Een deel van de strategie is vaak ook: juridische conflicten veroorzaken en het bestuur daarmee onder druk zetten. Soms daalt de koers van het bedrijf daardoor, waardoor ze goedkoper het bedrijf kunnen overnemen en dus later met meer winst verkopen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:01 schreef bladibladibla het volgende:
Naar mijn idee proberen P&C zich heel onschuldig voor te doen (deel van de strategie natuurlijk), maar zijn ze dat echt niet.
Die eerste is wel erg simpel; de tweede is het standaardarrest wat betreft precontractuele aansprakelijkheid ...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:00 schreef Sessy het volgende:
Open-sky arresten misschien? Dat het manneke Pis dan terug slaat op Brussel als zijnde de "hoofdstad" van de Europese Unie en dat dat erbij staat omdat het een arrest over lidstaten gaat?
Okey.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:42 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Die eerste is wel erg simpel; de tweede is het standaardarrest wat betreft precontractuele aansprakelijkheid ...![]()
Ik vind dit ook hartstikke leuke zaken. Dan heb ik het gevoel dat een ander aspect van mijn studie (economie) ook een beetje van toepassing is en dat mijn studie dus nuttig isquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:08 schreef Sessy het volgende:
Hoe dan ook, dit is leuk recht ja. Dit soort dingen zou ik me wel mee bezig willen houden.![]()
Wat vinden jullie hiervan?quote:De advocaat van 'topcrimineel' Willem Holleeder, Bram Moszkowicz, dreigt de verdediging neer te leggen als hij niet zonder glazen wand met zijn cliënt mag overleggen. Dat zei hij vrijdag tegen de rechtbank. ,,De tussenwand gaat, of ik ga.''
Holleeder en zijn zeven vermoedelijke handlangers worden verdacht van het afpersen van een aantal vastgoedhandelaren, onder wie de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra. Ook onderzoekt justitie Holleeders betrokkenheid bij liquidaties. Holleeder wordt momenteel uit veiligheidsoverwegingen vastgehouden in de strengst beveiligde gevangenis van Nederland. Dat is de zogenoemde EBI in Vught.
,,We hebben hier een dossier van zo'n grote omvang die ik nog nooit heb meegemaakt'', lichtte Moszkowicz zijn standpunt toe. ,,We moeten praten over zeer ingewikkelde financiële constructies. Ik kan niet overleggen zoals het hoort.'' Met een glazen wand tussen hem en Holleeder kan de raadsman volgens eigen zeggen de verdediging niet goed voorbereiden en voeren.
,,Ik vraag u alleen om met een pen, papier en het dossier een kamer beschikbaar te krijgen om samen met mijn cliënt de strafzaak tegen hem voor te bereiden'', zei de raadsman tegen de rechtbank. ,,Ik heb niets van meneer Holleeder te duchten. Hij heeft zich altijd correct tegen mij gedragen en dat is hem geraden ook. Ik heb gisteren vier uur bij hem gezeten zonder wand. Ik ben toen niet gegijzeld.''
Moszkowicz heeft eerder al tevergeefs bij de EBI zelf en bij de kort-gedingrechter de glazen wand aangevochten. ,,Daarom vraag ik u (de rechtbank, red.) om interventie, zodat ik toch de mogelijkheid krijg om vrijelijk te overleggen'', aldus de advocaat.
Is het doel van die wand echt de garandering van de veiligheid van Moszkowicz? Apart...quote:
Bronquote:Indien geen rechtsgeldig eigendomsvoorbehoud is bedongen kan het recht van reclame
uitkomst bieden. De verkoper van een roerende zaak heeft het recht om het geleverde goed,
indien de koopsom niet (volledig) is voldaan van de koper terug te vorderen.
Om op het reclamerecht een beroep te kunnen doen moet zijn voldaan aan de vereisten die de
wet stelt aan de ontbinding van een overeenkomst. De schuldenaar moet in verzuim zijn. Dit
is het geval nadat een ingebrekestelling is verzonden. Een ingebrekestelling is niet nodig
indien sprake is van een situatie waarin nakoming (in dit geval betaling de koopsom) blijvend
onmogelijk is. In een faillissementssituatie zal over het algemeen van blijvende
onmogelijkheid sprake zijn. In een dergelijk geval is de schuldenaar automatisch in verzuim.
Mja, ik vind het ook genant, vooral als je werkgroepgenoten dan als jij iets hebt geroepen zeggen "Ja, ik dacht ook al dat.." maar zelf nooit hun mond opentrekkenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:53 schreef bladibladibla het volgende:
Dat hadden wij in het eerste jaar ook elke keer met onze docente Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik vond dat op een gegeven moment echt genant worden.
Ik ben zo ontzettend verkouden; niet normaal meer! De Magister-borrel sla ik dus deze keer (noodgedwongen) over wil ik de rest van de week nog iets kunnen doen![]()
Haha, en ook heel kansloos: Mensen die onvoorbereid naar de werkgroep komen, de beurt krijgen, en dan heel obvious ter plekke een antwoord gaan zitten bedenken o.d.z "Jaaaa ik heb het wel voorbereid, maar ik heb het gewoon niet opgeschreven... Dat telt toch ook wel mee voor de aanwezigheidsplicht?"quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:04 schreef bladibladibla het volgende:
Dat inderdaad stomvervelend.
Nog vervelender zijn mensen die niet eens iets zeggen als ze wat gevraagd word: alsof zwijgen alles oplost...
Streberige nerd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:25 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Haha, en ook heel kansloos: Mensen die onvoorbereid naar de werkgroep komen, de beurt krijgen, en dan heel obvious ter plekke een antwoord gaan zitten bedenken o.d.z "Jaaaa ik heb het wel voorbereid, maar ik heb het gewoon niet opgeschreven... Dat telt toch ook wel mee voor de aanwezigheidsplicht?"
En ja, ik ben een streberige nerd, maar dat wisten jullie al, ik schaam me er niet eens meer voor.
Hmm... Iedereen die op het vrijspraak weekeinde mee was is ook GIGANTISCH verkouden en de schuldige is Jos Klaus die ziek meeging en iedereen aangestoken heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:53 schreef bladibladibla het volgende:
Dat hadden wij in het eerste jaar ook elke keer met onze docente Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik vond dat op een gegeven moment echt genant worden.
Ik ben zo ontzettend verkouden; niet normaal meer! De Magister-borrel sla ik dus deze keer (noodgedwongen) over wil ik de rest van de week nog iets kunnen doen![]()
Mja, de mensen die bij mij in de werkgroep zo "de briljante rechtenstudent" uit gaan hangen vallen altijd gauw door de mand. En als ze het nu niet doen, dan gebeurt het over een paar jaar, in de praktijk, wel. Dat arrogante "ik weet het toch wel, ik heb mijn onderwijs niet nodig zoals de rest van de studenten"-gedrag trek ik altijd vrij slecht. Volgens mij kun je alleen als je echt voorbereid en ingelezen bent de discussie fatsoenlijk en opdracht-inhoudelijk aangaan, zodat het ook nog ergens toe leidt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:47 schreef Sessy het volgende:
Ik kan niet eens voorbereid naar colleges komen, want dan zit ik me stierlijk te vervelen omdat ik alles al zo heb uitgewerkt zoals ze het daar vertellen. En dan mis ik de dingen die ik niet zo had omdat ik me stierlijk zit te vervelen en niet oplet. Ik moet dus alleen de literatuur lezen en de vragen niet uitwerken.
Meestal lukt het me wel om dan ter plekke een geniaal antwoord te verzinnen. Alleen soms ben ik te moe (zoals vanavond, toen ik even niet meer wist welk onderdeel van de culpa de rechtvaardigingsgronden ook al weer weghakken, behalve dat het niet de verwijtbaarheid was) of heb ik helemaal niks gedaan en nouja dan gaat 't fout.
Ja daar hebben we het al uitvoerig over gehad.............met de huismeester.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Er is ook nog een verhaal over een badkuip maar dat laat ik even zitten, eens kijken of jullie het vanzelf te horen krijgen...![]()
Is er nog een clubje studentes langsgeweest bij Vrijspraak vandaag om te klagen over het aantal herkansingen en het feit dat dit nergens vermeld wordt op je diploma?? Daarover hebben we vanochtend weer eens een flinke discussie gehad op college. Blijkbaar gingen er nog een aantal bij jullie daarover hun beklag doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hmm... Iedereen die op het vrijspraak weekeinde mee was is ook GIGANTISCH verkouden en de schuldige is iemand die ziek meeging en iedereen aangestoken heeft.
Als ze dat maar niet gaan doen, dat zou er echt zwaar verneukt uitzien bij mijquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Is er nog een clubje studentes langsgeweest bij Vrijspraak vandaag om te klagen over het aantal herkansingen en het feit dat dit nergens vermeld wordt op je diploma?? Daarover hebben we vanochtend weer eens een flinke discussie gehad op college. Blijkbaar gingen er nog een aantal bij jullie daarover hun beklag doen.
Dat klinkt pas spannend! Hoe ga je je fractie noemen? Fractie Vrij-van-dat verderfelijke-gedoe-van-de-vertegenwoordigers-van-Vrijspraak?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:09 schreef Pool het volgende:
En dat immorele tuig moet de studenten dus vertegenwoordigen op de faculteit. Ik begin denk ik mijn eigen fractie, met alleen seks tijdens het huwelijk en weekendjes waarop we musea bezoeken, in plaats van kruisboogschieten.
Ik denk dat men dan kan zien hoe je presteert onder druk: als ik 4 tentamens in 1 week heb en ze haal met een 6 vind ik dat knapper dan 2 tentamens in de eerste week halen met een 7 en dan vervolgens 2 andere tentamens met een 7 halen in de her-periode.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:11 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Als ze dat maar niet gaan doen, dat zou er echt zwaar verneukt uitzien bij mij![]()
Wat is het idee daarachter dan, ze kunnen toch al aan je punt zien of je een gemotiveerde student bent. Wat is de meerwaarde van het aantal hers erbij vermelden?![]()
Grey's Anatomy is niet alleen voor vrouwen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
College vanochtend om 8:45 was verschrikkelijk, zelfs voor mij die netjes om 22:30 (na de Net5-vrouwenavond natuurlijk) in bed lag.
Is het inderdaad niet, maar zo noemt mijn vader dinsdag altijd en dat heb ik overgenomenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:15 schreef Pool het volgende:
Grey's Anatomy is niet alleen voor vrouwen.![]()
quote:Willem Holleeder en zijn advocaat Bram Moszkowicz zullen tijdens hun besprekingen in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught voorlopig gescheiden blijven door een glazen wand. De rechtbank in Haarlem heeft dat vanmorgen bekendgemaakt.
De rechtbank mengt zich niet in de discussie over de glazen wand. Een verzoek tot interventie verklaarde de rechtbank niet-ontvankelijk. Moszkowicz deed dat verzoek vrijdag. Hij vindt dat hij de omvangrijke strafzaak niet goed kan voorbereiden als hij met zijn cliënt moet communiceren met een glazen wand ertussen.
Dat publiekrecht hoe zit dat met dat essay, wanneer moet dat ingeleverd worden etc?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijn juridische oefenessay (dat ik afgeraggeld had omdat ik dan naar de coachgroep mocht om te horen hoe het wel moest) was voldoende![]()
Uiterlijk maandag 30oktober 09.00uurquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:08 schreef VoreG het volgende:
Even terugblikken op Holleeder
[..]
[..]
Dat publiekrecht hoe zit dat met dat essay, wanneer moet dat ingeleverd worden etc?
Oke dank je.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:15 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Uiterlijk maandag 30oktober 09.00uur
Ik ben dan ingelezen. Ik heb alleen die opdrachten niet gemaakt, da's iets heel anders.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mja, de mensen die bij mij in de werkgroep zo "de briljante rechtenstudent" uit gaan hangen vallen altijd gauw door de mand. En als ze het nu niet doen, dan gebeurt het over een paar jaar, in de praktijk, wel. Dat arrogante "ik weet het toch wel, ik heb mijn onderwijs niet nodig zoals de rest van de studenten"-gedrag trek ik altijd vrij slecht. Volgens mij kun je alleen als je echt voorbereid en ingelezen bent de discussie fatsoenlijk en opdracht-inhoudelijk aangaan, zodat het ook nog ergens toe leidt.
Maar goed, ziek zijn, daar word je ook niet blij van. Voor het eerst in weken weer eens doordeweeks biertjes drinken, daar van daarentegen weer wel![]()
Als het goed is, zie je het terug in de tijd die je over je studie hebt gedaan. Ik heb er in elk geval nog niks van gehoord, ik kom dan ook net binnen hier op de kamer overigens. Ik had rijexamen vanmiddag (geslaagd overigens!). Ik denk dat jullie dit misschien in de klachtenbus van magister moeten deponerenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Is er nog een clubje studentes langsgeweest bij Vrijspraak vandaag om te klagen over het aantal herkansingen en het feit dat dit nergens vermeld wordt op je diploma?? Daarover hebben we vanochtend weer eens een flinke discussie gehad op college. Blijkbaar gingen er nog een aantal bij jullie daarover hun beklag doen.
Rotflmao bwahahahahahahaha!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:58 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we het al uitvoerig over gehad.............met de huismeester.![]()
Fractie voor Normen en Waarden.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
Ik probeer mijn colleges wel altijd voor te bereiden omdat ik er anders niks mee opschiet. Meestal lees ik alle literatuur en schrijf een beknopt antwoord op de vragen. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets herken
[..]
Dat klinkt pas spannend! Hoe ga je je fractie noemen? Fractie Vrij-van-dat verderfelijke-gedoe-van-de-vertegenwoordigers-van-Vrijspraak?
Haha, of de Anti-Hedonisten Fractiequote:
Ja slimme blondjes zijn altijd welkomquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:58 schreef slimblondje het volgende:
ik studeer aan de universiteit van amsterdam, faculteit rechten. Mag ik ook in je lijste![]()
![]()
Volgens hoogleraren heeft Utrecht die?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:47 schreef Morrigun99 het volgende:
En de UvT heeft wéér de beste Nederlandse Recht opleiding.... 1![]()
1 Elsevier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |