abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43043255
Ik stem vó... ehh blanco!
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:16:28 #52
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_43043405
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 08:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind dat er naast de blanco stem een zwarte stem uitgebracht moet kunnen worden, die iets uitdrukt van "ik ben deze debielenparade en moddersmijterij zat, ga weer iets nuttigs doen van mijn belastingcenten en dan bedoel ik niet onderverhuren en tot dat moment stem ik niet". Ofzo.
Zo, hey, dat gaat precies mijn niet-stem worden.
pi_43043707
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zo, hey, dat gaat precies mijn niet-stem worden.
nu ik dat zo lees he. is het best wel zonde.
onze voorvaderen hebben zolang gevochten voor vrijheid en democratie.
en opeens willen groepen mensen niet stemmen.
  • het is ons recht om te stemmen
  • beslasting betalen en het belastinggeld (ons geld) uitgeven gaat toch door
    en door wie het uitgegeven wordt, bepaal jij!
  •   zondag 29 oktober 2006 @ 19:29:03 #54
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_43043794
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 19:25 schreef SlimShady het volgende:

[..]

• Het democratische proces loopt met mijn idee geen schade op hoor, die blijft intact omdat de meerderheid dus elke keer wordt afgestemd op het aantal zetels in de kamer. Dus het wordt juist democratischer omdat we dan beslissen hoeveel mensen we nodig hebben om ons te dienen.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      zondag 29 oktober 2006 @ 19:39:30 #55
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_43044125
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 17:16 schreef problematiQue het volgende:
    weet je dat is nog zo'n slecht idee niet. Dat is pas een stem voor minder bureaucratie!
    en dan stemt 99& blanco en dan zit daar nog maar 1 zo'n mannetje in de 2e kamer die alle stemmingen wint
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 29 oktober 2006 @ 19:40:28 #56
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_43044162
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 19:25 schreef SlimShady het volgende:
  • Geloof mij, ik dacht er precies zo over. Ik heb hier in het verleden ook meermalen gepost dat het een dusdanig groot goed is, dat het verkwanselen daarvan een doodzonde is. Maar nu kijk ik daar om twee redenen anders tegenaan:

- De belangrijkste reden is de complete ziel- en visieloosheid van de hedendaagse Haagse politiek, waar partijen óf over elkaar heen buitelen in een ratrace naar het veilige midden, óf benedenmaatse splinterpartijtjes vol epibreeërs zich compleet belachelijk maken met zielige aanplakacties. Wat me daarbij tevens opvalt is dat politici zich meer en meer bedienen van lege soundbytes en persoonlijke sneren (die vervolgens weer halfslachtig ingetrokken worden) of zich als laagvliegende popi-jopi's manifesteren op één of andere publieke bijeenkomst waar ze hun aandoenlijke houtenklazerigheid aan de landelijke media kunnen etaleren. Ik zie niet in waarom ik aan dat stelletje tweederangs tweedehands autoverkopers mijn fiat zou moeten geven om nog eens vier jaar in de Tweede Kamer hun intellectuele incompetentie tentoon te spreiden en voor 'the next best thing' gaan om maar mijn stemrecht gebruikt te hebben vind ik al helemaal tranentrekkend treurig. Om over 'strategisch stemmen' nog maar te zwijgen overigens, maar dat is weer een andere discussie.

- Daarnaast ben ik nu van mening dat het óók iemands goed recht moet zijn om zich te onttrekken aan het democratisch proces, juist omdat het een recht is en geen plicht.
      zondag 29 oktober 2006 @ 20:05:45 #57
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_43044946
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 19:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

-schnip-

- Daarnaast ben ik nu van mening dat het óók iemands goed recht moet zijn om zich te onttrekken aan het democratisch proces, juist omdat het een recht is en geen plicht.
    Maar de vraag is dan of je nog recht heb tot klagen over het beleid? als je helemaal niet betrokken bent geweest bij het kiezen van jou vertegenwoordiging en diezelfde vertegenwoordiging maakt er een potje van... Als maar heel weinig mensen stemmen kun je je ook gaan afvragen wie ze uberhaupt nog vertegenwoordigen in Den Haag. Maargoed dat ik vraag ik me nu ook weleens af wanneer men spreekt over "de burger".
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 29 oktober 2006 @ 20:22:09 #58
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_43045565
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 20:05 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan of je nog recht heb tot klagen over het beleid? als je helemaal niet betrokken bent geweest bij het kiezen van jou vertegenwoordiging en diezelfde vertegenwoordiging maakt er een potje van... Als maar heel weinig mensen stemmen kun je je ook gaan afvragen wie ze uberhaupt nog vertegenwoordigen in Den Haag. Maargoed dat ik vraag ik me nu ook weleens af wanneer men spreekt over "de burger".
    Natuurlijk heb je het recht om te klagen als je niet gestemd heb. Wat is dat nou?
    Als je wilt dat ik dat ga bearguementeren, doe ik dat graag. Maar dat is wat werk.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')