Ga jij eens bomen en/of asielzoekers knuffelenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
Die rechtse zakkenwassers moeten na 4 jaar eindelijk eens opbokken!![]()
Houd je mond, verradelijke Verhagen-aanbiddende-farizeëer!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ga jij eens bomen en/of asielzoekers knuffelen![]()
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:22 schreef Tikorev het volgende:
Hypotheekrente beperken, AOW'ers belasten en een inkomensafhankelijke zorgpremie zullen nadelig uitpakken voor de middeninkomens.
Bron: Planet.nlquote:Volgens de PvdA is de huidige vorm van aftrekbaarheid van de hypotheekrente niet houdbaar in de toekomst. Een deel van de huidige problemen op de woningmarkt komt door de huidige regeling, vindt de partij. Voorbeelden zijn de hoge huizenprijzen en de geringe doorstroming naar duurdere woningen. Daarom pleit de PvdA al sinds het vertrek van oud-partijleider Kok voor het beperken van de hypotheekrenteaftrek.
PvdA wil de hypotheekrente aftrekbaar maken tegen een maximum tarief van 42%. "Wij willen de hypotheekrente dus niet afschaffen, zoals veel mensen onterecht denken. Met onze plannen verandert er voor het overgrote deel van de bevolking niets", legt PvdA tweede kamerlid Ferd Crone uit. "Alleen mensen met hogere inkomens kunnen hun hypotheek, of een deel daarvan, niet langer tegen 52% aftrekken, maar nog slechts tegen 42%."
De beperking van de hypotheekrenteaftrek zou alleen moeten gelden voor nieuwe gevallen, vindt de PvdA. Bestaande rechten moeten worden beschermd.
Bron: NRCquote:In het ontwerpverkiezingsprogramma dat dit weekeinde wordt gepresenteerd, wil de PvdA de fiscalisering van de AOW in 2011 invoeren. Dat jaar moet een belastingheffing van 0,6 procent over aanvullende pensioenen boven 15.000 euro van kracht worden. Het percentage wordt jaarlijks verhoogd tot 2,4 procent in 2014.
De heffing geldt wat de PvdA betreft voor gepensioneerden die zijn geboren na 1946. (...) Volgens de PvdA betekent de aanpassing dat mensen met een modaal bruto inkomen onder de vrijstelling vallen en geen extra bijdrage hoeven te betalen.
Dat bedoel ik, de middeninkomens. Of wil je iemand met een aanvullend pensioen van ¤15.000 rijk noemen?quote:
Het gaat om het inkomen boven dat aanvullende pensioen. Is dat b.v. 5000 euro dan gaat hetom een bedrag van 2,50 per maand. Minder dan de verwachte verhoging van de zorgpremies b.v.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, de middeninkomens. Of wil je iemand met een aanvullend pensioen van ¤15.000 rijk noemen?
Dat geloof je zelf toch niet. In de plannen van de PvdA wordt dat percentage jaarlijks al verhoogd naar 2,4%. Dat wordt dus een mooie melkoe als je daar eenmaal mee begint, met als maar hoger wordende percentages...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Minder dan de verwachte verhoging van de zorgpremies b.v.
Wat ik voorlopig geloof is dat dit een voorstel is. In hoeverre dat uitkomt is een heel ander verhaal. Daarnaast zijn ze er in elk geval eerlijk over. VVD en CDA hebben de AOW ook al steeds meer zitten fiscaliseren de afgelopen jaren en willen daar ook mee doorgaan..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat geloof je zelf toch niet. In de plannen van de PvdA wordt dat percentage jaarlijks al verhoogd naar 2,4%. Dat wordt dus een mooie melkoe als je daar eenmaal mee begint, met als maar hoger wordende percentages...
Eerlijk in geen geval. Ze doen het voorkomen alsof ze de rijke ouderen gaan pakken. Terwijl hun maatregelen doodgewone doorsnee Nederlanders zal treffen. Alles boven bijstandsniveau zien ze bij de PvdA volgens mij als rijk waar je ongestoord bakken geld weg kan halen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat ik voorlopig geloof is dat dit een voorstel is. In hoeverre dat uitkomt is een heel ander verhaal. Daarnaast zijn ze er in elk geval eerlijk over.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Eerlijk in geen geval. Ze doen het voorkomen alsof ze de rijke ouderen gaan pakken. Terwijl hun maatregelen doodgewone doorsnee Nederlanders zal treffen. Alles boven bijstandsniveau zien ze bij de PvdA volgens mij als rijk waar je ongestoord bakken geld weg kan halen.![]()
Bronquote:We beginnen pas in 2011, met mensen die vanaf dat moment 65 worden. Van hen vragen we een jaarlijks stapsgewijs toenemende extra bijdrage. Naar draagkracht. Dat betekent dat van mensen die in de toekomst alleen AOW krijgen of AOW met een beperkt aanvullend pensioen (15000 euro of minder bovenop de AOW), geen bijdrage gevraagd wordt. Voor wie een hoger aanvullend pensioen heeft komt zo’n stapje neer op maximaal 0.6% van het aanvullend pensioen boven deze vrijstelling. Dat is 6 euro op elke 1000 euro boven de vrijstelling.
Ja, dat hadden we al gelezen.quote:
Het gaat erom dat ze het doen voorkomen alsof ze de rijke ouderen gaan pakken. Terwijl hun maatregelen doodgewone doorsnee Nederlanders zal treffen. Alles boven bijstandsniveau zien ze bij de PvdA volgens mij als rijk waar je ongestoord bakken geld weg kan halen.quote:In het ontwerpverkiezingsprogramma dat dit weekeinde wordt gepresenteerd, wil de PvdA de fiscalisering van de AOW in 2011 invoeren. Dat jaar moet een belastingheffing van 0,6 procent over aanvullende pensioenen boven 15.000 euro van kracht worden. Het percentage wordt jaarlijks verhoogd tot 2,4 procent in 2014.
Wat dus typisch rechts populistisch gereutel is.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja, dat hadden we al gelezen.
[..]
Het gaat erom dat ze het doen voorkomen alsof ze de rijke ouderen gaan pakken. Terwijl hun maatregelen doodgewone doorsnee Nederlanders zal treffen. Alles boven bijstandsniveau zien ze bij de PvdA volgens mij als rijk waar je ongestoord bakken geld weg kan halen.![]()
Het is inderdaad populistisch, maar ik zou het beeld dat alleen de rijken worden gepakt eerder links dan rechts willen noemen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat dus typisch rechts populistisch gereutel is.
Als je meer dan 5000 euro boven op de AOW zit ga je over dat bedrag volgens de plannen belasting betalen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Eerlijk in geen geval. Ze doen het voorkomen alsof ze de rijke ouderen gaan pakken. Terwijl hun maatregelen doodgewone doorsnee Nederlanders zal treffen. Alles boven bijstandsniveau zien ze bij de PvdA volgens mij als rijk waar je ongestoord bakken geld weg kan halen.![]()
Dat gebeurt ook maar één keer. Het jaar daarop is het tarief verhoogd naar 3%, het jaar daarop 3,5%, enz. Als je er eenmaal mee begint is het hek van de dam.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou je een groter aanvullend pensioen hebben en uitkomen op 2000 euro per maand dan zou je met die 2,4% 7,50 per maand extra betalen (minder dan de aanstaande premieverhoging voor de zorgverzekering). Bij 2 keer modaal (dan ben je echt een rijke oudere) kom datop 34 euro per maand.
Deze plannen treffen dan ook niet alleen de 'erg vermogende' ouderen...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:26 schreef du_ke het volgende:
En Drees zou het volgens mij niet erg vinden dat erg vermogende ouderen iets bijdragen om de minder vermogende ouderen ook een goede oude dag te bezorgen!
Jawel, de diverse cijfers en rekenvoorbeelden laten dat duidelijk zien. Jij daarentegen komt niet verder dan het herhalen van onzin.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Deze plannen treffen dan ook niet alleen de 'erg vermogende' ouderen...
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jawel, de diverse cijfers en rekenvoorbeelden laten dat duidelijk zien.
Doorsnee ouderen zitten op hun 65e ruim 1000 euro bovenmodaal? Kan je zoiets ook op een of andere manier aantonen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]Dat heeft helemaal niets met rekenvoorbeelden te maken, maar met wat je definities zijn. Ouderen met een aanvullend pensioen van ¤15.001 noem ik niet 'erg vermogende ouderen'. Eerder 'doorsnee ouderen'.
Modale inkomen ligt volgens het CPB op ¤30.090 (2007)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doorsnee ouderen zitten op hun 65e ruim 1000 euro bovenmodaal? Kan je zoiets ook op een of andere manier aantonen?
Ik reageer even op mezelf - nee, ik heb geen persoonlijkheidsprobleemquote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:19 schreef dVTB het volgende:
Verschraling van het zorgpakket is nu al aan de orde en de verwachting is dat zorgverzekeraars het pakket nog verder uitkleden, om concurrerende tarieven te kunnen aanbieden. Je krijgt als consument straks (ik verwacht al in januari) de keuze: fors stijgende premies of verdere uitkleding van het pakket. De woorden van Verhagen zullen loze woorden blijken te zijn.
Bron: NOS Teletekstquote:Verzekeraars: zorgpremie fors omhoog
De zorgverzekeraars verwachten dat de ziektenkostenpremie volgend jaar flink zal stijgen. De koepelorganisatie ZN zegt dat de premie zo'n 120 euro omhoog gaat terwijl minister Hoogervorst van maximaal 100 euro uitgaat.
Volgens Zorgverzekeraars Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers en de gestegen kosten van de huisartsen en ziekenhuizen. Er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.
ZN zegt dat de premie nu laag is door de premieoorlog tussen de verzekeraars. Per verzekerde leden ze daardoor een verlies van 40 euro.
Je doet net alsof je één of andere voorspelling hebt gedaan. Het is algemeen bekend dat de verzekeraars eind dit jaar met nieuwe aanbiedingen zullen komen. Dat de premies hoger zullen zijn is ook geen verassing. De kosten van de zorg zullen altijd blijven toenemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:24 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik reageer even op mezelf - nee, ik heb geen persoonlijkheidsprobleem
Er is een verschil tussen bruto en netto. Bruto 30.000 is netto ongeveer 1500-1600 euro (ca 20.000 per jaar) http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen. Dit is van belang omdat je in elk geval AOW netto ontvangt en volgens mij pensioen ook.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Modale inkomen ligt volgens het CPB op ¤30.090 (2007)
¤ 650,78 (AOW) x 2 x 12 + ¤15.000 = ¤30.618
Dat noem ik dus modaal.
Ik was ook uitgegaan van de bruto AOW.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is van belang omdat je in elk geval AOW netto ontvangt en volgens mij pensioen ook.
Volgens mij is de AOW altijd netto maar zo goed zit ik hier niet in. Maar je bent het wel met me eens dat het uiteindelijk toch om de netto eindbedragen zou moeten gaan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik was ook uitgegaan van de bruto AOW.
Je moet of alles bruto of alles netto vergelijken. Ik had het bruto vergeleken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is de AOW altijd netto maar zo goed zit ik hier niet in. Maar je bent het wel met me eens dat het uiteindelijk toch om de netto eindbedragen zou moeten gaan?
tja volgens mij kan je AOW en pensioen (die je toch echt beiden netto krijgt, maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen). Niet 1 op 1 vergelijken met het bruto modale inkomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je moet of alles bruto of alles netto vergelijken. Ik had het bruto vergeleken.
Ik vergeleek de bruto AOW en het het bruto pensioen (zelfde als netto) met het bruto modale inkomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja volgens mij kan je AOW en pensioen (die je toch echt beiden netto krijgt, maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen). Niet 1 op 1 vergelijken met het bruto modale inkomen.
Ja en dat is dus geen goede vergelijking volgens mij. Want als 2 zogenaamde bruto bedragen op je rekening 10.000 euro verschillen is dat niet goed te vergelijken volgens mij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik vergeleek de bruto AOW en het het bruto pensioen (zelfde als netto) met het bruto modale inkomen.
Bronquote:CDA grootste in NOVA-peiling
HILVERSUM (ANP) - De PvdA is de afgelopen week teruggevallen in de kiezersgunst en moet in de peiling van Interview-NSS en NOVA de koppositie aan het CDA laten.
Het CDA, met 44 zetels in de Tweede Kamer, blijft in de Politieke Barometer staan op 46 zetels. De PvdA valt daarin terug van 47 naar 44 zetels, twee meer dan in de Tweede Kamer. De VVD komt van 25 op 26 zetels, twee minder dan bij de vorige verkiezingen.
De regeringspartijen CDA en VVD zijn nu dus samen goed voor 72 zetels in de peiling. Links haalt daarin ook geen meerderheid. De SP klom drie zetels naar zestien zetels, tegenover negen bij de vorige verkiezingen. GroenLinks blijft in de peiling steken op zes zetels, tegenover acht in de Tweede kamer.
Volgens de Politieke Barometer zou Geert Wilders, een eenmansfractie, uit de Kamer verdwijnen. EénNL van Marco Pastors zou daar met één zetel in komen. Dat laatste geldt ook voor de Partij voor de Dieren.
Vergelijk maar eens met de TNS NIPO peiling van afgelopen maandag:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een CDA / VVD kabinet komt dus steeds dichterbij
Maar hoe betrouwbaar is de NOVA peiling?
Gerechtigheidquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een CDA / VVD kabinet komt dus steeds dichterbij
Maar hoe betrouwbaar is de NOVA peiling?
Laten we het hopenquote:
Hij zakt alleen maar dieper weg ! Zn verdiende loon ..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:28 schreef Tirion het volgende:
Het CDA gaat nu een beetje op de Premier-toer, ik verwacht dat Bos de laatste weken er nog eens flink tegenaan gaat... kijk maar hoe stil hij op het moment is.![]()
Ik vrees dat je geen gelijk hebt. Bos is zo stil omdat hij geen poot meer heeft om op te staan. Zijn credibility is hij verloren bij twee, voor de PvdA zeer belangrijke, kiezersgroepen: babyboomers en allochtonen. Daarnaast valt er weinig meer te mekkeren want het gaat gewoon prima met Nederland. De burger ziet niets meer of minder dan een kabinet dat vrijwel alle afspraken is nagekomen en het beloofde zoet. Dát wordt beloond.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:28 schreef Tirion het volgende:
Het CDA gaat nu een beetje op de Premier-toer, ik verwacht dat Bos de laatste weken er nog eens flink tegenaan gaat... kijk maar hoe stil hij op het moment is.![]()
Idd dan kun je beter vertrouwen op de prognoses op FOKquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef Boosoog het volgende:
Alles is oneerlijk aan NOVA;als ergens de leugen regeert , is het dáár.
Dat zie je dan niet echt terug in de peilingen volgens mij ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:03 schreef kijk_aan het volgende:
[..]
Ik vrees dat je geen gelijk hebt. Bos is zo stil omdat hij geen poot meer heeft om op te staan. Zijn credibility is hij verloren bij twee, voor de PvdA zeer belangrijke, kiezersgroepen: babyboomers en allochtonen. Daarnaast valt er weinig meer te mekkeren want het gaat gewoon prima met Nederland. De burger ziet niets meer of minder dan een kabinet dat vrijwel alle afspraken is nagekomen en het beloofde zoet. Dát wordt beloond.
Bos wordt aan alle kanten door de feiten ingehaald.
Dat zie je wel duidelijk terug in de peilingen. De PvdA is sinds de gemeenteraadsverkiezingen in de peilingen gezakt van 62 zetels naar 44 zetels nu. Dat is een daling van 18 zetels. Het lijkt me dan evident dat de partij het vertrouwen van grote groepen kiezers heeft verloren. Bos zal er komende weken vol tegenaan moeten. Daarbij heeft hij het economische tij tegen, wordt Balkenende met de dag populairder en zit de SP de PvdA op de hielen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 07:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat zie je dan niet echt terug in de peilingen volgens mij ?
Of wil je zeggen dat als Bos beter zijn best had gedaan bij die groepen , de PvdA dan nui op bv 60 zetels in de peilingen had gestaan ?![]()
1 op de 150 kiezers bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:24 schreef Boosoog het volgende:
Zou dus betekenen dat hij van nog niet EEN op de 120 kiezers zijn stem krijgt.
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat dit een uiterst smerig spelletje is van de linkse NOVA sujetten; dat het uitschot wordt gefinanciëerd dmv belastinggelden is des te pijnlijker.
Dat verschil is nog 28 zetels bij de barometer. Dat is niet op de hielen...quote:
Wat is dat nu voor een onzinredenatie? Is het ook een 'uiterst smerig spelletje' van NOVA dat het CDA nu voorstaat op de PvdA? Het is overigens niet NOVA die deze peiling uitvoert, maar Interview/NSS.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:24 schreef Boosoog het volgende:
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat dit een uiterst smerig spelletje is van de linkse NOVA sujetten; dat het uitschot wordt gefinanciëerd dmv belastinggelden is des te pijnlijker.
En ook die zijn voor geen meter te vertrouwen. De peilingen van interview zijn altijd meer pro-links dan andere opiniepeilingen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
Het is overigens niet NOVA die deze peiling uitvoert, maar Interview/NSS.
Dat zou toch ook kunnen liggen aan de 'pro-rechtsheid'van die andere peilingen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:06 schreef kijk_aan het volgende:
[..]
En ook die zijn voor geen meter te vertrouwen. De peilingen van interview zijn altijd meer pro-links dan andere opiniepeilingen.
Valt wel mee hoor. Bij NIPO en in mindere mate bij De Hond scoren radicale partijen vaak beter (Wilders, SP) en bij Interview vaak de grote middenpartijen (PvdA, CDA, VVD). Dat kan erg goed aan de meetmethode liggen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:06 schreef kijk_aan het volgende:
[..]
En ook die zijn voor geen meter te vertrouwen. De peilingen van interview zijn altijd meer pro-links dan andere opiniepeilingen.
Ten eerste is dit onderzoek niet van de NOVA, ten tweede zie je dat de stemmen van Wilders naar Pastors lijken te gaan en ten derde maak je jezelf wel heel erg belachelijk door overal linkse complotten in te zien. Is er nu sprake van dat er een CDA-complot is?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:24 schreef Boosoog het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |