De eerste keer dat ik hem aansprak hierover was het 3 uur op een doordeweekse avond, hij was op dat moment nog aan het boren en het zagen en zijn kliklaminaat aan het leggen.
Als mensen verbouwen of ergens intrekken is het natuurlijk normaal dat er lawaai is.
Maar ik denk dat 99% van de mensen het met me eens is dat dit niet kan op zulke tijden.
Overdag was hij nergens te bekennen, en soms was hij weken niet bezig met verbouwen.
Allemaal zijn zaak, maar als hij kwam dan was dat altijd rond middernacht en met veel lawaai.
Toen ik naar boven ging en hem netjes vroeg hoelang het nog ging duren zei hij me doodleuk dat ie nog minimaal 45 minuten bezig zou zijn. Dit werd anderhalf uur.. en ik moest inmiddels mijn bed uit om te gaan werken. Diezelfde week schrok ik wakker omdat ik gelach en gebrul op de trap hoorde, toen ik ging kijken was meneer bezig met spullen naar boven te tillen.
Ik zei dat ik me begon te storen aan zijn tijden, en dat ik niet meer wakker wilde liggen omdat hij zich niet aan normale tijden kon houden. "Nog een paar dozen" Kreeg ik te horen...
Een tijd later had ie bezoek boven en flink hard zijn muziek aanstaan..
Ze stonden te springen en te krijsen op de muziek.
Ik ben geen zeikerd, en vind het oke als mensen zich vermaken en dat daar wat meer geluid bij kan zijn dan normaal.
Maar het zijn de tijden, en zijn arrogante houding die mij even erg beginnen te irriteren.
Als ik aanbel, of vrienden van mij dan maakt hij niet meer open of begint te krijsen dat de muziek helemaal niet hard aanstaat.
Ik heb daarop gezegd dat hij dan maar even naar beneden moest komen, en toch echt even zelf moest komen luisteren.
"Nee dat hoeft niet, ik zet het wel zachter"
Dat is niet gebeurd en toen heb ik de politie gebeld, ze stonden op de hoek van het huis te luisteren.. in hun auto
Toen ik beneden aankwam waren ze weg, ik heb gebeld en gevraagt wat dat voor iets vreemds was.
"We konden buiten niks constateren"
Op dat moment stond nog steeds de muziek aan, en was het 5 uur op een woendsdagnacht/ochtend..
Als ze terug zouden komen zou het nog 2 uur gaan duren omdat ze geen auto beschikbaar hadden
Ik ben zelf weer naar boven gegaan.. ik mijn pyama
Toen ik aanbelde hoorde ik hem al mopperen, en toen hij de deur open had krijste zijn vriendin
"Wat moet ze nou weeeer?!?!"
Ik zei dat ik moe was, en om 6 uur mijn nest uit moest en ik graag wilde slapen en dat dat gewoon niet mogelijk was omdat hun zoveel lawaai maakte..
Hij zei dat ie het zachter zou zetten en knalde de deur met een smak dicht...