abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42798734
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:32 schreef Pool het volgende:
Daarbij gaat het niet slechts om gewone Nederlandse eekhoorns, maar er lopen zelfs Siberische grondeekhoorns rond. Deze soort is ooit uit de dierentuin ontsnapt die zich daar enkele decennia geleden bevond. Dit diertje komt verder nergens in Nederland voor.

[afbeelding][afbeelding]
Links: de Siberische grondeekhoorn ; Rechts: de gewone (rode) eekhoorn
De grondeekhoorn rules!

Ze zitten allebei regelmatig bij mij in de achtertuin, maar de grondeekhoorn is toch leuker. Al is het maar omdat gewone eekhoorns suicidale wezens zijn die zijn graag voor mijn fiets willen werpen op de Bredaseweg
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_42811104
Ik snap echt niet wat Huiskes van mij wil... Ik heb nou 10 verschillende opzetten ingeleverd, elke keer dat ik wat inlever zoals hij dat zegt, is het weer niet goed en heeft hij een heel ander verhaal... OF ik begrijp dat hele vak niet OF hij begrijpt niet wat ik bedoel, ik denk het tweede persoonlijk... Hij begint ook over iets heel anders, bijvoorbeeld zegt dat academisch denkniveau is vereist als ik schrijf een bepaald onderwerp niet te gaan betrekken of zo... WTF?
Nou ik krijg dus nooit een opzet goedgekeurd zo en de tijd begint te dringen dus ik zit te denken, zal ik niet gewoon dat vaardigheiden werkstuk schrijven, en dan gewoon dat inleveren, dan snapt hij in elk geval wat ik bedoel. Mja loop ik wel de kans dat dat finaal wordt afgekeurd en ik er heel veel tijd mee kwijt was maar, zo komen we ook niet verder. Hij is echt cynisch aan het worden. Maar het gaat ook over insolventierechtelijk gedeelte en dat hebben we niet eens gehad nog, dat komt" nou na de vakantie. Hij zo, ik stel voor dat je doorgaat met je "inlezen"... Hoe moet ik dat nou weer interpreteren? In de bibliotheek stonden over insolventierecht in totaal iets van 10 boeken (nouja, 1 boekenplank), waarvan de helft niet uitleenbaar en de rest van voor 1980, is het mijn fout dat daar dan dingen in staan die misschien niet kloppen of zo.

De hele opzet van het vaardighedendossier is achterlijk gewoon, de tijdsplanning ook... Je hebt een bepaald werkcollege, maar je vaardigheid moet voor dat werkcollege worden ingeleverd maar gaat vaak wel over onderwerpen die in dat college aan de orde komen. Ja doet dat de week erna dan of zo, dan kun je de dingen die je fout had begrepen eruit halen...
Of zie ik nou iets helemaal verkeerd.
pi_42814018
Ik heb vorig jaar mijn werkstuk (jaja, ik hoef er maar een) bij IOR gedaan en ik had dezelfde begeleider en bij mij deed hij ook al moeilijk. Hij vond mijn informatie te eenzijdig en te veel hetzelfde als andere studenten. Ja, vind je het gek als er welgeteld 1 artikel te vinden is over da onderwerp...

Ik hoef nu alleen nog maar mijn referaat te houden en dat kan ik alleen nog maar doen bij Europees Gemeenschapsrecht in de praktijk in het tweede semester. Hopelijk kan ik daarbij anders heb ik echt een probleem.
Als R&M-student heb je in totaal 5 vakken waar je vaardigheden bij kunt behalen en dat is echt belachelijk weinig.
pi_42829670
Uit een mailtje dat Vrijspraak binnenkrijgt net...
quote:
Beste collega's

Aan de buitenzijde (gevel) van het Montesquieu-gebouw heerst momenteel een
vliegenplaag.

pi_42829704
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:55 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Jij ktr?
Er zit een zekere onbepaaldheid in de formulering.
pi_42949099
Zes dagen radiostilte hier! Schande!
pi_42951310
Tja, in tegenstelling tot wat veel mensen beweren hebben Rechtenstudenten het gewoon druk, in tegenstelling tot studenten van andere niet nader te noemen studies

pi_42963680
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:24:21 ]
pi_42972418
Nou, succes dan! Ik moest verdomme de hele tijd pissen tijdens mijn tentamen deze week, kon me totaal niet concentreren zo.
pi_42973686
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:24 schreef Madine het volgende:
Nou, succes dan! Ik moest verdomme de hele tijd pissen tijdens mijn tentamen deze week, kon me totaal niet concentreren zo.
Dan ga je toch naar het toilet?
pi_42973977
Ja, maar daarna moest ik wéér
pi_42974087
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:27 schreef Madine het volgende:
Ja, maar daarna moest ik wéér
Oei das balen inderdaad, je wordt al snel verdacht gevonden als je meer dan een keer gaat. Volgende keer maar niet meer twee koppen koffie naar binnen gieten voor het tentamen
pi_42977272
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:22 schreef Yashaaaaa het volgende:

Overigens tentamen van Inleiding 1 eerste 4 hoofdstukken van Verheugt
En ik studeer in Nijmegen dus heb college van misschien wel een van de nazaten van de geweldige Advocaat-Generaal Tak uit het Lindenbaum/Cohen arrest.
Heb jij tentamen van alleen de eerste 4 hoofdstukken van Verheugt?
Bij ons (RuG) is dat 1 tentamen over 13 hoofdstukken..
pi_42991065
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oei das balen inderdaad, je wordt al snel verdacht gevonden als je meer dan een keer gaat. Volgende keer maar niet meer twee koppen koffie naar binnen gieten voor het tentamen
Blame the Aquarius..
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:50 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Heb jij tentamen van alleen de eerste 4 hoofdstukken van Verheugt?
Bij ons (RuG) is dat 1 tentamen over 13 hoofdstukken..
Da's dat boek Inleiding in het Nederlandse recht? Heb dat hier nog liggen van 't HBO.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:09:35 #215
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43007446
Gaan er nog mensen naar STEP Inhouse dagen?
Ik ben zelf geselecteerd voor de Raad voor de Rechtspraak / RAIO.
pi_43008365
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:09 schreef Pool het volgende:
pi_43009772
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:09 schreef Pool het volgende:
Leuk joh!

Ik heb me niet ingeschreven, want ik heb echt chronisch tijdtekort in die periode
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:27:13 #218
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43010356
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:00 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Leuk joh!

Ik heb me niet ingeschreven, want ik heb echt chronisch tijdtekort in die periode
Jammer, maar in het voorjaar heb je weer een kans. Ik zou het dan wel echt doen!
pi_43036768
Ik zit er helemaal langs te kijken volgens mij
quote:
Wat de voorwaarden zijn waaronder in Nederland kan worden afgeweken van grondrechtenbepalingen van zowel de Grondwet als het EVRM
Alleen ik mag niet ingaan op de beperkingssystematiek. Dan weet ik ook niet waar ik wel op moet ingaan
pi_43037372
ik snap er ook vrij weinig van VoreG
pi_43037414
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:01 schreef VoreG het volgende:
Ik zit er helemaal langs te kijken volgens mij
[..]

Alleen ik mag niet ingaan op de beperkingssystematiek. Dan weet ik ook niet waar ik wel op moet ingaan
op rechtenforum hebben ze het erover dat er sprake moet zijn van een noodtoestand te vinden in art 15 evrm en 103 gw. maar dat si alleen te vinden in de nieuwe druk van bkvm
pi_43038689
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:28 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

op rechtenforum hebben ze het erover dat er sprake moet zijn van een noodtoestand te vinden in art 15 evrm en 103 gw. maar dat si alleen te vinden in de nieuwe druk van bkvm
Ja ik zie het, alleen ik heb de boeken van dit jaar niet. Ik heb ze alleen van vorig jaar. Groot probleem dus .
Ik heb het nu allemaal behalve
quote:
welke twintigste eeuwse denkers men kan herkennen in de ‘geïnspireerde verdediging’ van president Bush, en in zijn opvatting van ‘inherente’ brede bevoegdheden als beschreven in bovenstaand krantenartikel;
Ja dat schijnt dus in een of ander boekje te staan, maar dat heb ik niet..
  woensdag 8 november 2006 @ 22:25:32 #223
160752 Guiduuuuw
KOM NIET AAN MIJN FRITUURPAN !
pi_43377016
Ey Pool vindt je Randall Lesaffer ook niet een meesterlijck spreker? Ik zit net een half jaar op de UvT (..Waar anders?) en hij heeft t meest indruk op me gemaakt.

[ Bericht 39% gewijzigd door Guiduuuuw op 08-11-2006 22:26:17 (fout) ]
Is GEEN Maikuulfan... Slechts een persiflage
EINSZ!!11?!11!!!!!1!1!1!!?!!??????!!
EINZ: LOLLERCOPTER ZWEI: LOLLERCOASTER DREI: DO_Re-MiETeRsS-L0LL3RFA_SOL!!!
Webicon maximum 100kB, geen 350+
pi_43379942
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:25 schreef Guiduuuuw het volgende:
Ey Pool vindt je Randall Lesaffer ook niet een meesterlijck spreker? Ik zit net een half jaar op de UvT (..Waar anders?) en hij heeft t meest indruk op me gemaakt.
Ik ben dan wel geen Pool, maar die Lesaffer geeft inderdaad heel goede hoorcolleges ja. Ikzelf ben tot nu toe (ook al ben ik dan maar net 2dejaars ) nog geen betere tegengekomen. Iig niet die zo goed kunnen vertellen, wel die inhoudelijk net zo goed zijn.

Droge maikuuul wannabe-account trouwens
pi_43390820
Het valt me op dat belgen ueberhaupt beter hoorcolleges geven dan nederlanders. Die belg van vakgroep europees en internationaal recht en de belg die de colleges recht & ICT dit jaar verzorgden deden 't ook erg leuk.

Overigens, vorig jaar bestuur in Vrijspraak, dit jaar geeft ie werkcolleges EN hoorcolleges Ondernemings- en Insolventierecht. Doet ie goed joh, dat ie dat nu al mag? Zo zo.
Maar goed, het was wel erg humoristisch. Jammer dat hij snel uitloopt qua tijd, maar dat zal hij ook wel leren met de tijd. Maar hij brengt het wel heel leuk! Het hoorcollege voor avondstudenten had ik meegemaakt, en daar zat van D. wijn te drinken en baguette met kruidenboter te kauwen en uit te delen aan de eerste rijen terwijl hij kwam binnenstormen van, Wat doet u NU!? U bent faillietverklaart! U onttrekt goederen aan de boedel! of zo iets. >:) Bij het werkcollege zat hij ook allemaal grapjes te maken. En bij de dagstudenten hoorcollege schijnt hij Rik van D. "Gaylord" te hebben genoemd. :') })

Ik kan er ook niet aan wennen om hem "meneer" ipv "Hey jij!" te noemen. :o
Komt ook denk ik een beetje omdat hij mee was op 't Vrijspraak weekeinde dit jaar. Hij kan trouwens best heel aardig boogschieten bleek toen (althans, het ziet er erg professioneel uit en eerst gingen de pijlen ook heel aardig in de roos alleen toen schoot hij er opeens steeds naast), ik heb er nog een filmpje van op m'n computer ook :) Alleen eentje van slechte kwaliteit. Nina heeft er geloof ik toen foto's van gemaakt. (8>

[ Bericht 19% gewijzigd door Danny op 14-08-2012 07:21:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')