abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42247679
Volgens het CPB: http://www.cpb.nl/nl/news/2006_54.html
quote:
In bepaalde wijken, vooral in de grote steden, zullen de sociale en leefbaarheidsproblemen de komende decennia toenemen, met name als de participatie van bepaalde groepen achterblijft. Bij een toenemende immigratie, vooral als het daarbij gaat om laagopgeleide gezinsmigranten, kunnen integratie en inburgering bijvoorbeeld meer problemen opleveren. Opleidingsniveau, emancipatie en integratie bepalen immers de kansen op de arbeidsmarkt. Bij groeiende inkomensverschillen en hoge werkloosheid kan zelfs een sterke tweedeling in de maatschappij ontstaan, die zichtbaar wordt in de vorm van ruimtelijke segregatie.
Daarbij lopen de steden ook het risico dat de bevolkingssamenstelling steeds eenzijdiger wordt. Deze eenzijdigheid kan ontstaan doordat de steden een grote aantrekkingskracht blijven uitoefenen op laagopgeleide immigranten, onder meer vanwege de goedkope woningvoorraad. Tegelijkertijd zet de trend zich voort dat modale gezinnen naar de omliggende groenstedelijke gemeenten verhuizen, omdat ze daar een aantrekkelijker woonmilieu vinden. Zo'n eenzijdige samenstelling van de stadsbevolking heeft gevolgen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt.
Het wordt nu tijd voor een Marshallplan om de participatie van groepen te verbeteren. Het is geen grap, maar ik zit te denken aan een gedwongen kerstening van deze groepen. De geschiedenis leert dat als er iets zorgt voor verbondenheid tussen personen dat dat het vechten tegen een gemeenschappelijke vijand is (in dit geval de Islamisering van de rest van de wereld). Tja, en als die gemeenschappelijke vijand weg is dan kunnen we altijd nog schisma's gaan beginnen. Zo en nu neem ik weer een lekkere Pilsener
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:12:19 #2
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42247809
Religie maakt mensen meestal niet aantrekkelijker inderdaad. Maar gedwongen kerstening gaat mooi niet gebeuren, gelukkig maar

Gedwongen spreiding, om ghettovorming tegen te gaan, vind ik wel een puik idee. Alhoewel het ook wat merkwaardig is. Maar ja, je moet wat.
Stop the world, I want to get out.
pi_42248588
Hmmm, de vorige keer toen ik dit nog zei was ik een" racist"..
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:
De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
+
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Napalm het volgende:
Ik ben van mening dat dat (intergratie/immigratie)veruit de grootste uitdaging is die NL heeft. Daarmee is het logisch dat ik dat steeds aanhaal.
Honger, oorlog, watersnood, armoede, kinderarbeid, grote ziekten, allemaal al verbannen. Wat blijft erover? Zeiken of de koopkracht van de bijstand nu -0,4 is of +0,2?
De verkleuring van met name de grote steden en de daarmee gepaarde problematiek zet op veel gebieden de klok 150 jaar terug. Dat is het probleem van NL! Ik woonde in Rotterdam-Zuid, spreek met mensen die les gaven op scholen waar kinderen zonder ontbijt of lunch in de klas zitten, die amper Nederlands spreken op hun 10e waarvan de halve vrouwelijke familie tienermoeder werd. Culturen waar het hebben van een strafblad stoer is ipv schandalig, waar het normaal is dat je als man bij 3 vershcillende meisjes een kind hebt waarnaar je niet omkijkt, dat het normaal is dat je school niet afmaakt.. Dan hoef je bij mij niet aan te komen met een parkeerprobleem of de correctheid der straatnamen als belangrijke punten.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42249251
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:08 schreef buachaille het volgende:
[..]

Het wordt nu tijd voor een Marshallplan om de participatie van groepen te verbeteren. Het is geen grap, maar ik zit te denken aan een gedwongen kerstening van deze groepen. De geschiedenis leert dat als er iets zorgt voor verbondenheid tussen personen dat dat het vechten tegen een gemeenschappelijke vijand is (in dit geval de Islamisering van de rest van de wereld). Tja, en als die gemeenschappelijke vijand weg is dan kunnen we altijd nog schisma's gaan beginnen. Zo en nu neem ik weer een lekkere Pilsener
Lang leve het asociale VVD en CDA beleid! Op naar de totale ontwrichting van de samenleving!!
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:22:31 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42249768
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:03 schreef kenz het volgende:

[..]

Lang leve het asociale VVD en CDA beleid! Op naar de totale ontwrichting van de samenleving!!
Als je echt denkt dat de huidige situatie komt door een paar jaar dit kabinet, ben je wel erg kortzichtig. Of enorm vooringenomen. In ieder geval niet reëel.
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:58:07 #6
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42254393
quote:
Voor zover ik weet zijn VVD en CDA vrij streng qua immigratie van kans arme immigranten, ter linker zijde staat men een soepeler beleid voor. LPF en Wilders willen een nog stricter immigratie beleid.
Het mag misschien economisch ff beter gaan, de kansen voor analfabeten en niet of laag opgeleiden zullen niet erg toenemen denk. Ook al vanwege de toestroom oost-europese arbeidsmigranten die dat soort werk graag doen.
In Frankrijk wat een slappe politiek voerde tov immigratie zijn maatschappelijk ontwrichtende situaties dan ook aan de orde van de dag en de Aanhang van extreem rechts zoals Le Pen neemt gestaag toe. Links lullen en stemmen is leuk maar zodra je zelf persoonlijk met de gevolgen geconfronteerd wordt haalt de werkelijkheid je in. En het stemgedrag wijzigt navenant. Ik ben van mening dat een stijgende economie trouwens slecht is in zo'n situatie omdat het de problemen verdoezelt en men denkt het met geld op te kunnen lossen waar ik niet in geloof.

[ Bericht 3% gewijzigd door digitaLL op 30-09-2006 09:05:40 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 30 september 2006 @ 09:06:49 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42254460
quote:

[..]

De grote steden in dit land worden zonder uitzondering geregeerd door de PvdA
Pugna Pro Patria
pi_42254678
Detailhandel mag zich niet buiten de dorps/stadkernen vestigen en dat zal ook niet gebeuren.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:20:23 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_42258471
Dit is, mijns inziens, hét probleem van nu, en als er niks aan wordt gedaan, hét nog grotere probleem van later.
pi_42260257
quote:
Wat een gezellige onzin.
Proost.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42260300
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Wat hij zegt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42260353
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:58 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn VVD en CDA vrij streng qua immigratie van kans arme immigranten, ter linker zijde staat men een soepeler beleid voor. LPF en Wilders willen een nog stricter immigratie beleid.
CDA en VVD hebben juist een extreem streng beleid voor hoger opgeleiden gevoerd.
Zodanig dat Nederland zichzelf juist daarmee aardig buitenspel heeft zet.

En Wilders en LPF: die zien zelfs het verschil tussen een analfabeet en een academicus niet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:29:41 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42260841
quote:

[..]

Oh ja? Ivo Opstelten (Rotterdam) is overgestapt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42260860
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien bedoelde-ie grootse steden...
pi_42261170
quote:

[..]

Volgens mij is Rotterdam recentelijk vier jaar door de LPF bestuurd
De meeste kiezers vonden vier jaar LPF echter wel genoeg.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:49:12 #16
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42261292
quote:

[..]

Bekijk de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen maar eens. In vrijwel alle vijftig grootste steden van ons land is de PvdA de grootste partij.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:51:50 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42261363
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:49 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Bekijk de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen maar eens. In vrijwel alle vijftig grootste steden van ons land is de PvdA de grootste partij.
En in hoeveel van die steden regeert de PvdA alleen? Heb je wel eens van 'coalities' gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42261387
Misschien omdat PVDA wel de grootste partij van nederland is om het moment? :s
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:27:23 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42263525
quote:
[..]

Godverdomme, jij bent grappig!
pi_42263580
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:27 schreef Floripas het volgende:
Godverdomme, jij bent grappig!
Dat krijg je er dus van als je initiatie van dwang en geweld goed gaat zitten praten.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:33:29 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42263639
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat krijg je er dus van als je initiatie van dwang en geweld goed gaat zitten praten.
Hó! Jouw milities politiebedrijven initieren ook dwang en geweld.
pi_42263787
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:33 schreef Floripas het volgende:
Hó! Jouw milities politiebedrijven initieren ook dwang en geweld.
Nee dat doen ze niet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:51:46 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42264018
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet.
Laten we dit ook maar in het andere topic doen
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:00:51 #24
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42271488
quote:

[..]

Uitzondering die de regel bevestigt

Maar goed, het is natuurlijk wel zo. De grote en grotere steden worden gedomineerd door links (PvdA).

Dat is allemaal prima, maar in geval van problemen direct met het vingertje naar die paar jaar CDA en VVD wijzen - zoals een poster hierboven doet - is wel erg flauwe en puur politiek gekleurde bullshit.
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:55:51 #25
46960 StefanP
polemicist
pi_42273535
Worden een tyfusbende? Volgens mij zijn ze het al. Mij zul je er niet meer vinden, ik vond het jaren geleden al een ramp om in Amsterdam te moeten zijn. De ochtend dat ik op het consulaat m'n visum ophaalde, heb ik vanuit de rij vol verbazing staan kijken naar de intocht bij de middelbare school aan de overkant van de straat. De autochtone leerlingen waren op 1 hand te tellen. Op de dam was het al even "leuk." Hey psstt, drugs hebben? Hey psst, drugs hebben man? Wat een zootje. Een open riool is het, die hele stad. Het is geen wonder al vertrekken alle autochtonen. Die witte vlucht komt heus niet omdat het allemaal racisten en facisten zijn, maar omdat het normale mensen zijn die niet in die ellende willen wonen. Die geen behoefte hebben aan asociaal gedrag, viezigheid en criminaliteit. Jaja, het wordt nog leuk de komende jaren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42274980
quote:
[..]

Het wordt nu tijd voor een Marshallplan om de participatie van groepen te verbeteren. Het is geen grap, maar ik zit te denken aan een gedwongen kerstening van deze groepen. De geschiedenis leert dat als er iets zorgt voor verbondenheid tussen personen dat dat het vechten tegen een gemeenschappelijke vijand is (in dit geval de Islamisering van de rest van de wereld).
De geschiedenis leert dat, inderdaad.
Ik vermoed dat helemaal niets de allerlei mensen zeer rap verenigt binnen zeer radicale islam en/of gewapend verzet aanzet als gedwongen bekering tot het christendom. De gemeenschappelijke vijand heeft zich dan aangediend.
quote:
Tja, en als die gemeenschappelijke vijand weg is dan kunnen we altijd nog schisma's gaan beginnen. Zo en nu neem ik weer een lekkere Pilsener
Steden zijn altijd al pleisterplaatsen geweest van kansarm, laagopgeleid, slecht geïntegreerd volk. Rotterdam zat op een gegeven moment vol arme brabanders, met hun rare taaltje en hun achterlijke katholieke geloof, te fokken in krotten en langs de straten en havens schuimend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:29:46 #27
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42276477
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 08:39 schreef sigme het volgende:
Rotterdam zat op een gegeven moment vol arme brabanders, met hun rare taaltje en hun achterlijke katholieke geloof, te fokken in krotten en langs de straten en havens schuimend.
En nog immer is Rotterdam die klap niet te boven gekomen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:12:57 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42277159
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:20 schreef problematiQue het volgende:
Dit is, mijns inziens, hét probleem van nu, en als er niks aan wordt gedaan, hét nog grotere probleem van later.
Uhuh, en zoals Napalm al zei, zou hier een stuk meer aandacht aan moeten worden besteed, ipv het zeuren over parkeerproblemen of lantarenpalen. Er is op dit moment nog niet echt sprake van ghettovorming in de grote steden, maar waar op straat de problemen nog redelijk te overzien zijn, volstrekken zich in gezinsverband kleine drama's. Toen de voormalige Rotterdamse wethouder Van den Anker gedongen abortus voorstelde bij bepaalde risicogroepen, deed ze dat niet uit dubieuze denkbeelden, maar als een - wellicht wat overtrokken - reactie op de problematiek die er rond tienermoeders en junks met kinderen bestaat. Nu al wordt tien procent van de kinderen tussen twaalf en vijftien in Rotterdam seksueel misbruikt en/of mishandeld in familiaire sfeer, en dat is meestal niet het enige probleem waar deze kinderen mee kampen. Een trsaumstische jeugd vormt samen met zeer zwakke sociale banden en een vrij weinig rooskleurig vooruitzicht in het leven een zeer gevaarlijke cocktail. Niet alleen moeten kinderen koste wat kost een veilige jeugd hebben, ook kan het negeren van deze problematiek in de toekomst voor nog veel grotere maatschappelijke problemen zorgen. Ik ben dan nog niet eens begonnen over de culturele component die er veelal aan hangt, waarin mensen tussen de Nederlandse cultuur en de cultuur waarin ze (deels) zijn opgevoed - en die zich soms slecht laat rijmen met bestaande maatschappelijke normen - blijven hangen. Leefbaar Rotterdam heeft op dit gebied pionierswerk verricht, maar de bereidheid tot het nemen van onorthodoxe maatregelen blijft hoe dan ook een vereiste, wil je werkelijk ook maar proberen iets dichter bij oplossingen te komen.
pi_42277534
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 02:55 schreef StefanP het volgende:
Worden een tyfusbende? Volgens mij zijn ze het al. Mij zul je er niet meer vinden, ik vond het jaren geleden al een ramp om in Amsterdam te moeten zijn. De ochtend dat ik op het consulaat m'n visum ophaalde, heb ik vanuit de rij vol verbazing staan kijken naar de intocht bij de middelbare school aan de overkant van de straat. De autochtone leerlingen waren op 1 hand te tellen. Op de dam was het al even "leuk." Hey psstt, drugs hebben? Hey psst, drugs hebben man? Wat een zootje. Een open riool is het, die hele stad. Het is geen wonder al vertrekken alle autochtonen. Die witte vlucht komt heus niet omdat het allemaal racisten en facisten zijn, maar omdat het normale mensen zijn die niet in die ellende willen wonen. Die geen behoefte hebben aan asociaal gedrag, viezigheid en criminaliteit. Jaja, het wordt nog leuk de komende jaren.
Asociaal gedrag, viezigheid en criminaliteit zijn typerend voor zo ongeveer iedere grote stad. Ook in de US, ja.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42288928
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 12:12 schreef Reya het volgende:

[..]

Uhuh, en zoals Napalm al zei, zou hier een stuk meer aandacht aan moeten worden besteed, ipv het zeuren over parkeerproblemen of lantarenpalen. Er is op dit moment nog niet echt sprake van ghettovorming in de grote steden, maar waar op straat de problemen nog redelijk te overzien zijn, volstrekken zich in gezinsverband kleine drama's. Toen de voormalige Rotterdamse wethouder Van den Anker gedongen abortus voorstelde bij bepaalde risicogroepen, deed ze dat niet uit dubieuze denkbeelden, maar als een - wellicht wat overtrokken - reactie op de problematiek die er rond tienermoeders en junks met kinderen bestaat. Nu al wordt tien procent van de kinderen tussen twaalf en vijftien in Rotterdam seksueel misbruikt en/of mishandeld in familiaire sfeer, en dat is meestal niet het enige probleem waar deze kinderen mee kampen.
Was dat vroeger minder?
quote:
Een trsaumstische jeugd vormt samen met zeer zwakke sociale banden en een vrij weinig rooskleurig vooruitzicht in het leven een zeer gevaarlijke cocktail. Niet alleen moeten kinderen koste wat kost een veilige jeugd hebben,
Koste wat kost? Ten koste van familieleven? Ten koste van recht op leven? Recht op kinderen? Zeg eens - waaraan denk je en waar ligt je grens?
quote:
ook kan het negeren van deze problematiek in de toekomst voor nog veel grotere maatschappelijke problemen zorgen. Ik ben dan nog niet eens begonnen over de culturele component die er veelal aan hangt, waarin mensen tussen de Nederlandse cultuur en de cultuur waarin ze (deels) zijn opgevoed - en die zich soms slecht laat rijmen met bestaande maatschappelijke normen - blijven hangen. Leefbaar Rotterdam heeft op dit gebied pionierswerk verricht, maar de bereidheid tot het nemen van onorthodoxe maatregelen blijft hoe dan ook een vereiste, wil je werkelijk ook maar proberen iets dichter bij oplossingen te komen.
En dan? Dan zal er op een gegeven moment géén laag van de bevolking meer zijn met afwijkende normen, zwakke sociale verbanden, familiegewoonten waar weldenkend Nederland van huivert? Waar zijn die niet al te slimme mensen dan gebleven?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:01:22 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42289164
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Was dat vroeger minder?
Geen idee, maar maakt dat het actuele probleem minder erg?
quote:
[..]

Koste wat kost? Ten koste van familieleven? Ten koste van recht op leven? Recht op kinderen? Zeg eens - waaraan denk je en waar ligt je grens?
Mijn grens ligt op het punt waar de oplossing disporportioneel is tov het probleem - en dat verschilt per geval sterk. Het recht op kinderen aantasten is imo totaal niet aan de orde; maar het lijkt mij evenmin gewenst dat ouders die hun kinderen mishandelen daar zomaar mee door kunnen gaan.
quote:
[..]

En dan? Dan zal er op een gegeven moment géén laag van de bevolking meer zijn met afwijkende normen, zwakke sociale verbanden, familiegewoonten waar weldenkend Nederland van huivert? Waar zijn die niet al te slimme mensen dan gebleven?
Het gaat niet om het veranderen van hun gewoonten, maar het gaat om het geven van een enigszins redelijk bestaan aan mensen, zeker in een levensfase waarop ze daar zelf nog weinig of geen invloed hebben. Zou jij ze dat willen ontzeggen?
pi_42289472
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Geen idee, maar maakt dat het actuele probleem minder erg?
Ja, als het aantal probleemkinderen aan het teruglopen is, is het een heel andere analyse dan als het aantal stijgende is. De analyse van het actuele probleem en eventueel gewenste actie verandert er totaal door.
quote:
[..]

Mijn grens ligt op het punt waar de oplossing disporportioneel is tov het probleem - en dat verschilt per geval sterk. Het recht op kinderen aantasten is imo totaal niet aan de orde; maar het lijkt mij evenmin gewenst dat ouders die hun kinderen mishandelen daar zomaar mee door kunnen gaan.
Ken je mishandelde kinderen?
quote:
[..]

Het gaat niet om het veranderen van hun gewoonten, maar het gaat om het geven van een enigszins redelijk bestaan aan mensen, zeker in een levensfase waarop ze daar zelf nog weinig of geen invloed hebben.
Hebben we het hier over onmenselijke omstandigheden?
quote:
Zou jij ze dat willen ontzeggen?
Ik ontken dat er sprake is van onleefbaar leven. Een enigzins redelijk bestaan.. mijn hemel - dat hebben zelfs de meeste mensen in landen waar het een stuk lastiger leven is dan in ons paradijsje. Ik ontzeg niemand iets - ook niet het recht om niet-standaard te leven.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:22:33 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42289785
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, als het aantal probleemkinderen aan het teruglopen is, is het een heel andere analyse dan als het aantal stijgende is. De analyse van het actuele probleem en eventueel gewenste actie verandert er totaal door.
Hmmm, helaas kan ik alleen de meest recente monitor vinden.
quote:
[..]

Ken je mishandelde kinderen?
Niet persoonlijk, maar wat doet dat er toe?
quote:
[..]

Hebben we het hier over onmenselijke omstandigheden?
Nee hoor, mishandeld en.of misbruikt wordem is heel menselijk
quote:
[..]

Ik ontken dat er sprake is van onleefbaar leven. Een enigzins redelijk bestaan.. mijn hemel - dat hebben zelfs de meeste mensen in landen waar het een stuk lastiger leven is dan in ons paradijsje. Ik ontzeg niemand iets - ook niet het recht om niet-standaard te leven.
Je ontzegt mensen ook niet het recht hun kinderen te mishandelen?
pi_42290528
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Hmmm, helaas kan ik alleen de meest recente monitor vinden.
Ik heb geen idee van cijfers, ik hecht er ook geen heel groot belang aan, maar ik vind 1 op de 10 niet heel veel. Eigenlijk.
quote:
[..]

Niet persoonlijk, maar wat doet dat er toe?
Nee hoor, mishandeld en.of misbruikt wordem is heel menselijk
Je ontzegt mensen ook niet het recht hun kinderen te mishandelen?
Ik ken vrij veel mensen met zeer moeilijke relaties met ouders. Wat ik ervan geleerd heb is dat het inbreken in de band tussen ouder en kind voor kinderen in het algemeen héél bezwaarlijk is. In heel veel gevallen véél bezwaarlijker dan wat mishandeling. Waarbij moet worden aangemerkt dat enige mishandeling, hoe gruwelijk dat ook klinkt - normaal is. In de zin dat het veel voorkomt, door alle tijden, klassen etc.

Geen reden om het dan maar goed te vinden - maar wel een reden om terughoudend te zijn met zwaar ingrijpen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:48:23 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42290825
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb geen idee van cijfers, ik hecht er ook geen heel groot belang aan, maar ik vind 1 op de 10 niet heel veel. Eigenlijk.
[..]

Ik ken vrij veel mensen met zeer moeilijke relaties met ouders. Wat ik ervan geleerd heb is dat het inbreken in de band tussen ouder en kind voor kinderen in het algemeen héél bezwaarlijk is. In heel veel gevallen véél bezwaarlijker dan wat mishandeling. Waarbij moet worden aangemerkt dat enige mishandeling, hoe gruwelijk dat ook klinkt - normaal is. In de zin dat het veel voorkomt, door alle tijden, klassen etc.

Geen reden om het dan maar goed te vinden - maar wel een reden om terughoudend te zijn met zwaar ingrijpen.
Daar zou je weer tegenover kunnen zetten dat sociale banden - zeker betreft de gevallen waar we nu over praten - voor het merendeel sowieso al erg verstoord zijn. Uithuisplaatsing is erg traumatisch, maatr kan wellicht de basis leggen voor het verwerlken van die trauma's in een min of meer veilige omgeving. Alhoewel dit altijd een uiterste maatregel moet zijn; er zijn al goede ervaring opgedaan bij het onder straffe van het intrekken van uitkeringen verplicht maken van het accepteren van een gezinsvoogd die alles monitort en ook ingrijpt wanneer dat nodig is. Idealiter gebeurt alles binnen gezinsverband, maar niet op een manier waarop kinderen er slachtoffer van worden. Je kunt dan wel inderdaad de vraag stellen waar je de grens trekt tussen het bezwaar van mishandeling en het bezwaar van het totaal verbreken van gezinsverbanden. Maar dat is iets wat per situatie heel verschillend kan zijn.
pi_42291322
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Daar zou je weer tegenover kunnen zetten dat sociale banden - zeker betreft de gevallen waar we nu over praten - voor het merendeel sowieso al erg verstoord zijn. Uithuisplaatsing is erg traumatisch, maatr kan wellicht de basis leggen voor het verwerlken van die trauma's in een min of meer veilige omgeving. Alhoewel dit altijd een uiterste maatregel moet zijn; er zijn al goede ervaring opgedaan bij het onder straffe van het intrekken van uitkeringen verplicht maken van het accepteren van een gezinsvoogd die alles monitort en ook ingrijpt wanneer dat nodig is. Idealiter gebeurt alles binnen gezinsverband, maar niet op een manier waarop kinderen er slachtoffer van worden. Je kunt dan wel inderdaad de vraag stellen waar je de grens trekt tussen het bezwaar van mishandeling en het bezwaar van het totaal verbreken van gezinsverbanden. Maar dat is iets wat per situatie heel verschillend kan zijn.
Ik hou niet van politici die regels opstellen waarbinnen mensen bemoeizorg moeten accepteren. Bemoeizorgers hebben - net als de overheid- de neiging dingen te regelen voor mensen (kinderen, eventueel) voor hun eigen bestwil.
De weg waarlangs anderen naar de hel gestuurd worden is geplaveid met goede bedoelingen.

Als de overheid wat wil doen voor kinderen die thuis klem zitten moet ze minder regels opstellen en meer vertrouwen (met minder procedures) op betrokkenen: buren, grootouders, onderwijzers. Minder instanties, formulieren, dossiers, zodat aanpakken ook minder formeel en zwaarwegend is. Maar de regelende overheid zoekt oplossing altijd in betere (=meer) regels, betere (=meer) procedures, meer (=tijdrovender) verslaglegging, geregelder (=indekken!) verantwoordelijkheden.

Als de samenleving wat wil doen voor kinderen die thuis klem zitten moeten mensen wat dóen: afstappen op de buren, een sneu kind af en toe wat opvangen etc. Maar 'de burger' belt de speciale telefoonlijn en meent daarmee de burgerplicht gedaan te hebben.
pi_42291608
Het is toch nog lang geen kerst? (ening)
pi_42293094
quote:

[..]

Altijd samen met anderen.
In Den Haag hebben ze een CDA burgermeester en een VVD, GL, PvdA college.

Rotterdam een VVD burgermeester en een PvdA, CDA, VVD, GL college.

Amsterdam is wel geheel inks inderdaad. PvdA Burgermeester en een PvdA-GL college.

Ofwel de volgende keer even nadenken voor je weer wat neerpleurt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42293212
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 12:39 schreef Seneca het volgende:

[..]

Asociaal gedrag, viezigheid en criminaliteit zijn typerend voor zo ongeveer iedere grote stad. Ook in de US, ja.
Juist dat wordt nogal makkelijk vergeten. Elke grote stad waar ook ter wereld kampt met problemen door de sociale onderklasse. Daar moet wat aan gedaan worden maar we moeten het ook niet overdrijven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:06:30 #40
66825 Reya
Fier Wallon
pi_42293800
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist dat wordt nogal makkelijk vergeten. Elke grote stad waar ook ter wereld kampt met problemen door de sociale onderklasse. Daar moet wat aan gedaan worden maar we moeten het ook niet overdrijven.
Sowieso niet omdat je dan al snel overtrokken reacties krijgt, hetgeen juist weer meer problemen veroorzaakt dan dat het oplost. Het verschoont betrokken instanties echter niet om constant de vinger aan de pols te houden, want uiteindelijk is voorkomen altijd de beste optie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')