abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:01:45 #101
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42418726
Zulke conflicten leveren in elk geval genoeg geld op voor onze juridische bedrijfstak.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:04:25 #102
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42418779
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:01 schreef bladibladibla het volgende:
Naar mijn idee proberen P&C zich heel onschuldig voor te doen (deel van de strategie natuurlijk), maar zijn ze dat echt niet.
Een deel van de strategie is vaak ook: juridische conflicten veroorzaken en het bestuur daarmee onder druk zetten. Soms daalt de koers van het bedrijf daardoor, waardoor ze goedkoper het bedrijf kunnen overnemen en dus later met meer winst verkopen.
pi_42418883
Ja, of die koers gaat stijgen omdat iedereen een piece of the pie wil, uitkooppremie danwel reorganisatiewinst?

Hoe dan ook, dit is leuk recht ja. Dit soort dingen zou ik me wel mee bezig willen houden.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:42:17 #104
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_42419733
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:00 schreef Sessy het volgende:
Open-sky arresten misschien? Dat het manneke Pis dan terug slaat op Brussel als zijnde de "hoofdstad" van de Europese Unie en dat dat erbij staat omdat het een arrest over lidstaten gaat?
Die eerste is wel erg simpel; de tweede is het standaardarrest wat betreft precontractuele aansprakelijkheid ...
Before all else, be armed.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:45:41 #105
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42419801
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:42 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Die eerste is wel erg simpel; de tweede is het standaardarrest wat betreft precontractuele aansprakelijkheid ...
Okey.

En nu mag je netjes de gegevens over Van Gend & Loos en Plas Valburg erbij zoeken en vervolgens een nieuw plaatje bedenken.
pi_42420401
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:08 schreef Sessy het volgende:
Hoe dan ook, dit is leuk recht ja. Dit soort dingen zou ik me wel mee bezig willen houden.
Ik vind dit ook hartstikke leuke zaken. Dan heb ik het gevoel dat een ander aspect van mijn studie (economie) ook een beetje van toepassing is en dat mijn studie dus nuttig is

Misschien kan ik volgend jaar wel Capita Selecta Ondernemingsrecht gaan volgen om te ontsnappen aan de saaiheid van POR etc
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:15:39 #107
47580 hoM3r
Our trip.
pi_42420450
Ik studeer 2e jaar rechten op de UVA, en als ik zo een reactie plaas als deze kan ik het topic later terugvinden!
pi_42442615
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 08:31 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Nou, en waar gaat dat over
zellen die marrokkannen tog wel weer gewees zijn zeker?
pi_42448732
quote:
De advocaat van 'topcrimineel' Willem Holleeder, Bram Moszkowicz, dreigt de verdediging neer te leggen als hij niet zonder glazen wand met zijn cliënt mag overleggen. Dat zei hij vrijdag tegen de rechtbank. ,,De tussenwand gaat, of ik ga.''

Holleeder en zijn zeven vermoedelijke handlangers worden verdacht van het afpersen van een aantal vastgoedhandelaren, onder wie de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra. Ook onderzoekt justitie Holleeders betrokkenheid bij liquidaties. Holleeder wordt momenteel uit veiligheidsoverwegingen vastgehouden in de strengst beveiligde gevangenis van Nederland. Dat is de zogenoemde EBI in Vught.

,,We hebben hier een dossier van zo'n grote omvang die ik nog nooit heb meegemaakt'', lichtte Moszkowicz zijn standpunt toe. ,,We moeten praten over zeer ingewikkelde financiële constructies. Ik kan niet overleggen zoals het hoort.'' Met een glazen wand tussen hem en Holleeder kan de raadsman volgens eigen zeggen de verdediging niet goed voorbereiden en voeren.

,,Ik vraag u alleen om met een pen, papier en het dossier een kamer beschikbaar te krijgen om samen met mijn cliënt de strafzaak tegen hem voor te bereiden'', zei de raadsman tegen de rechtbank. ,,Ik heb niets van meneer Holleeder te duchten. Hij heeft zich altijd correct tegen mij gedragen en dat is hem geraden ook. Ik heb gisteren vier uur bij hem gezeten zonder wand. Ik ben toen niet gegijzeld.''

Moszkowicz heeft eerder al tevergeefs bij de EBI zelf en bij de kort-gedingrechter de glazen wand aangevochten. ,,Daarom vraag ik u (de rechtbank, red.) om interventie, zodat ik toch de mogelijkheid krijg om vrijelijk te overleggen'', aldus de advocaat.
Wat vinden jullie hiervan?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:15:59 #110
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_42449976
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:16 schreef VoreG het volgende:

[..]

Wat vinden jullie hiervan?
Is het doel van die wand echt de garandering van de veiligheid van Moszkowicz? Apart...
Nulla verba sed acta
pi_42456954
Dr. Hannibal Holleeder :p
pi_42478371
Oke, even een casus:

A koopt bij the Phonehouse een mobiele telefoon. Hij betaald hiervoor 700 euro. In de algemene voorwaarden is het recht van eigendomsvoorbehoud opgenomen. Voor de rest is er afgesproken dat A de telefoon al mee kan krijgen en dat hij per acceptgiro moet betalen. Dit verzuimt A echter. Tevens heeft A de telefoon doorverkocht aan B voor een bedrag van 500 euro.

The Phonehouse vindt dat het wachten op de betaling nu wel lang genoeg geduurd heeft en besluit het telefoonnummer van de mobiele telefoon te bellen. Nu krijgen zij echter B aan de telefoon. Ze vertellen B dat ze de telefoon onmiddelijk retour willen. Ook stuurt de Phonehouse hiervan een schriftelijke bevestiging naar B.

---

Nu mijn vraag:
- Moet dit nu via de weg dat er een geldige overdracht is geweest krachtens 3:84 -eigendomsvoorbehoud 3:92 - derdenbescherming 3:86

- Of via recht van reclame?

Of zijn er evt. nog andere mogelijkheden?
pi_42505221
Ik weet eigenlijk niks van recht van reclame, maar mijn grote vriend Google verteld mij dit:
quote:
Indien geen rechtsgeldig eigendomsvoorbehoud is bedongen kan het recht van reclame
uitkomst bieden. De verkoper van een roerende zaak heeft het recht om het geleverde goed,
indien de koopsom niet (volledig) is voldaan van de koper terug te vorderen.

Om op het reclamerecht een beroep te kunnen doen moet zijn voldaan aan de vereisten die de
wet stelt aan de ontbinding van een overeenkomst. De schuldenaar moet in verzuim zijn. Dit
is het geval nadat een ingebrekestelling is verzonden. Een ingebrekestelling is niet nodig
indien sprake is van een situatie waarin nakoming (in dit geval betaling de koopsom) blijvend
onmogelijk is. In een faillissementssituatie zal over het algemeen van blijvende
onmogelijkheid sprake zijn. In een dergelijk geval is de schuldenaar automatisch in verzuim.
Bron

Als je de casus via het recht van reclame wil oplossen zal The Phonehouse A ingebreke moeten stellen, waardoor hij in verzuim gesteld wordt.

Ik denk echter dat er in dit geval een derdebeschermingsregeling mogelijk is voor B. Misschien op grond van 3:86?
pi_42508231
Thanks

Zelf kwam ik er maar niet uit welke weg ik moest kiezen, maar ik denk inderdaad dat via 3:86 het beste is!
pi_42545945
Ik vind eigenlijk dat het er de laatste tijd steeds sterker op lijkt dat de overheid de activiteiten van advocaten probeert aan te tasten. Gesprekken werden al afgeluisterd (ueberhaupt is het zo dat met een glazen wand ertussen afluisteren makkelijker wordt!), advocaten werden al rechterlijk gegijzeld om ze te laten getuigen tegen ex clienten en nou dit weer. Ik vind dit een uitholling van de rechtsstaat.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:12:49 #116
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_42552502
We lopen inmiddels wel heel ver achter op onze geneeskunde vrinden

Vandaag de hele werkgroep discussie met de docent gehad, ik schaam me altijd dood, maar ze gaf gewoon ECHT het verkeerde antwoord (het duurde alleen 25 minuten voor ze het inzag..).
Nulla verba sed acta
pi_42553786
Dat hadden wij in het eerste jaar ook elke keer met onze docente Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik vond dat op een gegeven moment echt genant worden.

Ik ben zo ontzettend verkouden; niet normaal meer! De Magister-borrel sla ik dus deze keer (noodgedwongen) over wil ik de rest van de week nog iets kunnen doen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:00:20 #118
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_42553987
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:53 schreef bladibladibla het volgende:
Dat hadden wij in het eerste jaar ook elke keer met onze docente Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik vond dat op een gegeven moment echt genant worden.

Ik ben zo ontzettend verkouden; niet normaal meer! De Magister-borrel sla ik dus deze keer (noodgedwongen) over wil ik de rest van de week nog iets kunnen doen
Mja, ik vind het ook genant, vooral als je werkgroepgenoten dan als jij iets hebt geroepen zeggen "Ja, ik dacht ook al dat.." maar zelf nooit hun mond opentrekken .
Nulla verba sed acta
pi_42554122
Dat inderdaad stomvervelend.

Nog vervelender zijn mensen die niet eens iets zeggen als ze wat gevraagd word: alsof zwijgen alles oplost...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:25:01 #120
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_42555047
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:04 schreef bladibladibla het volgende:
Dat inderdaad stomvervelend.

Nog vervelender zijn mensen die niet eens iets zeggen als ze wat gevraagd word: alsof zwijgen alles oplost...
Haha, en ook heel kansloos: Mensen die onvoorbereid naar de werkgroep komen, de beurt krijgen, en dan heel obvious ter plekke een antwoord gaan zitten bedenken o.d.z "Jaaaa ik heb het wel voorbereid, maar ik heb het gewoon niet opgeschreven... Dat telt toch ook wel mee voor de aanwezigheidsplicht?"

En ja, ik ben een streberige nerd, maar dat wisten jullie al, ik schaam me er niet eens meer voor .
Nulla verba sed acta
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:30:33 #121
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42555269
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Haha, en ook heel kansloos: Mensen die onvoorbereid naar de werkgroep komen, de beurt krijgen, en dan heel obvious ter plekke een antwoord gaan zitten bedenken o.d.z "Jaaaa ik heb het wel voorbereid, maar ik heb het gewoon niet opgeschreven... Dat telt toch ook wel mee voor de aanwezigheidsplicht?"

En ja, ik ben een streberige nerd, maar dat wisten jullie al, ik schaam me er niet eens meer voor .
Streberige nerd.

Bij de meeste bachelorvakken was het juist mijn hobby om onvoorbereid naar college te komen, tijdens het college een beetje bij te lezen en ter plekke een antwoord te verzinnen. De efficiëntste manier, want tevoren iets uitzoeken wat tijdens het college tóch uitgelegd wordt, dat is natuurlijk tijdverspilling.

Maar sinds de master ben ik eigenlijk ook wel een streberige nerd.
pi_42555745
Ik ben nog steeds een luie klootzak, daar moet nodig wat aan veranderen...
pi_42560740
Ik kan niet eens voorbereid naar colleges komen, want dan zit ik me stierlijk te vervelen omdat ik alles al zo heb uitgewerkt zoals ze het daar vertellen. En dan mis ik de dingen die ik niet zo had omdat ik me stierlijk zit te vervelen en niet oplet. Ik moet dus alleen de literatuur lezen en de vragen niet uitwerken.
Meestal lukt het me wel om dan ter plekke een geniaal antwoord te verzinnen. Alleen soms ben ik te moe (zoals vanavond, toen ik even niet meer wist welk onderdeel van de culpa de rechtvaardigingsgronden ook al weer weghakken, behalve dat het niet de verwijtbaarheid was) of heb ik helemaal niks gedaan en nouja dan gaat 't fout.
pi_42560962
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:53 schreef bladibladibla het volgende:

Hmm... Iedereen die op het vrijspraak weekeinde mee was is ook GIGANTISCH verkouden en de schuldige is Jos Klaus die ziek meeging en iedereen aangestoken heeft.
Overigens zijn er 2 stelletjes aan het seksen (of zo) geweest tijdens het weekeinde die eerst geen stelletjes waren. Ah, de drank.

Ik ben zelf ook beschuldigd van moreel laakbaar gedrag met betrekking tot het sterke geslacht aangezien ik op een gegeven moment inderdaad in vage omstandigheden met een jongen alleen op een kamer werd aangetroffen maar we hadden niet gesekst dus mja boeiuh dat sommigen dat nu denken. Ik was te dronken om overeind te staan dus op zich, als ze nou niet hadden gestoord, wie weet, maar zo, neuh. In die paar minuten dat we er zaten rkijgt een gemiddeld dronken persoon nog niet eens z'n gulp open denk ik.
Gek zat was ik de beide nachten stomdronken, maar had ik de beide ochtenden geen kater (was wel nog de rest van de dag dronken op zaterdag).

Oh en we hebben kruisboog geschoten daar. Was echt suuuperleuk.

Er is ook nog een verhaal over een badkuip maar dat laat ik even zitten, eens kijken of jullie het vanzelf te horen krijgen...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:09:46 #125
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42561662
En dat immorele tuig moet de studenten dus vertegenwoordigen op de faculteit. Ik begin denk ik mijn eigen fractie, met alleen seks tijdens het huwelijk en weekendjes waarop we musea bezoeken, in plaats van kruisboogschieten.

ik zal eens wat bronnen aanspreken, wellicht zijn die personen zelfs schuldig
  woensdag 11 oktober 2006 @ 02:06:27 #126
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_42566369
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:47 schreef Sessy het volgende:
Ik kan niet eens voorbereid naar colleges komen, want dan zit ik me stierlijk te vervelen omdat ik alles al zo heb uitgewerkt zoals ze het daar vertellen. En dan mis ik de dingen die ik niet zo had omdat ik me stierlijk zit te vervelen en niet oplet. Ik moet dus alleen de literatuur lezen en de vragen niet uitwerken.
Meestal lukt het me wel om dan ter plekke een geniaal antwoord te verzinnen. Alleen soms ben ik te moe (zoals vanavond, toen ik even niet meer wist welk onderdeel van de culpa de rechtvaardigingsgronden ook al weer weghakken, behalve dat het niet de verwijtbaarheid was) of heb ik helemaal niks gedaan en nouja dan gaat 't fout.
Mja, de mensen die bij mij in de werkgroep zo "de briljante rechtenstudent" uit gaan hangen vallen altijd gauw door de mand. En als ze het nu niet doen, dan gebeurt het over een paar jaar, in de praktijk, wel. Dat arrogante "ik weet het toch wel, ik heb mijn onderwijs niet nodig zoals de rest van de studenten"-gedrag trek ik altijd vrij slecht. Volgens mij kun je alleen als je echt voorbereid en ingelezen bent de discussie fatsoenlijk en opdracht-inhoudelijk aangaan, zodat het ook nog ergens toe leidt.

Maar goed, ziek zijn, daar word je ook niet blij van. Voor het eerst in weken weer eens doordeweeks biertjes drinken, daar van daarentegen weer wel
Nulla verba sed acta
pi_42569222
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Er is ook nog een verhaal over een badkuip maar dat laat ik even zitten, eens kijken of jullie het vanzelf te horen krijgen...
Ja daar hebben we het al uitvoerig over gehad.............met de huismeester.
pi_42570784
Ik moest van Morrigun zeggen dat de magisterborrel van gisteravond heel gezellig was

Het college van kwart voor 9 vanochtend was daarentegen iets minder
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_42570857
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hmm... Iedereen die op het vrijspraak weekeinde mee was is ook GIGANTISCH verkouden en de schuldige is iemand die ziek meeging en iedereen aangestoken heeft.
Is er nog een clubje studentes langsgeweest bij Vrijspraak vandaag om te klagen over het aantal herkansingen en het feit dat dit nergens vermeld wordt op je diploma?? Daarover hebben we vanochtend weer eens een flinke discussie gehad op college. Blijkbaar gingen er nog een aantal bij jullie daarover hun beklag doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 16-08-2012 21:53:41 ]
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_42577967
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Is er nog een clubje studentes langsgeweest bij Vrijspraak vandaag om te klagen over het aantal herkansingen en het feit dat dit nergens vermeld wordt op je diploma?? Daarover hebben we vanochtend weer eens een flinke discussie gehad op college. Blijkbaar gingen er nog een aantal bij jullie daarover hun beklag doen.
Als ze dat maar niet gaan doen, dat zou er echt zwaar verneukt uitzien bij mij
Wat is het idee daarachter dan, ze kunnen toch al aan je punt zien of je een gemotiveerde student bent. Wat is de meerwaarde van het aantal hers erbij vermelden?
pi_42578005
Ik probeer mijn colleges wel altijd voor te bereiden omdat ik er anders niks mee opschiet. Meestal lees ik alle literatuur en schrijf een beknopt antwoord op de vragen. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets herken
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:09 schreef Pool het volgende:
En dat immorele tuig moet de studenten dus vertegenwoordigen op de faculteit. Ik begin denk ik mijn eigen fractie, met alleen seks tijdens het huwelijk en weekendjes waarop we musea bezoeken, in plaats van kruisboogschieten.
Dat klinkt pas spannend! Hoe ga je je fractie noemen? Fractie Vrij-van-dat verderfelijke-gedoe-van-de-vertegenwoordigers-van-Vrijspraak?

College vanochtend om 8:45 was verschrikkelijk, zelfs voor mij die netjes om 22:30 (na de Net5-vrouwenavond natuurlijk) in bed lag.
pi_42578112
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Als ze dat maar niet gaan doen, dat zou er echt zwaar verneukt uitzien bij mij
Wat is het idee daarachter dan, ze kunnen toch al aan je punt zien of je een gemotiveerde student bent. Wat is de meerwaarde van het aantal hers erbij vermelden?
Ik denk dat men dan kan zien hoe je presteert onder druk: als ik 4 tentamens in 1 week heb en ze haal met een 6 vind ik dat knapper dan 2 tentamens in de eerste week halen met een 7 en dan vervolgens 2 andere tentamens met een 7 halen in de her-periode.

Ik zou daar wel voor zien: in twee jaar studie pas 1 her gemaakt en proud of it
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:15:50 #133
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42578188
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
College vanochtend om 8:45 was verschrikkelijk, zelfs voor mij die netjes om 22:30 (na de Net5-vrouwenavond natuurlijk) in bed lag.
Grey's Anatomy is niet alleen voor vrouwen.
pi_42578302
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:15 schreef Pool het volgende:
Grey's Anatomy is niet alleen voor vrouwen.
Is het inderdaad niet, maar zo noemt mijn vader dinsdag altijd en dat heb ik overgenomen

Grey's Anatomy
pi_42578456
Mijn juridische oefenessay (dat ik afgeraggeld had omdat ik dan naar de coachgroep mocht om te horen hoe het wel moest) was voldoende
pi_42580065
Even terugblikken op Holleeder
quote:
Willem Holleeder en zijn advocaat Bram Moszkowicz zullen tijdens hun besprekingen in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught voorlopig gescheiden blijven door een glazen wand. De rechtbank in Haarlem heeft dat vanmorgen bekendgemaakt.

De rechtbank mengt zich niet in de discussie over de glazen wand. Een verzoek tot interventie verklaarde de rechtbank niet-ontvankelijk. Moszkowicz deed dat verzoek vrijdag. Hij vindt dat hij de omvangrijke strafzaak niet goed kan voorbereiden als hij met zijn cliënt moet communiceren met een glazen wand ertussen.
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijn juridische oefenessay (dat ik afgeraggeld had omdat ik dan naar de coachgroep mocht om te horen hoe het wel moest) was voldoende
Dat publiekrecht hoe zit dat met dat essay, wanneer moet dat ingeleverd worden etc?
pi_42580257
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:08 schreef VoreG het volgende:
Even terugblikken op Holleeder
[..]

[..]

Dat publiekrecht hoe zit dat met dat essay, wanneer moet dat ingeleverd worden etc?
Uiterlijk maandag 30oktober 09.00uur
pi_42580417
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Uiterlijk maandag 30oktober 09.00uur
Oke dank je.
pi_42583130
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 02:06 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mja, de mensen die bij mij in de werkgroep zo "de briljante rechtenstudent" uit gaan hangen vallen altijd gauw door de mand. En als ze het nu niet doen, dan gebeurt het over een paar jaar, in de praktijk, wel. Dat arrogante "ik weet het toch wel, ik heb mijn onderwijs niet nodig zoals de rest van de studenten"-gedrag trek ik altijd vrij slecht. Volgens mij kun je alleen als je echt voorbereid en ingelezen bent de discussie fatsoenlijk en opdracht-inhoudelijk aangaan, zodat het ook nog ergens toe leidt.

Maar goed, ziek zijn, daar word je ook niet blij van. Voor het eerst in weken weer eens doordeweeks biertjes drinken, daar van daarentegen weer wel
Ik ben dan ingelezen. Ik heb alleen die opdrachten niet gemaakt, da's iets heel anders.
Nogmaals, als ik die opdrachten maak, dan heb ik precies op mijn blaadje staan wat er op het werkcollege wordt uitgewerkt en dan let ik niet meer op en interesseert het me allemaal ook geen ruk meer.

Overigens heb ik wel regelmatig dat ik iets zeg waarvan de mond van de docenten openvalt, vorig jaar bij verbintenissenrecht was wel het meest extreme geval. In de basisliteratuur stond namelijk dat als je verstekelingen in je vrachtwagen had dat je dat dan kon terugvorderen op basis van onverschuldigde betaling, die rijkosten dan, maar dat kan helemaal niet want volgens de wet persoonsvervoer of hoe die ook heet mag je helemaal geen mensen vervoeren in een vrachtwagen, dat is dus in strijd met de wet, en komt dus niet voor vergoeding in aanmerking. Ik had er toen nog de artikelnummers bij, ik weet nu niet meer heel precies hoe dat zat, maar ik zeg het je, ik kan de opdrachten beter niet voorbereiden, daar heb ik veel meer aan.

[ Bericht 30% gewijzigd door Sessy op 11-10-2006 17:46:46 ]
pi_42583432
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Als het goed is, zie je het terug in de tijd die je over je studie hebt gedaan. Ik heb er in elk geval nog niks van gehoord, ik kom dan ook net binnen hier op de kamer overigens. Ik had rijexamen vanmiddag (geslaagd overigens!). Ik denk dat jullie dit misschien in de klachtenbus van magister moeten deponeren

[ Bericht 1% gewijzigd door Sessy op 11-10-2006 17:57:22 ]
pi_42583471
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:58 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ja daar hebben we het al uitvoerig over gehad.............met de huismeester.
Rotflmao bwahahahahahahaha!
Weten ze specifiek wie het gedaan heeft?

Ik hoorde ook nog iets over iemand die daarin gepist had, in die badkuip, maar volgens mij was dat gelul. Hey maar wat is er nou met dat ding gebeurd?
pi_42583583
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
Ik probeer mijn colleges wel altijd voor te bereiden omdat ik er anders niks mee opschiet. Meestal lees ik alle literatuur en schrijf een beknopt antwoord op de vragen. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets herken
[..]

Dat klinkt pas spannend! Hoe ga je je fractie noemen? Fractie Vrij-van-dat verderfelijke-gedoe-van-de-vertegenwoordigers-van-Vrijspraak?
Fractie voor Normen en Waarden.
pi_42586600
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:56 schreef Sessy het volgende:
Fractie voor Normen en Waarden.
Haha, of de Anti-Hedonisten Fractie

Welkom bij het wegpiratenlegioen!
pi_42605289
Scriptieopzet goedgekeurd! At last!
pi_42614555
ik studeer aan de universiteit van amsterdam, faculteit rechten. Mag ik ook in je lijste
pi_42614701
Alleen als je gezellig mee gaat posten

Wie was er trouwens aan de beurt by Hints, Rechten-style?

ontzettend lamme naam, maar ik ben niet zo creatief vandaag
pi_42616971
Heeft iemand van jullie eraring met algemene rechtswetenschappen?

Ik studeer op dit moment HBO-SJD (2e jaar) maar ga vanaf volgende week beginnen met algemene rechtswetenschappen (loop 6 week achter maar heb al veel kennis van SJD) en daarna andere vakken van nederlands-recht met civiel effect.

Oh, in Groningen trouwens
pi_42646547
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:58 schreef slimblondje het volgende:
ik studeer aan de universiteit van amsterdam, faculteit rechten. Mag ik ook in je lijste
Ja slimme blondjes zijn altijd welkom
pi_42649772
En de UvT heeft wéér de beste Nederlandse Recht opleiding.... 1

1 Elsevier
pi_42653785
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 18:47 schreef Morrigun99 het volgende:
En de UvT heeft wéér de beste Nederlandse Recht opleiding.... 1

1 Elsevier
Volgens hoogleraren heeft Utrecht die?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties