abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:04:06 #154
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_42331610
SCH ben jij ook zo'n doordrammert tegen je partner? Heb nu al medelijden met die arme jongen.
Je zal dat gezeik van jou dag in dag uit maar moeten aanhoren, de tering ...

Maar om bij de kwestie spreekkoren te blijven.
Als ik hoor wat voor taal er wel allemaal uitgesproken mag worden op de TV?
Denk aan Hans Teeuwen en Koningin Beatrix anaal nemen, tot bloedens aan toe.
Denk aan Youp van het Hek, en weer Beatrix en Willem Alexander die het op de Dam doen.
Denk aan videoclips die alleen maar over sex en geweld gaan.

Dat mag allemaal onder de grote noemer kunst, maar wat spreekkoren van met name clubs uit de Randstad is "too much" ineens.
2 jaar geleden haalde ADO zelfs het CNN nieuws, met het altijd even vermakelijke liedje " Sylvie is de Hoer van Amsterdam" , onbegrijpelijk maar wel een knappe prestatie van ADO.

Men zou het wat meer als cabaret moeten zien, dan is het namelijk best lollig......

It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:05:36 #155
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_42331646
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:04 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Jij kijkt alles door een wit-rood gestreepte bril en blijft bij een mening .. jouw goed recht, maar ik zie het anders, dus ik denk niet dat deze discussie nog veel zin heeft
Hij heeft wel een btje gelijk hoor ;')
Wij speelde door dus ajax dan ook
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_42331774
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:04 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Men zou het wat meer als cabaret moeten zien, dan is het namelijk best lollig......

pi_42331951
bussche is toch ook homo met zijn blonde haren?
pi_42332576
Is dat een criterium voor homo-zijn? -> Wapenaar (ex- utrecht uiteraard) , Broerse, Ricky 'geile krulletjes' Kruijs etc. Heel Utrecht bestaat uit van die metrosexuele lulletjes man.
pi_42332750
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:04 schreef _Vulcanus_ het volgende:
SCH ben jij ook zo'n doordrammert tegen je partner? Heb nu al medelijden met die arme jongen.
Je zal dat gezeik van jou dag in dag uit maar moeten aanhoren, de tering ...

Maar om bij de kwestie spreekkoren te blijven.
Als ik hoor wat voor taal er wel allemaal uitgesproken mag worden op de TV?
Denk aan Hans Teeuwen en Koningin Beatrix anaal nemen, tot bloedens aan toe.
Denk aan Youp van het Hek, en weer Beatrix en Willem Alexander die het op de Dam doen.
Denk aan videoclips die alleen maar over sex en geweld gaan.

Dat mag allemaal onder de grote noemer kunst, maar wat spreekkoren van met name clubs uit de Randstad is "too much" ineens.
2 jaar geleden haalde ADO zelfs het CNN nieuws, met het altijd even vermakelijke liedje " Sylvie is de Hoer van Amsterdam" , onbegrijpelijk maar wel een knappe prestatie van ADO.

Hier ben ik het mee eens.

En SCH, nee, meestal zing ik niet mee, maar ik stoor me er absoluut niet aan, net als de rest die ik ken die altijd in het stadion aanwezig zijn, en dat zijn mensen van 8 tot 84 jaar.

Misschien dat jij eens moet veranderen in plaats van al die anderen ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_42332816
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens.

En SCH, nee, meestal zing ik niet mee, maar ik stoor me er absoluut niet aan, net als de rest die ik ken die altijd in het stadion aanwezig zijn, en dat zijn mensen van 8 tot 84 jaar.

Misschien dat jij eens moet veranderen in plaats van al die anderen ?
Tuurlijk joh, schelden is heel normaal. Met zijn duizenden zingen dat iemands moeder een hoer is, is heel normaal. Oh nee, het is cabaret
pi_42332910
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, schelden is heel normaal. Met zijn duizenden zingen dat iemands moeder een hoer is, is heel normaal. Oh nee, het is cabaret

Vind je jezelf niet een beetje naief SCH ?
pi_42333011
Nouja, om spreekkoren cabaret te noemen is natuurlijk ook vrij achterlijk als je die gefrustreerde koppen ziet die ze uitkramen.
pi_42333041
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:07 schreef MaxPower het volgende:
Nouja, om spreekkoren cabaret te noemen is natuurlijk ook vrij achterlijk als je die gefrustreerde koppen ziet die ze uitkramen.
Das waar, in Heerenveen zitten allemaal emotie-loze mensen in het stadion.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:14:08 #164
80791 crew  Paul
pi_42333118
Heerenveen publiek
pi_42333123
Maar het is dus geen cabaret?
pi_42333155
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vind je jezelf niet een beetje naief SCH ?
Nee hoor, ik vind het stompzinnig om voor te stellen dat het maar normaal gevonden moet worden om met zijn duizenden op die manier een scheids toe zingen
pi_42333235
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het stompzinnig om voor te stellen dat het maar normaal gevonden moet worden om met zijn duizenden op die manier een scheids toe zingen
En wat vind je dan van die cabaret-shows ?

Rap-videoclips ?

South Park ?

etc.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:22:02 #168
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_42333277
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:14 schreef MaxPower het volgende:
Maar het is dus geen cabaret?
Nee natuurlijk is het geen cabaret, ik schrijf men zou het wat meer als cabaret moeten zien.
Daar mogen namelijk wel de meest erge dingen gezegd worden over alles en iedereen, zonder dat de media en figuren als SCH daar over vallen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_42333299
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En wat vind je dan van die cabaret-shows ?

Rap-videoclips ?

South Park ?

etc.
Daar vind ik per keer iets van maar ik snap niet waarom je het aanhaalt.

Wat heeft het te maken met het schreeuwen in een voetbalstadion?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:31:56 #170
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_42333441
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar vind ik per keer iets van maar ik snap niet waarom je het aanhaalt.

Wat heeft het te maken met het schreeuwen in een voetbalstadion?
Waarom heeft het niet te maken met schreeuwen in een stadion ??????

Het zijn toch immers beledigende teksten die via het medium TV een groot deel van de bevolking weet te bereiken.
Met dit verschil dat Talpa en vroeger de NOS zelfs de meeste spreekkoren weg filtert, dit in tegenstelling tot sommige televisie shows.
Berlioz
pi_42333448
Gaat er eigenlijk nog iemand naar FC utrecht - Marokko?
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_42333608
Vulcanus beantwoord je vraag al SCH.
pi_42334285
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:22 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Nee natuurlijk is het geen cabaret, ik schrijf men zou het wat meer als cabaret moeten zien.
Daar mogen namelijk wel de meest erge dingen gezegd worden over alles en iedereen, zonder dat de media en figuren als SCH daar over vallen.
Dus als ik jou hier helemaal de tyfus scheld, vind je dat prima omdat dat in het cabaret ook gebeurt? Of moet beide verboden worden?
pi_42334332
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 14:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dus als ik jou hier helemaal de tyfus scheld, vind je dat prima omdat dat in het cabaret ook gebeurt? Of moet beide verboden worden?
Ik zou het prima vinden, ik ken jou niet, jij mij niet, dus hebben je scheld-woorden 0,0 waarde.
pi_42334395
Ik heb het niet tegen jou, kankerkneus...
pi_42334445
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 14:19 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb het niet tegen jou, kankerkneus...
Dat begreep ik ook nog wel, maar ik kon het niet laten te reageren.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:51:13 #177
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_42334858
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 14:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ja hoor vind ik prima, gooi het er maar uit, niets opkroppen.

Een scheldende Heerenveen supporter, best komisch eigenlijk....
Over cabaret gesproken
Berlioz
pi_42334951
Het was slechts een stelling. Maar het geeft wel weer met welke intentie je naar het stadion komt. In Utrecht doen ze dat blijkbaar om opgekropte frustraties te uiten, wij komen om onze ploeg aan te moedigen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:02:01 #179
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42334983
vorig jaar met de beker zat agressieve friezen gezien
pi_42335049
Nou ja om te zeggen dat cabaret en spreekkoren hetzelfde zijn vind ik ook ver te zoeken hoor; bij cabaret is het over the top (al kan niet iedereen dat waarderen) en bij spreekkoren niet.

Pas als er een spreekkoor zou zijn met sylvie is de heroïnehoer met wratten op haar schaamlip, ingegroeide konthaar en schimmelkaastenen van amsterdam zou het pas over the top zijn... Maar ja dat bekt weer niet lekker.

Daarentegen moet je toch gewoon ook niet zo gaan janken dat iemand voor homo wordt uitgemaakt; vooral op deze wijze. Neem Diba bijvoorbeeld; toen hij de laatste keer voor tasjesdief werd uitgescholden zweepte hij het publiek juist op; en daar reageerd het publiek ook leuk op. Weinig aan de hand, happy together.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:10:30 #181
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_42335101
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 14:59 schreef MaxPower het volgende:
Het was slechts een stelling. Maar het geeft wel weer met welke intentie je naar het stadion komt. In Utrecht doen ze dat blijkbaar om opgekropte frustraties te uiten, wij komen om onze ploeg aan te moedigen.
Ach wel nee, bij jullie zingen we : Wij komen niet voor het schaatsen of Jochem Uytdehaage, dat is grappig en aangepast op het nivo van jullie tedere kinderzieltjes. Nog even met de rug naar het veld gaan staan bij dat idiote volkslied van jullie, en dan heb je het wel gehad met het vertier daar in het hoge noorden.
Berlioz
pi_42335177
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:26 schreef twi het volgende:
Het staat als een paal boven water dat het doorgaan van Emanuelson onsportief was. Zie je een speler liggen, trap je hem over de zijlijn.

Maar dat geldt evengoed voor Utrecht, die geruime tijd de kans hadden om de bal ook over de zijlijn te schieten. Om dan zo uit je pan te gaan over onsportiviteit is hypocriet.

Beide kanten zaten dus fout, so be it.
Juist!
Trouwens ook goeie actie van Van Dijk, natrappen, slimme speler
pi_42335317
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:10 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Ach wel nee, bij jullie zingen we : Wij komen niet voor het schaatsen of Jochem Uytdehaage, dat is grappig en aangepast op het nivo van jullie tedere kinderzieltjes. Nog even met de rug naar het veld gaan staan bij dat idiote volkslied van jullie, en dan heb je het wel gehad met het vertier daar in het hoge noorden.
Ja en? Het gaat me om de thuiswedstrijden van Utrecht. Je wint in de 93ste minuut van Heerenveen, en 15.000 man zingen "helemaal niets in Heerenveen" in plaats van je eigen spelers toe te juichen. Hele aparte instelling vind ik dat. Wat boeit jullie die 150 meegereisde Friezen nou? Steek je energie in je eigen ploeg.
pi_42335399
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:24 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ja en? Het gaat me om de thuiswedstrijden van Utrecht. Je wint in de 93ste minuut van Heerenveen, en 15.000 man zingen "helemaal niets in Heerenveen" in plaats van je eigen spelers toe te juichen. Hele aparte instelling vind ik dat. Wat boeit jullie die 150 meegereisde Friezen nou? Steek je energie in je eigen ploeg.
Wij houden nou eenmaal van pesten.

pi_42335546
quote:

Steek je energie in je eigen ploeg.
Dat zeg je tegen Utrecht-supporters?
pi_42335558
Waarmee mijn mening over het Utrechtse publiek nog maar eens bevestigd wordt.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:51:28 #187
52034 U
bevindt zich hier
pi_42335726
Van Dijk krijgt in elk geval genoeg tijd om interviews te geven de komende weken:
http://www.nu.nl/news/839(...)zonder_Van_Dijk.html
Wat zegt U?
pi_42335915
quote:

[..]
Ach kom nou; je zit onzin te lullen en dat weet je zelf ook. Heel Utrecht wordt gek van de zenuwen bij zo'n wedstrijd en als je dan op de laatste minuut wint, dan zing iedere ploeg dat. En je maakt jezelf helemaal belachelijk door te zeggen dat Utrecht zijn energie in zijn eigen ploeg moet steken, want als er een ploeg is die bij een tegendoelpunt begint te zingen om zijn eigen team aan te moedigen, dan zijn wij dat wel. En zoals ik al schreef eerder; wij zongen onze team toe nadat we verloren van Ajax; nou dat zie je ook niet veel op andere plekken; daar is het halve stadion al leeg vijf minuten voor tijd....
pi_42336037
Tegen Heerenveen zongen jullie anders ook uit volle borst 'laat je club maar in de steek' tegen al die file-ontwijkers bij jullie.
pi_42336495
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:00 schreef zatoichi het volgende:
En zoals ik al schreef eerder; wij zongen onze team toe nadat we verloren van Ajax; nou dat zie je ook niet veel op andere plekken; daar is het halve stadion al leeg vijf minuten voor tijd....
Dat gebeurt vrijwel overal, behalve misschien bij Ajax zelf .
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:57:26 #191
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42336795
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gebeurt vrijwel overal, behalve misschien bij Ajax zelf .
onzin.
pi_42337044
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:57 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

onzin.
Jij in je eentje zeker
pi_42337276
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:07 schreef MaxPower het volgende:
Tegen Heerenveen zongen jullie anders ook uit volle borst 'laat je club maar in de steek' tegen al die file-ontwijkers bij jullie.
En weet je wat het alle mooiste was. Ze hebben een heerlijk gelijk spelletje gezien.

En de blijvers een overwinning.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_42337325
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:07 schreef MaxPower het volgende:
En dat is negatief? Natuurlijk zingen we dat tegen die lui; waarvan ik overigens ook sterk het vermoeden heb dat er een hoop heerenveen supporters tussen zittten; die club heeft ze ook door het hele land zitten...

Maar goed ook als er Utrecht supporters tussen zitten die eerder weggaan verdienen ze dat. Des te lekkerder was de goal in de laatste minuut natuurlijk. Ik heb dat ook bij Ajax; kom ik aan op mijn vaste plekkie, staan er allemaal van die gastjes die er normaal nooit zijn....
pi_42337404
FC Utrecht vijf duels zonder Van Dijk

Uitgegeven: 3 oktober 2006 15:39
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2006 15:40

ZEIST - Gregoor van Dijk moet de komende vijf wedstrijden van zijn club FC Utrecht aan de kant blijven. De speler accepteerde het schikkingsvoorstel dat hij naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel met Ajax kreeg voorgelegd. Van Dijk moest voortijdig van het veld na een forse overtreding op Wesley Sneijder.

Aanvankelijk kon de leiding van FC Utrecht zich niet in de straf vinden. "We hebben de beelden een aantal keren bekeken', aldus voorzitter Jan Willem van Dop op de website. "Dat heeft ons, met op de achtergrond bepaalde uitspraken van Gregoor in een interview voorafgaand aan de wedstrijd, in overleg met onze advocaat doen besluiten de straf toch maar te accepteren".

bron: nu.nl

Ach ja er zat weinig op denk ik
pi_42337440
En nu we toch bezig zijn, een stuk van fcutrecht.nl:

Gedrag groep supporters 'onacceptabel'
FC Utrecht vindt het gedrag van een aantal supporters, afgelopen zondag bij de thuiswedstrijd tegen Ajax, 'absoluut onacceptabel'. 'Het is maar een kleine groep, maar die verpest het wel voor de rest, als we niet oppassen', zegt voorzitter Jan Willem van Dop. Hij wil op korte termijn met de SupportersVereniging om de tafel om het 'Utrecht-onwaardige' gedrag te bespreken. De voorzitter sluit het nemen van maatregelen niet uit.

'Wat zondag gebeurde, kan echt niet', aldus Van Dop. 'Eigen stewards zijn naar boven gejaagd, mensen voelden zich op zijn zachtst gezegd niet prettig op de tribune. Nare spreekkoren hebben we met behulp van de speaker nog redelijk kunnen beperken, maar met het gedrag van die bewuste groep is echt een grens bereikt'. Met de SupportersVereniging wil de voorzitter bespreken of er niet maatregelen moeten worden getroffen als het terugbrengen van een doek, dat de twee supportersgroepen het zicht op elkaar ontneemt. 'We hebben een dik jaar zonder gedaan, maar kennelijk kunnen bepaalde supporters daar niet tegen', concludeert de voorzitter van FC Utrecht. 'En we kunnen ook overwegen voortaan bij de wedstrijden tegen Ajax onze supporters over en weer thuis te laten. Het zou slecht zijn, als we dergelijke maatregelen zouden moeten treffen, maar misschien is het wel onontkoombaar'. Wat Van Dop ook is tegengevallen, is het gebrek aan sociale controle. 'Als iemand zich misdraagt, kunnen anderen hem toch corrigeren in plaats van mee te gaan doen? Voor mij is één ding duidelijk; zo kunnen we niet verder'.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:52:59 #197
80791 crew  Paul
pi_42337717
Kleine groep
3/4 van de bunnikside zingt alles mee hoor
pi_42337820
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:33 schreef zatoichi het volgende:

[..]

En dat is negatief? Natuurlijk zingen we dat tegen die lui; waarvan ik overigens ook sterk het vermoeden heb dat er een hoop heerenveen supporters tussen zittten; die club heeft ze ook door het hele land zitten...

Maar goed ook als er Utrecht supporters tussen zitten die eerder weggaan verdienen ze dat. Des te lekkerder was de goal in de laatste minuut natuurlijk. Ik heb dat ook bij Ajax; kom ik aan op mijn vaste plekkie, staan er allemaal van die gastjes die er normaal nooit zijn....
Natuurlijk is dat prima, ik zing het zelf ook. Het was alleen maar om aan te geven dat ook in Utrecht de mensen voortijdig weglopen, itt tot wat Vulcano hierboven beweerde.
pi_42337850
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:39 schreef zatoichi het volgende:
En nu we toch bezig zijn, een stuk van fcutrecht.nl:

Gedrag groep supporters 'onacceptabel'
FC Utrecht vindt het gedrag van een aantal supporters, afgelopen zondag bij de thuiswedstrijd tegen Ajax, 'absoluut onacceptabel'. 'Het is maar een kleine groep, maar die verpest het wel voor de rest, als we niet oppassen', zegt voorzitter Jan Willem van Dop. Hij wil op korte termijn met de SupportersVereniging om de tafel om het 'Utrecht-onwaardige' gedrag te bespreken. De voorzitter sluit het nemen van maatregelen niet uit.

'Wat zondag gebeurde, kan echt niet', aldus Van Dop. 'Eigen stewards zijn naar boven gejaagd, mensen voelden zich op zijn zachtst gezegd niet prettig op de tribune. Nare spreekkoren hebben we met behulp van de speaker nog redelijk kunnen beperken, maar met het gedrag van die bewuste groep is echt een grens bereikt'. Met de SupportersVereniging wil de voorzitter bespreken of er niet maatregelen moeten worden getroffen als het terugbrengen van een doek, dat de twee supportersgroepen het zicht op elkaar ontneemt. 'We hebben een dik jaar zonder gedaan, maar kennelijk kunnen bepaalde supporters daar niet tegen', concludeert de voorzitter van FC Utrecht. 'En we kunnen ook overwegen voortaan bij de wedstrijden tegen Ajax onze supporters over en weer thuis te laten. Het zou slecht zijn, als we dergelijke maatregelen zouden moeten treffen, maar misschien is het wel onontkoombaar'. Wat Van Dop ook is tegengevallen, is het gebrek aan sociale controle. 'Als iemand zich misdraagt, kunnen anderen hem toch corrigeren in plaats van mee te gaan doen? Voor mij is één ding duidelijk; zo kunnen we niet verder'.
"we houden nou eenmaal van pesten..."
pi_42337993
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:07 schreef MaxPower het volgende:
en als hans teeuwen openlijk op het podium de koningin beledigd vind je dat maar al te mooi
pi_42338103
quote:

[..]

ja, dat zongen we 1 minuut, de overige 89 minuten geen kwaad woord over Heerenveen en werd er alleen voor Utreg gezongen. Wat is je probleem?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:23:32 #202
80791 crew  Paul
pi_42338294
bij 1 vandaag gaat het over paar minuten over de spreekkoren afgelopen zondag
pi_42338387
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:10 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

ja, dat zongen we 1 minuut, de overige 89 minuten geen kwaad woord over Heerenveen en werd er alleen voor Utreg gezongen. Wat is je probleem?
Kom op zeg, er waren voortdurend spreekkoren tegen de scheids en Vandenbussche.
pi_42338868
quote:

[..]

Beetje flauw wat je nu zegt: toen ik vorig jaar bij SC Heerenveen - Groningen was (4-0 voor Heerenveen) zong ook het halve Heerenveenstadion "Ron Jans neem je rommel mee"

En 'Laat je club maar in de steek' heb ik ook vaak genoeg gehoord in het Abe Lenstra Stadion.
Zulke spreekkoren vind ik persoonlijk onschuldig, je bent blij dat je cluppie voorstaat/gewonnen heeft en je beledigt er nou ook niet echt iemand mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')