abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42247679
Volgens het CPB: http://www.cpb.nl/nl/news/2006_54.html
quote:
In bepaalde wijken, vooral in de grote steden, zullen de sociale en leefbaarheidsproblemen de komende decennia toenemen, met name als de participatie van bepaalde groepen achterblijft. Bij een toenemende immigratie, vooral als het daarbij gaat om laagopgeleide gezinsmigranten, kunnen integratie en inburgering bijvoorbeeld meer problemen opleveren. Opleidingsniveau, emancipatie en integratie bepalen immers de kansen op de arbeidsmarkt. Bij groeiende inkomensverschillen en hoge werkloosheid kan zelfs een sterke tweedeling in de maatschappij ontstaan, die zichtbaar wordt in de vorm van ruimtelijke segregatie.
Daarbij lopen de steden ook het risico dat de bevolkingssamenstelling steeds eenzijdiger wordt. Deze eenzijdigheid kan ontstaan doordat de steden een grote aantrekkingskracht blijven uitoefenen op laagopgeleide immigranten, onder meer vanwege de goedkope woningvoorraad. Tegelijkertijd zet de trend zich voort dat modale gezinnen naar de omliggende groenstedelijke gemeenten verhuizen, omdat ze daar een aantrekkelijker woonmilieu vinden. Zo'n eenzijdige samenstelling van de stadsbevolking heeft gevolgen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt.
Het wordt nu tijd voor een Marshallplan om de participatie van groepen te verbeteren. Het is geen grap, maar ik zit te denken aan een gedwongen kerstening van deze groepen. De geschiedenis leert dat als er iets zorgt voor verbondenheid tussen personen dat dat het vechten tegen een gemeenschappelijke vijand is (in dit geval de Islamisering van de rest van de wereld). Tja, en als die gemeenschappelijke vijand weg is dan kunnen we altijd nog schisma's gaan beginnen. Zo en nu neem ik weer een lekkere Pilsener
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:12:19 #2
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42247809
Religie maakt mensen meestal niet aantrekkelijker inderdaad. Maar gedwongen kerstening gaat mooi niet gebeuren, gelukkig maar

Gedwongen spreiding, om ghettovorming tegen te gaan, vind ik wel een puik idee. Alhoewel het ook wat merkwaardig is. Maar ja, je moet wat.
Stop the world, I want to get out.
pi_42248588
Hmmm, de vorige keer toen ik dit nog zei was ik een" racist"..
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:
De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
+
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Napalm het volgende:
Ik ben van mening dat dat (intergratie/immigratie)veruit de grootste uitdaging is die NL heeft. Daarmee is het logisch dat ik dat steeds aanhaal.
Honger, oorlog, watersnood, armoede, kinderarbeid, grote ziekten, allemaal al verbannen. Wat blijft erover? Zeiken of de koopkracht van de bijstand nu -0,4 is of +0,2?
De verkleuring van met name de grote steden en de daarmee gepaarde problematiek zet op veel gebieden de klok 150 jaar terug. Dat is het probleem van NL! Ik woonde in Rotterdam-Zuid, spreek met mensen die les gaven op scholen waar kinderen zonder ontbijt of lunch in de klas zitten, die amper Nederlands spreken op hun 10e waarvan de halve vrouwelijke familie tienermoeder werd. Culturen waar het hebben van een strafblad stoer is ipv schandalig, waar het normaal is dat je als man bij 3 vershcillende meisjes een kind hebt waarnaar je niet omkijkt, dat het normaal is dat je school niet afmaakt.. Dan hoef je bij mij niet aan te komen met een parkeerprobleem of de correctheid der straatnamen als belangrijke punten.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42249251
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:08 schreef buachaille het volgende:
[..]

Het wordt nu tijd voor een Marshallplan om de participatie van groepen te verbeteren. Het is geen grap, maar ik zit te denken aan een gedwongen kerstening van deze groepen. De geschiedenis leert dat als er iets zorgt voor verbondenheid tussen personen dat dat het vechten tegen een gemeenschappelijke vijand is (in dit geval de Islamisering van de rest van de wereld). Tja, en als die gemeenschappelijke vijand weg is dan kunnen we altijd nog schisma's gaan beginnen. Zo en nu neem ik weer een lekkere Pilsener
Lang leve het asociale VVD en CDA beleid! Op naar de totale ontwrichting van de samenleving!!
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:22:31 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42249768
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:03 schreef kenz het volgende:

[..]

Lang leve het asociale VVD en CDA beleid! Op naar de totale ontwrichting van de samenleving!!
Als je echt denkt dat de huidige situatie komt door een paar jaar dit kabinet, ben je wel erg kortzichtig. Of enorm vooringenomen. In ieder geval niet reëel.
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:58:07 #6
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42254393
quote:
Voor zover ik weet zijn VVD en CDA vrij streng qua immigratie van kans arme immigranten, ter linker zijde staat men een soepeler beleid voor. LPF en Wilders willen een nog stricter immigratie beleid.
Het mag misschien economisch ff beter gaan, de kansen voor analfabeten en niet of laag opgeleiden zullen niet erg toenemen denk. Ook al vanwege de toestroom oost-europese arbeidsmigranten die dat soort werk graag doen.
In Frankrijk wat een slappe politiek voerde tov immigratie zijn maatschappelijk ontwrichtende situaties dan ook aan de orde van de dag en de Aanhang van extreem rechts zoals Le Pen neemt gestaag toe. Links lullen en stemmen is leuk maar zodra je zelf persoonlijk met de gevolgen geconfronteerd wordt haalt de werkelijkheid je in. En het stemgedrag wijzigt navenant. Ik ben van mening dat een stijgende economie trouwens slecht is in zo'n situatie omdat het de problemen verdoezelt en men denkt het met geld op te kunnen lossen waar ik niet in geloof.

[ Bericht 3% gewijzigd door digitaLL op 30-09-2006 09:05:40 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 30 september 2006 @ 09:06:49 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42254460
quote:

[..]

De grote steden in dit land worden zonder uitzondering geregeerd door de PvdA
Pugna Pro Patria
pi_42254678
Detailhandel mag zich niet buiten de dorps/stadkernen vestigen en dat zal ook niet gebeuren.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:20:23 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_42258471
Dit is, mijns inziens, hét probleem van nu, en als er niks aan wordt gedaan, hét nog grotere probleem van later.
pi_42260257
quote:
Wat een gezellige onzin.
Proost.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42260300
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Wat hij zegt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42260353
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:58 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn VVD en CDA vrij streng qua immigratie van kans arme immigranten, ter linker zijde staat men een soepeler beleid voor. LPF en Wilders willen een nog stricter immigratie beleid.
CDA en VVD hebben juist een extreem streng beleid voor hoger opgeleiden gevoerd.
Zodanig dat Nederland zichzelf juist daarmee aardig buitenspel heeft zet.

En Wilders en LPF: die zien zelfs het verschil tussen een analfabeet en een academicus niet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:29:41 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42260841
quote:

[..]

Oh ja? Ivo Opstelten (Rotterdam) is overgestapt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42260860
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien bedoelde-ie grootse steden...
pi_42261170
quote:

[..]

Volgens mij is Rotterdam recentelijk vier jaar door de LPF bestuurd
De meeste kiezers vonden vier jaar LPF echter wel genoeg.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:49:12 #16
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42261292
quote:

[..]

Bekijk de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen maar eens. In vrijwel alle vijftig grootste steden van ons land is de PvdA de grootste partij.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:51:50 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42261363
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:49 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Bekijk de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen maar eens. In vrijwel alle vijftig grootste steden van ons land is de PvdA de grootste partij.
En in hoeveel van die steden regeert de PvdA alleen? Heb je wel eens van 'coalities' gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42261387
Misschien omdat PVDA wel de grootste partij van nederland is om het moment? :s
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:27:23 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42263525
quote:
[..]

Godverdomme, jij bent grappig!
pi_42263580
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:27 schreef Floripas het volgende:
Godverdomme, jij bent grappig!
Dat krijg je er dus van als je initiatie van dwang en geweld goed gaat zitten praten.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:33:29 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42263639
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat krijg je er dus van als je initiatie van dwang en geweld goed gaat zitten praten.
Hó! Jouw milities politiebedrijven initieren ook dwang en geweld.
pi_42263787
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:33 schreef Floripas het volgende:
Hó! Jouw milities politiebedrijven initieren ook dwang en geweld.
Nee dat doen ze niet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:51:46 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42264018
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet.
Laten we dit ook maar in het andere topic doen
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:00:51 #24
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42271488
quote:

[..]

Uitzondering die de regel bevestigt

Maar goed, het is natuurlijk wel zo. De grote en grotere steden worden gedomineerd door links (PvdA).

Dat is allemaal prima, maar in geval van problemen direct met het vingertje naar die paar jaar CDA en VVD wijzen - zoals een poster hierboven doet - is wel erg flauwe en puur politiek gekleurde bullshit.
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:55:51 #25
46960 StefanP
polemicist
pi_42273535
Worden een tyfusbende? Volgens mij zijn ze het al. Mij zul je er niet meer vinden, ik vond het jaren geleden al een ramp om in Amsterdam te moeten zijn. De ochtend dat ik op het consulaat m'n visum ophaalde, heb ik vanuit de rij vol verbazing staan kijken naar de intocht bij de middelbare school aan de overkant van de straat. De autochtone leerlingen waren op 1 hand te tellen. Op de dam was het al even "leuk." Hey psstt, drugs hebben? Hey psst, drugs hebben man? Wat een zootje. Een open riool is het, die hele stad. Het is geen wonder al vertrekken alle autochtonen. Die witte vlucht komt heus niet omdat het allemaal racisten en facisten zijn, maar omdat het normale mensen zijn die niet in die ellende willen wonen. Die geen behoefte hebben aan asociaal gedrag, viezigheid en criminaliteit. Jaja, het wordt nog leuk de komende jaren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')