jij wil de moraalridder spelen, maar je hebt totaal geen idee waar je over spreekt. Erg jammerquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, er waren voortdurend spreekkoren tegen de scheids en Vandenbussche.
dat tegen Vandenbussche was gewoon humorquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, er waren voortdurend spreekkoren tegen de scheids en Vandenbussche.
Wat een bull zeg, dat bedoel ik namelijk helemaal niet. Jullie hebben prachtige pro-utrecht songs, die worden alleen te weinig gezongen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:23 schreef Joesse het volgende:
Maar goed we zullen voortaan stil zijn, braaf op onze stoeltjes zitten en beschaafd klappen als er een doelpunt valt![]()
Die doet dat niet met een van woede vertrokken gefrustreerde kop.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:06 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
en als hans teeuwen openlijk op het podium de koningin beledigd vind je dat maar al te mooi![]()
heb hem gekeken, heel de tijd kk utrechtquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:23 schreef paultjuhhh het volgende:
Filmpje vanuit ajaxvak bij Utrecht - ajax: http://www.dapprestrijders.nl/film/0607/utrecht-ajax-xxl.wmv
Ja das minder maar wel leuk om dat hekken gedoe enzo te zienquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heb hem gekeken, heel de tijd kk utrecht![]()
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:18 schreef Eilanden het volgende:Wat mij betreft hoeven er geen ziektes en dergelijke geroepen te worden, maar wat mij betreft hoeft er ook geen 'Hup FC Utrecht Stoere kerels, geef de bal een schop' geroepen te worden
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:18 schreef Eilanden het volgende:
Je bent er een half dagje niet en het topic is gelijk twee pagina's verder
Om even om wat posts te reageren: De songs/spreekkoren hoeven heus niet allemaal goedgekeurd te worden door de Nederlandse vereniging van huisvrouwen .... er mag best een beetje gepest worden en daar schaar ik het 'helemaal niets' richting de SCH-fans ook onder. Dergelijkse teksten zijn wat mij betreft hetzelfde als wat de Feyenoord-fans doen in de Galgenwaard als ze scoren en 'la cucaracha' zingen... gewoon een beetje pesten, niets kwetsend.
Daarnaast is het onzin om te verkondigen dat Utreg-fans geen energie steken in het aanmoedigen van het eigen team. Integendeel zou ik zeggen.
Wat mij betreft hoeven er geen ziektes en dergelijke geroepen te worden, maar wat mij betreft hoeft er ook geen 'Hup FC Utrecht Stoere kerels, geef de bal een schop' geroepen te worden
Grappig dat je me met die Turkse politici vergelijkt, want in de eerste alinea blijkt dat je me helemaal snapt! Ik heb daarnaast al diverse keren duidelijk gemaakt dat ik die spreekkoren helemaal niets vind en ja, richtlijnen zijn er om nageleefd te worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:15 schreef SCH het volgende:
[..]Je praat nu net als die Turkse politicus die de genocide niet wil ontkennen maar ook niet erkennen.
Die helemaal niets - spreekkoren zijn tuurljik niet kwetsend, volgens mij wilde MP alleen maar zeggen dat hij ze wat overtrokken vond. Waren ze misschien ook maar ik had ze ook vrolijk meegezongen als ik bij jullie hoorde - is idd niks mis mee. En ik hou juist erg van spreekkoren: en helemaal niet in de sfeer van hup, hup, hup. Kom eens naast me op de tribune staan, nou ja, je kent me wel een beetje qua heftigheid. Maar het gaat vooral om de massaliteit: dat individuen kankerlijer roepen is voor hun rekening maar als duizend man dat tegelijk een minuut gaan zingen, is er een heel andere situatie. Daarom is die vergleijking met cabaretiers e.d. die sommigen hier maken ook niet terecht.
Utrecht-supporters steken wel energie in het aanmoedigen van hun eigen team maar toch is het opvallend dat het juist bij Utrecht ook voor een groot deel vrij negatief is. Ik kom in relatief veel stadions omdat ik meer naar uit dan thuiswedstrijden ga (MP is er ook meestal) en heb behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal. Spreekkoren met toch vaak wat merkwaardige teksten zijn bij Utrecht relatief veel te horen. Maakt verder niet uit, mag allemaal maar er is gewoon een grens: die heb ik niet bedacht maar de KNVB en ik vind dat ze zich daar aan moeten houden. Er is een richtlijn voor scheidsrechters en gezien die richtlijn had de wedstrijd zondag gestaakt moeten worden. Je kunt ook afspreken het toe te laten maar dat is momenteel de situatie niet.
De spreekkoren van afgelopen zondag vielen onder langdurig en kwetsend in mijn beleving dus ik vind het terecht dat de KNVB er onderzoek naar doet. Het moet ook: ze moeten hun eigen scheidsrechters in bescherming nemen. Het is logisch dat Van Egmond er moeite mee heeft die wedstrijd te staken, dat is me nogal een verantwoordleijkheid. Daarom moet hij daarin veel meer gedekt worden door zijn werkgever.
Dat is mijn mening
Ik zit tussen geen enkel vuurquote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:28 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk moet men het consequent doen - dat is ook een probleem. Maar dat wordt nu altijd weer als excuus gebruikt. Ik heb liever dat men iets doet en dan maar inconsequent.
Verder hangt het van je definitie van langdurig af, denk ik. Ik balk de media niet, ik heb het gehoord en in mijn beleving duurde het toch echt wel even hoor.
Ik ben het ook met je eens hoor maar dat Turkse voorbeeld is omdat jij net als hen een beetje tussen twee vuren in zit. Dat snap ik ook wel. Volgens mij verschillen we nauwelijks van mening hierover.
Tuurlijk, ik vind dat over homo's niet zo erg en ook niet echt kwetsend, moet er altijd wel om lachen. Maar kan je je voorstellen dat het voor mij wel wat raar is, dat zoiets wat ik gewoon ben als een kwalificatie wordt gebruikt. Het is gewoon wat vreemd en voor de mensen met wie ik ben nogal eens ongemakkelijk, want het wordt natuurlijk ook door ons eigen publiek regelmatig gezongen. En als je er serieus over nadenkt zegt het wel iets over hoe die mensen blijkbaar tegen homoseksualiteit aankijken: het is echt geen toevallige keuze, dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik zit tussen geen enkel vuurIk heb gewoon mijn eigen mening en die verschilt inderdaad niet veel van de jouwe. Kwetsend vind ik niets, maar ludiek mag van mij wel. 'Helemaal niets' vind ik dus wel iets wat je kan doen, spreekkoor tegen Vdb vond ik ook nog wel binnen de grenzen, maar dat vind jij geloof ik weer niet. Maar ik hoop wel dat je met me eens bent, dat zoiets minder kwetsend (als het al kwetsend was) is dan de ziekte en oudste-beroep-van-de-wereld-spreekkoren
Voor de goede orde: het 'helemaal niets in...' vind ik als spreekkoor prima, op dat moment vond ik het alleen ongepast. Ik noemde het alleen even om aan te tonen dat jullie meer met de tegenstander en scheids bezig zijn dan met je eigen team. Voor mij is de grens van spreekkoren puur de richtlijn die de KNVB gesteld heeft, alles wat daarbuiten valt (met name ludieke) vind ik prima. Originele en grappige spreekkoren juich ik zelfs toe.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:34 schreef Eilanden het volgende:
Kwetsend vind ik niets, maar ludiek mag van mij wel. 'Helemaal niets' vind ik dus wel iets wat je kan doen, spreekkoor tegen Vdb vond ik ook nog wel binnen de grenzen, maar dat vind jij geloof ik weer niet. Maar ik hoop wel dat je met me eens bent, dat zoiets minder kwetsend (als het al kwetsend was) is dan de ziekte en oudste-beroep-van-de-wereld-spreekkoren
SCH ik geloof niet dat het overgrote deel van zo'n groep op die manier tegen homoseksualitiet aankijkt. Op zo'n moment heb je alleen een poppetje in het geel en het zwart voor je en die kleuren worden vaak met dat liedje in verband gebracht. Ik denk zelfs dat het overgrote meerderheid op dat moment niet eens het liedje aan een homoseksuele man of vrouw linkt. Maar dat klinkt erg raar. Mijn broer is homo en ik zing het vrolijk mee zonder die link naar me broer te leggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik vind dat over homo's niet zo erg en ook niet echt kwetsend, moet er altijd wel om lachen. Maar kan je je voorstellen dat het voor mij wel wat raar is, dat zoiets wat ik gewoon ben als een kwalificatie wordt gebruikt. Het is gewoon wat vreemd en voor de mensen met wie ik ben nogal eens ongemakkelijk, want het wordt natuurlijk ook door ons eigen publiek regelmatig gezongen. En als je er serieus over nadenkt zegt het wel iets over hoe die mensen blijkbaar tegen homoseksualiteit aankijken: het is echt geen toevallige keuze, dat geloof ik niet.
Dat geloof ik meteen. Maar het is ergens wel negatief bedoeld natuurlijk. Anders kun je net zo goed over een bij of over een sprinkhaan zingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:10 schreef Druppel het volgende:
[..]
SCH ik geloof niet dat het overgrote deel van zo'n groep op die manier tegen homoseksualitiet aankijkt. Op zo'n moment heb je alleen een poppetje in het geel en het zwart voor je en die kleuren worden vaak met dat liedje in verband gebracht. Ik denk zelfs dat het overgrote meerderheid op dat moment niet eens het liedje aan een homoseksuele man of vrouw linkt. Maar dat klinkt erg raar. Mijn broer is homo en ik zing het vrolijk mee zonder die link naar me broer te leggen.
2 jaar ouder dan ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Maar het is ergens wel negatief bedoeld natuurlijk. Anders kun je net zo goed over een bij of over een sprinkhaan zingen.
hoe oud is je broer![]()
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik kan helaas niet; leek me wel leuk....
Jammer dat paultjuhhh's klaagbaak over ajacieden gesloten is; je mag over alles klagen; zelfs op die manier; maar als het over voetbal gaat mag het niet.
Nee, geen zin.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:36 schreef Druppel het volgende:
Voor de second time. Gaat er iemand morgen avond nog naar FC Utrecht - Marokko.
dat doe ik ook niet als ik sneijder toezing. Ik vind dat namelijk ook humorquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:18 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die doet dat niet met een van woede vertrokken gefrustreerde kop.![]()
maar dat hele volksstammen erom lachen vind je zeker niet kwetsend? Een spreekkoor zingen misschien 2 á 3000 mensen mee, maar er zijn minstens 1 miljoen mensen die moeten lachen om hans teeuwen die de koningin uitscheld.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het gaat vooral om de massaliteit: dat individuen kankerlijer roepen is voor hun rekening maar als duizend man dat tegelijk een minuut gaan zingen, is er een heel andere situatie. Daarom is die vergleijking met cabaretiers e.d. die sommigen hier maken ook niet terecht.
Idd denk dat het ook heeeeeeeeel rustig isquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ga niet naar FCU – Marokko, gaat nergens om en is dus toch geen reet aan.
Denk het ook ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:24 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Idd denk dat het ook heeeeeeeeel rustig is
Heeft de KNVB ook richtlijnen tegen Teeuwen uitgevaardigd dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:28 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
maar dat hele volksstammen erom lachen vind je zeker niet kwetsend? Een spreekkoor zingen misschien 2 á 3000 mensen mee, maar er zijn minstens 1 miljoen mensen die moeten lachen om hans teeuwen die de koningin uitscheld.
zijn punt is meer dat het in het huidige maatschappelijke beeld past dat schelden en grof taalgebruik meer en meer gebruikt wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft de KNVB ook richtlijnen tegen Teeuwen uitgevaardigd dan?
Ja, da's geen goede zaak. Maar dit is geen discussie over normen en waarden. Het is een discussie over bestaande richtlijnen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:14 schreef Joesse het volgende:
[..]
zijn punt is meer dat het in het huidige maatschappelijke beeld past dat schelden en grof taalgebruik meer en meer gebruikt wordt.
das waar.. bij de gemeente (LU) klinken nu ook geluiden van onvrede dat de loco-burgemeester de wedstrijd niet stil had gelegd (kan blijkbaar ook)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, da's geen goede zaak. Maar dit is geen discussie over normen en waarden. Het is een discussie over bestaande richtlijnen.
foeke wil dat de spelers hun ritme houden ofzoquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:18 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom is die wedstrijd vanavond in hemelsnaam?
Kansloze bedoeling.
Zul je achteraf horen dat ze het niet aan zagen komenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef PLAE@ het volgende:
doe het dan tegen lokale amateurs ofzo. Op deze wedstrijd zal alleen maar uitschot afkomen wat onderling lekker gaat knokken enzo.
Misschien kunnen die wel op het veld komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef PLAE@ het volgende:
Marokkaantjes op het veld enzo en niemand die je er over hoort achteraf![]()
Kan je ze er na mooi oppakken want de puntjes zijn scherp.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:38 schreef JaWi het volgende:
[..]
Misschien kunnen die wel op het veld komen.
Je hoeft niet met ze te tongzoenen ofzo?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb nog nooit zulke lelijke stillen gezien als in Utrecht, en geloof me in a'dam kunnen ze er wat van.
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb nog nooit zulke lelijke stillen gezien als in Utrecht, en geloof me in a'dam kunnen ze er wat van.![]()
Die zijn niet alleen van utrecht hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb nog nooit zulke lelijke stillen gezien als in Utrecht, en geloof me in a'dam kunnen ze er wat van.
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Dunno niemand doet er verslag overquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:12 schreef JaWi het volgende:
Lopende het onderzoek geen uitspraken.
Is het nog gezellig met marokko in utrecht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |