Ja dat was wel duidelijk ja. Maar nu je onderbouwing? Of gaat jouw denkvermogen niet verder danquote:
En aan wat voor inhoud denk je dan? De inhoud die je wel bij RTL 4, 5, 7, SBS6 en Net 5 vindt bedoel je?quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:09 schreef spliffy het volgende:
Talpa mist inhoud, dat is er mis
Neem nu: vandaag om 23:15 Woef! Hoe word ik een beroemde hond?quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:13 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
En aan wat voor inhoud denk je dan? De inhoud die je wel bij RTL 4, 5, 7, SBS6 en Net 5 vindt bedoel je?
Ja hoor. Zegt me wel iets...quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:19 schreef spliffy het volgende:
[..]
Neem nu: vandaag om 23:15 Woef! Hoe word ik een beroemde hond?
Inhoud als in diepgang enzo, maar misschien zegt dat je weinig...
Gezien het feit dat ik weinig zin heb om een hele uiteenzetting te doen over wat er allemaal mis is met Talpa, verwijs ik naar:quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:45 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Ja hoor. Zegt me wel iets...
Maar je haalt nu 1 voorbeeld aan en wat mij betreft is dat nog steeds geen argument om een zender in zijn geheel af te kraken.
Dus...probeer nog es?![]()
enquote:Op zaterdag 30 september 2006 15:20 schreef TeChNo2 het volgende:
(...)
Dit verwoordt mijn Talpa afkeer redelijk goedquote:Op zaterdag 30 september 2006 15:50 schreef MinderMutsig het volgende:
(...)
Dit is de meest heldere en duidelijke onderbouwing waarom Talpa idd totaal ruk is. Had t niet beter kunnen zeggenquote:Op zaterdag 30 september 2006 15:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Verhaal van mindermutsig
Danku dankuquote:Op zaterdag 30 september 2006 16:39 schreef Samson het volgende:
[..]
Dit is de meest heldere en duidelijke onderbouwing waarom Talpa idd totaal ruk is. Had t niet beter kunnen zeggen![]()
Kort maar krachtig.quote:Afvoerputje van de nederlandse televisie
De ingeslagen weg is een doodlopende weg. Talpa moet hard gaan werken aan haar imago en het beeld wat ze uit willen stralen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 16:46 schreef scanman01 het volgende:
Ik vind het prima tot nu toe. Ze experimenteren met programma's en nieuwe series ipv lekker veilig een amerikaanse serie te kopen en de vooravond daarmee vullen, zoals zo ongeveer alle andere zenders doen. Hopelijk gaan ze door op de ingeslagen weg.
Een zender die nog meer van hetzelfde als alle andere zenders brengt, hebben we niet nodig.
Zonder je nu direct aan te willen vallen, dat is mijn bedoeling niet, wil ik toch graag het volgende even kwijt:quote:Op zaterdag 30 september 2006 16:17 schreef spliffy het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik weinig zin heb om een hele uiteenzetting te doen over wat er allemaal mis is met Talpa, verwijs ik naar:
[..]
en
[..]
Dit verwoordt mijn Talpa afkeer redelijk goed![]()
Heb jij van de andere kant dan ook wel eens écht gekeken naar wat Talpa op de buis brengt? Of zit je Talpa te verdedigen omdat verder iedereen het loopt af te kraken? Ik heb onbevooroordeeld gekeken (of programmabeschrijvingen gelezen) en afgekeurd. Het zal mij waarlijk een worst zijn hoeveel iemand heeft gekregen om over te stappen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen op de buis volwassen genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken. Als zij het zelf maar kunnen overeenstemmen met hun geweten.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:04 schreef Mike1964 het volgende:
Is het niet gewoon zo dat je Talpa kut vindt omdat iedereen in je omgeving dat gewoon roept? Kan je niet gewoon eens kijken wat dat Talpa nu eigenlijk wél brengt?
Dat is in mijn ogen juist het beroerde. Wordt er misschien niet té snel beslist of iets succes heeft of niet? Of moeten we zelfs dieper gaan: wat is een succes? Iets dat (veel) geld opbrengt of iets dat goed in elkaar steekt ook al verdien je er minder mee? Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, John's voorkeur naar het eerste (denk ik).quote:Zoals Scanman hierboven schrijft, is het ook een zender die gewoon eens wat nieuwe dingen durft uit te proberen en ze bij weinig succes ook weer net zo hard van het scherm durft te halen?
1) We leven (goddank) niet in Amerika.quote:Als je in Amerika hetzelfde doet word je gewoon gewaardeerd voor je lef. Elkaar succes misgunnen is imo de meest beroerde eigenschap die wij Nederlanders hebben.
Ik heb geen enkele reden om Talpa te verdedigen. Ik vind het grootste deel van het aanbod ook gewoon ruk.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Heb jij van de andere kant dan ook wel eens écht gekeken naar wat Talpa op de buis brengt? Of zit je Talpa te verdedigen omdat verder iedereen het loopt af te kraken? Ik heb onbevooroordeeld gekeken (of programmabeschrijvingen gelezen) en afgekeurd. Het zal mij waarlijk een worst zijn hoeveel iemand heeft gekregen om over te stappen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen op de buis volwassen genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken. Als zij het zelf maar kunnen overeenstemmen met hun geweten.
[..]
Dat is in mijn ogen juist het beroerde. Wordt er misschien niet té snel beslist of iets succes heeft of niet? Of moeten we zelfs dieper gaan: wat is een succes? Iets dat (veel) geld opbrengt of iets dat goed in elkaar steekt ook al verdien je er minder mee? Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, John's voorkeur naar het eerste (denk ik).
[..]
1) We leven (goddank) niet in Amerika.
2) Het succes sprankelt er nog niet echt van af
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik heb nog niks echt vernieuwends kunnen vinden bij Talpa.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:04 schreef Mike1964 het volgende:
Zoals Scanman hierboven schrijft, is het ook een zender die gewoon eens wat nieuwe dingen durft uit te proberen en ze bij weinig succes ook weer net zo hard van het scherm durft te halen? Daarnaast HOEF je niet te kijken natuurlijk. Je kan zeggen van John de Mol wat je wil, maar hij durft tenminste. helaas is het zo in Nedeland dat als je je hoofd uitsteekt dat ie d'r afgehakt wordt. Als je in Amerika hetzelfde doet word je gewoon gewaardeerd voor je lef.
Beste onderbouwing die ik tot nu toe gelezen heb! Ik ben overtuigd!quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:46 schreef martinlutherking het volgende:
Die zender is gewoon overbodig.
Wat snap je niet aan 'overbodig'. Het is meer van hetzelfde. Wat voor onderbouwing wil je horen? Dan type ik het even voor je.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Beste onderbouwing die ik tot nu toe gelezen heb! Ik ben overtuigd!
talpa![]()
![]()
Ik snap alles aan "overbodig". Sterker nog, jouw reactie viel imo in die categorie.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:57 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'overbodig'. Het is meer van hetzelfde. Wat voor onderbouwing wil je horen? Dan type ik het even voor je.![]()
Veel nieuwe series, van NLse bodem. Ze hebben BB en starten met De Gouden Kooi. Vooral de laatste is een vrij groot risico denk ik. Wordt dagelijks uitgezonden om half 8. Het was veiliger geweest om er gewoon een amerikaanse serie op te gooien om die tijd en klaar.... Ik vind het wel degelijk een aanwinst en Talpa mag wat mij betreft wel blijven ipv zenders als SBS of NET5.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik heb nog niks echt vernieuwends kunnen vinden bij Talpa.
Maar volgens mij heb ik dat hierboven ook al genoeg gemotiveerd.
Jouw topic, dat is het toppunt van overbodig. Moet ik het even onderbouwen voor je? Zoek eens op 'talpa' bij de search.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:02 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Ik snap alles aan "overbodig". Sterker nog, jouw reactie viel imo in die categorie.
Wat snap jij niet aan onderbouwing? Lees de OP anders even, in plaats van een regeltje te typen n.a.v. de TT.
Getuige bovenstaande reactie ben ik bang dat je gelijk hebt...quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Gert het volgende:
Veel mensen denken dat het getuigt van goede smaak om af te geven op Talpa.
Onderbouwingen zul je niet snel aantreffen, daar zijn die snobs te simpel voor.
BB was de eerste keer een programma dat vernieuwend was. Een leuk experiment al was het niet helemaal mijn ding. Maar ik vind het nu niet bepaald meerdere seizoenen waardig. DGK is gewoon een afgeleide van BB en daar geld wat mij betreft hetzelfde voor. Dat is veilig meeliften op het "succes" van BB.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Veel nieuwe series, van NLse bodem. Ze hebben BB en starten met De Gouden Kooi. Vooral de laatste is een vrij groot risico denk ik. Wordt dagelijks uitgezonden om half 8. Het was veiliger geweest om er gewoon een amerikaanse serie op te gooien om die tijd en klaar.... Ik vind het wel degelijk een aanwinst en Talpa mag wat mij betreft wel blijven ipv zenders als SBS of NET5.
Dat is inderdaad een pluspunt, weinig commerciele zenders die zoveel zelf maken.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Talpa maakt wel veel zelf. Andere commerciele zenders kopen gewoon buitenlandse series en programma's aan.
Ik spreek mezelf tegen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
BB was de eerste keer een programma dat vernieuwend was. Een leuk experiment al was het niet helemaal mijn ding. Maar ik vind het nu niet bepaald meerdere seizoenen waardig. DGK is gewoon een afgeleide van BB en daar geld wat mij betreft hetzelfde voor. Dat is veilig meeliften op het "succes" van BB.
Je zal mij ook niet horen zeggen dat amerikaanse series uitzenden het toppunt van goede TV is overigens dat is een argument tegen de andere zenders en niet automatisch een argument voor Talpa.
[..]
Dat is inderdaad een pluspunt, weinig commerciele zenders die zoveel zelf maken.
Alleen vind ik de kwaliteit erg slecht.
zoiets?quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:25 schreef charon het volgende:
De reden dat Talpa niets is is: 42.
Pff. Tijd dat ze iets nieuws gaan doen.
quote:Vijf bekende Nederlanders en hun hond gaan de confrontatie aan. Wie mag zich na acht weken oefenen de beste hondentrainer noemen en wie heeft de absolute topdog?.
Deze week krijgen de honden een heuse speurtraining. Viola Holt probeert de andere kandidaten te slim af te zijn en Caspar Burgi gaat lekker koken. Voor zijn hond, uiteraard.
Meer op deze zender | Meer in dit genre
Terug
Talpa, 23:15 uur
DetailsZender:
Datum en tijdstip: 30 september 2006, 23:15-00:10 uur
Genre: Amusement
Bijzonderheden: Teletekst ondertiteld
Presentatie: Bridget Maasland
Goede beschrijving van een doorsnee Talpa programma, het verklaart ook meteen hun kijkcijfersquote:
Dit is dus onderbouwing? Wat snapt die knuppel niet aan 'meer van hetzelfde'.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:36 schreef Samson het volgende:
Wat mindermutsig al aangeeft: het is gewoon dus niet vernieuwend wat Talpa brengt. Ooit - jaren terug - was Big Brother een gouden greep. Origineel bedacht, nog nooit vertoond. Dat was idd vernieuwende tv.
Echter heb ik Talpa dus niet op vernieuwende dingen kunnen betrappen. De gouden kooi is gewoon een gepimpte kloon van Big Brother. Weer die mensen in een huis. Op een gegeven moment hebben mensen het wel gezien. Gooise vrouwen: een kloon van desperate housewives, bij gebrek aan eigen initiatief. OK, het scoort wel redelijk maar op zich is het ontzettend slecht geacteerd en zullen hoofdzakelijk de soapkijkers dit kunnen waarderen. En zo zijn eigenlijk alle Talpa programma's slechte klonen. Als Talpa echt ns een keer wil scoren en wel succes wil behalen moeten ze ns een stel goeie programmamakers bij elkaar zetten en dan met nieuwe concepten komen. Ik vind het niveau van de Talpa programma's ook bedroevend laag. Niet dat ik zelf zo'n elitair type ben maar wees eerlijk. De succesprogramma's scoren enkel op platte humor op een Andre van Duin niveau van jaren terug![]()
Yep, dat is nu onderbouwing, maar als je het niet kunt waarderen is het jammerquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:39 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Dit is dus onderbouwing? Wat snapt die knuppel niet aan 'meer van hetzelfde'.
Zeg ik dat? Mafkees.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Yep, dat is nu onderbouwing, maar als je het niet kunt waarderen is het jammer
Je zit niet echt lekker in je vel he....quote:
Als je even terugleest snap je dat ik het met jou eens ben. Jammer dat ik dat moet benadrukken.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Je zit niet echt lekker in je vel he....
Ik weet dat je het met me eens bent, daarop had mn reactie ook geen betrekkingquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:54 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Als je even terugleest snap je dat ik het met jou eens ben. Jammer dat ik dat moet benadrukken.
Ja dit was onderbouwing, een goede zelfs. Waar blijft de jouwe?quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:39 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Dit is dus onderbouwing? Wat snapt die knuppel niet aan 'meer van hetzelfde'.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:39 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Wat snapt die knuppel niet aan 'meer van hetzelfde'.
Grappig dat dat er steeds wordt bijgehaald. Alsof mensen een zender gaan boycotten omdat het toevallig van John de Mol is. Mensen moet je toch wel meer credit geven dan dat. Als een nieuwe zender leuke programma's brengt die zich onderscheiden en ook echt vernieuwend zijn, reken dan maar dat mensen er naar gaan kijken. Van mij persoonlijk mag John de Mol nog meer schathemeltjerijk worden dan ie al is. Maakt me allemaal niet uit. Het onderstreept alleen maar weer dat met zijn geld het succes niet te koop is. Aan de budgetten ligt het namelijk niet, helaas wel aan de invulling ervanquote:Op zaterdag 30 september 2006 19:14 schreef happyme28 het volgende:
Of inderdaad bepaalde mensen het succes niet gunnen.
Pfff.... Ik geef het op. Sommige mensen zijn gewoon echt te stom om een eigen mening te kunnen formuleren. Ga jij nou maar fijn verder baggeren in ONZ of PUB. Dat past blijkbaar beter bij je.quote:
Ja ik vind Talpa eigenlijk een hele goede zender met hele leuke programma's maar die John de Mol is zo'n eikel, die gun ik het succes niet dus ik kijk mooi niet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:14 schreef happyme28 het volgende:
Of inderdaad bepaalde mensen het succes niet gunnen.
Sommige mensen zijn te simpel om iets stoms te snappen. En geef je leven nu ook maar op, koop een touw en doe wat je doe moet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:48 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Pfff.... Ik geef het op. Sommige mensen zijn gewoon echt te stom om een eigen mening te kunnen formuleren. Ga jij nou maar fijn verder baggeren in ONZ of PUB. Dat past blijkbaar beter bij je.
Feit is wel dat iedereen zijn mening al klaar had toen er nog geen minuut was uitgezonden. En om die mening dan weer bij te stellen moet er heel wat gebeuren.quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja ik vind Talpa eigenlijk een hele goede zender met hele leuke programma's maar die John de Mol is zo'n eikel, die gun ik het succes niet dus ik kijk mooi niet.![]()
Volgens mij moet je Talpakijker zijn om zoiets te bedenken.![]()
quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Feit is wel dat iedereen een aantal zijn mening al klaar had toen er nog geen minuut was uitgezonden. En om die mening dan weer bij te stellen moet er heel wat gebeuren.
Als je ziet hoeveel Nederlandse producties ze uitzenden, vind ik wel degelijk dat ze toegevoegde waarde hebben.quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:51 schreef Falco het volgende:
Ze hebben weinig toegevoegde waarde, net als overigens ook SBS, RTL5, RTL7, Net 5 en Yorin.
Toen ik dat tikte, dacht ik even om het te veranderen, maar ik dacht ook dat de mensen wel zouden begrijpen wat ik bedoelde.quote:
Nederlandse producties houdt niet meteen in dat het toegevoegde waarde heeft. Wie zit er te wachten op een door Bridget gepresenteerd programma over honden van BN'ers.quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel Nederlandse producties ze uitzenden, vind ik wel degelijk dat ze toegevoegde waarde hebben.
Klopt, is wel een beetje de Nederlandse mentaliteit helaas. Maar echt boeiend is Talpa in mijn ogen niet echt.quote:En als die zenders die jij noemt, bestaansrecht hebben, heeft Talpa dat zeer zeker ook. Het vooroordeel dat veel mensen hebben over Talpa moet even weg. De zender werd al afgemaakt voordat het was begonnen.
Tja, ik weet het niet hoor. Zelf keek ik toch al nooit naar competitievoetbal, dus nu ook niet, maar ik weet wel wat mijn vader ervan vindt. Die kijkt al zolang het bestaat elke zondagavond naar voetbal, als het even kan. Maar laatst vertelde hij dat hij is afgehaakt. Niet uit principe omdat het op Talpa is ( alsof dat hem boeitquote:Op zondag 1 oktober 2006 00:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hadden van Studio Sport af moeten blijven
Niet omdat dat Studio Sport het voetbal beter op TV bracht maar omdat de indruk werd gewekt dat voor geld alles te koop is, ook kijkers.
En wie geeft nou graag toe dat hij te koop is (en dus geen principes heeft)?
Ik zapte gisteren nog eens langs. Midden in de samenvatting van Twente -RKC opeens tralies voor de tribune projecteren en 'de gouden kooi- nog 1 dag' in beeld brengen. Welke idioot verzint zoiets?quote:Op zondag 1 oktober 2006 09:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet hoor. Zelf keek ik toch al nooit naar competitievoetbal, dus nu ook niet, maar ik weet wel wat mijn vader ervan vindt. Die kijkt al zolang het bestaat elke zondagavond naar voetbal, als het even kan. Maar laatst vertelde hij dat hij is afgehaakt. Niet uit principe omdat het op Talpa is ( alsof dat hem boeit), maar omdat hij het programma irritant vindt opgezet of zo. Hij beleeft er geen lol meer aan. Zit zich alleen maar te ergeren.
Dat zal 'm leren die JdM, heb je geen last van je geweten om Hem (of is het nog steeds zonder hoofdletter) zo te kwetsen ?quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja ik vind Talpa eigenlijk een hele goede zender met hele leuke programma's maar die John de Mol is zo'n eikel, die gun ik het succes niet dus ik kijk mooi niet.![]()
En ook dat is de schuld geweest van John de Mol. Hij heeft de zender verkeerd in de markt gezet.quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Feit is wel dat iedereen zijn mening al klaar had toen er nog geen minuut was uitgezonden. En om die mening dan weer bij te stellen moet er heel wat gebeuren.
Moet hij maar eens opnieuw kijken, bij Talpa luisteren ze namelijk naar de kijker. Het hele programma is omgegooid vergeleken met vorig jaar en De Wedstrijden is momenteel vele malen beter dan Studio Sport ooit geweest is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 09:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet hoor. Zelf keek ik toch al nooit naar competitievoetbal, dus nu ook niet, maar ik weet wel wat mijn vader ervan vindt. Die kijkt al zolang het bestaat elke zondagavond naar voetbal, als het even kan. Maar laatst vertelde hij dat hij is afgehaakt. Niet uit principe omdat het op Talpa is ( alsof dat hem boeit), maar omdat hij het programma irritant vindt opgezet of zo. Hij beleeft er geen lol meer aan. Zit zich alleen maar te ergeren.
Mee eens! De reclame blijft balen, maar dat heb je nou eenmaal met een commerciele zender.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet hij maar eens opnieuw kijken, bij Talpa luisteren ze namelijk naar de kijker. Het hele programma is omgegooid vergeleken met vorig jaar en De Wedstrijden is momenteel vele malen beter dan Studio Sport ooit geweest is.
misschien wel, maar ik hoef geen lange nabesprekingen van iedere wedstrijd te zienquote:Op zondag 1 oktober 2006 13:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet hij maar eens opnieuw kijken, bij Talpa luisteren ze namelijk naar de kijker. Het hele programma is omgegooid vergeleken met vorig jaar en De Wedstrijden is momenteel vele malen beter dan Studio Sport ooit geweest is.
Ja, dat is ook wat mijn vader er op tegen heeft. Veel te veel gelul! Hij wil gewoon voetbal zien.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien wel, maar ik hoef geen lange nabesprekingen van iedere wedstrijd te zien![]()
voor mij is het dus slechter geworden.
Daarmee ben ik het niet eens. Talpa brengt voetbal op een veel leukere manier en is technisch meer geaffineerd dan de NOS.quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze hadden van Studio Sport af moeten blijven
Niet omdat dat Studio Sport het voetbal beter op TV bracht maar omdat de indruk werd gewekt dat voor geld alles te koop is, ook kijkers.
En wie geeft nou graag toe dat hij te koop is (en dus geen principes heeft)?
eensquote:Op zondag 1 oktober 2006 14:06 schreef ThE_ED het volgende:
Mij boeit het eigenlijk niets of iets op Talpa is of ergens anders, zo slecht doen ze het IMHO niet. In ieder geval niet tov de andere zenders, alleen is op TV alles tegenwoordig een beetje minder, ik kijk echt nog heel zelden TV hoor.
Het ging me dus NIET om de kwaliteit van het programma (ik kijk toch alleen als Ajax wint) maar de fout is dat ze de voetbalrechten gekocht hebben. En in mindere mate Jack Spikerman en Linda de Mol en van Erven Dorens.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daarmee ben ik het niet eens. Talpa brengt voetbal op een veel leukere manier en is technisch meer geaffineerd dan de NOS.
De NOS mag daarom ook de volgende concessies glansrijk verliezen. Of ze moeten een extreem nauwgezet databaseprogramma inrichten waardoor de kijkers precies weet hoeveel kansen een club heeft gehad, hoeveel balbezit etc.
Dat recht moet niet alleen voorbehouden worden aan de internetters.
Ghehe, die vind ik wel leuk gevonden.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Daarom voelt een Talpa-kijker zich ONBEWUST een hoer van John de Mol. Die laat met zijn (aan ons consumenten verdiend) geld de duivel dansen
Dat doen ze ook helemaal niet meer?quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien wel, maar ik hoef geen lange nabesprekingen van iedere wedstrijd te zien![]()
voor mij is het dus slechter geworden.
Ho, ik kijk niet uit principe niet naar Talpa, ik kijk niet omdat ze (tot nu toe) niks hebben dat me interesseert of dat ik van voldoende kwaliteit vind om mijn tijd aan te verdoen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:54 schreef XiChico het volgende:
"Kom uit het land waar ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken".. En het is een hype, talpa kut vinden. Ik snap niet dat je een hele zender kut vind, als Fresh prince of bell air of wat dan ook op talpa komt zet ik hem op talpa. Tjaps die uit principe niet gaan kijken omdat het op talpa komt en daarmee hunzelf tekort doen zijn dan ook gewoon dom. Bovendien talpa zit gewoon in het standaard pakket, dus niet zeiken.
Een zeer slechte vergelijking. Voor een commerciele zender is het belangrijkste dat ze winst maken, Talpa doet dat niet en Discovery doet dat wel. Discovery heeft een veel specifiekere doelgroep, die zijn per kijker veel meer waard dan de gemiddelde Talpa kijker. Discovery is dus wel succesvol, Talpa niet.quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat is er mis met Talpa?
Allereerst de kijkcijfers zijn niet best. Dat is hedendaags de maatstaf voor een succesvolle televisiezender, of niet? Een zender als Discovery Channel haalt op zijn best 75.000 kijkers. Is het een slechte zender? Ik vind van niet. Persoonlijk vind ik het de beste zender.
De fout zit hem denk ik eerder in het vet gedrukte gedeelte. Talpa wil een zender voor iedereen zijn, oud en jong, man en vrouw, en door voor iedereen programma's uit te zenden krijg je geen duidelijk profiel waardoor mensen zich niet verbonden voelen met de zender. Daarnaast is er natuurlijk het imago probleem, maar als ze gewoon een duidelijk profiel hadden dan was dat imago probleem nu ook wel weg.quote:Maar goed, kijkcijfers is dus wat ze missen want dat blijkt het streven te zijn. Dan is er maar 1 ding mis, er kijken niet genoeg mensen. Wanneer kijken er veel mensen naar je zender zou dan de eerste vraag moeten zijn? Goed, je gaat het rijtje af met wat mensen interessant vinden. Mannen zien graag voetbal, actualiteit, wijven etc. etc. Vrouwen zien graag drama, spelletjes, drama en Beau van Erven Dorens.
Wat doe je dus als je wilt dat zoveel mogelijk mensen kijken? Je koopt alles wat mensen leuk vinden en maakt er wat programma's van. Vervolgens kondig je aan dat het gaat scoren want dan denken mensen al bij voorbaat dat je met goeie shit komt.
En hier is precies waar het fout gaat, het blijkt niet dat een persoonlijkheid een programma maakt. Het lijkt zelfs tegenstrijdig te zijn. Mensen horen dat hun bekende presentatoren overstappen naar een omroep met geld als water en verwachten een nog beter programma dan dat ze gewend zijn.
Wat blijkt, programma's lijken opeens heel anders. Visueel is het allemaal een stuk knapper geworden maar de programma's zijn veranderd en lijken toch iets te missen. Het is niet vernieuwend op een positieve manier en de sterren komen niet meer uit de verf. Reclameblokken tussen sport is kut en de eigen series zijn ronduit slecht.
Voor een commerciële instelling met doelstelling een groot marktaandeel te behalen moeten grote investeringen worden gedaan, dat je daarbij geen winst maakt in de eerste 3 jaar is niet meer dan normaal.quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een zeer slechte vergelijking. Voor een commerciele zender is het belangrijkste dat ze winst maken, Talpa doet dat niet en Discovery doet dat wel. Discovery heeft een veel specifiekere doelgroep, die zijn per kijker veel meer waard dan de gemiddelde Talpa kijker. Discovery is dus wel succesvol, Talpa niet.
[..]
Dat ben ik niet met je eens, ik denk wel dat het mogelijk is.quote:De fout zit hem denk ik eerder in het vet gedrukte gedeelte. Talpa wil een zender voor iedereen zijn, oud en jong, man en vrouw, en door voor iedereen programma's uit te zenden krijg je geen duidelijk profiel waardoor mensen zich niet verbonden voelen met de zender. Daarnaast is er natuurlijk het imago probleem, maar als ze gewoon een duidelijk profiel hadden dan was dat imago probleem nu ook wel weg.
Dat lijkt met persoonlijk niet, vinden mensen over het algemeen prachtig. Ik denk zelfs dat wat je over BB omschrijft het hoogtepunt van de serie is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:44 schreef Moon_of_74 het volgende:
dit zou dit er ook nog wel eens mee mis kunnen zijn.
neem de titel en het bericht niet al te serieus...
Huwelijk kapot door Big Brother (jaggle)
en t fok topic:
zet hier al je speculaties over Tijn en Monique neer (fok)
Heeft meer met een bepaalde type programma te maken.....reality tv noemen ze dat geloof ik, waar ze willens en wetens mensen op het spek binden en ene Hummie in dr handjes zit te knijpen dat het inderdaad fout loopt.
dat vind ik dan triest.quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:48 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat lijkt met persoonlijk niet, vinden mensen over het algemeen prachtig. Ik denk zelfs dat wat je over BB omschrijft het hoogtepunt van de serie is.
Heeft niet zoveel met talpa te maken. Ik zie her en der op de andere zenders nog veel heftiger dingen voorbijkomen. In dat geval zou je hier toch ook regelmatig Veronicaquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:44 schreef Moon_of_74 het volgende:
dit zou dit er ook nog wel eens mee mis kunnen zijn.
neem de titel en het bericht niet al te serieus...
Huwelijk kapot door Big Brother (jaggle)
en t fok topic:
zet hier al je speculaties over Tijn en Monique neer (fok)
Heeft meer met een bepaalde type programma te maken.....reality tv noemen ze dat geloof ik, waar ze willens en wetens mensen op het spek binden en ene Hummie in dr handjes zit te knijpen dat het inderdaad fout loopt.
je kan zeggen wat je wil maar helaas voegt een SBS6quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:43 schreef elcastel het volgende:
Het nadeel zit hem denk ik vooral in het feit dat het de 10e zender is. Er wordt al jaren door de kijker geklaagd dat we niet zoveel zenders nodig hebben en dus is nóg eentje erbij niet echt handig. En als je bekijkt hoeveel voorheen goed bekeken programma's op Talpa floppen, dan lijkt me dat het niet aan de content zal/kan liggen. JdM had beter SBS6 kunnen kopen om die vervolgens tot goeie zender te maken door de programma's die je nu hebt op 6 te hebben i.pv. 10. 10 Is gewoon achterin de rij, daar komen de meeste mensen niet eens.
Wat dan zoal?quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je kan zeggen wat je wil maar helaas voegt een SBS6wel iets toe aan de Nederlandse zenderpolitiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |