abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42256191
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:34 schreef Napalm het volgende:
De wachtlijsten zijn toch vrijwel weg? Falende afdelingen van ziekenhuizen gaan nu toch dicht in plaats van artsen die dode op dode mogen blijven stapelen (Nijmegen).
Nou, wat een winst Die wachtlijsten waren helemaal niet het probleem. Het probleem zit hem in de kwaliteit van de verzorging, in de handen aan het bed. Dat een verpleger niet 16 bejaarden in 1,5 uur hoeft te wassen. Dat hij/zij eens een praatje kan maken, iets bijzonders kan doen, echte zorg kan verlenen. Dat is echt niet veranderd.
quote:
Vergis je niet; door medische missers sterven jaarlijk meer mensen dan bij 20 Schipholbranden. Daar is nog geen minister voor afgetreden..
Nee, en dat zal ook nooit gebeuren natuurlijk. Medische missers horen bij het leven zoals verkeersongelukken. Je moet zoveel mogelijk doen om ze te voorkomen maar de voorstelling dat ze ooit zouden verdwijnen is een naieve utopie.

Verder merkwaardig hoe gemakkelijk de klachten en zorgen van het verplegend personeel in dit topic worden weggezet als dom en egocentrisch. Dat is wel de basis, dat zijn de mensen die het moeten doen. Maar net zoals bij veel politieke partijen denken users dat het dom volk is dat niet moet zeiken en gewoon moet werken en hun bek houwen
pi_42259161
Wat een geniale criteria
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:23:13 #53
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_42350537
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, wat een winst Die wachtlijsten waren helemaal niet het probleem. Het probleem zit hem in de kwaliteit van de verzorging, in de handen aan het bed. Dat een verpleger niet 16 bejaarden in 1,5 uur hoeft te wassen. Dat hij/zij eens een praatje kan maken, iets bijzonders kan doen, echte zorg kan verlenen. Dat is echt niet veranderd.
[..]

Nee, en dat zal ook nooit gebeuren natuurlijk. Medische missers horen bij het leven zoals verkeersongelukken. Je moet zoveel mogelijk doen om ze te voorkomen maar de voorstelling dat ze ooit zouden verdwijnen is een naieve utopie.

Verder merkwaardig hoe gemakkelijk de klachten en zorgen van het verplegend personeel in dit topic worden weggezet als dom en egocentrisch. Dat is wel de basis, dat zijn de mensen die het moeten doen. Maar net zoals bij veel politieke partijen denken users dat het dom volk is dat niet moet zeiken en gewoon moet werken en hun bek houwen
Het zou voor de zorg echt niet verkeerd zijn als mensen eens wat resultaatgerichter gingen werken. Daar zou al een hoop geld bespaard mee kunnen worden. Dan heb ik het niet over verzorgenden die binnen 1,5 uur 16 bejaarden uit bed moeten halen, moeten wassen, aankleden en een ontbijt voorschotelen. Dat is de doorgeschoten resultaatgerichtheid.

Maar als ik op ziekenhuizen en psychiatrische klinieken kijk waar ik nu werk en waar ik ooit gewerkt heb (als verpleegkundige, voor de duidelijkheid), dan is de resultaatgerichtheid ver te zoeken.

Mensen in de algemene ziekenhuizen werken nog volgens methoden van 20-30 jaar oud, die er alleen maar voor zorgen dat patienten overdreven risico's lopen op complicaties. Verpleegkundigen staan niet open voor veranderingen en verbeteringen 'want ik doe het al jaren zo' en 'het gaat toch goed zo'?

In psychiatrische klinieken zitten mensen zo vastgebakken in routine dat ze er vaak meer zijn om hun vrije tijd betaald in te vullen. Als mensen beleid willen veranderen wordt er niet meegedacht maar alleen maar de hakken in het zand gezet en mensen weigeren nieuw beleid uit te voeren. Als het al gebeurd is alles binnen 3 maanden toch weer het oude.

Er werken in de zorg te veel mensen die er belang bij hebben dat het werk vooral niet professioneel wordt en nooit veranderd. Meer geld is niet de oplossing, de hele zorgsector moet van binnenuit veranderen, anders kan je vrachtwagens geld blijven toestoppen, maar het wordt toch alleen maar aan nutteloze zaken opgemaakt. Sterker nog, meer geld doet de problemen in de zorg mijn inziens alleen maar groter maken, want bij een echte grondige reconstructie van het zorgstelsel (wat binnen 5-20 jaar m.i. echt totaal onvermijdelijk is) komen de klappen dan nog harder aan.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:41:24 #54
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42350821
Het is maar goed dat niet iedereen op deze manier 'onderzoek' doet. Wat een lachertje. Het onderzoek rammelt aan alle kanten, dus het heeft geen zin om hier nog verder op in te gaan. Ik roep de zorgsector op om capabele mensen een echt onderzoek te laten doen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_42350847
Wat-een-onderzoek

Kom, we gaan puntjes weggeven voor loze zinnetjes die in de verkiezingsprogram staan
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:35:30 #56
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_42351994
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:41 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik roep de zorgsector op om capabele mensen een echt onderzoek te laten doen.
Nog meer geld over de balk pleuren
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')