is een Rotterdammer. Feyenoord-fan ook nog eens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:15 schreef BobbyHill het volgende:
Bij Zulte Waregem keept ex-Willem II goalie Geert de Vlieger en bij Austra Wien speelt Arek Radomski (oud-Heerenveen) en reserve-keeper (hoop ik voor ze) Jelle Ten Rouwelaar.
Verder zie ik zogauw geen Nederlandse lijntjes lopen bij de tegenstanders.
Ik ga nooit meer in op de link Davids - Ajax voordat ie meer dan 3 wedstrijden in het Ajax shirt heeft gespeeldquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, samen met Vieira.![]()
Nee, maar Davids zit momenteel op de bank bij de Spurs, het lijkt mij niet dat hij daar plezier aan beleeft.
Ten Cate wil een type Gabri, het lijkt me logisch dus dat ze in de winterstop de ontevreden Davids uit zijn lijden gaan verlossen.
Idd. Ellende deze zomer, en de zomer daarvoorquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:31 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer in op de link Davids - Ajax voordat ie meer dan 3 wedstrijden in het Ajax shirt heeft gespeeld![]()
Ik wil niet zeggen dat ik zeker weet dat hij gaat komen, maar dat hij al meer dan 3 wedstrijden in een Ajax-shirt gespeeld heeft kan ik wel met zekerheid bevestigen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:31 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer in op de link Davids - Ajax voordat ie meer dan 3 wedstrijden in het Ajax shirt heeft gespeeld![]()
Pure roddelsquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:38 schreef koningdavid het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ik zeker weet dat hij gaat komen, maar dat hij al meer dan 3 wedstrijden in een Ajax-shirt gespeeld heeft kan ik wel met zekerheid bevestigen.![]()
Lukt je nooit gok ik. Ik hoop dat het met mn uitkaart gaat lukken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:07 schreef Lennox het volgende:
Zou het mogelijk zijn om als niet scc houder aan uitkaarten voor belgie te komen?
Heb wel een supportersclubkaart, maar animo voor dergelijke afstand zal wel groot zijn zeker?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:06 schreef koningdavid het volgende:
Jongens, even tussendoor:
Ik denk dat Davids in de winterstop naar Ajax komt.
Donequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:36 schreef Bananenman het volgende:
Jasza, zet je PM's ff aan op Fok dan.
Denk het wel hoor, zoveel mensen gaan er niet naar Praag denk ik. Tijdens CL vorig jaar zat het ook niet vol in het uitvak.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:45 schreef F1Bas het volgende:
Reisje Praag is best leuk alleen kom ik als normale sup. cc houder nooit aan een kaartje.
Hmm. Mogen die gasten wel in het eigen stadion spelen of niet? (ivm evt grootte van het uitvak..)quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Lukt je nooit gok ik. Ik hoop dat het met mn uitkaart gaat lukken.
Lukt je wel! En mocht het niet lukken dan kan ik misschien wel iets voor je regelen, mocht je er echt graag heen willen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:45 schreef F1Bas het volgende:
Reisje Praag is best leuk alleen kom ik als normale sup. cc houder nooit aan een kaartje.
Eerder werd gemeld dat ze in Gent spelen, maar dat stadion is alsnog "maar" 12.000 nogwat dus als je naar de 5% regel kijkt zal het uitvak dus zon 650-900 man kunnen hebben. Dat gaat aan seizoenskaarthouders wel vol denk ik als het zo dichtbij isquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:53 schreef Lennox het volgende:
[..]
Hmm. Mogen die gasten wel in het eigen stadion spelen of niet? (ivm evt grootte van het uitvak..)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |