abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42245172
Vandaag had ik Franse frietjes en eurobitterballen gegeten bij de McDonalds. Ik ging juist (bij wijze van uitzondering) daarheen, omdat ze lekkere frietjes hebben.

Ik dacht dat het toiletgebruik gratis was. Ik zag namelijk geen duidelijk bordje en ook geen toiletjuffrouw. Zegt een zekere dame, die was verschenen, na afloop dat ik 35 cent moet betalen. Ik zo vragen: Betalen? Ja, zegt ze. Blijkt achteraf dat er ergens een klein papiertje ligt met het opschrift "toilet 35 cent", maar niet duidelijk zichtbaar. Ja, als ik dat geweten had, was ik naar Donner gegaan voor 10 cent minder.

Ik heb dus maar gezegd dat ik alleen een pinpas heb, ik mag volgende keer betalen

In een grote boekhandel in het centrum van Den Haag is gebruik van het toilet zelfs gratis.

Wat vinden jullie van betalen voor toiletgebruik een niet-openbare toilet, als je reeds een consumptie hebt genuttigd? Ik noem het slechte service; ik heb zelfs gelezen dat klanten wettelijk niet verplicht kunnen worden om te betalen voor toiletgebruik in een horecagelegenheid. Op voorwaarde dat ze reeds voor een consumptie hebben betaald.
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:48:31 #2
79871 Poppetjuh
Pas op! Ik pop!
pi_42245230
Ik pis altijd op straat, kost geloof ik 45 euro.
pi_42245623
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:46 schreef sempron2400 het volgende:
Blijkt achteraf dat er ergens een klein papiertje ligt met het opschrift "toilet 35 cent", maar niet duidelijk zichtbaar. Ja, als ik dat geweten had, was ik naar Donner gegaan voor 10 cent minder.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_42245642
vindt het echt afzetterij.. helemaal bij de MCdonalds..die zijn al zo duur!
ik zeg altijd tegen die juffrouw dat ik net voor 24,50 heb zitten eten en het heb afgerond naar 25.. dat ze het geld daarvandaan mag halen..
pi_42245771
wettelijk gezien hoef je niet te dokken voor de play als je ergens al een bestelling hebt gedaan

maar ik vind het persoonlijk meer dan normaal dat je wat centen betaald voor een wc-bezoek, al is het alleen maar als fooi

soms loop zonder te betalen ik weg, omdat ik bijvoorbeeld geen cash heb of de play erg smerig is, als ze dán gaan zeiken hebben ze een probleem
pi_42246479
Betalen om iets te doen wat menselijk is, zoals naar de wc gaan is sowieso belachelijk
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42246501
in de Mac in Almelo staat geloof ik bij de toiletten ook zoiets als 'toiletten ..ct indien geen consumptie' ofzo
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 september 2006 @ 23:36:13 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_42246525
Gewoon op het schoteltje schijten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42246540
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:11 schreef JoPiDo het volgende:

soms loop zonder te betalen ik weg, omdat ik bijvoorbeeld geen cash heb of de play erg smerig is, als ze dán gaan zeiken hebben ze een probleem

Voor die 50 cent zullen ze toch geen actie ondernemen.
pi_42246541
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:35 schreef tijntjethf het volgende:
in de Mac in Almelo staat geloof ik bij de toiletten ook zoiets als 'toiletten ..ct indien geen consumptie' ofzo
Dat vind ik dan wel weer normaal. Die toilletten zijn ook bedoeld voor de mensen die daar eten.
Oh, and that's a bad miss!
pi_42246557
Je MOET niet betalen. Je krijgt er immers ook niets voor terug. Die plees staan er toch wel!
Viktor Cross
pi_42246593
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:36 schreef tong80 het volgende:
Gewoon op het schoteltje schijten.

En er vervolgens een foto bij leggen
pi_42246616
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:37 schreef Chris_Highhat het volgende:
Je MOET niet betalen. Je krijgt er immers ook niets voor terug. Die plees staan er toch wel!
Sterker nog, je levert iets in en van mij mogen ze dat hebben als fooi.
pi_42246627
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:37 schreef Chris_Highhat het volgende:
Ze worden nooit schoon gemaakt?
pi_42246662
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:39 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ze worden nooit schoon gemaakt?
Jawel, door schoonmakers die betaald worden door hun baas
pi_42246767
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:40 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Ja en buiten dat, hoe vaak zijn de sanitaire faciliteiten van een kwaliteit dat je ijsje er vanaf kan likken?
Viktor Cross
pi_42246778
Sowieso is het betalen voor pissen in een horeca-gelegenheid volstrekt belachelijk. Alsof ze niet genoeg verdienen om aan het einde van de avond een of andere oostblok-snol de plee te laten schoonmaken.
X
X
X
pi_42246787
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:40 schreef okkie-man het volgende:

[..]

En die baas wordt niet betaald door jou.
pi_42246832
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:42 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En die baas wordt niet betaald door jou.
-edit-

ik heb het trouwens over dat je er niet gegeten hebt.
pi_42247123
Eigenlijk zou je zelfs geld toe moeten krijgen omdat je het niet buiten tegen een boom of gebouw doet.
plassen dan he, want poepen tegen een gebouw omhoog lijkt me lastig
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:59:31 #21
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_42247404
Volgens mij is het toiletbezoek gratis, mits je maar een consumptie genomen hebt.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_42247624
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Volgens mij is het toiletbezoek gratis, mits je maar een consumptie genomen hebt.
Ik ben ook wel benieuwd of je wettelijk verplicht bent te betalen. Misschien wel als het vantevoren duidelijk staat aangegeven?

Is natuurlijk volstrekt belachelijk dat je die mensen fooi (moet) geven. (Ga er van uit dat hun het dan mogen houden, niet dat ze het af moeten staan aan hun baas.) Net alsof die godverdomme niet gewoon betaald krijgen.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_42248004
Ik heb wel eens zo smerig zitten bouten bij de Mac, dat ik puur uit medelijden voor de toiletjuffrouw, die het ongetwijfeld zal moeten schoonmaken, 10 ¤ op het schoteltje heb gelegd en gezegd dat het zo goed was. Ze keek me heel dankbaar aan, maar ze had eens moeten weten wat ze later die dag te wachten stond.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42248019
Fooi geven aan uitsmijters, nog zoiets. Ja "ze staan er voor jou veiligheid" wordt er meestal gezegd. Daar worden ze voor betaald net als ieder andere werkende Nederlander. Waarom zou ik daar standaard nog een extra bijdrage aan moeten leveren? Ik betaal al genoeg voor een drankje (2 euro voor een biertje belachelijk eigenlijk).
X
X
X
pi_42248069
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:19 schreef Frasier het volgende:
Fooi geven aan uitsmijters, nog zoiets. Ja "ze staan er voor jou veiligheid" wordt er meestal gezegd. Daar worden ze voor betaald net als ieder andere werkende Nederlander. Waarom zou ik daar standaard nog een extra bijdrage aan moeten leveren? Ik betaal al genoeg voor een drankje (2 euro voor een biertje belachelijk eigenlijk).
En als je een beetje lastig bent slaan ze je schedel nog in elkaar ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42248128
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En als je een beetje lastig bent slaan ze je schedel nog in elkaar ook.
Dat is meestal ook het enige wat ze je te bieden hebben, een beetje domme kracht. Maar nadenken ho maar. En maar verbaasd kijken als er een keer eentje een kogel krijgt.
X
X
X
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:26:53 #27
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_42248262
Ik moest laatst in een club gewoon ¤1 betalen voor het toilet. Dure business als je daar een avond gaat tanken, de toegang was ook al niet goedkoop, en het bier ook niet!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_42248313
In veel horeca gelegenheden worden de toiletten door derden beheerd,die moeten daarvoor een bedrag betalen en dat proberen ze bij jouw te verhalen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:32:07 #29
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42248423
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:42 schreef Chris_Highhat het volgende:

[..]

Ja en buiten dat, hoe vaak zijn de sanitaire faciliteiten van een kwaliteit dat je ijsje er vanaf kan likken?
Ik weet niet wat jij met WC's doet, maar volgens mij zijn ze niet daarvoor bedoeld.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:40:40 #30
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_42248659
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:28 schreef geevee het volgende:
In veel horeca gelegenheden worden de toiletten door derden beheerd,die moeten daarvoor een bedrag betalen en dat proberen ze bij jouw te verhalen.
Je mag toch aannemen dat ze er dat bij de entree instoppen?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:48:57 #31
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42248878
Ik geef altijd wel geld. Als je tijdens het uitgaan je druk moet maken om die 50 cent kan je beter thuis blijven.. Je een beetje opwinden over die paar centen..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_42249035
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:32 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij met WC's doet, maar volgens mij zijn ze niet daarvoor bedoeld.
Ik spoel er gebruikte tampons van minderjarige meisjes mee door.
Viktor Cross
  zaterdag 30 september 2006 @ 02:50:59 #33
30560 2Mini
Official Logo
pi_42251925
McD Vlamingstraat?
Bij die andere McD in Den Haag centrum zijn ze wel gratis namelijk
Camera 1... 1!
pi_42252384
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:19 schreef Frasier het volgende:
Uhm...ik denk dat dit weer eens een column gaat worden (bedankt voor het onderwerp ) maaruh...ja...

Uitsmijter fooien, moest ik ook meteen aandenken...trouwens zijn niet alle fooien belachelijk, Als je uit eten gaat? wordt toch van je verwacht dat je wat euro'tjes erbij legt. Een Pizzakoerier? "ach, geef die jongen wat fooi..." Uhm, wat???!! Het is zijn werk!! Hij krijgt toch per uur betaald?? Ja, maar.... Precies: ja, maar. Niks ja, maar, waarom moet ik hem meer betalen? omdat hij op zijn brommer een stukje komt rijden? dat hoort toch bij zijn baan? Taxi-chauffeurs, nog zoiets..waarom moet ik hem een euro extra betalen? Mensen zeggen dan; ze moeten het van hun fooien hebben. Ok, dan ga ik eens even rekenen. Een taxichauffeur werkt op een dag 8 uur: Hij heeft gemiddeld 5 ritten per uur (?) 5x8=40. 40 'clienten', 40x1 euro fooi= 40 Euro..is dat zijn salaris..en wat nou als niemand hem iets geeft. Heeft hij dan 0 Euro bij elkaar gewertk? nee!!! Gaan we door? ok. Geven we geld aan serveerster die werken met kerst, omdat dat zielig is?? Kiezen zij er niet zelf voor, als je graag in een restaurant wil werken wil je dat toch ook. Je doet dat werk dan toch onvoorwaardelijk, je kiest toch met je volle verstand dat werk? Niemand die werkt is zielig. In Nederland hoeft niemand zielig te zijn.

En pissen op een toilet moet toch echt eens een keer overal gratis zijn. In Australie is elk openbaar toilet gratis..en wordt er dan opeens misbruik van gemaakt? Zijn de toiletten dan opeens vies, omdat er (zogenaamd) geen schoonmaker betaald kan worden??? neee!!!

Op straat pissen? Tja, Nederland vraagt er soms echt om. Ik ben geen klein kind meer en kan heel goed alles 'ophouden' , maar soms staat er toch echt iets heeeeel erg op knappen. Waar de wc's dan zijn??? Geen idee, na uren zoeken, geef ik het op en dan ben ik blij dat ik een jongetje ben. en dan zeik ik echt met plezier over de schoenen van oom agent...wat een opluchting.
  zaterdag 30 september 2006 @ 05:43:09 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42253638
Ik betaal niet voor het gebruik van de WC.... en dat heb ik ook ruim 5 jaar niet meer gedaan ofzo. Maar ik woon dan ook in een land waar ze geen geld vragen voor de WC.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 september 2006 @ 05:53:32 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42253682
Ik slik medicijnen waar door ik veel moet pissen. En ben man. Dus zolang er geen smeris in de buurt is doe ik het overal gratis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42254061
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:35 schreef tijntjethf het volgende:
Dat vind ik ook een goede regel. Als ik ergens eet, wil ik gewoon gratis naar 't toilet kunnen.
pi_42254231
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze kunnen toch niet controleren of je wat gekocht hebt in de mac?
pi_42254386
Je zegt gewoon dat je net van buiten komt en via de McDrive (als die er is natuurlijk) het een en ander besteld en verorberd hebt.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:05:47 #40
78498 classpc
I don't like change
pi_42263033
Bij de McDonalds hier in het dorp hoef je niet te betalen om naar de wc te gaan
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_42263499
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:38 schreef okkie-man het volgende:

[..]

En er vervolgens een foto bij leggen
[afbeelding]
Gatverdamme zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:46:42 #42
136021 gateh
be different
pi_42263898
gewoon dat wijf doodsteken
osdorp posse!
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:05:17 #43
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_42264307
Ik vind ook dat het gratis moet worden. Je creëert toch een stukje werkgelegenheid, daar moet je juist voor beloond worden!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:06:50 #44
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_42264347
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:35 schreef okkie-man het volgende:
Betalen om iets te doen wat menselijk is, zoals naar de wc gaan is sowieso belachelijk
Ja, net als eten
Op woensdag 8 november 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_42264604
Je kunt ook een stoma nemen

Kun je voor een stoma legen op straat trouwens aangehouden worden voor wild poepen/plassen?
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:21:16 #46
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_42264668
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:18 schreef Haushofer het volgende:

Kun je voor een stoma legen op straat trouwens aangehouden worden voor wild poepen/plassen?
Misschien bodemverontreiniging?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_42264706
In Zwijndrecht hebben ze in het winkelcentrum ook een terrasje waar je wat kan drinken en eventueel eten enzo, en daar kosten de wc's 10 cent
† The 3 Kings †
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:28:56 #48
82589 S-Two
barba macacu
pi_42264857
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:35 schreef okkie-man het volgende:
Ja inderdaad. Betalen voor eten is ook al zoiets stoms.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:29:35 #49
82589 S-Two
barba macacu
pi_42264882
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:18 schreef Haushofer het volgende:

Interessante vraag inderdaad.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Moderator zaterdag 30 september 2006 @ 20:32:40 #50
9859 crew  Karina
Woman
pi_42264972
Als je ergens iets gegeten/gedronken/gekocht hebt vind ik dat je gratis moet kunnen pissen. Er zijn trouwens plekken waar het gratis is, maar waar ik graag betaald had als de wc's wat schoner waren geweest (wc's langs de Franse snelwegen bijvoorbeeld).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')