http://www.estofex.org/quote:Het KNMI verwacht maandag een onstuimige dag met opklaringen afgewisseld door buien. De buien gaan volgens het meteorologisch instituut gepaard met onweer en soms met hagel of windstoten tot 85 kilometer per uur.
Prachtig Hollandsch weer.quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Nu is het ook gewoon een compleet blauwe lucht met af en toe een wolk die met een rotvaart langs komt knallen![]()
Deze is er weer. Leukste reeks van afgelopen winterquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
...
Is er trouwens ook al een speciaal 'winter' topic, kan het niet vinden![]()
Ik ben gisteren om ongeveer 21:00 vertrokken vanuit Nijmegen richting Hoorn NH. Op dat moment trok er een schuin (no-zw richting) buiencomplex in noorderlijke richting over.quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Gister in totaal dus wel 3 lichtflitsen kunnen zien. Nijmegen (15km verder) had wel gewoon langer als een uur hevig onweer![]()
Nu is het ook gewoon een compleet blauwe lucht met af en toe een wolk die met een rotvaart langs komt knallen![]()
dat komt dus mijn kant op en ik moest straks werken in de buitenluchtquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:10 schreef Nolius het volgende:
In het midden van het land gaat het flink te keer. Van Rotterdam tot Utrecht ligt een dikke hoop onweer en neerslag.
Geen wolkbreuk lijkt mij. Het kan best dat het goed hard heeft geregent. Of is die 13,4mm binnen 5 minuten gevallen?quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net een wolkbreuk gehad met onweer.
13.4mm 1/h
35.7mm 24/h
Eerst gewoon harde regen, daarna even kleine 20 sec dikke wolkbreuk gehad, die buien gaan echt lichterlijk zo snel wegquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:00 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Geen wolkbreuk lijkt mij. Het kan best dat het goed hard heeft geregent. Of is die 13,4mm binnen 5 minuten gevallen?
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur&c=frquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Damn wat een neerslag boven Frankrijk. Zie http://www.meteox.com
Ey, de betaalde versie van Weathernews buienradarquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:06 schreef i2Them2 het volgende:
Onstaat een buienlijntje:
[afbeelding]
Misschien nog wat voor het oosten...
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:39 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ey, de betaalde versie van Weathernews buienradar
Klopt, ik heb ze hierover gemailt, heb zelf ook contact met hun vanwege de weericonen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:23 schreef JoeKurr het volgende:
Die buienradar wordt inderdaad met de dag mooier.
Alleen jammer dat als je in of uitzoomt, hij standaard naar Haarlem gaat (midden van het kaartje)
Hoezo rare wolken??quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:55 schreef i2Them2 het volgende:
Wat foto's van vandaag tot nu toe:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet 't meneer. En deze luchten komen hier sinds 11 uur langs. Zit net binnen de bui. Het regent hier dus ook regelmatig. Half Augustus had ik precies hetzelfde, alleen toen thuis.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoezo rare wolken??
Jij hebt een Whales Mouth te pakken ventje!
Nee.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoezo rare wolken??
Jij hebt een Whales Mouth te pakken ventje!
[afbeelding]
Herken je em nog?
Goedzoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:59 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Nee.Ziet 't al. Is van die hele serie van Whales Mouth foto's die Dokkum over ging, een aantal jaar geleden.
Zag ze staan. Vind dit jaar trouwens wel wat minder qua weerfoto's. Heb wel een aantal stevige buien gehad, maar er waren weinig randverschijnselen te zien zoals een shelf, mammatus, rolwolk ed. Al zijn ze wel extremer. Juni en juli waren gewoon saai (muv lichtende nachtwolken in juli). De laatste dagen zijn wel weer lekker. Hopelijk krijgen we ook weer een mooie winter.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Goedzoop mijn website staan trouwens nieuwe van 2 maanden terug d8 ik
![]()
Mogen we eerst wat herfststormen (wow, 6 medeklinkers achter elkaar, die krijg je niet makkelijk uit je strot) krijgen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:18 schreef highway101 het volgende:
Wanneer begint de winter nou? Zelfs in de Alpen moet je boven de 3200m voor sneeuwEn zelfs in noord Finland is het nog boven nul.
Leuke foto. Hier geen mooie zonsondergang.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:04 schreef MrDoegewoon het volgende:
[afbeelding]
De lucht laat precies zien hoe het de hele dag hier al is, dan regen en dan weer ff de zon
Hier = Gorinchem
Daar kan het ook zo hard gaan. Een keertje wezen fietsen daar, was best wel aardig weer. Ineens begon het te sneeuwen en 5 minuten later was het al bijna compleet witquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:03 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
Stilfserjoch (Passo dello Stelvio) 2700m, eerste pak sneeuw deze winter.
Halo?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
Was dat niet gewoon zo'n krans die je wel eens ziet om de zon als er lichte bewolking/mist is? Ik ben de naam kwijt, maar het is dan ook vroeg![]()
Uh ... een regenboog zie je in de tegenover gestelde richting van de zon.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
Was dat niet gewoon zo'n krans die je wel eens ziet om de zon als er lichte bewolking/mist is? Ik ben de naam kwijt, maar het is dan ook vroeg![]()
Is waarschijnlijk wel een regenboog. Die kleur ontstaat door de zonsondergang. Komt wel vaker voor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
Als hij alleen oranje was, dan was het sowieso geen regenboog. Hoe weet ik dan waar hij staat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |